LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

En chloor en vitamine.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

En vergeet de antibacteriële matrassen niet.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

De burgemeester van Amsterdam had een niet zo heel leuke mededeling. Voorlopig zijn toeristen niet welkom, en als je de cijfers leest, snap je ook wel waarom ze erg terughoudend is. Wat dit onder andere voor musea gaat betekenen? Geen idee nog.

Bron: Het Parool: https://www.parool.nl/amsterdam/halsema ... ~bb983611/

Nijogeth
Berichten: 10551
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
19 mei 2020 14:59
Maar die ingeperkte vrijheid wordt toch ook stap voor stap teruggegeven? Er is zelfs een routekaart tot 1 september.
Maar schijnbaar niet snel genoeg, anders waren ondertussen niet zoveel mensen publiekelijk aan het praten over mogelijke 'muiterij'. Ik zie gewoon patronen uit de geschiedenis zich herhalen, ook in Nederland waren er bepaalde verzetten in de afgelopen eeuw. Ik vraag me persoonlijk eigenlijk niet af wanneer er ergens een keer een grote groep publiekelijk schijt gaat hebben aan de maatregelen, maar vooral wanneer dit uit de hand gaat lopen als de politie in grijpt. Dat is meestal de trigger voor grotere problemen.

En de regering komt nu niet echt tegemoet aan de vraag hoe lang het nog gaat duren of waar men de grens trekt, toch wel een vraag die al vaker gesteld is. Elke keer weten ze het niet, maar dan moeten ze dat maar eens gaan bedenken hoe lang het gaat duren voor de maatregelen weg zijn en bijvoorbeeld alleen tips worden.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Niemand weet hoelang het duurt tot er een vaccin is of op zijn minst medicatie voor als iemand ziek wordt.
De crisis van 1930 was de aanleiding van tweede wereldoorlog. Of je op zoiets moet hopen?

Moneyman
Berichten: 31177
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
19 mei 2020 17:12
witte angora schreef:
19 mei 2020 14:59
Maar die ingeperkte vrijheid wordt toch ook stap voor stap teruggegeven? Er is zelfs een routekaart tot 1 september.
Maar schijnbaar niet snel genoeg, anders waren ondertussen niet zoveel mensen publiekelijk aan het praten over mogelijke 'muiterij'.
Dat wil niet zeggen dat de vrijheid niet snel genoeg teruggegeven wordt, dat kan ook betekenen dat er er een groep eigengereide eigenwijze beterweters is. En die houdt je altijd. Prima, maar daar mag en moet gewoon hard tegen opgetreden worden als men de regels overtreedt. Ik heb daar geen medelijden mee.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

zoveel mensen publiekelijk aan het praten over mogelijke 'muiterij'.
Zoveel? Lees je nu niet gewoon wat je wil lezen?

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
19 mei 2020 17:18
Nijogeth schreef:
19 mei 2020 17:12
witte angora schreef:
19 mei 2020 14:59
Maar die ingeperkte vrijheid wordt toch ook stap voor stap teruggegeven? Er is zelfs een routekaart tot 1 september.
Maar schijnbaar niet snel genoeg, anders waren ondertussen niet zoveel mensen publiekelijk aan het praten over mogelijke 'muiterij'.
Dat wil niet zeggen dat de vrijheid niet snel genoeg teruggegeven wordt, dat kan ook betekenen dat er er een groep eigengereide eigenwijze beterweters is. En die houdt je altijd. Prima, maar daar mag en moet gewoon hard tegen opgetreden worden als men de regels overtreedt. Ik heb daar geen medelijden mee.
Er zijn zelfs politieke partijen die hier op drijven.. ( ken er 2 :wink: )..
Maar dat er een paar zijn met een grote bek, betekent niet dat 'het volk' ineens in opstand komt.. Deze paar mensen gelijk trekken met de bevolking in duitsland die bij de muur in opstand kwamen is echt een diskwalificatie.

Nijogeth
Berichten: 10551
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk stiekem dat het over veel meer mensen gaat dan je denkt. En naarmate het vordert zal dit steeds meer gaan toenemen. Dat daar in Scheveningen die vereniging met 48 aangesloten strandtenten al open wil gaan en in eerste instantie aangaf dat het een mededeling was en ze niets om de boetes gaven, dat zijn de eerste haarscheurtjes. Van daaruit gaat het vaak snel.

