LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
leon76
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2008 22:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door leon76 »

ja dat is dik geld verdienen maarja ik hoop alleen dat als ik er ooit een terug krijg dat deze het wel een tijdje doet maar dit is 1keer nooit meer met die zogenaamde sony reparatie zooi.
in mijn ogen is het gewoon een mega zooitje daar en ik had niet verwacht dat er zoveel problemen zijn met die ps3 tjes
heb ze allemaal gehad ps1 ps2 daar is alles mee gedaan wat god verboden heeft maar ze deden het altijd en nu heb je er een van nu meer dan 800 euro en die kapt er mee binnen 1,5 jaar .

sony is bij mij aardig gezakt ik aanzicht.
en dan word je nog slecht behandelt ook.

volgende keer naar een shop brengen goedkoper en sneller hoop alleen dat dat niet snel hoeft met die andere.

groetje lee

Fabian_1979
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 dec 2008 18:33

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Fabian_1979 »

Ik zal sowieso eens kijken in hoeverre Sony ons nog verder in de **** neemt, want het klopt dat je in Nederland geen verplichte garantieperiode van 2 jaar hebt, maar je hebt als consument wel recht op "garantie" voor de economische levensduur van het produkt.

Aangezien het internet vol staat van harde woorden van Sony dat de Playstation3 10 jaar mee zou moeten gaan (Zie link: http://tweakers.net/nieuws/44178/sony-d ... egaan.html), betekent volgens onze nationale wetgeving dat Sony in alle redelijkheid een zeer groot deel van de reparatiekosten zelf moet vergoeden. Je kunt mij niet wijsmaken dat dit bedrag dan nog steeds uitkomt op 200 euro.

Maargoed ik ga dit dus even op m'n gemak uitzoeken met mensen die hier verstand van hebben. Wellicht kunnen we met z'n allen dan nog eens vuist maken. Lijkt me namelijk een goed plan.

leon76
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2008 22:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door leon76 »

ik vindt wel dat we met z'n alle er tegen in moeten gaan.
kijk naar de xbox deze wordt ook gerepareerd omdat het een product fout is sony moet ook toegeven dat ze een fout hebben gemaakt.
want er zijn genoeg mensen met problemen.
ik wacht af op mijn gereviceerde maar laat het er niet bij zitten
moet alles wel ff uitzoeken hoe en wat.
hoort het nog wel .
groetje lee

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

Om te beginnen, ik heb hetzelfde probleem. Spel aan het spelen, het geluid bleef hangen en wilde het spel afsluiten. Kreeg zwart beeld. Kon de PS3 op de voorzijde uitzetten, door de knop een paar seconden ingedrukt te houden. Daarna leest de PS3 geen discs meer. Ik heb de PS3 niet vaak gebruikt. Heeft zelfs een half jaar stil gestaan. Ik speel er weer twee weken op en dan dit. Is nog geen 14 maanden oud.

Ik heb op het internet gezocht en diverse fora gelezen en dit probleem komt heel veel voor. En zijn een aantal oorzaken voor. Eén is dat het door een firmware update wordt veroorzaakt. De tweede is dat de laser stuk is en ten derde is het de ic controller op de blu-ray drive die niet meer werkt. Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat Sony in het begin van de productie, om de PS3 snel op de markt te brengen, hoogwaardige lasers heeft gebruikt en die werken dus goed. Op een gegeven moment konden ze goedkopere, en zoals nu blijkt kwalitatief mindere, lasers gebruiken om aan de vraag te voldoen. Sony geeft zelf geen antwoord op wat het probleem is. Dat komt waarschijnlijk doordat het een hardwarematige fout is en het dus bij Sony ligt. Als je Sony opbelt en je hebt geen garantie meer, zeggen ze dus dat je €200.- moet betalen. Terwijl als het de laser is, en in de meeste gevallen is dat zo, kan je al een nieuwe laser voor € 50.- aanschaffen. Je moet hem wel zelf inbouwen.

Ik ben ook van mening dat er iets tegen gedaan dient te worden. Mijn inziens komt het door een kwalitatief slechte laser en dat terwijl ze de PS3 nu als blu-ray speler aanprijzen. U bent gewaarschuwd. Daardoor ligt de schuld bij Sony. Sony weet dit ook, want als je opbelt en zegt dat je de PS3 weinig gebruikt hebt of dat het gebeurt is na een firmware upate, dan ruilt Sony de PS3 kosteloos om. Ook buiten de garantie termijn van één jaar.

