LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
moederslink

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door moederslink »

gosewijn schreef:Waar ging het eigenlijk over ?

Oja.

Ik / wij willen Moneyman terug
Juist!
En deze onterechte ban nu eens netjes toelichten aan MM en terugdraaien en beter en anders modereren en wat met de feedback doen .... :x

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Laten we de grootste ruziezoekers een eigen topic geven waar ze elkaar de tent uit mogen vechten met als voorwaarde dat ze de andere met rust laten.. mag ook best dit topic zijn. Of vecht het lekker per pb uit.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

moederslink schreef:
gosewijn schreef:Waar ging het eigenlijk over ?
Oja.
Ik / wij willen Moneyman terug
Juist!
En deze onterechte ban nu eens netjes toelichten aan MM en terugdraaien en beter en anders modereren en wat met de feedback doen .... :x
Hoe weet je dat de ban onterecht is?

Ik kon de inbrengt van Moneyman erg altijd erg waarderen, maar hij is al eerder gebanned voor een periode (was niet zo lang geleden). Schijnbaar heeft de moderatie een rede gehad, ze zijn hier normaal niet zo van het bannen.

Grote kans dat hij onze grote troll Stofzuigertje de les wilde lezen, waarschijnlijk ook terecht, maar kan me geen andere rede bedenken. Helaas zwijgt de moderatie hierover.

moederslink

sylvesterb schreef:.....
Hoe weet je dat de ban onterecht is?.....

Grote kans dat hij onze grote troll Stofzuigertje de les wilde lezen, waarschijnlijk ook terecht, maar kan me geen andere rede bedenken. Helaas zwijgt de moderatie hierover.
Stofzuigertje had een reactie geplaatst waarop MM idd deze reactie punt voor punt rustig en met onderbouwde kennis van zaken weerlegde en hem wees op de onjuistheden . Hij merkte op dat de reactie van Stofzuigert de TS dus op het verkeerde been zette en dat zijn reactie dus ook niets toevoegde .
Ik denk dus idd dat dan een permanente verbanning onterecht is in dit geval . Er zijn vanavond in dit topic wel grove beledigingen geplaatst ......ik heb MM nog nooit grof en beledigend zien reageren , wel duidelijk en to the point .
En dan vind ik deze permaban een idioot zware sanctie temeer daar ik nog steeds het idee heb dat de berichten MM keer op keer zijn gemeld door zijn vijand , waarna de moderatie hem na 2 waarschuwingen gelijk een permaban meende te moeten geven.
Er is aan MM verder niets uitgelegd of toegelicht ondanks dat hij er nu in 2 mails expliciet om heeft gevraagd en dat vind ik kwalijk beheer.
Laatst gewijzigd door moederslink op 10 jun 2018 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

angel1978 schreef:Laten we de grootste ruziezoekers een eigen topic geven waar ze elkaar de tent uit mogen vechten met als voorwaarde dat ze de andere met rust laten.. mag ook best dit topic zijn. Of vecht het lekker per pb uit.
Inderdaad zeg. Dat oeverloze geneuzel begint dit hele topic te derailen.

Terug naar de kern:
- Moneyman wil uitleg van de moderatie over de ban en heeft deze nooit gekregen.
- Velen hier kunnen zich niet voorstellen dat de ban van Moneyman terecht is.
- Velen willen Moneyman terug.
- De moderatie moet stoppen met die willekeur en de echte regelbrekers aanpakken. Dit topic is een prima voorbeeld van hoe ze slecht modereren/weigeren in te grijpen waar nodig. Er zijn immers verschillende forumleden op de man aan het spelen in dit topic én hebben het niet meer over de kern (feedback op het forum).

- De moderatie weigert inhoudelijk te reageren op hun willekeur en dubbele standaard bij het modereren.
- De moderatie geeft enkel het excuus dat men te weinig tijd zou hebben en weigert tot op heden de verantwoordelijkheid die bij het hebben van een forum te erkennen.
- De moderatie heeft in reactie op Jesa H bijvoorbeeld beweerd dat eleven zou zijn aangepakt en dat ze wel op mail reageren. Echter post hij hier nog steeds onder minimaal 2 namen. Hierop is geen reactie gekomen van de moderatie. Ook geeft Moneyman aan dat de moderatie niet op zijn meerdere mails heeft gereageerd.

