'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens
Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens
Dat wordt weer een gedoe met teveel betaalde voorschotten.
Afwachten of vadertje staat bij springt...
Afwachten of vadertje staat bij springt...
Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens
Dan maar vast storneren.
Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens
Jablan schreef: ↑16 nov 2022 17:58Alleen in gebieden met extreem hard water is er een duidelijk kostenvoordeel, omdat alle apparaten met elektrische doorstroomverwarmers (wasmachine, vaatwasser, koffiezetter) ineens veel langer meegaan (de beloofde levensduur echt halen).
In gebieden met 'gewoon' hard water is het genoeg om regelmatig te ontkalken. Hier geeft een waterontharder een ander voordeel: je hoeft de mengkranen met thermostaat niet los te schroeven om de kalk eruit te krijgen.
Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens
Ik zie het eerder als heel duidelijk adverteren met wie je nooit zaken moet doen. Bedrijven die tegen de regels in spammen leveren nooit een goed product of een goede dienst.
Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens
Kom ik net op LinkedIn (zie hier) een post van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat tegen met als tekst:
Hoezo, misleidend?
Als je dan kijkt op https://zetookdeknopom.nl/ dan kom je op tips als:Zet ook de knop om. Door in elk geval met de verplichte maatregelen uit de energiebesparingsplicht aan de slag te gaan. Bekijk alle tips. Zetookdeknopom.nl
Dat zijn natuurlijk nogal open deuren, maar vooral: niets van dat alles is verplicht. Pas na een aantal keer doorklikken naar de pagina voor bedrijven, en vandaar naar deze pagina, kom je op de voor bedrijven verplichte maatregelen uit.
- Zet je thermostaat op 19 graden.
Zet 's avonds de thermostaat op 15 graden.
Douch maximaal 5 minuten.
Hoezo, misleidend?
Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens
Ik vind het echt niet vreemd dat een boodschap op LinkedIn gericht is op bedrijven. Als ik als particulier naar https://zetookdeknopom.nl ga, lees ik alleen tips.
Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens
By far het grootste deel van de LinkedIn-bezoekers zijn particulieren. Als je je al richt op bedrijven, wat prima kan natuurlijk, zet er dan in ieder geval de juiste link bij (die is er immers gewoon). Nu wordt de onjuiste suggestie gewekt dat er een bespaarverplichting zou zijn voor particulieren.
In deze tijd verwacht ik een zorgvuldiger benadering van de overheid.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens
Heb geen LinkedIn account, maar op Twitter staat er duidelijk: Zo bespaar je nú energie met jouw bedrijf.
Zet ook de knop om. Door de binnen- en buitenverlichting uit te zetten wanneer dat kan.
Zet ook de knop om. Door de binnen- en buitenverlichting uit te zetten wanneer dat kan.
Re: 'Energiearmoede' treft steeds meer huishoudens
De tekst van LinkedIn-post heb ik hier al geciteerd. Daarin wordt niet duidelijk gemaakt of dit een zakelijke of particuliere boodschap is. De link leidt echter uitsluitend naar een consumentenpagina - en dat is simpelweg onjuist.