Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
20 mar 2020 11:49
Wat genen betreft ben ik nu eenmaal een 'vullisbakkie'. Kan ik ook niks aan doen. Maar ik 'ben toch wel lief'. :lol:
Ik heb wel eens spontaan gereageerd, dat mijn hormonen al bij mijn geboorte in de war waren. Leverde vrolijke gezichten op.

Ik geloof niet, dat het veel uitmaakt met welk geloof iemand is opgevoed, maar wat je ervan meeneemt in de rest van je leven. Ik heb zelf les gehad van paters Augustijnen en dat heeft bij mij positieve sporen achtergelaten.


@Kweenie. Bij zichtbare 'afwijkingen' wordt er sneller (lomp) nagevraagd. Vaak uit oprechte belangstelling, dat weer wel.

Qua werk: Er zijn drie redenen om open te zijn voor mij. Er valt zo minder te roddelen, ik ben niet chanteerbaar en met mijn werk op personeels-/salarisgebied ben ik alleen met vertrouwelijke dingen bezig. Door open te zijn, win ik sneller het vertrouwen van iedereen.
Moneyman schreef:
20 mar 2020 13:33
En, om 'm dan ook eens om te draaien, dat betekent ook dat niet iedereen die in een lange donkerblauwe of zwarte rok loopt, een homohater is, om maar eens een voorbeeld te noemen :wink:
Ook waar. Openlijke afwijzing is trouwens makkelijker dan schijntolerantie. Maar vandaag laat ik dat boek lekker dicht. We houden het positief. Twee kerels in één auto op reis? Heel vaak worden we aangezien voor agenten in burger. :wink:


Nee, komkommer, het is nog niet jouw tijd. De aubergines zijn nog niet rijp. :mrgreen:


Hamsteren. Yes. Hoewel ik knaagdieren niet zou roosteren, eerder zou stoven. Minder vet en iets scherpere smaak.
Rochelende suggestie vanuit het bed hier in de woonkamer: filmpje van zoeken en online delen met #hamsteren

Ja, het is stabiel hier. De hygiënehoezen zijn een goede uitvinding voor doodzieke jongens, die uit alle openingen lekken. Prognose: nog een paar weken zo. Zeker geen gewone longontsteking. Nog even en ik kan als zijinstromer de IC op, want ik ben toch immuun tegen die tijd. Entschuldigung, Krankenhaushumor ist ansteckend.

Moneyman
Berichten: 30368
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
20 mar 2020 16:21
Moneyman schreef:
20 mar 2020 13:33
En, om 'm dan ook eens om te draaien, dat betekent ook dat niet iedereen die in een lange donkerblauwe of zwarte rok loopt, een homohater is, om maar eens een voorbeeld te noemen :wink:
Ook waar. Openlijke afwijzing is trouwens makkelijker dan schijntolerantie.
"hé, een homo! Ga je mee, eropaf! Da's een bekeringsobject!" :roll: :D

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Jablan »

Yes :idea:

Maar nu even niet. Deze bekeerders houden toch al afstand, omdat ze geloven, dat dit besmettelijk is.


Nou mensen, maak er wat van ... in je eigen huis. Komt goed, ooit, laat je er niet onder krijgen.

Nijogeth
Berichten: 10152
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik heb de laatste 2 pagina's boeiend gelezen. Eindelijk een beetje een ander onderwerp. Iets waar ik zelf in mijn persoonlijke kring de laatste tijd vaak mee te maken heb gehad. Homoseksualiteit is voor mij persoonlijk niet te begrijpen (ik ken de gevoelens niet), maar dat wil niet zeggen dat ik het niet accepteer. Zo'n jonge gast in mijn stamkroeg vertelde me bijvoorbeeld een jaar geleden dat hij het idee had dat hij zichzelf een vrouw voelde. Iets later kwam ze vertellen dat ze inderdaad de stap heeft gezet om vrouw te willen worden. Mijn reactie was eigenlijk heel simpel, namelijk: 'moet ik er iets speciaals voor doen?'. De reactie was een lach en een heel simpele 'nee, verder verandert er niets, ik blijf gewoon mezelf'. Helaas heeft ze ook vaak genoeg vervelende reacties gekregen, dat is dan weer wel jammer.

