LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onur Air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Onur Air

Ongelezen bericht door Gast »

En gast op wat een manier hebben Onur air martin air bijna naar de knoppen geholpen?? Waarmee dan ??We hebben daar niets ver gehoord namelijk.

Gast

Nee, ik ook nooit!

Gast

Onze teller is er ook weer bij voor de stand.aar gast ik ben benieuwd wat er aan de hand was met die twee toestellen.Het lijkt wel goliath en duimpje.

Gast

Vluchten vanaf Brussels Zaventem Airport zijn afgelast?
Wat is hier van de reden? Weet iemand hier meer over?

Gast

Ik zal teletekst is bekijken,want heb er niets van gehoord.En misschievertrekken en landen ze van het vliegveld charloir in belgie.

figaro

Ongelezen bericht door figaro »

als onur air 50%van alle vluchten naar turkije bezet dan blijft er weinig over voor martinair en transavia.
naast onur air is er ook nog fly air, sky air, pegasus en vast nog wel meer.
ik denk dat er ongeveer 10%van alle vluchten naar turkije te verdelen zijn voor de nederlandse maatschappijen.
dat heeft dutchbird en air holland waarschijnlijk de das om gedaan.
ik vrees ook dat het puur een politieke kwestie is.
nederlandse maatschappijen kunnen niet met hun concureren.
ze zijn gewoon te duur en daar doet de overheid nog een schepje bovenop met al hun belastingen.

Gast

Dutchbird en AirHolland (en Exel) zijn door heel andere oorzaken kapot gegaan. Ik ga dat hele verhaal over mismanagement hier niet nog een keer plaatsen, daarover kan je genoeg terug vinden op bijvoorbeeld het piloten forum en in nieuwsberichten. Dat had echt 0,0 te maken met vluchten naar Turkije.
En Transavia en Martinair zitten echt niet te wachten om nu opeens al die vluchten over te nemen, daarvoor hebben ze niet eens genoeg capaciteit.

crash

Ongelezen bericht door crash »

dan huren ze toch een tristar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Oetker

Ongelezen bericht door Oetker »

deze maatschappij komt maar liefst zes* keer (met ernstige tekortkomingen) voor in het jaarverslag 2004 van de Inspectie Verkeer en Waterstaat
---------------------------------------------------------------------------

Waar kan ik dat terugvinden ?

Gast

Ik heb toch wel het gevoel aldoor gehad dat dit hele gedoe een politieke kwestie is.Ik dacht dat we hier een flinke grote vloot hadden.Maar inderdaad zijn ze nogal prijzig.Nu komt er een prijzentopper aan die veel klanten trekt en gelijk herrie in de tent.Ongelooflijke stampij gaan maken,en de toestand is compleet.Het is werkelijk ranzig van het zg nette holland!!!! Maar ja,ze zoeken het maar uit.

erikje

Ongelezen bericht door erikje »

Natuurlijk hebben we in Nederland een aardige charterluchtvloot. Ik neem aan dat je doelt op Transavia en Martinair, beide internationaal gezien middelgrote bedrijven. Alleen trekken die niet zomaar een blik met vliegtuigen open, zo simpel ligt dat niet. Al hun toestellen worden meestal al maanden van te voren ingeroosterd, vaak 24 uur per dag. Als er dan ineens vraag is naar extra capaciteit zien ze zich vaak gedwongen tot het inhuren van toestellen, zoals de laatste tijd bv. AirPlus (B747) uit Spanje of EuroAtlantic (Tristar en B767)uit Portugal. Ook wordt de KLM zelf er wel eens bijgehaald, die zijn namelijk groot genoeg om er reservetoestellen op na te houden, iets waarvoor HV en MP te klein zijn.