Deze feiten lijken er dus op te wijzen dat Radar het één beweert en het ander doet.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Julie4444 schreef: - De moderatie geeft enkel het excuus dat men te weinig tijd zou hebben en weigert tot op heden de verantwoordelijkheid die bij het hebben van een forum te erkennen.
De oplossing is heel simpel, als de redactie toch feedback wil hebben: zet die overbetaalde permanent verontwaardigde presentatrice aan de kant, zet er een fris, vrolijk, fruitig en oplossingsgericht persoon voor terug tegen een normaal salaris, en je hebt zomaar ineens geld om 3 of 4 full-time betaalde moderatoren op het forum te zetten. Simpel toch?

Een andere oplossing is al vele jaren geleden meermaals aangedragen: laat het modereren over aan vrijwilligers die een redelijk inzicht hebben. Maar ook daar is nooit iets mee gedaan.

Het enige wat de redactie moet doen is stoppen met het denken in onmogelijkheden en problemen, en beginnen te denken in mogelijkheden en oplossingen. Zowel op het forum als in het programma.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hieronder een lijstje van mensen die Money Man graag kwijt willen;

Nihil dus, op enkele mensen die elke Deurwaarder niet zien zitten omdat ze jarenlang schulden maakten na dan helaas!
Ik maak onderscheid tussen Deurwaarders die misbruik van hun macht maken en vooral niet luisteren.. ... en de goede zoals Money die ook ik zo snel mogelijk terug wilde hebben.

Verder weet ik niet zeker of Money wel echt Deurwaarder is of alleen maar Juridisch medewerker van......
De Dubieuze Incasso Bedrijven veroorzaken veel ellende door te hoge bedragen te vragen en als een Erkend Deurwaarder de vordering niet controleerde krijg je een foute aanslag en een slechte naam!
Vooral die gewoon er vanuit gaan dat elke claim wel terecht zal zijn komen vaak bij mensen als mijn terecht en als blijkt dat ze teveel kosten voor incasso is berekend of niet de juiste procedure word het een zitting bij rechtbank waar ze voor waarschuwen met hoge kosten!

Alleen heb ik al meerdere zittingen gezien waarbij van de 84x er 83x is gewonnen, en het verlies, ja dat was een dubieuze dakloze die foute info gaf...
dus ook mijn misleide maar daar viel ondanks de kosten niets te halen!

Een Juridisch adviesbureau is dus gewoon broodje aap firma en heeft op de factuur na totaal geen opleiding!
Maar ik mag wel flinke bedragen voor onderzoek en begeleiding vragen en kreeg een leuke bijverdienste.
Vooral de oude doorverkochte zitten vaak zoveel fouten en gebrek aan bewijs en de afwijzing van bedrijf waar de oorspronkelijke schuld ontstond dat ze wel met goede bewijzen moeten komen.

Mijn Juridische Adviesbureau, ik heb geen opleiding rechten, alleen op 27 april / koningsdag gebruikte boeken gekocht van studente....
Ik doe alleen zaken die voor 95% zeker gewonnen zijn en dat mag.
Nee, geen naam hier want reclame is verboden op dit forum!

Het is helaas niet uitgesloten dat ik ooit tegenover Money Man stond, maar we kennen elkaar niet persoonlijk onder de werkelijke naam!
Verder heb ik een manier die niet gewenst is, het uitlokken van procedure fouten is niet strafbaar en de rechter heeft al 3x deze tegen claim afgewezen!

Mijn doel is de klant niets te laten betalen en ik wil verdienen en dat mag!
Dat ik vaak na afloop even een feestje geef in plaatselijk restaurant en daar de kosten via Belastingdienst.......

Dus als ik zeg dat vele Incasso en Deurwaarders bij mijn niet bepaald geliefde zijn, dat zal wel wederzijds zijn!

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

witte angora schreef:
Julie4444 schreef: - De moderatie geeft enkel het excuus dat men te weinig tijd zou hebben en weigert tot op heden de verantwoordelijkheid die bij het hebben van een forum te erkennen.
De oplossing is heel simpel, als de redactie toch feedback wil hebben: zet die overbetaalde permanent verontwaardigde presentatrice aan de kant, zet er een fris, vrolijk, fruitig en oplossingsgericht persoon voor terug tegen een normaal salaris, en je hebt zomaar ineens geld om 3 of 4 full-time betaalde moderatoren op het forum te zetten. Simpel toch?

Een andere oplossing is al vele jaren geleden meermaals aangedragen: laat het modereren over aan vrijwilligers die een redelijk inzicht hebben. Maar ook daar is nooit iets mee gedaan.

Het enige wat de redactie moet doen is stoppen met het denken in onmogelijkheden en problemen, en beginnen te denken in mogelijkheden en oplossingen. Zowel op het forum als in het programma.