Overigens gisteren met mijn 2 beste vrienden de hele dag plezier gehad. 3 uur smiddags bij mij thuis begonnen met wat flessen Corona (omdat het kan). En uiteindelijk bij een van de andere thuis om 2 uur snachts geëindigd. Wat plezier maken met mensen die belangrijk voor je zijn, dat doet een mens wel even goed. Vandaag een vrije gehad, morgen weer werken. Behalve de sluiting van de horeca en het virus dat alle gesprekken beïnvloedt, heb ik nog steeds het gevoel dat het leven eigenlijk gewoon zijn gangetje gaat.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
20 mar 2020 17:21
heb ik nog steeds het gevoel dat het leven eigenlijk gewoon zijn gangetje gaat.
Het leven gaat ook z'n eigen gangetje en wel net zo lang als je rikketik blijft tikken, maar dat zult u wel niet bedoelen ;-)

witte angora
Berichten: 31082
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat gevoel begin ik intussen ook een beetje te krijgen. Helemaal gewoon is het niet; maar mensen beginnen wel een beetje te wennen, lijkt het wel. Parcetamol ligt in het buurdorp achter de balie, één per persoon. In de winkels zijn aardig wat schappen nog leeg. Maar de onwezenlijkheid die je vorige week zag, die zie je niet meer.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Waar blijven de multi-multimiljardairs , wereldwijd??
Ik weet nog dat toen de Notre-Dame in brand stond dat er aan alle kanten in no time heel heel veel geld werd gedoneerd.
Wanneer de miljardairs ietsje pietsje van hun Godsvermogen zouden afstaan om laboratoria te steunen om het anti vaccin sneller te kunnen ontwikkelen of miljoenen mondkapjes, spatbrillen, handschoenen, desinfectiemiddelen , tests , beademingsapparatuur en noem maar op te kopen en te distribueren , zou dat nu een wereld van verschil maken.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Miljonairs, helaas in Polen, want die hebben miljoenen Zloty's!

Maar omdat we alles voordelig in 1 land laten maken, groter is goedkoper en nu missen we de flexibele bedrijven.
En teveel voorraad is ook niet goed, een mondkapje met elastiek en kapje kan 20 jaren mee, maar elastiekjes?

Ook verkochten we de fabrieken zoals de Pil uit Oss....
We bezuinigde op bepaalde opleidingen zoals beperkte toelating voor wie Medicijnen wilde studeren.... en nu tekort Artsen.
Maar wel Multi media opleidingen tot werkloze of flut inkomen!

Ik zie steeds meer nog grotere bedrijven komen en de kleinere verdwijnen.
De handel in leverde vaak meer op dan productie....
Als je niets meer zelf maakte maar in China laat maken en aan de verkoop een dikke winst halen, dan weg met die productie!

We leven helaas in wegwerp maatschappij en nu mogen we ons zelf ook weg pleuren? Liever niet.
We kijken meer naar mooi design en lage prijs dan levensduur.
Ook repareren is een ramp, geen onderdeel meer leverbaar en zoek je suf op rommelmarkt.

Ja, ik doe het zelf ook fout, elke Ali Express aankoop is minder voor plaatselijke handel en geen onderdeel te krijgen!
Kost niets en levensduur gelijkwaardig vaak helaas!
De spaanplaat meubels eind vorige eeuw de deur uit gedaan, en Antiek van massief hout kan nog ruim 100 jaren langer mee!

