LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Dan zijn we dus weer bij een van de kritiekpunten: mensen worden tijdens zo'n bijeenkomst overgehaald, en doen dus geen onderzoek, wat op dat moment niet mogelijk is, en ook wordt ontmoedigd.
Heb je dit zelf meegemaakt? Dit is nl. niet mijn ervaring. Ik heb een week bedenktijd gevraagd en in die week mijn onderzoek gedaan.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Ik adviseer iedereen dus om wel eigen onderzoek te doen!
Jij misschien wel, maar het gros van de MLM'ers niet!
En ja ik beschouw mijn franchise als een mogelijkheid om meer vrijheid en meer inkomen te vergaren dan dat ik alles zelf zou moeten doen. Omdat er veel zaken voor mij geregeld zijn (zoals automatisering in vorm van CRM-systeem), kan ik mij veel meer foucssen op datgene waarmee ik omzet (en hopelijk ook winst) binnenhaal.
Ik had het over de franchiseGEVER. Die presenteert zijn franchise niet als zodanig aan iedereen die het wel of niet wil horen.
Precies! Vervolgens moet je ook weten wat je moet doen om dat resultaat te behalen. Vervolgens is het aan jou om je eigen conclussie te trekken.
Als ondernemer weet jij dat, als econoom weet ik dat. Maar het merendeel van de mensen die MLM instapt weet of beseft dat niet. Dat is nou net het hele probleem.
Stel dat je 20 klanten nodig hebt om je investering terug te verdienen. Om die 20 klanten moet je minstens 100 mensen vragen om klant te worden. Wat zou je dan doen?
Dat hangt van de gehele situatie af. Welk product gaat het over? Hebben mensen het product al? Hebben ze ervaring met soortgelijke producten? Kunnen ze makkelijk overstappen? Hebben ze behoefte om over te stappen? Biedt het product meerwaarde? Hoe is de prijs/kwaliteit-verhouding? Enzovoorts.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Kristina »

Uit je commentaar blijkt maar weer eens dat wanneer MLM aangevallen wordt, en met argumenten onderuit gehaald, dat het dan plotseling geen MLM meer is.
Niks mee te maken dat "mlm aangevallen wordt" Bodejos....
Vacman heeft gelijk. Jij kletst veel maar weet eigenlijk niet waar het over gaat..dat blijkt uit jouw commentaar.
Filterqueen is idd géén networkmarketing maar direct marketing. Groot verschil hoor!

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Een ondernemer die iets begint waar geen markt voor is, is gewoon niet slim bezig. MLM'ers zijn echter ten eerste geen ondernemers, en ten tweede wordt hen voorgespiegeld dat er WEL een markt voor is.
Of je nu het predikaat ondernemer hebt of niet, dat maakt voor de verkoop van produkten geen bal uit.
De status van ondernemer is slechts een fiscale cq. juridische aanduiding.
Ook een niet-ondernemer is niet slim bezig in het genoemde geval.
Bovendien kan MLM wel degelijk in de vorm van een onderneming uitgeoefend worden !!! Waar zat jij tijdens je studie (economie ???) ?
Dat voorspiegelen laat men ZELF toe en men gelooft ZELF die voorspiegeling !!
Jij gelooft mij (neem ik tenminste aan) toch ook niet als ik jou voorspiegel dat er grof geld te verdienen valt met de verkoop van vinyl grammofoonplaten ???
En dit vind je terug op zo ongeveer iedere MLM site, uiteraard geflankeerd door foto's van "happy families" met extreem witte tanden.
Helemaal juist !!!!!! En toch blijven er mensen intrappen !!! Zijn het dan sufferds of niet ????
Quote:
Anderszijds: Mensen met een hoog inkomen mogen dus WEL "slachtoffer " worden ???? Daar hebben jullie geen medelij mee ???


DAT hebben we dus niet gezegd.
Klopt, maar het blijk WEL overduidelijk uit de context !!!
Evenals Madeleine zie ik MLM niet als eigen baas zijn. In feite ben je gewoon personeel van de MLM onderneming, maar dan zonder enige garanties. Je bent niets meer dan een distributeur, iemand die de goederen voor het bedrijf distribueert.
Hoe JIJ en Madeleine MLM ZIEN is worst !! Hamvraag is wat MLM IS !!
Jullie denken dat JULLIE ZIENSWIJZE de juiste is. Daar zit hem de kneep.
Verder spreek je jezelf nu gigantisch tegen: Eerst zeg je dat je gewoon PERSONEEL van de MLM-onderneming bent en vervolgens zeg je dat je niets meer bent dan een DISTRIBUTEUR.
Wat is het nu ????

