LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jsp »

hebben jullie verder nog tips!! groetjes Ina
Op de website van Consuwijzer kunt u lezen wat u kunt doen in het geval van een ongewenste overstap. Inclusief voorbeeldbrieven.

laura123
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2008 18:39

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door laura123 »

hey ina,
als jij niemand aan de tel hebt gehad, hebben ze geen gegevens van je geen bank rek nr niets.
geen bewijs om jou aan te nemen als klant omdat jij geen accoord hebt gedaan.
Het is eigenlijk net zoiets als bij mij, ik heb ook nooit akkoord gezegt.
Je kan ze altijd bellen is een lokaal nummer, dat is wel een voordeel bij de NEM.
gr. laura

ina67
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 aug 2008 19:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ina67 »

hey laura,

maar volgens mij, nemen ze alles achter je rug om over van mijn andere maatschappij, en dan hebben ze toch gelijk mijn bankrekening..denk ik, weet ook niet hoor! wat een vreemd zaakje zeg! Ik dacht dat je altiojd een handtekening moest zetten, schijnbaar hoeft dat niet meer!!

wschulte
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2008 18:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wschulte »

Net gebeld door de NEM ... liep uit op de volgende klacht bij hun:
LS

Net (donderdag 21 augustus 2008, 18:40u) werd ik gebeld door uw maatschappij door ene *** ****** met de opmerking dat ik klant was bij de NUON. Omdat ik wel benieuwd was naar de herkomst van dit gegeven vroeg ik hoe zij daaraan kwam en werd doorverbonden met haar leidinggevende.

Deze meneer (k heb de naam niet gehoord) meldde dat zij dat wisten aan de hand van de woonplaats, of ik moest bij de ENECO zitten. Toen ik zij dat dat een woeste gok was en misschien wel bij de Duitse Energiemaatschappij klant was werd ik zeer onbeschoft te woord gestaan met een referentie aan "die klootzakken die hier ..". Dat was zo'n ernstige belediging dat ik de telefoon heb opgehangen na hem een slechte avond te hebben gewenst. Nog geen minuut er na werd ik door dezelfde stem gebeld en uitgedaagd met "kom dan".
Behalve dat meneer zeer onbeschoft is, is meneer dus ook te laf om zijn naam te noemen of zijn telefonnummer vrij te geven.

Deze wijze van klantenwerving overschrijdt alle grenzen van het fatsoen en daar ben ik dan ook heel erg boos over. Wat u met dit geval doet zal mij eerlijk gezegd een zorg zijn, maar ik wil het niet onvermeld laten.
Als diemeneer representatief is voor dit bedrijf (en dat is hij want hij werkt toch op het callcenter...) dan maak je borst maar nat als j daar klant bent of wordt ... of niet probert te worden -:).

Kortom...bezint eer ge begint.

opgelichtdoordskindermode
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2007 01:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door opgelichtdoordskindermode »

iemand heeft me ook vandaag gebeld en ik wil alleen info aangezien moet ik dat nog met mijn man even overleggen. ik heb ook gevraagd waarom hebben ze mijn bankgiro nodig?! terwijl kies ik voor acceptgiro. dat moet gewoon zo mevrouw...zei meneer zogehete Nico Heten maar klinkt surinaamse jongen. en de andere die was erg onbeschof is zogehete Ladan.

nou goed, stomme ik...ik wil gewoon beleef blijven en was druk met de 2 kleintjes...geef ik toch mijn rekening nr. door. en nu kids liggen te slapen even google...en kom ik hier tegen allerlei klachten!!!!

ik word toch erg zenuwachtig! ik vraag me af dus...wat is het beste aanpak zodat ik hoef niet naar alle ellende van opzegging te gaan?! en zeker wil geen overeenkomst hebben want dat ik wil niet.

trouwens...mij ook gezegd dat ze DEEL VAN NUON en alle gegevens van ons weten ze wel DANKZIJ NUON zeiden ze....klopt dit nou??!!!

GRAAG REACTIE!!!

van nu zenuwachtig arme mama van 2 kleintjes...

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

misschien is dat wel zo of heb je een enguette ingevuld op het internet welke dan ook.
en nou ik zou zeggen.... begin er niet aan en als je ja hebt gezegd liefst dezelfde dag nog een opzegbrief sturen liefst aangetekend dan kun je altijd nakijken of ze het gehad hebben en kunnen ze niet zeggen "we hebben het niet ontvangen" je hebt 7 dagen bedenktijd (als je dezelfde dag nog opstuurd ben je zeker optijd :P anders de volgende dag) en je krijgt sowieso 2 dagen erbij omdat zaterdag geen werkdag is (bij hun) ik zou zeggen blijf bij je energiemaatschappij en switch alleen als je zeker van je zaak bent dat je er op vooruit gaat.

kees69
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2008 21:59

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kees69 »

Mijn vrouw is vorige week ook benaderd door de NEM en vandaag kregen wij ook de post met de bevestiging van de aanmelding bij de NEM. Aan de telefoon is tegen mijn vrouw gezegd dat ze handelden in opdracht van Essent en dat ze binnen 7 dagen per email kan opzeggen. In hun eigen voorwaarden staat echter dat ze 'adviseren' om aangetekend op te zeggen...