Als laatste, vind ik het ook vreemd dat Radar hier geen aandacht aan besteed. Zeker in deze periode, sinterklaas en kerst. Zijn veel mensen die hun zuur verdiende centjes aan een PS3 gaan besteden, terwijl er een aanzienlijke kans op uitval bestaat.

Groetjes Igor

Peach007
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2008 19:04

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Peach007 »

Hier ook weer een gebruiker met een kapotte PS3. Mijne betrof een 60Gb versie gekocht op 14 november 2007 voor 500 Euro bij Intertoys in Den Haag.

Op 1 november 2008 las die spontaan ineens geen discs meer. Maakte niet uit wat ik erin gooide, niks werd nog gelezen. Gelukkig had ik dus nog wel 2 weken garantie... ik heb toen nog even zitten Googlen voordat ik Sony heb gebeld en kwam o.a. dit topic tegen... ik had toen al zoiets van wtf... dit belooft wat te gaan worden.

Maar goed, toch dat ding opgestuurd uiteraard, aangetekend en verzekerd want het is natuurlijk toch wel duur spul. 2 weken later kreeg ik bericht van Sony dat een vervangende PS3 was opgestuurd.. vond ik opzich nog best netjes.

Tot ik het vervangende model had uitgepakt en aanzette... dit vervangende model deed namelijk nog minder dan mijn oude PS3.... mijn oude PS3 kon ik tenminste nog gewoon opstarten, deze gaf me gelijk de YLOD (Yellow Light of Death) met 3 piepjes en startte dus niet eens op....

Gelijk de volgende dag dat ding weer teruggestuurd naar Sony, dit keer zonder aangetekende verzending of verzekering... ik blijf niet aan de gang. De medewerker zei toen ook dat dit natuurlijk ook absoluut niet de bedoeling was geweest en dat ik in een versnelde procdure zou komen en daardoor sneller een vervangende PS3 zou krijgen.

Inmiddels is dat alweer ruim een week geleden. Zojuist dus maar weer eens gebeld om te vragen wat nu de status was... ja ze hadden hem ontvangen, maar de wachttijd was ongeveer 2 tot 3 weken vanaf het moment van ontvangst.... dus ik zei dat ik al 2 PS3's verder was en dat ik als het goed was in aanmerking zou komen voor een versnelde procedure.... daar zou dan even een mailtje over gedicht worden naar de betreffende afdeling met het verzoek dit met spoed in gang te zetten...

Voorlopig dus maar weer afwachten... inmiddels ben ik dus al 1 maand verder zonder PS3... blijf het bizar vinden. Heb dat apparaat in het begin puur en alleen maar gekocht voor Tekken 5 DR... die speelde gewoon vanaf de HD dus de hele discdrive die erbij zat heb ik amper gebruikt. Van de zomer GTA4 en MGS4 erbij gekocht... ook die af en toe wel eens een beetje gespeeld, maar ook niet extreem veel en/of lang achter elkaar... vind het daarom echt waanzin dat zo'n duur apparaat van zo'n vooraanstaand bedrijf als Sony zo slecht functioneert... mijn oude PS2 van September 2000 (launchmodel) werkt gewoon nog steeds na 8 jaar... wat een waanzin.

Ik ben door dit hele gebeuren helaas wel een beetje mijn vertrouwen kwijt in Sony... helemaal als ik in dit topic lees over nieuwe modellen waar het ook nog steeds voorkomt... echt schandalig.

leon76
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2008 22:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door leon76 »

hoi ik wacht nog steeds op mijn gereviceerde

heb intussen wel info gezocht over stappen tegen het grootte sony
radar gemailt
consuwijzer ingelicht wat ik kan doen en wat niet
en mijn rechtsbijstand op de hoogte gebracht(vonden dit een intressant onderwerp)
hoor allen voor vrijdag dus wacht wel ff af
wachten ben ik wel gewend. :twisted:

Hccrew
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2008 14:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Hccrew »