Ook vliegen we steeds meer dus kan een Griep virus ook mee reizen, en een wereld wijde ramp veroorzaken!
Ik ga daarom ook liever online de Chinese muur bekijken dan daar zelf wandelen!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door kweenie »

moederslink schreef:
20 mar 2020 19:42
Waar blijven de multi-multimiljardairs , wereldwijd??
Ik weet nog dat toen de Notre-Dame in brand stond dat er aan alle kanten in no time heel heel veel geld werd gedoneerd.
Wanneer de miljardairs ietsje pietsje van hun Godsvermogen zouden afstaan om laboratoria te steunen om het anti vaccin sneller te kunnen ontwikkelen of miljoenen mondkapjes, spatbrillen, handschoenen, desinfectiemiddelen , tests , beademingsapparatuur en noem maar op te kopen en te distribueren , zou dat nu een wereld van verschil maken.
Als je daar even onderzoek naar had gedaan, dan wist je dat ze er al heel wat miljoenen in hebben gestopt. Bijvoorbeeld Gates heeft samen met twee andere organisaties zo'n 125 miljoen hier in gestopt. En Dietmar Hopp heeft ook vele miljoenen in onderzoek gestopt én er persoonlijk voor gezorgd dat het Duitse lab dat redelijk ver is in onderzoek naar een vaccin, niet door Trump is opgekocht (waarbij het alleen voor Amerikanen beschikbaar zou zijn). Ondanks de grote zak geld die hij van Trump had kunnen krijgen.

Dat zijn maar twee voorbeelden van miljardairs die die behoorlijk actief zijn bij het financieren van de bestrijding van het virus.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat is mooi , maar het zijn er nog maar 2 dan.

De 500 rijkste Nederlanders zijn goed voor 180 (!) miljard !
C&A. Brenninkmeijer : 37 miljard
Heineken : 22.5 miljard

Wereldwijd 2600 miljardairs ! miljarden..... dus 9 nullen ! :shock:

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik vind 4 nullen op mijn auto al meer dan genoeg, en heb er 2 staan dus 8 nullen totaal!

Erthanax
Berichten: 9798
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Komkommertijd schreef:
20 mar 2020 21:49
Ik vind 4 nullen op mijn auto al meer dan genoeg, en heb er 2 staan dus 8 nullen totaal!
Je vergeet er nog een.

witte angora
Berichten: 31082
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
20 mar 2020 21:59
Komkommertijd schreef:
20 mar 2020 21:49
Ik vind 4 nullen op mijn auto al meer dan genoeg, en heb er 2 staan dus 8 nullen totaal!
Je vergeet er nog een.
Die ene die er in zit?

Erthanax
Berichten: 9798
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jij mag nooit meer raden!

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De fout is nog erger.... kleine Augurkjes melden;
4 op motorkap.
4 op achterklep
4x4 op de naaf kapjes.
4 op stuur

28x een Nul.... en ik zit er niet in, want ik zit in Quarantaine thuis te kijken naar mijn Audi.
Moet mezelf beschermen en gezond houden om hier niet gemist te worden.

En met de 2e auto erbij kom ik dus op totaal 56 nullen!

mh73

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door mh73 »

Corona gekte! De situatie doet zich hier voor dat de wachttijd voor de stadswerf 1 uur bedraagt. Ze roepen op, alsof het een evenement betreft, om niet meer te komen.
Als je niet kan shoppen, gebruik kan maken van horeca, geen andere uitjes kan ondernemen, tja, dan maar in en om huis aan de slag.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier gaat zelfs de Hornbach op zondag dicht! Dat is normaal alleen met thuiswedstrijden van Roda JC.

Lady1234
Berichten: 27313
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Men kan ook gaan ruimen.

ZeerPrivé
Berichten: 5703
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

mh73 schreef:
21 mar 2020 13:54
Corona gekte! De situatie doet zich hier voor dat de wachttijd voor de stadswerf 1 uur bedraagt. Ze roepen op, alsof het een evenement betreft, om niet meer te komen.
Als je niet kan shoppen, gebruik kan maken van horeca, geen andere uitjes kan ondernemen, tja, dan maar in en om huis aan de slag.

Of net als ik heerlijk in het zonnetje op je privé terras waar je alles kunt nuttigen wat je maar wilt.

Lowieze
Berichten: 6687
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Lowieze »

Hier ook lange rijen auto’s naar het afvalstation, je mag geen elektrische apparatuur meer brengen want de gemeente kan het op dit moment niet kwijt.

Plaats reactie