LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
annab
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2008 13:30

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door annab »

Ik denk dat wanneer naam, adres en telefoonnummer niet overeenkomen, je dan erg sterk staat. Je zoon kan anders misschien goedkoop bij een bureau voor rechtshulp terecht? Zou ik proberen. Het kost misschien wel iets maar zie het als een les voor de volgende 'aanbieding'. En nogmaals: mij was het wel duidelijk dat ik alleen binnen acht dagen kon opzeggen en dat ik er anders aan vast zou zitten dusmisschien heeft je zoon die wetenschap gewoon naast zich neergelegd en geeft hij nu de NEM de schuld? Niet dat ik achter de NEM sta, zeker niet, maar hij heeft toch een bandje in moeten spreken en daarop staat alles wat er is gezegd.
Zou dat bandje opvraagbaar zijn? Vast wel!
AnnaB

Debbyke
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2008 16:13

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Debbyke »

annab die bandopname is opvraagbaar , mijn vriend heeft hem ook gekregen nadat hij er om vroeg. MAAR luister goed en je zal merken dat er iets niet klopt bij die opnames , bij de mijne althans.
wij hebben vandaag ook een rekening van de NEM gekregen 230 euro!!! we betalen bij green choice 175€ WAT NOU GOEDKOOPSTE. we zijn nog steeds bezig om er vanaf te komen maandag word green choice weer gebeld dat wij helemaal geen klant zijn van NEM want ze hebben ons lid gemaakt nadat ze hadden gebeld we kregen een bandopname waar je altijd het zelfde antwoord hoort JA zelfde lengte en zelfde toon. in dat bandje zou IK de hoofdbewoner zijn ik heb gezegd dat ik dat NIET ben. mijn vriend gaat over de rekeningen en niet ik , heb ik duidelijk gezegd.
ze zijn hartstikke onbeschoft en als je met sterke argumenten komen beginnen ze op een agressieve wijze een discussie . zo heb ik te horen gekregen dat het mijn woord tegen dat van hen is. ze mogen dan een partij advocaten hebben wij zullen NIET betalen. ik denk dat het beste is dat iedereen hier van op de hoogte wordt gebracht via krant , internet enz enz.

ik hoop snel ook wat te horen van de redactie van radar want ik heb hen een mailtje gestuurd met deze praktijken van de NEM .

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jsp »

Op de website van Consuwijzer kunt u lezen wat u kunt doen in het geval van een ongewenste overstap. Inclusief voorbeeldbrieven.

Anvadij
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2008 07:46

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Anvadij »

Deze maatschappij past agressieve telefonische marketing toe om nieuwe klanten te werven. Mijn moeder van 74 is zo ook 'overgezet' zonder het bewust te zijn. Ik doe haar admin, maar kwam er pas achter toen de 7 dagen bedenktijd om waren. Na boos telefoontje kreeg ik voicelog per email. Het klonk zeer onfatsoenlijk allemaal. Direct per aangetekende mail voortijdig contract opgezegd. En toen naar haar oude leverancier gebeld nl ENECO. Zij bieden aan de boete over te nemen die ze moet betalen voor het vroegtijdig opzeggen. Dat is pas service! Leve ENECO! :D

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Werving van klanten gebeurt doorgaan door marketingbureaus welke door belanghebbenden worden ingehuurd op provisiebasis.
Dat er agressieve communicatie plaats vindt is allom bekend.
Er is echter weinig aan te doen.
Het kan echter niet zo zijn dat de leverancier, welke in deze welliswaar belanghebbende is, op de praktijken der colporteurs worden afgerekend.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Chanmaster:

Hoezo; het verschuiven van verantwoordelijkheid !!!!!!!

Het lijkt mij, dat als een bedrijf een ander bedrijf inhuurt toch verantwoordelijk is (en blijft) voor wat er wordt geleverd door dat ingehuurde bedrijf!