Iemand die met sokken van een bepaald merk op de markt staat is ook geen personeel van de sokkenfabrikant maar is eigen baas en heeft geen garanties. Mee eens ??
Nu staat diezelfde marktkoopman volgende week niet meer met sokken maar met Amway- of Herbalife op de markt (wat binnen het systeem heel goed zou kunnen). En NU is hij plotseling PERSONEEL van Amway, geen eigen baas, etc ????
Vervolgens wordt het winter en besluit onze marktkoopman niet meer op de markt te gaan staan maar Amway vanuit zijn huis te verkopen. Wat is nu eigenlijk het wezenlijke verschil ?? NIETS !!!!
Volgens jullie kromme redenatie echter bepaalt het marketingsysteem of produkt van een fabrikant cq. leverancier of je wel of niet eigen baas of personeel bent ????
Zie je nu eindelijk in hoe dom jullie zitten te kletsen ????
Quote:
Daar is niks mis mee. Het enige is dat de kassiere van AH NOOOOOOIT
ook maar 1% kans heeft om daar een directiesalaris te verdienen !! Bij een MLM-bedrijf is die kans er wel, al is die kans maar 10% !!!


Als ze daar de capaciteiten voor heeft kan ze dat wel.
Natuurlijk kan ze dat (in theorie). Droom lekker verder !!
De grote lijn van de discussies hier gaat over de grove fouten die in het concept zelf zitten,
En jullie bepalen wel even in jullie alwetendheid dat er grove fouten in het MLM-concept zitten en jullie zullen die fouten wel even aan de kaak stellen ??? Tssssssss.
Waarom moet ik me nu wel ineens zorgen over de zwakkeren gaan maken? Waarom wel op het gebied van de benzineprijs?
Ik had het niet tegen jou maar tegen moederkloek Madeleine die meent dat ze moet opkomen voor die zwakken van geest die ZICHZELF een oor laten aannaaien door die "duivelse" Mlm-rs.
Voor jou geldt echter:Dan doe je tenminste een keer iets zinnigs waar uiteindelijk IEDEREEN wat aan heeft maar de zwakkeren nog het meest.
Zodoende houden die zwakkeren dan geld over zodat ze zich niet in de "schulden" hoeven te steken om met MLM te kunnen beginnen.
Hebben ze tenminste een piepklein kansje om uit die zwakke positie te komen. Beter piepklein dan helemaal geen kans, toch ???

Floris

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Ik had het over de franchiseGEVER. Die presenteert zijn franchise niet als zodanig aan iedereen die het wel of niet wil horen.
Iedereen die wil en iedereen die kan, mag franchisenemer worden (als je de franchisefee maar op tafel legt).

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Jij misschien wel, maar het gros van de MLM'ers niet!
Laten we daar dan op toezien dat het wel gebeurt.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Dat hangt van de gehele situatie af. Welk product gaat het over? Hebben mensen het product al? Hebben ze ervaring met soortgelijke producten? Kunnen ze makkelijk overstappen? Hebben ze behoefte om over te stappen? Biedt het product meerwaarde? Hoe is de prijs/kwaliteit-verhouding? Enzovoorts
Uiteraard is dat belangrijk en maakt dus onderdeel uit van je onderzoek. Soms moet je er gewoon mee aan te slag gaan om er achter te komen. Vandaar de mogelijkheid om binnen 2 weken op te zeggen en je investering terug te vragen.

Stel dat al je vragen positief beantwoord worden en je weet wat je moet doen om je investering terug te verdienen, wat wat zou je dan doen?

Tammie

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Tammie »

Hoi allemaal, ik val effe midden in de discussie omdat mijn aandacht getrokken werd door het onderwerp. Tijdens mijn studententijd, een jaar of 10 terug, ben ik ook actief lid geweest van een MLM organisatie; NSA. Ik heb destijds een investering gedaan van 10,000 gulden (met dank aan de banken en hun studentenleningen) en heb daar nauwelijks 10% van terug verdiend.

