HW007 schreef:Het verschil tussen het 3x3..rekenplaatje en mijn 5-jarenplan is dat mijn plan op resultaten gebaseerd is, en niet op prognoses die ik niet kan inschatten.
HW007 schreef:1. Wellicht voor jou wat vreemd, maar plannen maken gaat alleen over de toekomst.
2. Wellicht voor jou wat vreemd, maar ik leef van de opbrengst van werken en handelen.
3. 6 maanden geleden ben ik gestart met Euphony.
4. Wellicht voor jou wat vreemd, maar als je een verwachtig hebt, kun je inschatten om vervolgens plannen te maken.
5. Als je al vooringenomen bent, valt er verder weinig uit te leggen. Zonde van mijn tijd, en zonde van jouw tijd, toch ?
1- Dit vind ik allerminst vreemd, maar jij blijkbaar wel gezien het feit dat jouw plannen zoals je zegt niet op prognoses zijn gestoeld die je niet kan inschatten, maar op resultaten. En resultaten, zoals je weet, zijn pas resultaten als deze gerealiseerd zijn en daarmee logischerwijze in het verleden liggen.
2 - Ja, dat vind ik enigzins vreemd. Ten eerste omdat je jezelf tegenspreekt; in september namelijk beweerde je nog dat jij je brood met mlm verdiende. Met vijf collega's en 50 klanten is het duidelijk dat dit in ieder geval niet kan kloppen. Met 'werken' in het algemeen, dus het tijd inruilen voor geld bij een baas, houd jij je ook niet bezig zoals je vermeldt op je linkedin profiel. Verder is het 'handelen' in ieder geval niet in de vorm van je mlm-bezigheden, is je laatste eigen handelsonderneming op de fles, en sta je ook niet geregistreerd als eigenaar van een nieuwe recentere onderneming. Handel je zwart?
4 - Nee, het is mij totaal onvreemd dat men plannen op basis van verwachtingen maakt. Daarom kwam het mij zo vreemd voor dat jij beweerde dit anders te doen. Jij plant immers niet op basis van prognoses die je niet in kunt schatten, maar wat is volgens jou het verschil tussen een prognose en een verwachting op basis van een inschatting?
5 - e.e.a. is inderdaad zonde van iemand's tijd. Wat en wiens laat ik maar even in het midden. Ik had oorspronkelijk het idee dat jij een naïeve schoolverlater was, die nog hier en daar eens met zijn kop tegen de muur moet lopen. Ik viel van verbazing zowat van mijn stoel toen ik even terugrekende hoe oud jij ongeveer moet zijn. Je schrijft dat je de slimste was van de zesde klas (groep 8 voor de jongere meelezertjes), en ik vraag me af waar het daarna mis is gegaan. Ook dat je in twee maanden oppikt waar ieder ander een jaar over doet zie ik je ergens beweren, maar dat strookt dan niet helemaal met jouw middelbare school carrière, waar je maarliefst 30% meer tijd voor nodig had dan ieder ander. Jouw hele carrière ademt de sfeer van het "net niet"; met de hakken over de sloot door het VWO met de nodige doublures, de TH begonnen en weer gesjeesd, een piramideverkoopje eerder geprobeerd, een cargadoorsbedrijfje begonnen en aan beginnersfouten weer stuk gelopen, en veel, héél veel, gaten in je CV.
Je wilt zo graag de zakenman uithangen, maar je vergeet voor jezelf na te gaan of je daar eigenlijk wel de capaciteiten voor hebt. Ik zal je daar mijn idee maar over besparen, jouw eigen bevindingen zullen het je uiteindelijk het beste duidelijk maken. En net zoals je liever niet voor jezelf op een rijtje zet hoe jouw mlm-bedrijfje moet zijn opgebouwd om er een inkomen aan over te houden, qua klantenaantallen, downliners, tarieven, etc. etc., denk je ook liever niet na over welke capaciteiten er nodig zijn voor het uitoefenen van een handelsonderneming en de mate waarin jij daarover beschikt.
Ik wens je oprecht veel succes!!