't Kan toch niet zo zijn, dat als ik iemand inhuur om iets voor mij te doen en hij doet dit ten nadele van bijvoorbeeld mijn buren dat ik dan zo maar kan zeggen van: "Tja, jammer; maar daar ben ík niet verantwoordelijk voor ...!"
Dat zou wel heel gemakkelijk zijn!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

@Chanmaster: Dit is een hardnekkig en langdurig misverstand. Een telemarketing bureau voert de opdracht uit zoals die door de opdrachtgever wordt vastgelegd. Je kunt telemarketing zo agressief of vriendelijk maken als je zelf wilt.

Er zijn natuurlijk altijd telemarketing bureaus die er de kantjes aflopen, maar deze ellende speelt al zo lang dat ik me niet kan voorstellen dat NEM allang naar een ander bureau had overgestapt als de telemarketing niet volgens hun voorwaarden gaat. Ik denk veel eerder dat de telemarketeers in deze bewust geïnstrueerd worden om op deze manier te handelen.

En hoe dan ook, de opdrachtgever voor de telemarketing is en blijft NEM. Als het dan niet volgens de regels wordt uitgevoerd is en blijft NEM altijd de aan te spreken partij. Dat zij het dan weer verder met hun telemarketing-bureau moeten uitvechten is niet ons probleem.

Meliza
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2008 10:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Meliza »

Het beste lijkt me toch de NEM. Ýk heb er geen problemen mee gehad. Tja, het kan wel lastig zijn als je boete moet betalen voor t overstappen maar daar moet de consument zelf rekening mee houden. Als de consument geen contract heeft, kan ik iedereen de Nederlands Energie Maatschappij aanraden want het bevalt me prima.

Meliza
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 aug 2008 10:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Meliza »

jsp ben er maar zeker van dat ik niet kom janken ik weet wat me bevalt en wat niet hoor, ben maar gerust :wink:

nessa20
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2008 11:16

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nessa20 »

Ik wert gister om 9 uur SMORGENS gebelt door de nederlandse engrie maatschapij na 3 keer hebben aangeven dat ik een nachtdienst te hebben gehad . Lachte ze gewoon en ging ze door, Ze zij 3 keer van ik maak het in orden voor je als je mij alleen maar je renking nummer geeft toen ik uitlegde dat ik bij de schultsaneering zit en niks meer automaties mag doen alleen maar per acpetgiro begon ze weer van ja het is voor controleren toen ik aangaf ik wil er over na denken begon ze WEER over dat welkomst paket ik stont echt op het punt om zomaar op te hangen

Maar ben ik gaan rekenen ik zit bij eneco En daar betaal ik heel erg wijnig daar is het vastrecht 6 euro duurder, En dan zegt ze van ja het is het goedkoopste, Maar ach wat doe je er tegen , Ik weet wel 1 ding DE NEM SUKS Ik ga niet met hun acoort en nog 1 ding als ze dit lezen

Laat je medewerksters het word NEE eens leren luisteren want luisteren kunnen ze niet

MVG Nessa

Boze burger
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2008 12:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Boze burger »

Ik heb me even aangemeld, speciaal om dit even recht te zetten.

De nederlandse energie maatschappij is pure belazerij. Mijn moeder is benaderd door een medewerker van de nederlandse energie maatschappij, die zich voordeed als een medewerker van eneco. Mijn moeder is niets vermoedend met alles akkoord gegaan omdat zij terug wou stappen van green choice naar eneco. Mijn moeder is op vakantie gegaan, en heeft dus die welkomstpakket thuis gekregen, en de schriftelijke opzegtermijn van 7 dagen waren dus al verstreken.

Ik spreek zelf uit ervaring omdat ik zelf bij de nederlandse energie maatschappij heb gewerkt!!! Ik weet dus dat het belazerij is, ze beweren de goedkoopste te zijn maar dat is dus absoluut niet zo. En de manier van benaderen is ook niet helemaal volgens de wet. De medewerkers werken met een bonus en die zullen er alles aan doen om klanten binnen te krijgen om meer geld te verdienen.


Kortom ik wil gewoon iedereen waarschuwen om het niet te doen. Je zit er vervolgens 3 jaar aan vast en annuleringskosten lopen op tot de 200 a 300 euro's.