Gezien de kosten lijkt me het volgende nog beter:

Maak enkele trouwe en betrouwbare forum leden Moderator!
En ga hun werk dan achteraf controleren.

Vele zouden graag Moderatie werk doen en met jaarlijks Redactie feestje aan einde Radar TV seizoen is vermoedelijk de enige kosten!
Dat betekend dat er 24 uren en 7 dagen een Moderator actief kan zijn met meerdere vrijwilligers!
Wel moet je elk uitgevoerde handeling controleren en eventueel terug draaien.

Minder werk en voordeliger voor de Omroep, die dit er bij doet en het mag niet teveel kosten!

Zelf weiger ik dit hier te doen, maar met een Money of Witte Kater, niets mis mee en zou is prima vinden!
Maar ontslag van dure presentator? Ik weet hoeveel een gouden handdruk koste en liever een vergulde loden leeuw na afloop contract voor AH....
Laatst gewijzigd door stofzuigertje op 11 jun 2018 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Krijg net PB bericht van een psycholoog in opleiding uit Amsterdam dat zij dit topic wil gaan gebruiken voor een diepgaande studieopdracht naar de ware mens achter forumleden welke geheel anoniem jarenlang duizenden berichten plaatsen welke eigenlijk niet te lezen zijn.

witte angora

vroem schreef:ik zou bijna weer gaan reageren op topics... is net zo zinloos namelijk als dit topic inmiddels geworden is. Heeft nu niemand van degenen die blijven schrijven dat dan door??
Kennelijk niet. De paradox is dus dat bepaalde mensen in dit topic ontkennen dat ieder topic gekaapt wordt en uit de hand loopt, terwijl ditzelfde topic door diezelfde mensen inmiddels de 32e pagina is ingegaan, nergens meer over gaat, en de vraag van de redactie compleet ondergesneeuwd is.

En de redactie kijkt er naar en doet er niets mee. Zoals gewoonlijk. Voor mij zou juist dit topic aanleiding zijn om bepaalde mensen te verzoeken hun heil ergens anders te zoeken. Niet voor de redactie...

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

alfatrion schreef:
JvandeW schreef:Het is dan ook niet dat ik een schuldige wil aanwijzen.
Dat doe je wel.
Dat is niet wat ik doe en mocht dat uit mijn tekst gehaald kunnen worden, is dat nimmer mijn bedoeling geweest. Nogmaals: ik heb er geen probleem mee dat lange juridische discussies ontstaan. Slechts onderbouw en toon ik dat daar waar wel met een vinger een schuldige partij wordt aangewezen, zij die met een vinger wijzen veelal zelf verantwoordelijk zijn voor de beschuldiging die zij doen en de gedane beschuldigingen veelal ook niet eens naar waarheid zijn gedaan.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

vroem schreef:ik zou bijna weer gaan reageren op topics... is net zo zinloos namelijk als dit topic inmiddels geworden is. Heeft nu niemand van degenen die blijven schrijven dat dan door??
Het zou al een gezonde kwaliteitsverbetering zijn, wanneer deelnemers (vooral de vaste groep) uitsluitend op topics zouden reageren met vragen waar ze wèrkelijk verstand van hebben.

Ik heb zojuist nog een topic gepost met een moeilijke vraag over hedera. Overigens op twee fora en de resultaten zijn niet om naar huis te schrijven. Niemand weet het/een antwoord. De vraag wordt hoofdzakelijk met veel fantasie ongevraagd uitgebreid en daarmee weer off-topic beantwoord. Commentaar wordt zo scherp geformuleerd, dat ik beledigd zou kunnen reageren erop.

Ik vroeg al eerder wat de motivaties van de deelnemers zouden kunnen zijn ... helaas ging niemand daarop in.

Mijn motivatie is/was, om consumentenprogramma's te promoten, te versterken, worden we door producenten, de handel en de overheid steeds vaker misbruikt. Bovendien kan men door een continue teruggang van het aantal leden van de ooit zo belangrijke consumentenvertegenwoordiger de Consumentenbond niet al te veel spectaculaire acties meer verwachten.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hänschen klein schreef:Ik heb zojuist nog een topic gepost met een moeilijke vraag over hedera. Overigens op twee fora en de resultaten zijn niet om naar huis te schrijven. Niemand weet het/een antwoord. De vraag wordt hoofdzakelijk met veel fantasie ongevraagd uitgebreid en daarmee weer off-topic beantwoord. Commentaar wordt zo scherp geformuleerd, dat ik beledigd zou kunnen reageren erop.
Zo moeilijk is dat niet hoor en er staan ook echt wel goede antwoorden tussen. Wat u natuurlijk zelf al had kunnen opzoeken is wat de hedera is, namelijk een plant. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hedera. Helaas bestaat er geen maximum hoogte voor een plant.
Zoals in andere topics te lezen zijn mag een plant gewoon tegen de erfgrens neergezet worden: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... en-groeien.
Als u het forum ziet als plek om mensen te testen of onnodig bezig tehouden, dat lukt u dat aardig. Maar netjes is het niet om te vermelden dat niemand een antwoord heeft, terwijl deze wel gewoon gegeven worden.

moederslink

Ik kan werkelijk niet bevatten wat hier gebeurt!
Een aantal gebruikt dit topic nu gewoon om onbeheerst en grof op elkaar in te hakken en los te gaan i.p.v feedback te geven.
De aanleiding was en is nog steeds :
-de collectieve verontwaardiging over de permaban van MM en hoe wordt dit toegelicht naar hem en teruggedraaid?
- feedback geven over de moderatie die ook nu weer dit topic laat dooretteren , niet ingrijpt , niet meediscussieert en mogelijk nu
- ook WA een permaban gaat opleveren.

Het is echt een afspiegeling vd maatschappij zeg :x
Een kleine rel mondt uit in een knokpartij en mensen worden vol beledigd en aangevallen.

zo forumonwaardig :twisted:

En het is idd een feit dat , tot nu toe , altijd de gemelde berichten voor de mods aanleiding zijn geweest om waarschuwingen en/of bans uit te delen . Ik mag toch hopen dat dat in ieder geval tot het verleden gaat behoren.

john18

Ongelezen bericht door john18 »

Ondertussen reageert radar niet meer maar ze hadden dat wel beloofd. Maar de ongelofelijke gekibbel gaat gewoon door. Ik hoopte dat radar hier met dit topic een stap zetten in de goede richting. Maar vele hier zijn weer terug met de haantjes gedrag en slopen de hele opzet. Natuurlijk sluit dit topic straks en de trollers hebben WEER gewonnen! Ik hoop dat jullie trots zijn

witte angora

john18 schreef:Ondertussen reageert radar niet meer maar ze hadden dat wel beloofd.
Er valt niks meer te zeggen omdat de redactie alle geloofwaardigheid heeft verloren. Ik denk dat ze dat nu eindelijk door hebben.

Het is m.i. tijd om met dat fake-programma en dit forum te stoppen. Geen idee wat de kijkcijfers zijn, maar deze redactie heeft naar mijn mening geen enkel moreel recht meer om anderen de maat te nemen. Temeer omdat ze het blijven vertikken dingen recht te zetten, en in plaats daarvan halsstarrig vast blijven houden aan een beleid dat aantoonbaar van geen kanten klopt.

Als er nog een Radar-seizoen komt zonder dat er hier iets veranderd, is de hypocrisie compleet.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Misschien een idee voor Radar om 10 forumleden eens uit te nodigen in de uitzending.
Kemphaantjes live tegenover elkaar lijkt mij prima voor de kijkcijfers.
Da's weer eens wat anders dan geheel anoniem wat typen richting een totaal onbekende.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vraag aan de moderator(s): Vindt u dat de kwaliteit van de antwoorden en discussies in de gewone topics is verbeterd sinds het starten van dit topic en de inmiddels verlaten huiskamer?

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Eindelijk allemaal klaar met het navelstaren ... ?

Wanneer nu helemaal niemand meer op dit topic iets post, wordt de beheerder indirect gevraagd om zèlf eens tot actie te gaan komen.

Ook wij deelnemrs hebben inmiddels alles gepost wat er te posten was en kunnen ophouden met persoonlijke aantijgingen of herhalingen.

Proberen we ons nu eens geconcentreerd in bedwang te houden en ... helemaal niets meer te posten! Allemaal!

Dus verder met de nieuwste topicvragen, maar HIER op dit topic radiostilte aanhouden, ook wanneer het toetsenbord blijft jeuken!

Moeilijke oefening in discipline dus (voor sommige ...)? ... die NÚ al weer zitten te popelen pm te laten zien, dat ze hun (eigen) vrijheid belangrijker vinden dan eindelijk eens te stoppen met deze onzin. Gaat uw gang ....
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 12 jun 2018 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

hänschen klein schreef:Wanneer nu helemaal niemand meer op dit topic iets post, wordt...
Wordt het verwijderd en gaat alles verder zoals het was.

Gesloten