LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing
-
Re: Werken zoals je gewend bent vs Netwerk marketing
Bij ACN bel je naar sommige landen voor 0 per minuut met een starttik van 10 cent, dit geld ook voor mobiel naar Amerika... Niks per minuut dus, voor €10 peer maand.
Maar goed niet belangrijk.
Want? De prijs die iemand moet betalen voor zijn communicatie lijkt me zeer belangrijk. Dat is een verkoopargument.MLMvoorstanderNL schreef:Maar goed niet belangrijk.
-
Heb ff op de site van euphony gekeken, daar is het tarief 7.5 cent per minuut naar mobiel. En als ik het goed begrijp naar je gezinsleden zelfs gratis.
Maar goed, volgens de tegenstanders is MLM dus duur.
-
Klopt, maar ik wil niet reclame maken hier snap je want dat mag toch niet.kuklos schreef:Want? De prijs die iemand moet betalen voor zijn communicatie lijkt me zeer belangrijk. Dat is een verkoopargument.MLMvoorstanderNL schreef:Maar goed niet belangrijk.
Heb ook geen zin om PB's te krijgen van allmaal enthousiaste vreemdelingen
Neemt niet weg dat het apart is dat MLMvoorstanderNL - als ACN-distributeur -het niet belangrijk vindt wat zijn producten kosten, terwijl in MLM de nadruk op de producten/diensten zou moeten liggen, in plaats van op het werven van nieuwe distributeurs. Kan me voorstellen dat mensen dat bijzonder vinden..antileugens schreef:Heb ff op de site van euphony gekeken, daar is het tarief 7.5 cent per minuut naar mobiel. En als ik het goed begrijp naar je gezinsleden zelfs gratis.
Het zou wel verklaren waarom mlm-ers zich beperken tot mlm producten en diensten in hun eigen organisatie en niet bij andere mlm-ers voor andere producten en diensten komen shoppen.Niels2010 schreef:Neemt niet weg dat het apart is dat MLMvoorstanderNL - als ACN-distributeur -het niet belangrijk vindt wat zijn producten kosten, terwijl in MLM de nadruk op de producten/diensten zou moeten liggen, in plaats van op het werven van nieuwe distributeurs. Kan me voorstellen dat mensen dat bijzonder vinden..
-
Dat is een mooi. Kuklos haalt hier weer een van zijn trucjes uit: een aanname in een opmerking verwerken alsof het een feit is. Hoe hij er bij komt dat mlm-ers zich beperken tot mlm producten en diensten in hun eigen organisatie onderbouwt hij zoals gebruikelijk niet. Nee, in plaats daarvan doet hij voorkomen alsof het een feit is.Het zou wel verklaren waarom mlm-ers zich beperken tot mlm producten en diensten in hun eigen organisatie en niet bij andere mlm-ers voor andere producten en diensten komen shoppen.
Met die voipbox waar ik het over heb bel je ook gratis naar een heleboel landen en o.a. ook gratis naar vast en mobiel in Amerika. Het enige is dat je eens in de drie maanden voor een tientje of 12,50 beltegoed moet aanschaffen en dat je dus jaarlijks 6 euro kosten hebt voor het hebben van een telefoonnummer. En dan bel je in Nederland voor 10,4 ct/m mobiel ipv voor 16.9 ct/m.MLMvoorstanderNL schreef:Bij ACN bel je naar sommige landen voor 0 per minuut met een starttik van 10 cent, dit geld ook voor mobiel naar Amerika... Niks per minuut dus, voor €10 peer maand.
Vandaar dat ik aangaf dat het je minstens 50 euro per jaar scheelt: 108 euro van ACN versus 50+6=56 via die voipbox. En nog goedkoper mobiel bellen ook.
Maar goed niet belangrijk inderdaad. Dat is de juiste MLM instelling.
-
Hardstikke mooi (Y)
De rede dat ik zei dat het niet belangrijk is omdat ik hier geen reclame wilde maken..
De rede dat ik zei dat het niet belangrijk is omdat ik hier geen reclame wilde maken..
@ antileugens:kuklos schreef:Het zou wel verklaren waarom mlm-ers zich beperken tot mlm producten en diensten in hun eigen organisatie en niet bij andere mlm-ers voor andere producten en diensten komen shoppen.Niels2010 schreef:Neemt niet weg dat het apart is dat MLMvoorstanderNL - als ACN-distributeur -het niet belangrijk vindt wat zijn producten kosten, terwijl in MLM de nadruk op de producten/diensten zou moeten liggen, in plaats van op het werven van nieuwe distributeurs. Kan me voorstellen dat mensen dat bijzonder vinden..
