LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo klacht

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Bri83
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 jan 2010 15:50
Locatie: den helder

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Bri83 »

die 149 euro 'aanlegkosten' zijn de kosten die ziggo heeft gemaakt voor het 'aanleggen' van de kabel van het kastje buiten tot in je meterkast.

-Deze kosten worden betaald door je aannemer; tenzij die contractueel iets anders met je hebt vastgelegd. Kijk je huur/koop contract maar eens na en bekijk wat precies jullie afspraken zijn..
-Staat er iets in als 'er kunnen eventuele kosten van derde partijen bijkomen waar de aannemer niet verantwoordelijk voor is' dan moet jij als klant betalen, hier heb je immers voor getekend.

Is het zo dat je aannemer de verantwoording voor de kosten op zich heeft genomen, maar is er niet binnen termijn betaald.. dan krijg jij als klant de rekening.

In beide gevallen zou ik eerst eens je koop/huur overeenkomst erop naslaan, en in geval van punt 2: dien je dit samen met je aannemer te regelen, die heeft tenslotte verzuimd te betalen voor de 'aanleg' van de kabel.

Ziggo staat daar compleet buiten. als er maar betaald word.

hobbes_72
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2009 12:07

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door hobbes_72 »

@Bri82:
Ik hoop dat je al mijn voorgaande berichten gelezen hebt en dus een beeld hebt van mijn probleem met Ziggo. Daarin wordt duidelijk dat het niet om die 149 euro gaat, maar om een ander probleem.
Ik snap die 149,95 an sich.
Maar door al het gezeik ben ik die niet meer bereid te betalen.
En als ik uiteindelijk door Ziggo gelijk krijg in het feit dat zei het hele gebeuren niet goed hebben gedaan en dat ik steeds slecht ben ingelicht door de klantenservice en dat ze dus uit coulance die 149 euro niet in rekening gaan brengen, dan ga ik er ook van uit dat dat gebeurd. Maar helaas.

Ik heb nu net een brief gekregen van Ziggo, dat ze me proberen te bellen maar niet kunnen bereiken. Ik moet dus nu aangeven op welk dagdeel ik het beste te bereiken ben.

Ik ben inmiddels erg moe van dit langslepende probleem.

Hermanah
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2010 22:32

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Hermanah »

Vorige week geen internetverbinding. Dus de helpdesk van Ziggo gebeld.
De conclusie van de helpdesk was dat er een monteur langs moest komen.
Aangegeven dat op dinsdagmiddag tussen 15:00 uur en 17:00 uur iemand thuis zou zijn.
Daarop werd gereageerd dat er alleen een monteur ingeboekt kon worden tussen 12:00 uur en 18:00 uur.
Uitdrukkelijk gevraagd wat de consequenties zouden zijn als er niemand thuis was.
Daarop werd geantwoord dat er dan alleen een nieuwe afspraak gemaakt moest worden. Dezelfde vraag nogmaals gesteld en weer ditzelfde te horen gekregen.
Nog uitdrukkelijk gevraagd te vermelden dat er niemand thuis zou zijn tussen 15:00 uur en 17:00 uur en de rest van de dag niet.
Monteur is langs geweest om 12:50 uur.
Die liet een schrijven achter waarin meegedeeld wordt dat er 35 euro betaald moet worden.
De storing is die dag "spontaan" opgelost.
Klacht ingediend.
Ziggo herhaalt slechts dat er 35 euro betaald moet worden.
Verder wordt dit gedaan via een no-reply mailadres.
Dus opnieuw een klacht ingediend.
Uitdrukkelijk heb ik vermeld dat de opdracht gegeven is door de helpdesk.
Ik heb geen opdracht gegeven, maar ben akkoord gegaan met de wens van de helpdesk om een monteur langs te sturen.
Verder ben ik dus vals voorgelicht, dus wil ik de 35 euro niet te betalen.
Tevens om contact-informatie gevraagd.
Ziggo vermeldt in de klachtafhandeling niet eens wie de klacht behandeld heeft.
Ik vind dat schandelijk.
In afwachting van de volgende reactie van Ziggo.
Deze reactie zal ik ook weer hier plaatsen.

Hermanah
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2010 22:32

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Hermanah »

Niet naar aanleiding van mijn klacht bij Ziggo, maar naar aanleiding van mijn vorige bericht kreeg ikeen e-mail met het verzoek om meer informatie.
Op dat bericht heb ik door omstandigheden pas na een maand gereageerd.
:) 11 dagen later kreeg ik bericht dat de nota kwijtgescholden wordt.
:? Inmiddels is die nota wel betaald omdat afsluiting het laatste was dat ik wilde bereiken.
Ik wacht dus nu op terug storting van het bedrag.
Als dit over een maand niet gebeurd is, laat ik dat hier nog wel een keer weten.