Nou , zoals iedereen dus ook dat probleem heb met de ps3 dat hij geen disc meer leest dat heb ik dus ook
Sinds vorige week ik speelde nachiej door met een vriend van me (CoD5) en naja die morgen werd ik wakker start gewoon doet alles goed na 2 missies ofso blijft hij opeens hangen naja dus ik denk niks aan de hand blabla maar dat bleef hij de helletijd dus doen toen heb ik maar meteen geformateert daarna weer gaan spelen 1 keer splitscreen gespeeldm et zn 4en daarna verplaats en kon geen spelletjes meer vinden geen CD's en geen DvD's heb dingen geprobeerd wat op youtube staat ( heel wat filmpjes ) Geformaater ( 2x gedaan )
nog steeds niks ( de gerantie tijd 1 jaar is geen probleem want daar zijn toch wetten voor dat maakt niet zoveel uit maar ik ben dus me bon kwijt eigen schuld natuurlijk maar toch het is een fout van hun zelf neem ik aan dus , ga er nog thuis door iemand naar laten kijken en als dat niks oplevert zit er niks anders op dan te reparen kan je wel makkelijk zeggen ik neem een xbox360 maar heb alltijd Playstation gespeeld en vind het gewoon het lekkerst dus xbox 360 vind ik niks

Dus ik denk eigenlijk na een week dingen proberen dat NIKS helpt enkel een reparatie! ( Kan wel demo's downloaden en spelen ) maja die spelletjes zijn ook niet echt bijzonder ik hoop dat iemand hier wat aan heb of iemand een oplossing voor mij oja (btw) als je het pin heb betaald staat het in je bankafschriften maar heb 't als cadeau gekregen en dat is contant betaald ( 40 g ps3 ) dus ik hoop dat iemand een oplossing hier voor heeft dankje wel ! Groet ( Online name pewpewnl )

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@hccrew. Ten eerste contact opnemen met Radar, Kassa en de consumentenwijzer. Hoe meer mensen dit doen, hoe meer kans er is dat er iets aan gedaan wordt.

Wat jou betreft, je kan aan de onderzijde van de PS3 kijken. Er staat een prod date op. Je kan Sony bellen en je situatie uitleggen. Dat je de PS3 voor je verjaardag hebt gekregen en dat je geen bon hebt. Je kan dan de prod date doorgeven en dan kunnen ze zien hoe oud die is. Volgens mij is het 40 GB model net één jaar op de markt.

Als dat niet helpt, laat hem niet door Sony maken voor € 198.- aangezien je voor € 100.- weer een werkende PS3 kan hebben. Het is de laser die stuk is en kost met inbouwen dus € 100.- Wat ook belachelijk is, in USA betalen ze maar $ 150.- voor een gereviseerde PS3.

De reden dat er zoveel PS3 laser problemen hebben, is waarschijnlijk dat Sony verwikkeld was in een High Defenition oorlog met HD-DVD. Om die oorlog te winnen moest Sony zoveel mogelijk PS3 verkopen om zo een voorsprong op Toshiba te krijgen (HD-DVD kamp). Ze hebben daarom hoogst waarschijnlijk kwalitatief minderwaardige lasers gebruikt om in ieder grote aantallen blu-ray spelers op markt te krijgen. Ze nemen de risicos die daaraan kleven voor lief. Het heeft uiteindelijk gewerkt, aangezien Sony de High Defenition oorlog gewonnen heeft, over de rug van de consumenten (gamers). Dat de laser van slechte kwaliteit zijn is wel duidelijk. Ik heb diverse DVD spelers, branders en die werken allemaal nog. Sommige zijn meer dan 4 jaar oud en heel veel gebruikt en nog steeds geen problemen. Ik weet dat Blu-Ray een nieuwe techniek is en in principe niet te vergelijken is. Alleen dient Sony dan maar meer garantie te geven. Alleen maar op de Blu-Ray drive :D aangezien die het vaakst stuk gaat.

Hccrew
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2008 14:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Hccrew »

Dankje wel voor je/uw reactie

Ik heb al enkele keren gebeld naar sony en die zeggen idd vaak het zelfde verhaal ik ga er vanavond even door laten kijken meschien de lens even schoon maken ( Is het proberen waard denk ik )
Want tis egt raar ik ben er voorzichtig mee omgegaan het staat op handoeken enz ! dus door een eigen schuld gaat het zeer zeker niet komen nou ik wacht af , ( Ja heb zelfs reparatie voor 60 euro gezien )
Maar ik vind het gewoon onzin als het zeg maar een '' Productie fout is ''
Dat wij mogen betalen ;) dan wil ik er sowieso een vergoeding voor de problemen die ik er mee heb gehad want dit neemt tochh wel wat tijd in beslag want je gaat er zelf ook mee zitten vervelend ( In de hoop dat hij het weer doet ) Maarja nog maals dankje wel :) en ik hoop dat hij het vanavond doet en anders kan ik nog even wachten wat natuurlijk minder is maja het is niet anders greets Hccrew! ( Online Name ps3 pewpewnl)