Kuklos zal hiermee wel doelen op de uitspraken van MLMvoorstanderNL over het gebruik van producten van andere MLM-bedrijven. Dat MLMvoorstanderNL slechts te producten van ACN gebruikt, en niet van bijvoorbeeld Amway, maakt dit natuurlijk nog niet bewezen - het kan wel iets indiceren.
Met de verklaring denk ik dat Kuklos bedoelt dat als MLM-ers de producten alleen maar afnemen van hun eigen bedrijf, er een andere reden achter zou kunnen steken dan alleen 'de producten zijn zo goed'. Om geld te verdienen moet je immers zelf de producten afnemen, zo wordt vaak beweerd. Bij sommige MLM-bedrijven ligt het gebruik van de producten door derde partijen (niet distributeurs) op minder dan 30%. Dit zou echter ook wel weer verklaard kunnen worden door het inschrijven van distributeurs slechts om inkoopkorting te krijgen. Dit kan echter niet gemakkelijk bewezen worden, evenmin als het tegendeel.
@ MLMvoorstanderNL:
Je hoort vaak van ex-Amway distributeurs dat zelfs na zij zijn gestopt als distributeur, de producten nog steeds gebruiken, want die zijn 'zo fantastisch'. Waarom gebruik jij ze eigenlijk niet meer? Werden ze toch te duur?
-
Ik heb nog wel producten hoor van Amway, omdat ik er zelf kort heb wat heb gedaan (dit is alweer 2 jaar gelden dus je kan nagaan hoelang je als alleen staande ermee doet) Echter koop ik geen nieuwe dingen meer. Gewoon omdat het niet meer in mijn gewoontes valt, prijs doet er niet toe.Niels2010 schreef:@ antileugens:kuklos schreef:Het zou wel verklaren waarom mlm-ers zich beperken tot mlm producten en diensten in hun eigen organisatie en niet bij andere mlm-ers voor andere producten en diensten komen shoppen.Niels2010 schreef:Neemt niet weg dat het apart is dat MLMvoorstanderNL - als ACN-distributeur -het niet belangrijk vindt wat zijn producten kosten, terwijl in MLM de nadruk op de producten/diensten zou moeten liggen, in plaats van op het werven van nieuwe distributeurs. Kan me voorstellen dat mensen dat bijzonder vinden..
Kuklos zal hiermee wel doelen op de uitspraken van MLMvoorstanderNL over het gebruik van producten van andere MLM-bedrijven. Dat MLMvoorstanderNL slechts te producten van ACN gebruikt, en niet van bijvoorbeeld Amway, maakt dit natuurlijk nog niet bewezen - het kan wel iets indiceren.
Met de verklaring denk ik dat Kuklos bedoelt dat als MLM-ers de producten alleen maar afnemen van hun eigen bedrijf, er een andere reden achter zou kunnen steken dan alleen 'de producten zijn zo goed'. Om geld te verdienen moet je immers zelf de producten afnemen, zo wordt vaak beweerd. Bij sommige MLM-bedrijven ligt het gebruik van de producten door derde partijen (niet distributeurs) op minder dan 30%. Dit zou echter ook wel weer verklaard kunnen worden door het inschrijven van distributeurs slechts om inkoopkorting te krijgen. Dit kan echter niet gemakkelijk bewezen worden, evenmin als het tegendeel.
@ MLMvoorstanderNL:
Je hoort vaak van ex-Amway distributeurs dat zelfs na zij zijn gestopt als distributeur, de producten nog steeds gebruiken, want die zijn 'zo fantastisch'. Waarom gebruik jij ze eigenlijk niet meer? Werden ze toch te duur?
Maar niet alles wat we gebruiken komt van een MLM bedrijf natuurlijk en dat was hetpunt van Kuklos.