Dus mensen let op waar je voor gebeld wordt. Ga niet zomaar akkoord, als je benaderd word door iemand die beweerd eneco of iets anders te zijn. Vraag of je erover mag nadenken en ze graag wilt terug bellen. Kan dat niet dan weet je genoeg, want eneco kan je altijd terug bellen. :?

vinixe
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2008 18:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door vinixe »

Hoi,

Ook ik ben vorige week 2x gebeld. Omdat ik voor dit soort dingen nogal huiverig ben heb ik eerst gevraagd mij later terug te bellen. De 2de keer toen er gebeld werd, ben ik er haast ingestonken, terwijl ik aan de telefoon zat heb ik op google de naam van de NEM gezocht en kwam hier uit !

Nog aan de telefoon hangende vertelde ik dat ze er niet rooskleurig opstonden, ik er al geen vertrouwen in had, en nu dus helemaal klaar was met dat gebel van hun ! De toon die toen gezet werd was nog aanvallender en de stem werd verheft ... Ik heb hun nog een fijne dag gewenst en ik heb opgehangen.

Wat ben ik blij dat ik nog even snel op deze site beland ben, ... ik weet niet of ze me hadden kunnen overtuigen maar misschien dat ik na zoveel mooie verhalen van hun, toch overstag was gegaan.

Top zeg, dit forum !!

Groetjes, Vinixe

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jsp »

@ Energiemoe:
wat moet ik dan doen om iemand te spreken van de afdeling jaarafrekening cq betalingsregeling??-

Blijkbaar krijgt de NEM nog geld van je, en wil jij ze daarover spreken maar lukt dat niet? Ik zou het toch nog een keer proberen voordat er problemen ontstaan die moeilijk terug te draaien zijn. Misschien helpt het als je ze een email stuurt naar de klachtenafdeling ... via het formulier op de website, andere mailadressen zijn me niet bekend ...

familiehuting
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2008 21:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door familiehuting »

:x Wij hebben zo'n beetje dezelfde ervaringen als de meeste op dit forum (agressieve verkoop, de brief van afmelding is niet binnen gekomen, etc)

nu las ik dat je de geluidsopname kunt opvragen, weet iemand hoe dat in z'n werk gaat?
en iemand schreef: niet betalen, ook de aanmaningen niet, zonder handtekening van ons kunnen ze juridisch niks, maar klopt dat wel (ze hebben toch een geluidsopname gemaakt, al dan niet bewerkt of gemanipuleerd)

bedant voor jullie reactie, en succes allemaal tegen deze corruptie.

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

ik wil ook even wat kwijt over n m e
ik werd gebeld door hun allemaal leuke praatjes energie tegen inkoopsprijs... nou ja dat klopt nog wel :P maar dan het vastrecht dat is 3x zo duur als de de duurdere energie maatschappij nuon die vraagt er 2,00 voor namelijk €6,99 per maand per product.
dat is dus €167.76 per jaar en dan heb je een 3 jarig contract dus 3x dat bedrag (€ 503,28) alleen al aan vastrecht en dan heb je je energie kosten nog niet eens daarbij opgeteld.
ik kreeg ook zo een pakket opgestuurd. maar nog geen tijd gehad om te verglijken.
ik werd terug gebeld of ik het pakket had ontvangen en door gekeken.
dat had ik dus nog niet en dat zei ik ook...
ik werd op mijn werk gebeld en dat zei ik ook....
zij stelde mij voor om de voicelog te herstellen zodat ik nog 7 dagen extra de tijd had om de boel te verglijken.
en daar ben ik mee accoord gegaan.
dus de voicelog hersteld en ik zou daar een schriftelijke bevestiging van krijgen.
die heb ik nooit gekregen ik heb daar wel een paar dagen op gewacht
en uit eidelijk maar schriftelijk opgezegd.
zeggen ze dat ik een dag te laat met opzeggen ben en dat er een rechtsgeldige overeenkomst is...
mailtjes en brieven zijn er heen en weer gegaan maar het drong maar niet tot hun door dat de voicelog is hersteld.
toen ik uiteindelijk over de voicelog begon (ja ik moest er zelf over beginnen.. je moet alles bij hun bewijzen anders doen ze niets en willen ze niets doen laten ze maar bewijzen dat het niet zo is) toen kreeg ik ineens een cd'tje met de voicelog erop..
ik meteen de zelfde avond afgeluisterd. en wat schetste mijn verbazing.
het was de 2e voicelog van 19 juni (de eerste was van 12 juni) en ik had de 25e opgezegd dus is was ruim optijd (zaterdag en zondag zijn geen werkdagen voor hun dus er komen er sowieso 2 dagen bij).
ik heb ze een aangetekende brief gestuurd (naar de gene die mij steeds het antwoord op mijn vragen stuurde) en ik heb nog geen antwoord gekregen.
mijn advies
neem geen energie van ze die vastrecht is zo duur...
en ze komen niet in het rijtje van goedkoopste leverancieren sterker nog ze staan helemaal onderaan.