Hccrew
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 dec 2008 14:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Hccrew »

Hallo (Alweer) , wat ik al zij over '' Als je de bon kwijt bent'
Maar nog wel precies weet in welke periode je hem gekocht heb (Maand)
bel je de winkel op waar je , je ps3 gekocht heb en vraag je of ze je Bon kunen faxen ;) dat heb ik gedaan ( heb hem bij de macro gekocht)
Hoop dat de mensen die geen bon hebben hier iets aan hebben
Greets ( Online name ps3 pewpewnl)

De Christophe
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2008 15:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door De Christophe »

Heb vandaag mijn PS3 aangekregen na bijna 2maanden.
Alleszins hij is terug en gratis en hij werkt en da is het belangrijkste.
Die lange wachttijd is vooral de schuld van de post die mijn paketje een lange tijd kwijt waren.

leon76
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2008 22:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door leon76 »

je geloofd het nooit kreeg gister een mail dat deze verstuurd is dus hij komt.
en maandag werd er nog verteld duurd twee weken voorraad op
ik dus vandaag wachten (was toch vrij) MOEST OVER DE HELE DAG 15MIN WEG KIDS HALEN UIT SCHOOL en ja hoor wie is er langs geweest
nou komt deze morgen
wacht nog wel een dagie.
mazzel lee

A.deGoey
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:17

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door A.deGoey »

Mijn eerste ps3 hield het na twee weken voor gezien,geld terug gekregen,en ergens anders een nieuwe gekocht.Deze heeft het precies een jaar volgehouden.Weer hetzelfde probleem:leest geen enkele disc meer.Ik ga me de moeite,en geld besparen om de ps3 te laten reviseren.Heeft iemand een adres om mijn ps3 goedkoper te laten maken,dan die schandalige 200-,?.

De Christophe
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2008 15:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door De Christophe »

Sony is het adres die doen da gratis wegens leest geen discs meer is een fout van hun!

A.deGoey
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:17

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door A.deGoey »

Garantie verlopen.Sony repareert mijn ps3 voor 200-, maar zo gek ben ik nou net nog niet.

De Christophe
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 okt 2008 15:15

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door De Christophe »

mijn garantie was ook verlopen en had juist hetzelfde probleem. Die deden er bij mij niet moeilijk over dit gratis te doen.

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@A.de Goey. Als je zelf een beetje handig bent en je PS3 leest geen discs meer, dan kan je voor € 60.- ex. verzendkosten een laser met loopwerk kopen. Je hoeft dan alleen vier schroefjes van je drive los te maken om het te vervangen en hoeft de laser niet uit te lijnen. Dat is een stuk makkelijker dan alleen de laser te vervangen. Je kan het bij deze webwinkel krijgen http://www.console4fun.nl/shop/KEM400AA ... 17090.html
Op youtube zijn diverse filmpjes te vinden hoe je dat precies doet.

Let wel op, als je een 20 of 60 GB model hebt, dan heb je de 400AAA nodig en anders de 410AAA. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

DutchSjors
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:58

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door DutchSjors »

Hallo mensen,

(dit is 2e keer dat ik reageer, zie pagine 33.. DutchSjors.)
Ik had een ps3 in oktober 2007 gekocht, en ja: Hij ging 12 maanden en 2 weken later kaduk, hij las geen discs meer, wat ik toen deed: formateren, blabla, sony gebeld, werd vervelend geholpen, er werd opgenomen met HOI, ipv Goede avond Sony Benelux met pietje puk, kan ik u helpen, maar goed, ik uitgelegd, nou jammer, 2 weken buiten garantie, dat zou dan 200 balle kostte, en ik moest toestemming hebben van me ouders, ik helemaal over de ****, liet ik me moeder belle, ( 1 dag later ) , en toen kregen we ( ik heb meegeluisterd ) een aardige man aan de telefoon die wel wist wat service was, en die kon ons garantie termijn wel even verlengen met wat weken, en onze printer was stuk dus dat ding konden we niet opsturen wat je op je doos moet doen om je ps3 te versturen, maar dat was ook geen probleem voor die zelfde aardige goed helpende meneer, en hij zou dat ding ( bn de naam kwijt ) opsturen, en dan konden we de ps3 zonder kosten opsturen( 15e van november gedaan) 2008, en we zouden in 15 werkdagen hem terug krijgen, en 13 werkdagen later ( woensdag 3 dec. 08 ) stond er een man aan de deur met een kartonen doos, open gemaakt, EN NIKS 2EHAND, maar HELEMAAL NIEUWE playstation 3..!! niks geen krasje of stofje te bekennen, en me klepje van de oude ps3 zat los, daaraan kon ik het herkennen, die was ook heel, hij rook zelfs nieuw..! Alles aangesloten en alles doet het weer, dus TOPservices van Sony, binnen 13 dagen en dat terwijl hij eigenlijk 2 weken buiten garantie viel!!!
Dus mensen, op dit topic lees je vooral de slechte verhalen want de meeste die goed geholpen zijn gaan dit topic niet opzoeken op internet..! Hier hoor je alleen de *ergste* verhalen.

