LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
leoni

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door leoni »

ik heb niet het hele topic gelezen was een beetje veel :D maar hier mijn bevindingen met chello




om de kosten een beetje te drukken ben ik naar een lager abonnement gegaan. van chello classic naar chello entry (ookwel light genoemd geloof ik) aangezien ik toch niet veel download. alleen mijn updates.

toen ik met chello belde hebben hij gezegd dat ik minder kan downloaden met chello entry als met classic. ik van geen kwaad bewust neem aan dat het geen vaart loopt (omdat ik alleen maar mijn updates download) dus ik dacht er ook niet bij na te vragen wat het limiet was.

dit bleek later 500 mb te zijn. nou sorry hoor ik krijg nu al 3 maanden elke maand een brief voor overmatig data verkeer. terwijl ik toch echt alleen de updates bij houd. ik vind dit dus niet fair van chello. ze kunnen toch niet van mij verwachten dat ik mijn computer niet update met al die virussen van tegenwoordig?

wat jammer is dat ik hier alleen via de kabel van upc kan. ik heb nl geen telefoon dus kan ik alleen kabel nemen. waardoor ik op hun aangewezen ben. erg irritant

Lada

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Lada »

Reink, 500 reacties op deze topic.
Van harte gefeliciteerd. Dit is een goeie.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Ja, hè, hè, 'De Gratis Datalimiet', succes verzekerd.....

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

degenen die een bericht van UPC hebben gehad dat de datalimiet overschreden wordt, kunnen volgens mij naar de reclame code commissie stappen wegens misleidende reklame van UPC.
Volgens de spotjes is er geen sprake van een datalimiet bij UPC, terwijl degenen die een schrijven van UPC hebben een bewijs in handen hebben dat dit wel degelijk het geval is.
Dan moet UPC in ieder geval zijn spotjes wijzigen.
succes

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

het internet adres van de reclame code commissie is:

http://www.reclamecode.nl/index2.html

Hier staat ook het reguliere adres en hoe te handelen
succes

adsl `er

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door adsl `er »

stap gewoon over op adsl ik heb het 2 jaar geleden gedaan en kan interneten hoeveel ik wil zonder limiet en dat voor 52.00 en nog eens 5 x sneller als dat hele k..t Chello van dat k.....n UPC

hoffie
Berichten: 662
Lid geworden op: 09 jun 2004 23:46

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door hoffie »

Nee, want klanten horen op de hoogte te zijn van de techniek, de achtergrond, de kosten en de beperkingen van het internet.
arme Keesjan, het gaat echt niet goed met je, als de klant op de hoogte hoort te zijn, hoort UPC dus de klanten hierover te informeren, anders kan de klant dat nooit weten.... Dus UPC is eigenlijk dubbel schuldig....

pfff Keesjan wordt tijd voor maandsje vakantie want je baas (UPC) zal niet blij zijn met dit soort uitspraken

dsb1983
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2004 15:10

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door dsb1983 »

zelfs na 34 pagina's blijft er een feit, UPC wordt rijker, de klanten van UPC armer, UPC wil meer en meer geld en doet dit nou eenmaal graag ten koste van de klanten oftewel net zo lang de klant uitknijpen tot je genoeg geld verdient hebt. Dat er klanten weg gaan zou UPC echt een worst wezen want er blijven altijd genoeg klanten om uit te knijppen.

Het wordt tijd dat er echt eens actie ondernemen wordt tegen dit soort "praktijken", maar ja hoe dan? Allemaal overstappen op ADSL? Hopen dat de reclame en de voorwaarden veranderen waardoor UPC een echt datalimiet kenbaar maakt? We gaan steeds meer digitaal leven en het data verbruik per persoon zal omhoog gaan, zou dat niet zo zijn, dan waren er ook geen nieuwe hardeschijven nodig die steeds groter worden. Nu er ook nog aanbieders komen met 1 Gb mailboxen wordt het steeds meer duidelijk dat het nou eenmaal mogelijk moet zijn om ff je home video naar een kennis te sturen of ff die tv uitzending van gisteren die je digitaal opgeslagen hebt.

Laat UPC kenbaar maken wat ze willen, wij als consument willen duidelijkheid, die duidelijkheid kunnen we alleen georganiseerd krijgen. Dus als 1 groep. Nu lijkt het mij dat er veel ontevreden chello gebruikers zijn, hiervan is een database op te zetten na soort abbo en klacht en dan zouden we met de hulp van radar, kassa en de consumentenbond misschien voor een verandering kunnen zorgen want laten we eerlijk zijn klagen op een forum is tijdelijk zinvol maar het is niet voldoende om iets te laten veranderen!