r.m.zonneveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2008 13:31

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door r.m.zonneveld »

Na een lange vakantie check ik mijn rekening, en wat zie ik tot mijn verbazing, is er 224 euro afgeschreven door dit bedrijf.
Ik heb nimmer met hun contact gehad ofwel iets ontvangen, want ik poeier die gasten altijd af aan de telefoon en anders ga ik gewoon schelden, dat helpt...tis niet netjes, maar wel effectief.

Dus ik bellen met deze maatschappij, krijg ik zo'n telefoonxxx die dan zegt, je moet maar even een brief sturen, ik kan u gegevens niet vinden. dan kunnen we kijken wat we kunnen doen.
Goed na 30 minuten zeuren en steeds grover worden, krijg ik een naam van een Directeur ene Swenckels, goed ik opzoek maar niets te vinden, uiteindelijk heb ik het perscontact gebeld en die beloofde mij asap terug te bellen, gelukkig heeft ze dat gedaan, en kreeg ik een dame met de naam klein gunnewiek met telefoon nummer 0102406120.
Ze bood haar verontschuldiging aan en dacht dat er misschien in het rekening nummer iets verkeerd gegaan was. Ik moest mijn bank maar bellen en het bedrag intrekken, gelukkig was dit nog mogelijk.

Het is onvoorstelbaar dat bedrijven dit zomaar kunnen, zonder ooit maar contact met ze gehad te hebben.
Ik heb inmiddels het bedrijf bij mijn bank laten blokkeren.
Wat mij betreft aan de hoogste boom met die gasten.

ElineVere
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 aug 2008 10:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ElineVere »

Ben net gebeld door iemand van de NEM. Hij (en zijn leidinggevende) beweerden dat mijn energiemaatschappij overstapte van leverancier naar de NEM, maar dat ik verder alle rekeningen ed. nog via mijn originele energiemaatschappij zou krijgen. Ook zei hij dat ik daar al een brief over zou moeten hebben gekregen van mijn maatschappij, maar die zou ik nu krijgen na dit gesprek. De leidinggevende kreeg ik aan de telefoon, omdat ik het hele gesprek al niet vertrouwde, maar uiteindelijk wist hij mij toch zover te krijgen dat ik toestemde. Heb meteen daarna met woonenergie gebeld, die natuurlijk nergens vanaf wisten... Zij gaan nu uitzoeken wat er aan de hand is. KIJK DUS UIT!!! Hieruit blijkt voor mij dat de NEM absoluut niet bona fide is, anders gebruik je niet dit soort achterbakse verkoopmethoden (waarvan het dus niet duidelijk is dat het verkoopmethoden zijn).

laura123
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2008 18:39

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door laura123 »