Ik hoop echt dat het niet zover komt en dan heb ik geluk dat ik niet in een stad woon, maar ik sluit het niet uit en denk echt dat er binnenkort ergens wat gaat gebeuren. Dan hoop ik persoonlijk dat de overheid ingrijpt en de maatregelen verandert in een stevig advies, maar niets dwingend en niet dat de overheid stevig ingrijpt en dit versterkende effecten heeft. Ik zie het namelijk niet gebeuren dat de overheid stevig ingrijpt en er vervolgens niets meer gaat gebeuren.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
19 mei 2020 17:12
witte angora schreef:
19 mei 2020 14:59
Maar die ingeperkte vrijheid wordt toch ook stap voor stap teruggegeven? Er is zelfs een routekaart tot 1 september.
Maar schijnbaar niet snel genoeg, anders waren ondertussen niet zoveel mensen publiekelijk aan het praten over mogelijke 'muiterij'. Ik zie gewoon patronen uit de geschiedenis zich herhalen, ook in Nederland waren er bepaalde verzetten in de afgelopen eeuw.
Ik snap wel wat je bedoelt, maar ik zie er eigenlijk geen voorbode voor anarchie in. Waar je eerder aan kunt denken is het palingoproer in Jordaan, ergens in de 19e eeuw, of de krakersrellen in de jaren 80 van de vorige eeuw. Dat werd weliswaar breed uitgemeten, maar ik werkelijkheid betrof het maar kleine gebieden met een beperkt aantal deelnemers. Het was heus niet zo dat half Nederland met die dingen mee deed.

Datzelfde zie ik hier ook een beetje. Er is één voorzitter die een beetje loopt te blaffen. Maar hoeveel van de 48 strandhouders die hij zegt te vertegenwoordigen staan er achter? Misschien alle 48, misschien een of twee, of iets er tussen in. En wat denk je van het publiek? Denk je dat de 'gewone man' er zin in heeft getuige te zijn van een ware veldslag? Welnee, die gaan iets verderop op het strand zitten, of ze gaan naar huis. Of ze komen niet eens.

Misschien gebeurt er morgen wel wat, misschien gebeurt er morgen niks, en misschien besluit de gemeente Den Haag woensdagavond om met Hemelvaartsdag en Pinksteren alle toegangswegen af te sluiten; dan kan er helemaal niemand meer bij die strandtenten komen. Heeft die voorzitter zichzelf goed in de eigen poot geschoten.

Nogmaals, ik begrijp je zorg, maar ik denk zelf dat, ook al loopt het uit de hand, het toch wel los zal lopen omdat het vooral plaatselijk speelt.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik zie alleen maar politieke spelletjes die gespeeld worden om iets los te maken.. Niet dat ze er ook echt in geloven of dat 'het volk' erdoor in beweging komt.
Ook Zandvoort ( wat als voorbeeld werd aangehaald ) moet gewoon wachten tot 1 juni.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik werk in de zorg, ons huis zit nu al enige tijd op slot. Er is contact via raam / video bellen met familie. Wij houden zoveel mogelijk rekening met de geldende regels en passen waar nodig bescherming toe. De hand alcohol vliegt er door. Maar als ik onder onze bewoners een enquête zou houden, open of dicht weet ik zeker dat we vandaag nog weer open gaan, want die groep waar we het voor doen, zit hier zelf niet op te wachten.
Hoor heel vaak, broeder laat mijn kinderen en kleinkinderen nu maar gewoon binnen, ik hoef geen 100 te worden. Ook bewoners die nog altijd zelfstandig naar buiten gingen, staan bij toerbeurt boos bij de ingang.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig mag er nu overal weer een persoon op bezoek komen.

Nijogeth
Berichten: 10551
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Is dat gelukkig als je vergelijkt met 3 maanden terug? Dat zijn mensen nog niet vergeten lijkt me, dat vroeger dingen nog gewoon mochten. Dus dan baal je gewoon van de huidige situatie en denk je niet 'yes, ik mag 1 persoon op bezoek krijgen'.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Lady1234 schreef:
19 mei 2020 18:41
Gelukkig mag er nu overal weer een persoon op bezoek komen.
Nee alleen op 25 proeflocaties, ook de kapper mag zo lang de huizen gesloten zijn niet naar binnen.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

