Huiskamer
Re: Huiskamer
@mh73: je ziet, ieder nadeel (nou ja, nadeel...) heeft zijn voordeel.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Ik heb het idee dat de politie momenteel niets te doen heeft en daardoor maar overal gaat staan flitsen. Uiteraard niet op gevaarlijke plekken, maar op rustige plekken. Flitsen gaat namelijk al jaren niet meer om de veiligheid, maar vooral om de staatskas.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Songfestival. Kosten zijn bij de gemeente Rotterdam. NPO kan alles uitstellen en de kosten over 2 jaar uitsmeren. Erg is het niet, veel landen hadden een ballade gestuurd. Zoveel, dat het heel saai zou worden.
Maar als je wat anders wilt dan corona-tv: op youtube onder 'esc 2020' komen alle liedjes tevoorschijn. Toch goed voor 3 uur muziek.
Maar als je wat anders wilt dan corona-tv: op youtube onder 'esc 2020' komen alle liedjes tevoorschijn. Toch goed voor 3 uur muziek.
-
musac geen muziek
Zoiets ja.
Deze weken vind ik youtube prettig. Er staan zo ontzettend veel concerten op, dat de dagen heel kort zijn.
Deze weken vind ik youtube prettig. Er staan zo ontzettend veel concerten op, dat de dagen heel kort zijn.
Moneyman
vindt dit leuk
Bruce Springsteen heeft z'n Live in Hyde Park concert er ook helemaal opgezet.
Maar even een nummer van Freddy Quinn opgezocht op You tube. Heimwee naar “oude” tijden.
Erthanax
vindt dit leuk
Ach, Freddy, Junge komm bald wieder, bald wieder nach Haus!
Lady1234
en moederslink
vinden dit leuk
Ik kan heel vrolijk worden van een paar struikrovers. Even doorkijken, tot na 1:50. (De opera zelf is heel aardig, de film is hilarisch.)
Google kon nog net wat vinden op Freddy Quinn.
Sprak ik de overbuurman, hadden we het over dat hamsteren en dat iedereen in Nederland erover klaagt dat er geen toiletpapier meer is (hier in ons dorp is dat overigens niet echt een probleem). Zegt ie 'gelukkig heb ik donderdag nog 120 rollen mee kunnen nemen'. Wie gaat er nou in 1 keer 120 rollen wc papier kopen?
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Iemand die aan de dunne is?
Komkommertijd
vindt dit leuk
Op youtube ook 'juri i mate'. Twee Bosnische studenten met precies de goede humor. Deze week als zaaleigenaar, waar alle geboekte bruiloften worden afgezegd omdat de gasten uit Duitsland niet kunnen komen. Zijn personeelslid krijgt nog salaris uitbetaald: 9 velletjes toiletpapier als gewoon salaris, dan nog 3 voor inzet en overwerk. Met ondertitels beslist de moeite waard voor een Nederlandse tv-uitzending.
Ga je schamen, komkommer, diep schamen.
Lady1234
, moederslink
, juliomariner
en Kattenmens
vinden dit leuk
-
Klopt Erthanax, heb de reactie ook gemeld, vind het zwaar discriminerend
Erthanax
, moederslink
en witte angora
vinden dit leuk
Als ik het furum lees, val ik zo nu en dan van verbazing uit mijn stoel, waarbij ook nog mijn klomp breekt. Wat een bizarre complottheorieën kom je hier tegen over ABN AMRO en Hema. De Illuminati trekken nog steeds aan de touwtjes, maar gelukkig heb ik ruim voldoende alu-folie in huis.
Moneyman
, juliomariner
, Jablan
en moederslink
vinden dit leuk
-
Of die waus die beweerde dat dierenbescherming samenspande om de honden in het asiel om financiele redenen ongezond te houden. Gelukkig hebben de mods dit topic gewist nadat ik het 2 keer had gemeld. We hebben genoeg aan 1 huisfantast.
Kattenmens
vindt dit leuk
Deze homo zou de discussie aangaan en de mens achter de komkommer eerst vragen of hij ervaringsdeskundige is, want hoe wil hij dit weten? Daarna komen de andere directe vragen met dit gevolg:
Het is een grap uit de categorie 'pisnicht', waarvan de maker nu in het ziekenhuis is opgenomen.
Komkommertijd
en Moneyman
vinden dit leuk
De rest van het bericht was ook niet fraai. Wat mij betreft heeft de moderatie het geheel terecht in de kliko gemikt.