mensen ga alseblieft er niet op in, mij hebben ze in februari ook opgebelt, want zij konden mij goedkoper gaan leveren, ik ben een student die net op haar zelf is gaan wonen, en dan heb je daar geen kennis van en vooral oor naar omdat het woordje goedkoop erin zit!
Nou dus niet he!
Het gesprek werd bevestigd dmv een band opnamen.
Daarmee ging ik akkoord.
In de bandopname, werd er een stukje verteld over, u stapt over naar de NEM. Ik reageerder hier mee door te zeggen: NEE ik blijf bij EON, waarop zij zeiden: Ja mevrouw u blijft bij EON maar zij worden uw nerwerkbeheerder en wij uw leverancier. Ik dacht ok!
1week later, belt EON mij op, mvr. u hebt contractbreuk gepleegd en bent ons een boete verschuldigd van 250 euro!
Ik dacht oneeeee wat is dit!
Dus ik gelijk de NEM gebelt, en verteld dat dit niet de bedoeling was. Ik moest nu schriftelijk een brief sturen. En heb de bandopname ter bewijs opgevraagt, die heb ik naar de EON gestuurd. En zij zeiden ook al; u hoeft de boete niet te betalen, wij regelen dat wel met de NEM, want de bandopname is onrechtsgeldig! Ik dacht: pwiefff gelukkig!! Maar nou komt het, nu ik weer terug bij EON ging, wilde NEM mij een boete opleggen wegens contract breuk. DIt heb ik weer schriftelijk aangevochten, omdat ik nooit een contract met hen ben aangegaan!!
na een week of 2, belde ze mij eindelijk terug! Ze boden hun excuses aan, de bandopname was inderdaad onrechtsgeldig, en de boete verviel, wat ze me wel vroegen was om de verbruikstkosten van de 2mnd te betalen, ik heb toegezegd dat ik die wilde betalen, (was die ergens anders ook kwijt)
Ik zou een gespecificeerder rekening toegezonden krijgen, met daarin mijn verbruikskosten! En die zou ik betalen.
Maar nee; ze begonnen gewoon geld van mijn rekening af te houden, 2x306 euro (dat bleken voorschot bedragen te zijn) voor een 1pers. huishouden in een flatje van 55 m2, dat zijn toch geen reeele bedragen!! Heb dit terug laten stoneren, en gelijk gebelt waar het op sloeg, ik kreeg zelfs geen factuur!! Wanneer ik belde, zei de klanten service, betaal maar niet, en wacht op de specificatie. Dus deed ik dit!
Nu heb ik vorige weer een dreigende laatste aanmaning brief gekregen, met aanmaningskosten van 50 euro, 1x bedrag van 260+1x een bedrag van 360.. hoe ze aan de bedragen komen wist de klanten service zelfs niet te vertellen! Waarschijnlijk toch de boete??
Dus nu weer schriftelijk gereageerd! Heb mijn eisen erin gezet.. En heb mijn rechtsbijstand hierbij geroepen, want het is van de zotte hoe zij met mensen omgaan!!
Dus mensen trap er toch niet in, gun het ze niet, waarom zouden hun goedkoper zijn?? ze halen het geld wel weer via een andere manier binnen!

ina67
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ina67 »

Kom vandaag thuis van mijn wer, ligt daar een dikke envelop van de nederlandse energie maatschap. op mij te wachten!!! En tot mijn verbazing staat er in dat ik overstap naar hun toe en dat ik dat telefonisch bevestigd heb, IK HEB HELEMAAL NIEMAND AAN DE TEL> gehad!!!!! Ik was woedend, hoe komen ze er bij om dit te doen, ik zit bij de rendo en dat bevalt me prima en ben ook absoluut niet van plan om over te stappen. en nu lees ik ook nog dat ik t aangetekent moet opzeggen!! dus......kost mij t weer geld aan iets waar ik niet om gevraagd heb!!Wie heeft dit ook meegemaakt, en wat moet ik doen?? als ik t niet aangetekent opzeg, wat gebeurt mij dan, want ik heb nooit ergens een handtekening of toezegging voor gedaan, kunnen ze dit zomaar over doen naar hun!! ik ga morgen gelijk naar de Rendo bellen, om te zeggen dat ik niet weg ga als klant bij hun, hebben julli everder nog tips!!

groetjes Ina

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Wie hebben het nog meer meegemaakt? Iemand tips?

Een heel topic vol..

Laat ik kort zijn: Eigenlijk sta je nergens en kan je het beter aangetekend terugsturen. Blijkbaar is deze manier van werken gewoon toegestaan in Nederland.

Tip: Rendo hoef je niet te bellen want geen leverancier mag dit blokkeren/tegenhouden.

Lang leve de nederlandse energiemarkt, en de nederlandse energie maatschappij.

Gesloten