sake1987 schreef:
19 mei 2020 18:28
Ik werk in de zorg, ons huis zit nu al enige tijd op slot. Er is contact via raam / video bellen met familie. Wij houden zoveel mogelijk rekening met de geldende regels en passen waar nodig bescherming toe. De hand alcohol vliegt er door. Maar als ik onder onze bewoners een enquête zou houden, open of dicht weet ik zeker dat we vandaag nog weer open gaan, want die groep waar we het voor doen, zit hier zelf niet op te wachten.
Hoor heel vaak, broeder laat mijn kinderen en kleinkinderen nu maar gewoon binnen, ik hoef geen 100 te worden. Ook bewoners die nog altijd zelfstandig naar buiten gingen, staan bij toerbeurt boos bij de ingang.
Dit kan allemaal nog steeds, maar alleen niet onder de verantwoordelijkheid van de instelling.
Als die instelling verantwoordelijk is voor de gezondheid van de bewoner, dan moet die daar ook invloed op uit kunnen oefenen. Anders worden ze erop aangesproken terwijl ze er niets aan kunnen doen. Maar als een bewoner naar buiten wil, zou dat gewoon kunnen. Echter kan deze dan niet meer terug. Indien besmet buiten, zou het weer naar binnen gaan betekenen dat deze bewoner andere bewoners en verzorgers/verpleegkundigen kunnen besmetten waar de instelling weer op wordt aangesproken.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

angel1978 schreef:
19 mei 2020 18:51
sake1987 schreef:
19 mei 2020 18:28
Ik werk in de zorg, ons huis zit nu al enige tijd op slot. Er is contact via raam / video bellen met familie. Wij houden zoveel mogelijk rekening met de geldende regels en passen waar nodig bescherming toe. De hand alcohol vliegt er door. Maar als ik onder onze bewoners een enquête zou houden, open of dicht weet ik zeker dat we vandaag nog weer open gaan, want die groep waar we het voor doen, zit hier zelf niet op te wachten.
Hoor heel vaak, broeder laat mijn kinderen en kleinkinderen nu maar gewoon binnen, ik hoef geen 100 te worden. Ook bewoners die nog altijd zelfstandig naar buiten gingen, staan bij toerbeurt boos bij de ingang.
Dit kan allemaal nog steeds, maar alleen niet onder de verantwoordelijkheid van de instelling.
Als die instelling verantwoordelijk is voor de gezondheid van de bewoner, dan moet die daar ook invloed op uit kunnen oefenen. Anders worden ze erop aangesproken terwijl ze er niets aan kunnen doen. Maar als een bewoner naar buiten wil, zou dat gewoon kunnen. Echter kan deze dan niet meer terug. Indien besmet buiten, zou het weer naar binnen gaan betekenen dat deze bewoner andere bewoners en verzorgers/verpleegkundigen kunnen besmetten waar de instelling weer op wordt aangesproken.
Precies dus die bewoners kunnen niet naar buiten want dan hebben ze geen woning meer. Blijft dus praten als Brugman om ze te overtuigen. Ook veel telefoontjes van boze familie die het er niet mee eens is of proberen binnen te komen. Onrust veroorzaken door voor ramen te gaan staan.
Ik kan na mijn dienst via de achteringang naar huis, maar leuk werken is er echt van af.
Dat zijn zaken die je niet op de televisie hoort of ziet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik weet dat vele voor 't raam staan te brullen en niet binnen mogen.
Maar kiezen tussen heel veel zieken bij deze grote groep zwakkeren of afsluiten vind ik dit prima.

Van mijn mogen ze dit elk kaar met elke Griep golf doen.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Komkommertijd schreef:
19 mei 2020 19:02
Ik weet dat vele voor 't raam staan te brullen en niet binnen mogen.
Maar kiezen tussen heel veel zieken bij deze grote groep zwakkeren of afsluiten vind ik dit prima.

Van mijn mogen ze dit elk kaar met elke Griep golf doen.
Dan zou ik je graag uitnodigen om eens in zo'n periode bij ons te komen werken, kan jij dit misschien aan de bewoners uitleggen. Het lukt mij niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Niet 't personeel maar familie en vrienden moeten dit vertellen, daar luisteren ze vaak beter naar.
Ook is het afhankelijk welke mensen je verzorgde, dementerende of verzwakte en goed van geest.

Ook is het lastig uit te leggen dat mijn schoonmoeder van 91 los mag lopen en jongeren van 65~85 binnen moeten blijven.
Ze keken naar de TV en ouderen binnen houden, en ik laat haar gewoon los lopen!
Alsof het een Hondje is.... waarom zij wel en daarom loopt ze nu bewust andere route en heeft contact via haar Smartphone.

De vrije gezonde ouderen zien zij lopen en voor dat we als burgers doorhebben hoe dat voor Sake 1987 en collega's is,
bij geen contact is dit soort dingen lastig uitlegbaar.

En dan de vele keren Jan Terlouw op TV, een oudere die wel overal naar toe mag?
Leuke man maar voor dit soort ouderen, waarom hij wel en wij niet......
Dat realiseerde ik me nu ook pas.

Mijn schoonmoeder van 91 en vele bekende Nederlanders die wel gezien worden, ik heb daar ook geen goede uitleg voor helaas!

Gesloten