Jup. Ik had het al bewust niet geciteerd. Humor heeft veel gezichten en deze was er net naast. Wat die 'Juri i Mate' succesvol maakt: hun sketches gaan niet ten koste van anderen, maar ze pakken een actueel onderwerp, zoomen in op een detail en kantelen dan. Meer zoals Lubach op zondag het doet.
Nu ik hier toch uit de kast ben gerold, nog iets voor andere ouders, eigenlijk naar aanleiding van Splinter Chabot in DWDD. Als je merkt, dat je kind niet heteroseksueel is, doe er dan iets mee en maak niet de fout om af te wachten, totdat hij/zij er zelf mee komt.
Merk je het zelf, voordat je kind gaat puberen: verdiep je erin, probeer een paar lotgenoten te vinden en probeer je kind te leren met pestgedrag om te gaan, tegelijk meer zelfvertrouwen te geven. Zo voorkom je depressieve fasen op latere leeftijd.
Pubertijd is lastiger, want die begint met de stortvloed aan hormonen en pas later groeien de hersenen. Je helpt je kind het meeste door tussen alle stemmingswisselingen door wel te vragen of hij op jongens valt of zij op meisjes. Op school zullen ze er nooit over praten, uit zichzelf het vertellen is een te hoge drempel, dus zelf vragen! Als ze zich thuis vrij kunnen gedragen, dan is de druk eraf en verklein je de horrorscenario's in zo'n puberbrein.
Bovendien: als ze thuis vrij erover kunnen praten (meisjes vaker met de vader, jongens eerder met de moeder), hoeven ze geen toneel meer te spelen en ontwikkelen ze zich 'normaler'. Ook hier: verdiep je erin, want als heteroseksuele ouder kun je het nooit helemaal begrijpen.
Een warm nest, een vertrouwensband ontwikkelen, zorgt ervoor dat je kind ook als volwassene graag langskomt of over elk onderwerp durft te praten met jou. Je bent er niet met 'denk aan de condooms' en een reactie als 'als je maar niet zo homo gaat gedragen' zorgt ervoor, dat je kind nog jaren in de kast blijft zitten. Met een opstelling als 'ik heb een heel bijzonder kind' kom je veel verder.
De ouders van onze aanloopzoon hadden een andere oplossing. Ze hebben hem voor de deur gezet. Daarom is hij bij ons en dat blijft zo, totdat hij op eigen benen kan staan.
Nu ik hier toch uit de kast ben gerold, nog iets voor andere ouders, eigenlijk naar aanleiding van Splinter Chabot in DWDD. Als je merkt, dat je kind niet heteroseksueel is, doe er dan iets mee en maak niet de fout om af te wachten, totdat hij/zij er zelf mee komt.
Merk je het zelf, voordat je kind gaat puberen: verdiep je erin, probeer een paar lotgenoten te vinden en probeer je kind te leren met pestgedrag om te gaan, tegelijk meer zelfvertrouwen te geven. Zo voorkom je depressieve fasen op latere leeftijd.
Pubertijd is lastiger, want die begint met de stortvloed aan hormonen en pas later groeien de hersenen. Je helpt je kind het meeste door tussen alle stemmingswisselingen door wel te vragen of hij op jongens valt of zij op meisjes. Op school zullen ze er nooit over praten, uit zichzelf het vertellen is een te hoge drempel, dus zelf vragen! Als ze zich thuis vrij kunnen gedragen, dan is de druk eraf en verklein je de horrorscenario's in zo'n puberbrein.
Bovendien: als ze thuis vrij erover kunnen praten (meisjes vaker met de vader, jongens eerder met de moeder), hoeven ze geen toneel meer te spelen en ontwikkelen ze zich 'normaler'. Ook hier: verdiep je erin, want als heteroseksuele ouder kun je het nooit helemaal begrijpen.
Een warm nest, een vertrouwensband ontwikkelen, zorgt ervoor dat je kind ook als volwassene graag langskomt of over elk onderwerp durft te praten met jou. Je bent er niet met 'denk aan de condooms' en een reactie als 'als je maar niet zo homo gaat gedragen' zorgt ervoor, dat je kind nog jaren in de kast blijft zitten. Met een opstelling als 'ik heb een heel bijzonder kind' kom je veel verder.
De ouders van onze aanloopzoon hadden een andere oplossing. Ze hebben hem voor de deur gezet. Daarom is hij bij ons en dat blijft zo, totdat hij op eigen benen kan staan.