LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Feedback op het Forum - deel 1

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Julie4444

Re: Feedback op het Forum - deel 1

Ongelezen bericht door Julie4444 »

john18 schreef:Ondertussen reageert radar niet meer maar ze hadden dat wel beloofd. Maar de ongelofelijke gekibbel gaat gewoon door. Ik hoopte dat radar hier met dit topic een stap zetten in de goede richting. Maar vele hier zijn weer terug met de haantjes gedrag en slopen de hele opzet. Natuurlijk sluit dit topic straks en de trollers hebben WEER gewonnen! Ik hoop dat jullie trots zijn
Mee eens. Echt diep triest dat de moderatie dan wel beweert hier mee te lezen en het vertikt om in te grijpen of überhaupt on-topic te reageren. Het off-topic geruzie en op de man gespeel van sommigen wordt zoals gewoonlijk compleet genegeerd.

witte angora schreef:
john18 schreef:Ondertussen reageert radar niet meer maar ze hadden dat wel beloofd.
Er valt niks meer te zeggen omdat de redactie alle geloofwaardigheid heeft verloren. Ik denk dat ze dat nu eindelijk door hebben.

Het is m.i. tijd om met dat fake-programma en dit forum te stoppen. Geen idee wat de kijkcijfers zijn, maar deze redactie heeft naar mijn mening geen enkel moreel recht meer om anderen de maat te nemen. Temeer omdat ze het blijven vertikken dingen recht te zetten, en in plaats daarvan halsstarrig vast blijven houden aan een beleid dat aantoonbaar van geen kanten klopt.

Als er nog een Radar-seizoen komt zonder dat er hier iets veranderd, is de hypocrisie compleet.
+1.
Het is duidelijk dat de radar redactie het een roept en het ander doet.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ja, ze roepen het een en doen het ander. Het forum is kennelijk op gezet om mensen te binden aan het televisie programma, maar het beheer wilt de verantwoordelijkheid die er bij komt niet. Het is een beetje alsof je een winkel runt en ondertussen niets aan de natte vloer wilt doen, omdat je je daarvoor moet inspannen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is of iemand een winkel opent en vervolgens nette klanten met lege handen en een winkelverbod de deur uit stuurt, en ruziezoekers en dieven alle ruimte geeft om de boel op stelten te zetten. En de winkelier? Die zit buiten een sigaretje te roken terwijl hij andere winkeliers tot de orde roept als hij meent dat er daar iets met het beleid mis is.

Kennelijk voorziet dit 'beleid' in een maatschappelijke behoefte.

hänschen klein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Zoals eigenlijk al verwacht kon worden, zit er geen enkele rem op de dringende behoeftes van enkele deelnemers, ze drammen gewoon door op dit zinloze topic dat allang gesloten had moeten worden en willen hun (overtollige) energie kwijt op een inferieur forum, zèlfs de lopende topics zijn daardoor tweederangs geworden. De beheerder moest er toch rekening mee houden, dat evtl. nieuwe klanten nu maar naar de concurrentie gaan.

Misschien met een tandje kleiner, maar ik wil ook mijn suggesties aan de beheerder kwijt, zonder op de bebreffende topic een waarschuwing te kunnen krijgen of plotseling een (tijdelijke) ban, omdat men tegen de regels off-topic is gegaan.

Mijn suggestie. Verwijder niet alleen topics die compleet in het zand verlopen zoals deze viewtopic.php?f=93&
t=185311 , maar geef vooraf al aan, dat een actieve deelname verwacht wordt en trollers meteen verwijderd worden. Hier hoeft niemand op te reageren, want deze tekst is uitsluitend voor de meelezende redactie bedoeld en ik heb géén behoefte aan co-moderators door stamdeelnemers.

viewtopic.php?f=93&t=185311
Laatst gewijzigd door hänschen klein op 12 jun 2018 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Even een update:

Wij zijn nog bezig met dit topic, en met het verzamelen van feedback hieruit. Er staan veel interessante, nuttige, soms harde, af en toe vriendelijke en vaak goedbedoelde suggesties is. Dank hiervoor! Het verwerken ervan (dat wil onder andere zeggen: intern bespreken, bepalen welke aanpassingen wenselijk en haalbaar zijn, et cetera) kost helaas wat tijd, maar het is zeker niet onze intentie om deze adviezen in de wind te slaan.

Wel constateren wij dat er vooral de afgelopen dagen nogal wat off-topicberichten zijn geplaatst, waarin vooral op de persoon gespeeld wordt en er geen / nauwelijks sprake is van feedback op het forum. (Een aantal hiervan is ook gemeld, waarvoor dank.) Voordat we verder inhoudelijk reageren zien wij ons dan ook genoodzaakt om enkele posts aan te passen / te verwijderen.

Later meer!

hänschen klein

[Tekst verwijderd]

Suggestie aan de beheerder: Misschien moest de beheerder ook dáár eens naar kijken, hoe vaak wie blijft rapporteren en of dat inderdaad niet systematisch in scène gezet werd om iemand te (laten) verwijderen. Kijk nog eens goed wie mij had gerapporteerd toen ik door u verwijderd werd ...!