Gast

Maar die tristar word toch ook op de zelfde lijn als Onur geplaatst????
Dat snap ik dan niet.Dus zonder die kleintjes komen ze niet helemaal rond ??Vandaar dat extreem inhuren voor nu op dit moment zo geregeld moet zijn dat de mensen weg kunnen en weer opgehaald kunnen worden!Ja dank je de koekkoek dat ze al ingeroorsterd zijn
voor het hele seizoen.Dat snapt iedereen!!Ze zitten met man en macht
op te boksen om de klus te klaren!!!!Dan moeten ze gewoon eens ophouden om enkele maatschappijen naar de ratsmadee te helpen.Daar
ben ik zo furieus over.Het vergt extra onderhoud voor de eigen vloot,en die monteurs draaien overuren waar niemand ook maar met een woord over rept.Ik heb die gast die vertelde dat dank zij Onur bijna met martinair wat was gebeurt.Ik weet niet wat maar daar krijgen we toch nog steeds geen antwoord op.Als die gast a zegt moet die ook b zeggen.

Morgen

Ongelezen bericht door Morgen »

Onur moet permanent in Europa verboden worden, in hun werelddeel zijn er voldoende landen waaropgevlogen kan worden zonder inspectie.

Stem tegen Europa-Turkije

Gast

Geplaatst op 19 Mei 2005 02:02 door Oetker

--------------------------------------------------------------------------------

deze maatschappij komt maar liefst zes* keer (met ernstige tekortkomingen) voor in het jaarverslag 2004 van de Inspectie Verkeer en Waterstaat
---------------------------------------------------------------------------

Waar kan ik dat terugvinden ?
http://www.ivw.nl/nl/actueel/verscherpt ... /index.jsp

Morgen

Ongelezen bericht door Morgen »

Het kan toch waar zijn ,hetgeen Orun beweert :

De nederlandse inspectie beantwoord geen vragen en veroordeelt Orun ten faveure van KLM.

Onzin natuurlijk

Gast

Toch jammer he, dat alle technische problemen van de Nederlandse maatschappijen in de doofpot gestopt mogen worden en dat het nog gebeurd ook.... :roll:

Gast

Er zijn overal doofpotten, en het is maar goed dat er lekken zijn waarin niet eens een vinger past om het dicht te houden.Maar het komt toch er uit sijpelen.maar weet je iedereen dekt iedereen,en ze weten niet eens van elkaar wie wie dekt.Maar het zal altijd zo blijven,want het zit al zo vastgeroest,dat je dat er niet meer uit krijgt.

wiloo

Ongelezen bericht door wiloo »

Beangstigend

Een mailtje van WILOO aan de Pers (1) was de aanleiding voor een verbijsterend artikel in de krant "De Morgen" van 19 mei 05.
Wat WILOO ook al jaren beweert wordt in het artikel nogmaals bevestigd. Aan de problematiek wordt helaas weinig gedaan! Minister van verkeer Renaat Landuyt blaast hoog van de toren maar doet niks! WILOO brieven blijven onbeantwoord.
Is minister Landuyt met zijn beloftes van strenge controles nog langer te vertrouwen? Verouderde vrachtvliegtuigen volgetankt met soms meer dan honderdduizend liter kerosine stijgen ongecontroleerd boven Oostendse scholen, winkelcentra en woonwijken op! Beangstigend.
Met de Onur Air affaire toont België zich weer eens van zijn beste kant. Komt de minister hier zomaar mee weg?

lees: www.wiloo.be

Gast

België trekt landingsrechten van twee toestellen Onur in!

http://www.spiegel.de/reise/aktuell/0,1 ... 36,00.html

Ook België heeft nu problemen met Onur in. Twee toestellen van hun mogen niet meer in België landen. Er is nog geen algemeen verbod tegen de maatschappij.

Treurig is dat de betrokken instantie moet toegeven dat goede controle wegens gebrek aan mankracht ook niet mogelijk is!

figar

Ongelezen bericht door figar »

JE GAAT HET PAS ZIEN ALS JE HET DOORHEBT
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gesloten