Nu moet ik zeggen, ja, dat lag aan mij. Ik ben gewoon geen verkoper. Ik denk dat de insteek van het mensen werven een verkeerde is. MLM kan alleen werken als de verkoop van de producten (die vaak wel degelijk innovatief zijn) op zich een inkomen kan genereren. Er zijn wel meer voorbeelden van bedrijven die het zo doen, bijvoorbeeld Tupperware en Avon. Als er dan bij toeval mensen zijn die het leuk vinden om in dezelfde business te stappen, prima! Tuurlijk zit het grote geld daarin, maar daar moet het je niet om te doen zijn.

Veel MLM bedrijven verblinden mensen met het grote geld, maar daar moeten ze dan wel iedereen die ze kennen (vrienden en familie) voor werven.

Waar ik van genoten heb is de meetings en de vreselijk positieve energie die je daar van krijgt. Achteraf beschouw ik het maar als een (voor mij in die tijd) vreselijk dure persoonlijkheidstraining. Door succes uit te stralen heb ik er uiteindelijk wel een goede baan aan over gehouden (en zo mijn schulden afbetaald).

Iedereen die het wil proberen, 1 advies, sta achter je product en laat je niet verblinden door het grote geld! Je bent in principe gewoon een zelf gefinancierde verkoper!

Groetjes Tamara

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Of je nu het predikaat ondernemer hebt of niet, dat maakt voor de verkoop van produkten geen bal uit. De status van ondernemer is slechts een fiscale cq. juridische aanduiding.
Dat klopt niet. Ondernemer is ook een sociale, psychologische, economische (enzovoorts) aanduiding.
Bovendien kan MLM wel degelijk in de vorm van een onderneming uitgeoefend worden !!! Waar zat jij tijdens je studie (economie ???) ?
MLM wordt, terecht, niet behandeld bij een economische studie.
Dat voorspiegelen laat men ZELF toe en men gelooft ZELF die voorspiegeling !!
Dat weten we nu intussen wel. Het is duidelijk dat jij nooit aan de grond hebt gezeten. Een kat in het nauw maakt rare sprongen.
Jij gelooft mij (neem ik tenminste aan) toch ook niet als ik jou voorspiegel dat er grof geld te verdienen valt met de verkoop van vinyl grammofoonplaten ???
Toevallig hoorde ik laatst ergens een bericht dat onder andere DJ's weer massaal overstappen op vinyl. Zo'n gek idee is het op zich dus niet.
Anderszijds: Mensen met een hoog inkomen mogen dus WEL "slachtoffer " worden ???? Daar hebben jullie geen medelij mee ???

DAT hebben we dus niet gezegd.

Klopt, maar het blijk WEL overduidelijk uit de context !!!
Nee, dat is wat JIJ wilt lezen.
Hoe JIJ en Madeleine MLM ZIEN is worst !! Hamvraag is wat MLM IS !! Jullie denken dat JULLIE ZIENSWIJZE de juiste is. Daar zit hem de kneep.
Nou goed, MLM IS GEEN ONDERNEMERSCHAP.
Verder spreek je jezelf nu gigantisch tegen: Eerst zeg je dat je gewoon PERSONEEL van de MLM-onderneming bent en vervolgens zeg je dat je niets meer bent dan een DISTRIBUTEUR. Wat is het nu ????
Ik zie niet in waarom die twee zaken elkaar zouden uitsluiten.
Iemand die met sokken van een bepaald merk op de markt staat is ook geen personeel van de sokkenfabrikant maar is eigen baas en heeft geen garanties. Mee eens ??
Hangt af van de specifieke situatie. Is hij in dienst van de sokkenfabrikant? Heeft hij keuzevrijheid met betrekking tot het merk of de merken die hij aanbiedt?
Nu staat diezelfde marktkoopman volgende week niet meer met sokken maar met Amway- of Herbalife op de markt (wat binnen het systeem heel goed zou kunnen). En NU is hij plotseling PERSONEEL van Amway, geen eigen baas, etc ????
Inderdaad, want hij is gebonden aan Amway. Zijn klanten betalen niet aan HEM, maar aan Amway, en Amway keer vervolgens een "salaris" uit op basis van de omzet. Een wezenlijk verschil dus.
Zie je nu eindelijk in hoe dom jullie zitten te kletsen ????
Ik zie alleen maar in dat jij er blijkbaar niet veel van begrijpt. Verklaart ook meteen waarom je jezelf geen voorstander noch tegenstander noemt.
Als ze daar de capaciteiten voor heeft kan ze dat wel.