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

je voorstel van overstappen lijkt me zinvoller :wink:

maar dat is al massaal aan de gang dus .............

maar ach een bedrijf dat zo'n betonblok voor de harses heeft zal het wel aan iets anders wijten.............

happydays

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door happydays »

Zelf zijn we al jaren UPC afnemer. Tot voor kort naar volle tevredenheid (ja eerlijk, serieus, zelfs geen gedoe met 'foute facturen' :shock: ).
Tot we ineens merkten dat we met bepaalde sites problemen kregen met openen. Na wat speurwerk op dit forum beland en gelijk werd duidelijk waar het door kwam. Eerste reaktie was dus ook onze chello mail te openen op zoek naar de verstuurde mail. Wat schetst onze verbazing; GEEN MAIL!! Dan heb je aan ons dus een heel verkeerde. Gelijk gebeld met UPC en we zouden zsm terug worden gezet naar de oude snelheid. Dat direct hebben we met een korreltje zout genomen en we verwachten geen wonderen van de control room daar. Maar joepie, joepie na 2 dagen wachten zaten we weer op de oude snelheid. En nee het was niet het begin van de nieuwe kalendermaand.
Hoop gloorde aan de horizon want ze hadden zich aan de afspraak gehouden. Tevens de betreffende medewerker erop gewezen dat er dus iets niet goed zat qua mailverzending omdat we deze niet hadden gehad, we wensten dan ook niet weer voor een dergelijke 'verassing' te komen staan.
Door alle positieve medewerking van hun kant geen verdere actie ondernomen, tot......we weer teruggezet waren in snelheid. Wederom zonder schriftelijke (lees; mail) melding vooraf! Ok tot 1000 geteld en weer gebeld. De mail zou wel degelijk verzonden zijn, wij aangeven dat deze toch echt niet was aangekomen in de door hun verzorgde mailbox van ons. (hoezo slechte service wanneer je eigen mail niet eens werkt?) Dit konden ze ook zelf nagaan aangezien we de mailbox nergens voor gebruiken (toch spam btw hoe is dat toch mogelijk?) en ze dus vrijelijk mogen beschikken over ons wachtwoord. De medewerker moest dus toegeven geen mail aan te treffen in de box. Dat was slikken voor hem.
Tevens hadden we hier gelezen over de site voor het dataverbruik. Deze werd volgens de site voor onze account niet gemeten, maar eens nagevraagd hoe zij dan wisten dat wij zo enorm veel zouden downloaden? Zo nu en dan een spel en volgens de eigen meelopende teller kwamen we rond 20 gig uit. Dat zouden hun eigen routers meten, ja en fijn, maar zonder gedegen bewijs geen reden ons terug te zetten. Want toen we vroegen om een uitdraai oid was dit niet mogelijk. De medewerker gaf ons te kennen dat ze toch wel degelijk in hun recht staan. Prima een eigen mening juichen we toe, maar dan passen we vanaf de volgende keer ook onze eigen mening toe, geen bewijs, geen mail (wat is er tegen het verzenden van een aangetekend schrijven met daarin een 'harde limiet' voor die maand? Kost zeker teveel 8) ) geen terug zetten, indien wel voelen we ons gesteund door onze jurist van de rechtsbijstand die aangeeft dan ook slechts een deel van de maandelijkse factuur te voldoen is indien niet de volledige service geleverd wordt. Dit omdat zij eenzijdig de snelheid aanpassen welke daarmee niet zoals beschreven door omstandigheden buiten hun om (storing, uitval, blikseminslag, aardbeving you name it...) wordt verlaagt. De 'klantenservice' gaf aan dat wanneer wij de pech hebben in een wijk te wonen waar de gebruikers van UPC slechts hun account gebruiken om mail te lezen/sturen en wat te surfen de limiet gewoon erg laag ligt. En daarmee worden wij dus gedupeerd.
Indien dit door UPC bij ons nog eenmaal (tja 3 maal is nu eenmaal scheepsrecht nietwaar?) gedaan wordt, zeggen wij ons abbonnement per direct op (opzegtermijn was niet nodig volgens de jurist!) en gaan wij over op een andere provider en gaan we de rekening verlagen met het percentage dagen dat we teruggezet zijn tegen de vergoeding die voor de dan geldende snelheid billijk is. We zijn dus geen wan-betalers, maar juist eerlijke betalers! Wanneer ze het graag hard spelen doen we graag mee. En dan kunnen er vast mensen opspringen hier die gaan zeggen dat we dan het recht niet aan onze zijde hebben staan en dat we dienen te bewijzen dat we wel in ons recht staan. Geloof me we hebben tips te over gehad van de jurist waarmee we kunnen aantonen dat zij zich niet aan de regels houden. En geen rechter zal aan hun eigen voorwaarden voorbij gaan wanneer het aankomt op de mailverzending! Want dit staat er duidelijk in omschreven, en het zal ons een rotzorg zijn dat ze niet aankomen, wanneer ze daar niet eens voor kunnen zorgen mogen ze de keet wel snel gaan opdoeken! Maar laten ze dan niet het lef hebben ons nog 1 maal terug te zetten, want dan krijgen ze een heerlijk kort geding aan hun broek. De 75 euro eigen bijdrage heb ik er zooo graag voor over! De kosten aan hun kant zullen vele malen hoger zijn! En ik zal met een grote glimlach voor de rechter staan! Dat was onze beste zet ooit dat we die rechtsbijstandsverzekering hebben afgesloten.