Kuklos' punt was denk ik ook dat het moeilijk te verdedigen is dat MLM de industrie van de 21e eeuw is, als de producten alleen geconsumeerd zouden worden door de MLM-ers van het eigen bedrijf. Bewijs daarvoor is er niet, net zo min als voor het omgekeerde, maar Kuklos' vond het een belangrijke indicatie dat MLM-ers van andere MLM-bedrijven de producten al niet af nemen, terwijl zij juist degenen zijn die a) bekend zijn met het concept en de bedrijven daar binnen, b) fan zijn van het concept en ook andere bedrijven daarmee verdedigen, c) bereid zijn meer te betalen voor een product om zo een vriend of familielid wat extra te laten verdienen en d) er prat op gaan dat MLM-producten wat duurder zijn, omdat de kwaliteit vaak veel hoger is.MLMvoorstanderNL schreef:Ik heb nog wel producten hoor van Amway, omdat ik er zelf kort heb wat heb gedaan (dit is alweer 2 jaar gelden dus je kan nagaan hoelang je als alleen staande ermee doet) Echter koop ik geen nieuwe dingen meer. Gewoon omdat het niet meer in mijn gewoontes valt, prijs doet er niet toe.
Maar niet alles wat we gebruiken komt van een MLM bedrijf natuurlijk en dat was hetpunt van Kuklos.
Kuklos trekt daarom in twijfel dat veel mensen de producten zullen gaan gebruiken, als andere MLM-ers dit onderling zelf al niet doen en ik ben het hier wel mee eens.
-
Ik zie het nut niet in om producten van WIN te gebruiken als ik er niemand ken.
-
En ja ik heb geroepen dat het de industrie is van de 21ste eeuw
We zien wel
We zien wel
Als iedereen er zo aan gaat staan, zullen de MLM-bedrijven niet snel uit hun voegen groeien. Ik denk echter wel dat je hier (onbedoeld) de vinger op de zere plek legt: mensen kopen de producten alleen omdat een bekende hier dan wat aan verdiend. Dat ga je dan dus ook geen succes hebben bij de mensen die je net 10 minuten geleden hebt ontmoet (waar jij zo vaak aan refereert), maar dan heb je echt familie en echte vrienden nodig. Ik heb hier al eens cijfers gepresenteerd over hoeveel vrienden een Nederlander gemiddeld heeft. Weet niet precies hoeveel het er waren, maar het waren er niet bijzonder veel. Laten we van een heel hoog getal uit gaan als 20 (dat is het zeker niet), dan nog heb je dus voor elke 20 klanten 1 distributeur nodig. Dat zou het een hoogst inefficiënte wijze van distribueren maken. Komt nog eens bij dat vriendengroepen overlappen (jij werft je nieuwe distributeurs binnen die groep van 20 - de kans is aanzienlijk dat een deel van de vrienden van die nieuwe distributeur ook weer binnen die 20 ligt).MLMvoorstanderNL schreef:Ik zie het nut niet in om producten van WIN te gebruiken als ik er niemand ken.
Dat heb je inderdaad geroepen, maar nooit onderbouwd. Don't hold your breath.MLMvoorstanderNL schreef:En ja ik heb geroepen dat het de industrie is van de 21ste eeuw
We zien wel
-
Ik heb geen onderbouwing.. time will tell.
Er moet toch iets zijn dat maakt dat jij denkt dat het de industrie van de 21e eeuw is. Bewijzen kun je het niet - nooit - tot het jaar 2100 (evenmin als het tegendeel), maar je kunt natuurlijk wel aangeven waarom jij denkt dat het de industrie van de 21e eeuw wordt. Heeft dit te maken met een groeiende omzet, een groeiend aantal bedrijven, een groeiend aantal distributeurs? Of heb je het ergens gelezen/gehoord op een bedrijfspresentatie?MLMvoorstanderNL schreef:Ik heb geen onderbouwing.. time will tell.
Niels2010 heeft mijn punt al goed verwoord. En ook Jolijns punt die dit al eerste aandroeg.MLMvoorstanderNL schreef:Ik zie het nut niet in om producten van WIN te gebruiken als ik er niemand ken.
MLMvoorstanderNL laat met deze opmerking zien waarom het niet zo hard zal lopen met de groei van mlm. Jij kent geen WINers, ik ken ze ook niet. Dus gebruiken we beiden geen WIN producten.
Om een mlm bedrijf te laten groeien qua klanten zal elke klant afzonderlijk benaderd dienen te worden. Elke keer weer. Gebruik ik de reguliere methode is een reclame campagne al zeer effectief om het product bekend te maken.
-
Ookal kost dit meer geld en krijg ik veel reclames te zien over maandverband wat mij niet boeit.