Zelf zijn we al jaren UPC afnemer. Tot voor kort naar volle tevredenheid (ja eerlijk, serieus, zelfs geen gedoe met 'foute facturen'

).
Tot we ineens merkten dat we met bepaalde sites problemen kregen met openen. Na wat speurwerk op dit forum beland en gelijk werd duidelijk waar het door kwam. Eerste reaktie was dus ook onze chello mail te openen op zoek naar de verstuurde mail. Wat schetst onze verbazing; GEEN MAIL!! Dan heb je aan ons dus een heel verkeerde. Gelijk gebeld met UPC en we zouden zsm terug worden gezet naar de oude snelheid. Dat
direct hebben we met een korreltje zout genomen en we verwachten geen wonderen van de control room daar. Maar joepie, joepie na 2 dagen wachten zaten we weer op de oude snelheid. En nee het was niet het begin van de nieuwe kalendermaand.
Hoop gloorde aan de horizon want ze hadden zich aan de afspraak gehouden. Tevens de betreffende medewerker erop gewezen dat er dus iets niet goed zat qua mailverzending omdat we deze niet hadden gehad, we wensten dan ook niet weer voor een dergelijke 'verassing' te komen staan.
Door alle positieve medewerking van hun kant geen verdere actie ondernomen, tot......we weer teruggezet waren in snelheid. Wederom zonder schriftelijke (lees; mail) melding vooraf! Ok tot 1000 geteld en weer gebeld. De mail zou wel degelijk verzonden zijn, wij aangeven dat deze toch echt niet was aangekomen in de door hun verzorgde mailbox van ons. (hoezo slechte service wanneer je eigen mail niet eens werkt?) Dit konden ze ook zelf nagaan aangezien we de mailbox nergens voor gebruiken (toch spam btw hoe is dat toch mogelijk?) en ze dus vrijelijk mogen beschikken over ons wachtwoord. De medewerker moest dus toegeven geen mail aan te treffen in de box. Dat was slikken voor hem.
Tevens hadden we hier gelezen over de site voor het dataverbruik. Deze werd volgens de site voor onze account niet gemeten, maar eens nagevraagd hoe zij dan wisten dat wij zo enorm veel zouden downloaden? Zo nu en dan een spel en volgens de eigen meelopende teller kwamen we rond 20 gig uit. Dat zouden hun eigen routers meten, ja en fijn, maar zonder gedegen bewijs geen reden ons terug te zetten. Want toen we vroegen om een uitdraai oid was dit niet mogelijk. De medewerker gaf ons te kennen dat ze toch wel degelijk in hun recht staan. Prima een eigen mening juichen we toe, maar dan passen we vanaf de volgende keer ook onze eigen mening toe, geen bewijs, geen mail (wat is er tegen het verzenden van een aangetekend schrijven met daarin een 'harde limiet' voor die maand? Kost zeker teveel

) geen terug zetten, indien wel voelen we ons gesteund door onze jurist van de rechtsbijstand die aangeeft dan ook slechts een deel van de maandelijkse factuur te voldoen is indien niet de volledige service geleverd wordt. Dit omdat zij eenzijdig de snelheid aanpassen welke daarmee niet zoals beschreven door omstandigheden buiten hun om (storing, uitval, blikseminslag, aardbeving you name it...) wordt verlaagt. De 'klantenservice' gaf aan dat wanneer wij de pech hebben in een wijk te wonen waar de gebruikers van UPC slechts hun account gebruiken om mail te lezen/sturen en wat te surfen de limiet gewoon erg laag ligt. En daarmee worden wij dus gedupeerd.
Indien dit door UPC bij ons nog eenmaal (tja 3 maal is nu eenmaal scheepsrecht nietwaar?) gedaan wordt, zeggen wij ons abbonnement per direct op (opzegtermijn was niet nodig volgens de jurist!) en gaan wij over op een andere provider en gaan we de rekening verlagen met het percentage dagen dat we teruggezet zijn tegen de vergoeding die voor de dan geldende snelheid billijk is. We zijn dus geen wan-betalers, maar juist eerlijke betalers! Wanneer ze het graag hard spelen doen we graag mee. En dan kunnen er vast mensen opspringen hier die gaan zeggen dat we dan het recht niet aan onze zijde hebben staan en dat we dienen te bewijzen dat we wel in ons recht staan. Geloof me we hebben tips te over gehad van de jurist waarmee we kunnen aantonen dat zij zich niet aan de regels houden. En geen rechter zal aan hun eigen voorwaarden voorbij gaan wanneer het aankomt op de mailverzending! Want dit staat er duidelijk in omschreven, en het zal ons een rotzorg zijn dat ze niet aankomen, wanneer ze daar niet eens voor kunnen zorgen mogen ze de keet wel snel gaan opdoeken! Maar laten ze dan niet het lef hebben ons nog 1 maal terug te zetten, want dan krijgen ze een heerlijk kort geding aan hun broek. De 75 euro eigen bijdrage heb ik er zooo graag voor over! De kosten aan hun kant zullen vele malen hoger zijn! En ik zal met een grote glimlach voor de rechter staan! Dat was onze beste zet ooit dat we die rechtsbijstandsverzekering hebben afgesloten.