[Tekst verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2018 16:29, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Passages op de persoon gericht, als uitvloeisel van een onderlinge discussie

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:Het is of iemand een winkel opent en vervolgens nette klanten met lege handen en een winkelverbod de deur uit stuurt, en ruziezoekers en dieven alle ruimte geeft om de boel op stelten te zetten. En de winkelier? Die zit buiten een sigaretje te roken terwijl hij andere winkeliers tot de orde roept als hij meent dat er daar iets met het beleid mis is.

Kennelijk voorziet dit 'beleid' in een maatschappelijke behoefte.
Indeed.

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

Radar schreef:Wel constateren wij dat er vooral de afgelopen dagen nogal wat off-topicberichten zijn geplaatst, waarin vooral op de persoon gespeeld wordt en er geen / nauwelijks sprake is van feedback op het forum. (Een aantal hiervan is ook gemeld, waarvoor dank.) Voordat we verder inhoudelijk reageren zien wij ons dan ook genoodzaakt om enkele posts aan te passen / te verwijderen.
Het lijkt mij verstandig om dan vooral te kijken naar de oorzaak van de offtopic/op de persoon spelende berichten en het probleem bij de bron aan te pakken in plaats van het probleem bij het gevolg aan te pakken.

Dat is meteen ook feedback voor het forum. Meerdere keren heb ik namelijk gezien dat problemen niet bij de bron aangepakt worden maar dat het aanpakken - door bijvoorbeeld verwijdering of aanpassing van de berichten - vervolgens gebeurt op de berichten die daaruit zijn ontstaan. Dit geeft ook trollen vrij spel om dit soort reacties uit te lokken.

Maar ook met het verwijderen van berichten omtrent de "strijd" tegen de forum-moderatie in de afgelopen weken valt daar onder. In plaats van het probleem de bron aan te pakken (duidelijk beleid toepassen) werd het probleem bij het gevolg (verwijderen berichten over onduidelijk beleid) aangepakt. Dat creëert chaos waaruit niemand beter wordt.

Edit: Zo te zien heb ik net een bericht van jullie ontvangen met de volgende melding:

"Ter info: dit telt niet als waarschuwing, maar we verwijderen wel je bericht. De eerdere posts over jouw persoon (die aanleiding gaven tot onderstaand bericht) hebben we ook verwijderd (want off topic en op-de-persoon, dus in strijd met onze huisregels).

[...]"

Dat vind ik netjes en zoals het hoort. Dat mag ook wel even gezegd worden.

hänschen klein

[Quotes verwijderd]

@Goosewiijn, ik heb de beheerder gevraagd om eens na te kijken, wie er kort vóór mijn ban bij hen gerapporteerd had en of zijzelf niet uiteindelijk door twee bepaalde deelnemers 'fout gestuurd' werden. Die andere deed nèt zo achterbaks rapportages en benaderde mij zèlfs nog met meer 'gedoe' via de privé-mail.

Suggestie aan de beheerder: om ongewenste PM-benaderingen in de spelregels aan te geven als ongewenst en een reden is voor een waarschuwing.

Ik had u, @Goosewijn gevraagd om één constructieve bijdrage hier eens te formuleren (geen antwoord), dat hij mij rapporteerde weet ik allang, maar niet of de beheerder de fuik kan/kon ontdekken.
Laatst gewijzigd door Radar op 12 jun 2018 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaten van berichten die inmiddels verwijderd zijn wegens op de persoon spelen / off topic gaan

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:Even een update:

Wij zijn nog bezig met dit topic, en met het verzamelen van feedback hieruit. Er staan veel interessante, nuttige, soms harde, af en toe vriendelijke en vaak goedbedoelde suggesties is. Dank hiervoor! Het verwerken ervan (dat wil onder andere zeggen: intern bespreken, bepalen welke aanpassingen wenselijk en haalbaar zijn, et cetera) kost helaas wat tijd, maar het is zeker niet onze intentie om deze adviezen in de wind te slaan.

Wel constateren wij dat er vooral de afgelopen dagen nogal wat off-topicberichten zijn geplaatst, waarin vooral op de persoon gespeeld wordt en er geen / nauwelijks sprake is van feedback op het forum. (Een aantal hiervan is ook gemeld, waarvoor dank.) Voordat we verder inhoudelijk reageren zien wij ons dan ook genoodzaakt om enkele posts aan te passen / te verwijderen.

Later meer!
Een knieval doen en excuses geven en waarschuwingen intrekken en MM weer mee laten doen (waar toch dit topic mee begonnen is) hoeft m.i. echt geen 2 weken te duren .......