Natuurlijk kan ze dat (in theorie). Droom lekker verder !!
Het ging jou toch om de capaciteiten die iemand bezit? Als ze die capaciteiten niet bezit zal het haar niet lukken nee. Maar dan zal ze ook in MLM niet slagen, dat zei je zelf!
En jullie bepalen wel even in jullie alwetendheid dat er grove fouten in het MLM-concept zitten en jullie zullen die fouten wel even aan de kaak stellen ??? Tssssssss.
Alwetend is niemand. Maar onder andere vanuit economisch oogpunt zitten er veel haken en ogen aan MLM.
Voor jou geldt echter:Dan doe je tenminste een keer iets zinnigs waar uiteindelijk IEDEREEN wat aan heeft maar de zwakkeren nog het meest.
Het is dus zinniger om te discussieren over de hoge benzineprijs?! Laat die politieke partij maar zitten, dat wordt niks.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Laten we daar dan op toezien dat het wel gebeurt.
Hoe?
Uiteraard is dat belangrijk en maakt dus onderdeel uit van je onderzoek. Soms moet je er gewoon mee aan te slag gaan om er achter te komen. Vandaar de mogelijkheid om binnen 2 weken op te zeggen en je investering terug te vragen.
Zie mijn voorstel in de nieuwe thread.
Stel dat al je vragen positief beantwoord worden en je weet wat je moet doen om je investering terug te verdienen, wat wat zou je dan doen?
Het is mij volstrekt onduidelijk waarom je naar de bekende weg zit te vragen. Als ik een geweldig product heb en iedereen wil het hebben en ik kan daar veel geld mee verdienen dan is het antwoord natuurlijk gaan met die banaan. Lukt het toch niet dan had ik al geconcludeerd dat ik mijn verlies kon dragen, lukt het wel dan was mijn onderzoek in orde en verdien ik er leuk mee. So? Wat wil je nou zeggen?

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Brovoooooooo Tamara !!!! Voor mij ben je een kanjer !!

Dit zijn nu mensen waar je iets aan hebt !!
Eerlijk durven toegeven en niet het SYSTEEM de schuld geven.
Ik denk dat Tamara het nog ver zal schoppen.
Als ik personeel nodig zou hebben, zou ik mensen als jij graag in dienst nemen.

Ik vind het bijzonder jammer voor je dat je geld verloren hebt, maar je ziet er tenminste ook de positieve kant van in. Dat siert je.
Ook ik heb vaak genoeg geld verloren bij zakelijke transacties (alleen waren de bedragen iets groter :cry: ) maar dat is nu eenmaal het risico als je iets onderneemt.

Heel veel succes verder met wat je ook doet !

Floris.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Inderdaad, want hij is gebonden aan Amway. Zijn klanten betalen niet aan HEM, maar aan Amway, en Amway keer vervolgens een "salaris" uit op basis van de omzet. Een wezenlijk verschil dus.
Ik ben zelf klant van Amway (geen vertegenwoordiger dus), Ik betaal de amway vertegenwoordiger voor de afname van de produkten en NIET Amway. Dat Amway omzetgerelateerde bonussen uitkeert saat hier los van. Dit is gewoon direkte verkoop.

student26
Berichten: 1389
Lid geworden op: 30 mei 2004 14:40

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door student26 »

Ik ben zelf klant van Amway (geen vertegenwoordiger dus), Ik betaal de amway vertegenwoordiger voor de afname van de produkten en NIET Amway. Dat Amway omzetgerelateerde bonussen uitkeert saat hier los van. Dit is gewoon direkte verkoop.
Amway staat toch echt bekend als MLM hoor ;-)

Los daarvan: de vertegenwoordiger stort jouw betaalde bedrag dan naar de rekening van Amway. Of de klant het nou rechtstreeks aan Amway betaald of via de vertegenwoordiger maakt voor mijn betoog niet uit.

Kristina
Berichten: 294
Lid geworden op: 15 aug 2004 20:43

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Kristina »

de vertegenwoordiger stort jouw betaalde bedrag dan naar de rekening van Amway. Of de klant het nou rechtstreeks aan Amway betaald of via de vertegenwoordiger maakt voor mijn betoog niet uit.
De vertegenwoordiger stort helemaal niks bij amway. zelfstandig/ onafhankelijk vertegenwoordiger/distributeur..weet je nog??
Produkten worden nooit direkt via het moederbedrijf door klanten afgenomen. Het gaat altijd via de distr.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Het is mij volstrekt onduidelijk waarom je naar de bekende weg zit te vragen. Als ik een geweldig product heb en iedereen wil het hebben en ik kan daar veel geld mee verdienen dan is het antwoord natuurlijk gaan met die banaan. Lukt het toch niet dan had ik al geconcludeerd dat ik mijn verlies kon dragen, lukt het wel dan was mijn onderzoek in orde en verdien ik er leuk mee. So? Wat wil je nou zeggen?
precies hetgeen je nu zegt. Het frappante is echter dat mensen niet altijd hetgeen doen wat nodig is om resultaat te hebben.

Als het nodig is om 100 mensen te vragen om klant te worden om daarmee er 20 te hebben, vragen ze in de praktijk 10 mensen om vervolgens 9 keer nee te horen en de conclussie te trekken dat het niet werkt.

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Brovoooooooo Tamara !!!! Voor mij ben je een kanjer !!

Dit zijn nu mensen waar je iets aan hebt !!
Eerlijk durven toegeven en niet het SYSTEEM de schuld geven.
Ik denk dat Tamara het nog ver zal schoppen.
Als ik personeel nodig zou hebben, zou ik mensen als jij graag in dienst nemen.

Ik vind het bijzonder jammer voor je dat je geld verloren hebt, maar je ziet er tenminste ook de positieve kant van in. Dat siert je.
Ook ik heb vaak genoeg geld verloren bij zakelijke transacties (alleen waren de bedragen iets groter ) maar dat is nu eenmaal het risico als je iets onderneemt.

Heel veel succes verder met wat je ook doet !

Floris.
@floris, als je door middel van valse beloftes en te rooskleurige voorspellingen erin wordt gelokt noem ik dat geen zakelijke transactie.

Het verhaal van Tamara is een goede aanvulling op de discussie, maar hoeveel mensen kunnen 10.000 gulden missen?
En als je dat kwijt bent, moet je het dan als positief zien dat je iets geleerd hebt?
Want 1 ding laat ze heel duidelijk blijken: ze heeft de schulden afbetaald middels een normale baan.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Amway staat toch echt bekend als MLM hoor

Los daarvan: de vertegenwoordiger stort jouw betaalde bedrag dan naar de rekening van Amway. Of de klant het nou rechtstreeks aan Amway betaald of via de vertegenwoordiger maakt voor mijn betoog niet uit
Weet ik, de vertegenwoordiger koopt de produkten in bij Amway. Hij doet alleen direkte verkoop en verdient daar een bescheiden boterham mee.

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

Weet ik, de vertegenwoordiger koopt de produkten in bij Amway. Hij doet alleen direkte verkoop en verdient daar een bescheiden boterham mee.
En de klant betaalt veel te veel voor een standaard product.

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

Ondernemer is ook een sociale, psychologische, economische (enzovoorts) aanduiding.
Klets toch niet zo dom: Men werkt in loondienst maar men VOELT zich sociaal, psychologisch en economisch ondernemer. Pfffff wat een gezwets.
Quote:
Bovendien kan MLM wel degelijk in de vorm van een onderneming uitgeoefend worden !!! Waar zat jij tijdens je studie (economie ???) ?