happydays

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door happydays »

@hoffie; BTW realiseer je je ook dat UPC de klanten AANTOONBAAR dient te informeren? Jullie hebben het nu over techniek ed en dat lijkt me ook zinvol, maar neem de hier zo enthousiast besproken datalimiet. IMHO zouden ze wanneer ze een maandelijks wijzigende limiet hebben, hierover de klant verplicht schriftelijk (aangetekend en dus aantoonbaar) moeten informeren.
Maar ach, ze zijn volgens eigen zeggen onaantastbaar, al zou ik er graag een proefballonnetje bij de rechter voor willen oplaten 8) . Ik denk dat ze daar net zoveel werk aan hebben als het versturen van niet aankomende mailtjes *grijns*.
FUP's en AUP's en hoe ze de eigen macht ook willen noemen zou verboden moeten worden, tenzij ze er ook een 'flexibel' maandbedrag tegenover zetten. Geef mij een vaste limiet van bv 50 gig/2,5 MB voor zeg 60 euro (christelijk toch?) zij weten wat de max afname is en kunnen daarop anticiperen, en komt de snelheid onder de 1,25 MB gedurende de halve maand betaal je als klant maar 45 euro. DAT lijkt me pas echt een FUP!

speedyj

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door speedyj »

Abbo = chello light

e-mail van chello
Geachte chello abonnee,

Uw modemsnelheid is met onmiddellijke ingang teruggezet.

Om uw chello light verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello light is 2 GigaByte per maand. Op dit moment is u gebruik meer dan 1,5 keer dit gemiddelde.

Tot het einde van de maand zal uw modemsnelheid beperkt worden tot maximaal 48 Kbps voor zowel het up- als het download verkeer. Alle onderdelen van de chello dienst blijven gewoon voor u beschikbaar, maar tegen een lagere snelheid.

Vanaf de 1e van de volgende maand zullen de modeminstellingen weer op de voor uw chello abonnement geldende snelheid worden teruggezet.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello classic of chello plus. Bij deze producten zijn grotere hoeveelheden datagebruik toegestaan.
Geen 2maal waarschuwing e-mail gehad zoals in de AV en op de site staat voordat er geknepen wordt, 2 maal telefonisch contact gehad met upc snelheid weer teruggezet, paar dagen later werd mijn verbinding weer geknepen weer telefonisch contact gehad met upc gezegd dat het contractbreuk is kon brief schrijven naar klantenservice of langs de winkel gesprek werd eenzijdig beeindigt door upc-medewerker(hoorn eropgegooid)m*therf*ckers

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Noem maar wat plaatsen waar je zonder chello niet op internet kan...

Arnhem-Zuid (rijkerswoerd) : geen ASDL mogelijk vooralsnog, alleen kabelinternet van UPC, Chello dus. (geeft elke postcodecheck aan)

Heb ik het fout? Meld het dan even, dan stap ik zo gauw mogelijk over naar die andere provider.


Ik kreeg ook vandaag de laatste waarschuwing?
Wat betreft adsl aansluitingen in Arnhem (rijkerswoerd).
Er zijn wel degelijke aanbieders van Adsl. Woon zelf ook op Rijkerswoerd (Dreessingel).
Zit er nu ook hard over na te denken om over te stappen.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door agro »

Maak een kopie van je brief en stuur deze op aan de reclame code commisie, wegens misleidende reclame van UPC.
In diverse reclamespotjes van UPC wordt gesuggereerd dat ADSL een datalimiet zou hebben dit in tegenstelling tot UPC.
Niets is minder waar, diverse aanbieders van ADSL hanteren echt GEEN datalimiet terwijl door UPC wel degelijk een datalimiet wordt gehanteerd getuige de diverse reacties op dit forum.