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

O ja Radar Forum despoten, pas ook die charmante voorwaarden eens aan. Anders blijven wij monddood. :x

alfatrion

Radar schreef:Wel constateren wij dat er vooral de afgelopen dagen nogal wat off-topicberichten zijn geplaatst, waarin vooral op de persoon gespeeld wordt en er geen / nauwelijks sprake is van feedback op het forum. (Een aantal hiervan is ook gemeld, waarvoor dank.) Voordat we verder inhoudelijk reageren zien wij ons dan ook genoodzaakt om enkele posts aan te passen / te verwijderen.
Too little, too late. Er zijn opmerkingen ter kwade trouw gedaan, die echt niet kunnen en op zijn minst een waarschuwing rechtvaardigen. Er zijn mensen om minder verbannen. En er moet echt eerder opgetreden worden.

hänschen klein

OPFRISSERTJE: Ik heb eerder een poging gedaan om dit topic te (laten) sluiten, vervolgens de deelnemers om tactische radiostilte gevraagd en het werkt allemaal niet. Om de deelnemers die mij uiteindelijk een permanente ban 'bezorgd' hebben uit hun tent te lokken, moet ik resp. kàn ik doorgaan met vingerwijzen en met het ter verantwoordig roepen, want dit soort 'typen' moeten aan de beheerder voorgeleid worden en/of bij de redactie als veroorzaker van onrecht worden gemerkt.

De ban werd echter door de beheerder uitgesproken ... en ik kan dit onrecht niet verkroppen, ben ik toch een voorstander van méér transparantie en eerlijke communicatie. Het woord censuur is vooral bij een publiekelijke omroep een NON-woord ... en tòch wordt censuur bedreven!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

alfatrion schreef:
Too little, too late. Er zijn opmerkingen ter kwade trouw gedaan, die echt niet kunnen en op zijn minst een waarschuwing rechtvaardigen. Er zijn mensen om minder verbannen. En er moet echt eerder opgetreden worden.
Inderdaad, er is een aantal behoorlijk los gegaan hetgeen zeker een tijdelijke ban rechtvaardigt :x
Als de moderatie gewoon zelf ook meedoet kan dat losgaan ook per direct gestopt worden ....
Laatst gewijzigd door moederslink op 12 jun 2018 18:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

hänschen klein schreef:OPFRISSERTJE: Ik heb eerder een poging gedaan om dit topic te (laten) sluiten, vervolgens de deelnemers om tactische radiostilte gevraagd en het werkt allemaal niet. Om de deelnemers die mij uiteindelijk een permanente ban 'bezorgd' hebben uit hun tent te lokken, moet ik resp. kàn ik doorgaan met vingerwijzen en met het ter verantwoordig roepen, want dit soort 'typen' moeten aan de beheerder voorgeleid worden en/of bij de redactie als veroorzaker van onrecht worden gemerkt.

De ban werd echter door de beheerder uitgesproken ... en ik kan dit onrecht niet verkroppen, ben ik toch een voorstander van méér transparantie en eerlijke communicatie. Het woord censuur is vooral bij een publiekelijke omroep een NON-woord ... en tòch wordt censuur bedreven!
U kunt natuurlijk een topic niet laten sluiten en al helemaal niet als dat topic door Radar zelf is geopend.

Maar de “boeven” zullen vast wel “voorgeleid” worden.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Carola.83 schreef:Het is carola.83 meneer Van R. Ik stel voor dat je dat even corrigeert, zo niet zet ik hier je volledige naam neer...
Nounou, en wat verwacht je daarmee te bereiken? Het boeit werkelijk niemand, en het bericht zal verwijderd worden.
Eigenlijk ben ik te stom om hierop te reageren, maar goed. Het forum keldert naar beneden. Wellicht is het openen van het topic " de achterbuurt" een succesvolle optie..

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Revoked schreef:[Quotes verwijderd]
Het zou al een stuk schelen als er een aantal topics speciaal voor de juristen wordt geopend. Kunnen ze elkaar daar bevechten, terwijl er in de topics van de vraagstellers slechts één enkele link naar een relevant 'juristentopic' hoeft te worden gegeven. Het zou, denk ik, een hoop irritatie wegnemen. Het voorkomt ook dat in veel topics steeds weer dezelfde 'juridische' discussie wordt gevoerd.
Laatst gewijzigd door Radar op 13 jun 2018 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaten van verwijderde berichten verwijderd

hvff

Ongelezen bericht door hvff »

Dat kan toch !

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

witte angora schreef:Het zou al een stuk schelen als er een aantal topics speciaal voor de juristen wordt geopend. Kunnen ze elkaar daar bevechten, terwijl er in de topics van de vraagstellers slechts één enkele link naar een relevant 'juristentopic' hoeft te worden gegeven. Het zou, denk ik, een hoop irritatie wegnemen. Het voorkomt ook dat in veel topics steeds weer dezelfde 'juridische' discussie wordt gevoerd.
Heerlijk idee. Alleen mensen met minimaal een bachelor rechten in dit topics mag posten, scheelt een hoop domme praat van mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben. Weten hoe je een arrest leest en daar de juridische relevantie uithalen is totaal iets anders als teksten copy-pasten van FNV, Rijksoverheid of willekeurige blogs van advocaten.

Dus moderatie, ik ondersteun dit voorstel volledig.

alfatrion

Ja goed idee. Het poneren van een juridische stellingen door anderen elders moet dan ook verboden worden.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 12 jun 2018 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten