25 mei 2020: Remdesivir lijkt te werken bij minder zware gevallen van Corona. Volgens een nieuw onderzoek zouden met name patiënten die niet afhankelijk zijn van bijvoorbeeld beademingsapparatuur ermee gebaat zijn. De studie, gepubliceerd in het zeer gerenommeerde New England Journal of Medicine, wijst uit dat patiënten vier dagen sneller lijken te genezen na behandeling met het middel, afgezet tegen een placebogroep. Ook zou de kans op overleving erdoor toenemen. Maar de onderzoekers merken ook op dat de verschillen niet statistisch significant zouden zijn. Dat betekent dat de verschillen die de onderzoekers zien ook nog op gewoon toeval kunnen berusten. Bron: RTL.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
Re: Coronavirus - algemeen topic
Zullen we een nieuwe 'sleeplijst' opzetten, maar dan een voor (experimentele) medicatie? Deze sleeplijst is bedoeld om de ontwikkelingen bij elkaar te zetten en een overzicht te krijgen.
Ben benieuwd: waar baseer je dat op? Iets met de wens is de vader van de gedachte?
Iets met pot en ketel?
Was er iemand die dat een realistisch scenario vond? Een dergelijk virus elimineer je niet.
Dat is juist "work in progress", toch?
... en daarmee werk je weer mee aan de groepsimuniteit.
Wat zou het nut zijn van een dergelijke lijst?witte angora schreef: ↑25 mei 2020 09:50Zullen we een nieuwe 'sleeplijst' opzetten, maar dan een voor (experimentele) medicatie? Deze sleeplijst is niet om te discussiëren, het is enkel om de ontwikkelingen bij elkaar te zetten om een overzicht te krijgen.
-
Zullen we dat soort lijsten gewoon overlaten aan de medici die hebben veelal betere bronnen dan de mensen hier.witte angora schreef: ↑25 mei 2020 09:50Zullen we een nieuwe 'sleeplijst' opzetten, maar dan een voor (experimentele) medicatie? Deze sleeplijst is bedoeld om de ontwikkelingen bij elkaar te zetten en een overzicht te krijgen.
Lady1234
, Erthanax
, Lowieze
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
Hoe komen we dan in aanmerking voor de nobelprijs voor de geneeskunde?sylvesterb schreef: ↑25 mei 2020 10:49Zullen we dat soort lijsten gewoon overlaten aan de medici die hebben veelal betere bronnen dan de mensen hier.witte angora schreef: ↑25 mei 2020 09:50Zullen we een nieuwe 'sleeplijst' opzetten, maar dan een voor (experimentele) medicatie? Deze sleeplijst is bedoeld om de ontwikkelingen bij elkaar te zetten en een overzicht te krijgen.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 25 mei 2020 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
tttlocke
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Wat moeten wij met de “ontwikkelingen” en dat “overzicht”.?
Bij de dokter die “remedie” opeisen soms?
Bij de dokter die “remedie” opeisen soms?
reggie2
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Dit vind ik zo'n verkeerde opmerking, dat ik woorden tekort kom.
We hebben er helemaal niet om gevraagd om besmet te worden.
We hebben niet een jongen in huis opgenomen om er voortijdig afscheid van te nemen.
Hersteltijd is minimaal maanden, voor mijn man en mij eerder jaren.
Dat is de realiteit en ondanks je totaal verkeerde benadering, wens ik ook jou geen besmetting toe.
Zowel dit topic als de onderzoekjes gaan te hard om alles goed te volgen.witte angora schreef: ↑25 mei 2020 09:50Zullen we een nieuwe 'sleeplijst' opzetten, maar dan een voor (experimentele) medicatie? Deze sleeplijst is bedoeld om de ontwikkelingen bij elkaar te zetten en een overzicht te krijgen.
Zo'n lijst lijkt mij wel handig om bij te houden wat er allemaal al gemeld is door verschillende media en daarna op zoek te gaan naar definitieve resultaten of follow-ups, want die halen vaak de media weer niet.
Ik plaats toch wel vraagtekens bij de rol van die arts: Symptomen herkennen is een, maar wat mij betreft schiet zo'n arts flink tekort bij het signaleren van mogelijke methoden voor overdracht van het virus. Maar gezellig, dat dan weer wel.
Terechte kanttekening, maar dit krijg je met de protocollen.
Artsen krijgen wel veel informatie over het virus en de symptomen, over de actuele behandelingen. Hoe iemand besmet wordt, valt daar een beetje buiten, dat zit ervoor. Bovendien is Leer (ten oosten van Nieuweschans) tot nu toe redelijk gespaard gebleven. Als de arts tot nu toe nauwelijks Corona-gevallen voor zijn neus heeft gehad, zal hij er ook minder scherp op zijn.
Dat laatste is wel deels waar. Ik hoop vooral dat het bevestigt wat ik al vaker zei, dat hier in de regio veel meer mensen het al hebben gehad rond de carnaval dan men zegt en er wel degelijk een vorm van groepsimmuniteit is.
Maar het komt vooral omdat het een week terug was dat ze lichtelijk verkouden was en verder eigenlijk niemand die ze kent enige symptomen vertoont na een week. Dit was dan wel één van de twee personen in de vriendinnen groep van mijn zusje die zich echt lang heeft afgezonderd (was bijvoorbeeld ten tijde van carnaval in Utrecht, waar ze studeert en daarna hield ze zich aardig afzijdig van de rest), waardoor zij een mogelijke eerdere besmetting is misgelopen en die nu bij haar bijbaan in de zorg alsnog heeft opgepikt.
Maar, we gaan het zien, ik verwacht en hoop zelf dat dat gaat meevallen.
-
Foutje....bedankt.moederslink schreef: ↑25 mar 2020 13:41RIVM verwacht de grootste piek op de IC.s ( pas ) eind mei .
Wel iets anders om rekening mee te houden:
vandaag in de krant , een punt van aandacht:
de zomer komt eraan met mogelijk weer hittegolven zoals verleden jaar.
Veel zelfstandig wonende ouderen zitten nu veelal alleen en eenzaam thuis.
Drinken ze voldoende en hoe blijven ze koel en gemonitord ?
Komt er een 2e golf Corona en oversterfte door hitte?
Ouderen voelen ook minder dorst.
Laten we er op letten wanneer je iemand kent van deze groep alleen wonende ouderen
reggie2
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
Die arts hield toch geen spreekuur in dat restaurant? Volgens mij was hij gewoon een gast. Met dezelfde verantwoordelijkheid als andere gasten.
Dat van die protocollen snap ik niet. Voor zover die bestonden en voor zover daarin regels verankerd waren, zal het punt zijn dat juist die regels overtreden zijn.
Dat van die protocollen snap ik niet. Voor zover die bestonden en voor zover daarin regels verankerd waren, zal het punt zijn dat juist die regels overtreden zijn.
leer eens quoten
Erthanax
en Bob Schurkjens
vinden dit leuk
Bob Schurkjens
vindt dit leuk
Ik heb niet meegekregen of en in welke mate die arts zich te buiten is gegaan aan onverantwoord gedrag. Volgens mij stond daarover niets in de berichtgeving.
U schreef dat deze arts 'flink tekort schoot bij het signaleren van mogelijke methoden voor overdracht van het virus'. Daar liggen aannames over de beroepsmatige kennis van de man en/of zijn gedragingen in het restaurant aan ten grondslag.
Impliciete aannames.
Maar als de arts de groter aanjager was van het massaal overtreden van de coronagedragsregels, dan is dat, gegeven zijn beroep, inderdaad bizar.