Bedankt sony..! Voor de service, alleen dat eerste telefoontje was jammer :p

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@Dutchsjors. Bedankt voor je bericht. Waar het om gaat staat heel duidelijk in de eerste paar regels beschreven, namelijk dat als het net buiten de garantie valt, je in principe €200.- moet betalen. En dat Sony eventueel uit coulance een gereviseerde aanbiedt. Terwijl als Sony vertrouwen in zijn product, technologie heeft, zij wel langer garantie mogen geven. Dat is volgens het Nieuw Burgerlijk Wetboek ook het geval. Het wordt dus tijd dat Sony, net als Microsoft met de XBox360 toendertijd, 3 jaar garantie geeft.

Ik had 2 maanden op mijn PS3 60GB gespeelt. Daarna heeft deze zeker 10 maanden stilgestaan, ging weer eens spelen en na 2 weken gaf hij de geest. Leest geen enkele disc meer, voor de rest doet alles het gewoon nog. Je kan mij van alles vertellen, maar dat is niet normaal. Ik heb dat apparaat geen eens intensief gebruikt. Sony weet dat er iets niet helemaal klopt met hun hardware, anders zou Sony niet uit coulance PS3's aannemen waarvan de zogenaamde garantie termijn van één jaar verlopen is. Dus Sony wees verstandig en laat zien dat jullie vertrouwen in jullie eigen technologie hebben en geef drie jaar garantie!

Goed wat betreft de service. Ik heb vandaag ook gebeld en ben meteen netjes te woord gestaan en de meneer heeft voor mij de aankoopdatum aangepast zodat ik nog net garantie zou hebben. Dat is zeer vriendeljik en op zich goede service. Ik heb deze meneer ook een beetje uitgehoord over hoe lang een PS3 eigenlijk mee zou moeten gaan. In principe is dat 10 jaar. Ik zei ook tegen deze heer: dat er best wel veel PS3 bezitters zijn die last hebben van dit probleem. Dat is bij Sony bekend, maar hij zei wel dat als je het procentueel bekijkt, het wel meevalt. Je krijgt een gereviseerd PS3 met een nieuwe behuizing, zo vertelde hij mij. Ik heb het gesprek opgenomen, zodat ik het ook zwarrt op wit heb. Nogmaals, ik ben zeer netjes en correct geholpen. Dus de service is goed, mits het binnen de garantie termijn valt. Alleen blijft het feit dat volgens de Nederlandse wet een product een bepaalde levensverwachting heeft. Als Sony maar een heel klein percentage uitval heeft, waarom dat niet meteen standaard 2 of 3 jaar garantie geven? :idea:

Ik had ook geen bon meer. Door Hccrew zijn post, over een kopie van de bon te vragen, ben ik naar de Mediamarkt gegaan en heb ik een bon op naam gekregen. Ik had het geluk dat ik een gedeelte van het aankoopbedrag gepint had en het daarom kon aantonen. Erg netjes van de Mediamarkt. Sony zelf neemt ook genoegen met een kopie van een bankafschrift met daarop het aankoopbedrag. Dat je het weet, voor diegene die geen bon meer hebben maar wel een afschrift.

Ik hoop dat Sony zo wijs is en door in ieder geval in Nederland, de Europese Unie, klanten netjes drie jaar garantie te geven. Dan kan iedereen zonder zorgen lekker van zijn PS3 genieten. Als de PS3 werkt, is het een fantastisch apparaat! :D

A.deGoey
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:17

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door A.deGoey »

igor-o-witz.Bedankt voor de info..!!!

Gesloten