5-6-2010: Inmiddels is het bedrag grotendeels verrekend met nieuwe rekeningen op hetzelfde adres.
Helaas is niet het gehele bedrag ook verrekend met de betaler.
Maar dat regelen we onderling wel.
Laatst gewijzigd door Hermanah op 05 jun 2010 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Ulbe »

Wanneer je een pakket hebt van Ziggo, kun je gratis de helpdesk bellen met het nummer "1200", dit is een gratis nummer bij Ziggo!,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

Patrick1979
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2010 15:25

Re: Ziggo klacht

Ongelezen bericht door Patrick1979 »

Ziggo hanteert nog altijd dezelfde oplichters praktijken als toen ze nog @home waren. Alleen hebben ze weer een nieuw iets om de mensen geld uit de zak te kloppen n.l. DIGITALE TV. De eerste 2 maanden krijg je alle zenders daarna vallen op de standaard zenders na ALLE extra zenders weg en moet je gaan bellen voor abonnement op extra zenders. Ook het internet blijft niet onveranderd ik merk duidelijk dat de snelheid sterk achteruit is gegaan en wel door het feit dat downloaden en browsen tegelijkertijd ineens niet meer mogelijk is. Als je de film zenders (1,2,3,4,5 en 6) aan houdt voor de porno kom je er bekaaid vanaf daar de porno zenders ook daadwerkelijk 24 uur per dag porno uitzenden en de film zenders net zoals canal+ iedere film om de 2 weken herhalen met eens een andere film ertussen of zelfs een pornotje s'nachts. Ik sloot een totaal abonnement af voor internet, tv en telefoon, 60 euries zou dit kosten.

Na het wegvallen van de extra zenders na 2 maanden heb ik de tekenfilm zenders(voor me dochter) en film zenders 1,2 en 3 opnieuw aangevraagd dit komt neer op een totaalrekening van 102 per maand wat op zich al niet kan kloppen ,de tekenfilm zenders zijn 3,95 p/mnd extra en de film zenders 14,95 p/mnd dit komt bovenop de abonnementskosten van 60 euro p/mnd opgeteld is dit nooit 102 euro. Krijg ik een brief thuis met acceptgiro want er staat nog 168 euro open. Nog erger na contact op te nemen blijkt er zelfs 312 euro open te staan over een contract periode van 7 maanden. Volgens Ziggo ontstaan door bestellen van on-demand films en bellen met de vaste lijn, nou in 7 maanden tijd heb ik 3 films besteld en de telefoon letterlijk 10 keer ter hand genomen om rekening info te bellen op mijn bank, een info nummer dat 10 ct per minuut kost en ik dus in totaal 10 keer voor 3 minuten lang heb gebeld de resterende tijd die meer gebeld is, is naar andere Ziggogebruikers geweest dus gratis.
Het rekensommetje klopt niet hoe je het ook wend of keert. Kortom bij Ziggo wordt je bestolen en als je om opheldering vraagt krijg je ook nog de melding dat het aan jou ligt. Het feit dat het internet traag is zou aan onze pc liggen(whoehaha) m'n vriendin heeft pas n nieuwe dualcore en ik ben een fervent gamer dus aan de pc's zal het ECHT NIET liggen. Wilder nog na contact op te nemen met de klantenservice bleken wij het aller snelste internet abonnement te hebben wat ik op zich wel knap vind omdat ik toch echt de verbinding had gekozen wat daarvoor kwam dus niet de duurste. De monteur (die ik niet eens had besteld) die me de boel kwam installeren wist ons overigens ook te vertellen dat de draadloze router die ik kreeg van Ziggo niet de juiiste bleek te zijn waardoor mijn internet letterlijk 1 keer per week uitvalt en ik de router van de stroom af moet halen zodat hij reset en ik weer op internet kan. Ook deze router heeft ons extra geld gekost daar rekende Ziggo de helft van de prijs voor door omdat we niet de normale kabel router hebben gekozen

Wat betreft de andere zenders, nadat de eerste keer alle extra zenders wegvielen bleven ook deze weg, dus geen disovery HD of extremesports of noem maar op iedere zender komt er extra bovenop dus kost je extra geld. Ziggo maakt een leuke combinatie van jou zenderkeuze met een nog leuker prijsje eraan vast.

Als je dit alles zo bekijkt vind ik het niet gek dat veel van die providers om de zoveel tijd een andere naam aannemen of gaan fuseren en zo een andere naam krijgen, op den duur is het onmogelijk verder te gaan onder een met stront besmeerde naam.

Gesloten