Voor info en adres en handelswijze reclame code commisie zie:

http://www.reclamecode.nl/index2.html

Dan moeten ze in ieder geval stoppen met deze misleidende reclame, mogelijk dat je ook nog onder het abonnement uit kan wegens misleiding.
succes toegewenst.

Porto

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Porto »

ik ben al jaren lid van die Chello clan. Heb er nooit echte klachten mee gehad en kon lekker veel downloaden maar met het vervangen van mijn nog aardig nieuwe Terayon modem voor zo'n plat Thomson ding en kennelijk ook direct een datalimiet ingesteld want heb nu al 2 dagen last van snelheden die niet boven de 9kb/s gaan. Via de verbruik page heb ik vernomen dat ik in de maand Juli al 10GB heb gedownload (was ik nog wel op vakantie en m'n PC uit, kun je nagaan wat een betrouwbare graadmeter!) en over Oktober en met name de laatste 3 weken zie ik niets staan terwijl ik hier juist wel min. 50GB heb zitten leechen.

Let wel, deze aantallen waren hiervoor geen enkel probleem!

Ik zit nu te kijken naar DSL van Demon maar is die een beetje oke? ik vraag geen constante snelheden van 400+ KB/s maar wel een constante verbinding (kleine storingen etc daargelaten).

Hun digitale tv vind ik nog wel oke maar hun internet, en met name hun policy, vind ik ronduit slecht geworden zijn. Hun verbinding is wel weer goed en constant hier.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

heb zelf sinds 3 maadne demon bevalt perfect. snelheid ong 700 kb en ik download ong 150 gig in de maand

marathon
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2004 21:53

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door marathon »

Hallo,

Ook ik heb te maken gekregen met berichtgeving van UPC/Chello dat mijn data verbruik dusdanig boven het gemiddelde ligt dat hierdoor mijn snelheid wordt beperkt voor de rest van de maand oktober.

Ik ben sinds vorige maand overgestapt van Chello classic naar Chello light omdat dit toch ruim 17 euro's goedkoper is.
Nergens werd op of in de aanbieding gerept dat er sprake van was van beperking over datagebruik en dat de snelheid beperkt zou worden.
Op het moment betaal ik dus 32 euro voor een snelheid die overeenkomt met 1,5 x ISDN.
Dat dit dit een belachelijk iets is en beslist niet kan ben ik dus van plan om zo snel mogelijk op te stappen bij Chello en tevens mijn telefoon lijn die ook over de kabel gaat op te zeggen.
Ik hoop dat RADAR op korte termijn iets aan deze praktijken kan doen daar er nog misschien veel meer mensen zijn die met dit probleem te maken krijgen.

lammert

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door lammert »

Ik ben sinds deze maand van Chello af
Nog niet van de aanmaningen en afboekingen, maar ja Rome is ook niet op 1 dag gebouwd

In de laatste maand ben ik nog even stevig over de limiet gegaan. Kreeg weer de brief dat ik afgesloten zou worden, werd afgesloten, en heb nog nooit zo snel kunnen downloaden!!!!!
Een kennis van mij had dit een paar maanden geleden ook al.

Chello, te leuk om te stoppen??
nee hoor
ADSL zonder limiet, wel iets langzamer, maar véél relaxter zonder dreigbrieven!!!!

Con

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Con »

ik vind dat RADAR moet ingrijpen.
Dit is niet normaal vind ik betaal je voor classic zoveel geld word je geknepen , met andere woorden stap over op Plus..
en als je plus heb betaal je eigen scheel en dan ?
weer mail met je bent de limiet overschreden ?
ik heb nooit brief ontvangen , schijnt dat mailen ook rechtvaardig is ?
maar goed , ik hoop dat radar ingrijpt op een of andere manier :)
p.s : Chello kan me wat ik stap over , als ik dit elke maand moet meemaken dan is internet geen fun meer bij hun en me telefoon gooi ik er ook uit bij ze :D
DUS RADAR DOE ER WAT AAN A.U.B !!

CPUer

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door CPUer »

Gemiddelde van alle classic gebruikers bij elkaar is 8 gig per maand.


En jullie zeuren over 40 gig ;)

Gesloten