MLM wordt, terecht, niet behandeld bij een economische studie.
BEGRIJPEND lezen kun je ook al niet.
Het gaat hier niet om MLM maar om het instituut onderneming !!
Wanneer drijf je wel en wanneer drijf je GEEN onderneming ! DAT bedoel ik hier.
Het is duidelijk dat jij nooit aan de grond hebt gezeten.
En dat weet jij ???? Domme ongenuanceerde uitspraak.
Toevallig hoorde ik laatst ergens een bericht dat onder andere DJ's weer massaal overstappen op vinyl. Zo'n gek idee is het op zich dus niet.
Tuurlijk, je zult ook eens iets toegeven. Ik zou zeggen: Ga je gang dan ligt er een markt voor je open !! Ik vrees alleen dat je afzetgebied bijzonder beperkt is waardoor je geen droog brood zult verdienen.
Maar ja, jij noemt jezelf econoom..........
Hangt af van de specifieke situatie. Is hij in dienst van de sokkenfabrikant? Heeft hij keuzevrijheid met betrekking tot het merk of de merken die hij aanbiedt?
Nee, hij is niet in dienst van de sokkenfabrikant maar hij moet wel contractueel 20.000 paar sokken per jaar afnemen.
Hij heeft volledige keuzevrijheid m.b.t. de merken maar hij wil zelf maar 1 bepaald merk aanbieden.
Nog meer domme vragen ???
Inderdaad, want hij is gebonden aan Amway. Zijn klanten betalen niet aan HEM, maar aan Amway, en Amway keer vervolgens een "salaris" uit op basis van de omzet. Een wezenlijk verschil dus.
Je blijft maar krom praten wat recht is.
Zijn klanten betalen wel aan hem: Hij staat immers op de markt ????Hij rekent met Amway af, net als met de sokkenfabriek. Ooit een marktkoopman gezien die jou spullen meegeeft en JOU met de leverancier laat afrekenen ???
Voor dergelijke domme prietpraat moet je nou economie gestudeerd hebben ????
O tempora, O mores !!!!!!!!!!!! :cry: :cry: :cry:
Ik zie alleen maar in dat jij er blijkbaar niet veel van begrijpt. Verklaart ook meteen waarom je jezelf geen voorstander noch tegenstander noemt.
Ik begrijp het inderdaad niet: Reden waarom ik op mijn 48ste niet meer hoef te werken, zonder economie gestudeerd te hebben.
Ik ben noch voorstander noch tegenstander omdat iedereen ZELF moet weten wat hij doet of niet. Een MLM-er is in mijn visie gewoon een zakenman/vrouw die geld probeert te verdienen en geen oplichter !
Natuurlijk zul jij of Madeleine wel weer zeggen: "Over de ruggen van......... ". Welnu beste Stuud: Geld verdienen gaat ALTIJD ten koste van iemand anders. Dat zul je tijdens je studie toch hopelijk WEL geleerd hebben.
Het is dus zinniger om te discussieren over de hoge benzineprijs?! Laat die politieke partij maar zitten, dat wordt niks.
Stuud begrijpt echt de essentie van bepaalde zinsnedes niet en relativeren is hem ook vreemd.
Ik begin zo langzamerhand grote vraagtekens bij jouw studie te zetten.
Ben je echt afgestudeerd in de economische wetenschappen ???
Zo ja, dan zijn we in dit land mooi aangenaaid met dergelijk economen. Pffffffffff, kunnen niet eens begrijpend lezen.
Dit was vroeger op mijn lagere school trouwens nog een vak. Nu kunnen ze het op de Uni nog niet eens. Jeeeeeezzzzz, waar moet dat heen ???

Floris

Floris Van Rozemondt

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Floris Van Rozemondt »

@Maarschalk (deze keer),
@floris, als je door middel van valse beloftes en te rooskleurige voorspellingen erin wordt gelokt noem ik dat geen zakelijke transactie.
Zoals ik al 100 x heb gezegd: Je LAAT jezelf lokken !!! Daar ben je helemaal ZELF bij, in volle bewustzijn!!! Die valse beloftes geloof je ZELF.
Is je eigen verantwoordelijkheid.
Het verhaal van Tamara is een goede aanvulling op de discussie, maar hoeveel mensen kunnen 10.000 gulden missen?
Is inderdaad een uitstekende aanvulling !
Het al dan niet kunnen missen van het geld staat niet ter discussie en doet ook niet ter zake in dit geval.
Feit is: Ze heeft het opgehoest voor iets waar ze ZELF in geloofde.
En als je dat kwijt bent, moet je het dan als positief zien dat je iets geleerd hebt?
ZIJ ziet toch dat het ook een positieve uitwerking heeft gehad ??
Probeer haar die troost niet te ontnemen want dat doe je nu, zij het indirect.
ze heeft de schulden afbetaald middels een normale baan.
Ja, en daar heb ik diep respect voor.
Ze geeft zelf toe dat het haar eigen schuld was dat het niks werd.
Hoofdzaak is dat ze het SYSTEEM niet de schuld geeft !!
Ze steekt de hand in EIGEN boezem en daarom vind ik het een regelrechte kanjer. Mensen die dat openlijk durven doen zijn voor mij hun gewicht in goud waard (alleen daar koopt zij niets voor, helaas).
Wat die normale baan er mee te maken heeft vat ik niet.
Had net zo goed via een ander MLM produkt gekund.

Floris
[/quote]

Gesloten