Maar goed. Omdat ik toch een addertje onder het gras vermoed in hun tarieven ben ik maar eens hun tarieven aan vergelijken met die van Essent. Als ik bij beide bedrijven de tarieven voor 3 jaar vast vegelijk, dan kom ik tot de volgende berekening en conclussie:

Enkeltarief 3 jaar vast kost bij Essent (inclusief energieheffing en BTW) 20,74 cent per kWh.

Bij de NEM kost de dit 20,14 cent per kWh. Dus inderdaad 0,60 cent goedkoper.

Maar nu komt die. Het vastrecht kost bij de NEM 6,99 euro per maand. Bij Essent is dat 1,99 Euro per maand.

Dat betekent dus dat het vastrecht bij Essent 5 euro per maand goedkoper is. Dat is per jaar 12 x 5 = 60 euro.

Als ik nu die 60 euro vastrecht die ik spaar bij Essent deel door de 0,60 cent van de NEM, dan kom ik uit op 10.000. (60 euro / 0,0060 euro = 10.000). Met andere woorden. de NEM is pas goedkoper als je meer dan 10.000 kWh per jaar gebruikt.... In dat geval, behoor je echter tot de grootverbruikers, waarvoor weer heel andere tarieven gelden.

Conclussie:
De NEM is **NOOIT** goedkoper dan Essent....

Morgen ga ik eens boos met ze bellen en de zaak opzeggen. Doe hier jullie voordeel mee.

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

het informatiepakket hoef je niet terug te sturen tenzij ze erom vragen en ja stuur het alsjeblieft aangetekend op anders heb je kans dat het je nog veel meer gaat kosten :?
desnoods betaal ik de kosten wel (ja dat meen ik)
en maak de brief op de computer zodat je altijd een copy kunt printen.
ja ik heb ook ervaring met ze moet je maar op de vorige bladzijdes lezen ;)
maar in het kort is het ik werd 12 juni opgebeld ik zou energie kunnen krijgen tegen inkoopsprijs.
maar die vastrecht die ze rekenen (en ja het is echt €6,99 dat kun je al verschillende keren lezen) dus altijd duurder.
en ik heb accoord gegeven met een informatie pakket bla bla en dan stap je over enzo...
2 dagen later idd ontvangen maar nog geen tijd gehad om door te lezen..
werd ik opgebeld of ik het ontvangen had ja zei ik maar niet de tijd gehad om te lezen...
zou ik woensdag teruggebeld worden.. dat werd donderdag
en ik vond het al niets enzo maar ja en ik was op me werk en dat zei ik ook en het meisje stelde voor om de voicelog te herstellen/opnieuw op te nemen.
ok ik gedaan maar vond het toch niets en heb het opgezegd.
na dat ik gezegd heb dat ze alles via een voicelog konden naluisteren kreeg ik een cdtje met de voice log en daar stond in wat ikal de heletijd mee in discussie mee was.. ik heb aangetekend een brief gestuurd maar nog geen reactie gehad... volgende week heb ik vakantie en dan ga de consumenetenbond ff bellen voor juridisch advies....
en jij kunt natuurlijk ook naar de consuwijzer of de ombudsman gaan.

opgelichtdoordskindermode
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2007 01:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door opgelichtdoordskindermode »

ha ha ha bedankt! ik kan nog wel vandaag lachen! het is nu erg laat en morgen erg vroeg want mijn oudste moet naar school! en ik lag nog in bed helemaal wakker dankzij NEM!

ik dacht nou...hmm....misschien door mijn nederlands. ik ben nu 4 jaar in nl en sommige zinnen begrijp ik toch anders...maar hier meestal ben ik voorzichtig met JA zeggen...maar de jongen was toch erg aardig en me duidelijk gezegd dat hij opdracht krijgt van nuon en ik krijg informatie maar geen overeenkomst en ik kan altijd de infopakket terugsturen zonder kosten....ja daar gaat het om...de onverwachten kosten...oke...6,99 euro meer dan de helf van de nutrilon van mijn kids! ha ha ha (oke...mijn man heeft werk maar ikke niet en ik beheer de centjes thuis dus ik let altijd goed op naar onze centjes!!!) en NU deze SHIPS!!!!

en niet alleen dat ik heb erg druk met 2 kids en nu moet ik NUON en NEM bellen....dat kost allemaal tijd en trouwens nuon contact nummer is ook niet gratis...dus mijn lange gezeur/verhaal duurt weer 15 minuten x .10 cent per minuut!!! en 15 minuten minder tijd voor mijn lieve kids!!!

en ja ze hebben me 5 KEER VANDAAG GEBELD!!!!!4 keer de kids wakker gemaakt en 5e keer ben ik machteloos.

....trouwens graham...bedankt wat lief van je maar niet nodig :wink: en ja ik ben alles nu aan het lezen en kom tegen je klacht ook....he he he

en ja stomme ikke dacht van...hmm...erg heh mijn nl taal gebrek!!!! en oh nee...ik ben niet de enige...zelfs nl tolk zijn opgelicht! ha ha ha oke moet ik nu lachen of moet ik nu huilen....SHIPS SHIPS SHIPS ik weet echt niet maar ik word wel gek!!!!

trouwens....wat kan www.infofilter.nl voor ons kan betekenen?! en nuon, oxxio en andere energie maatschappij???! ben benieuwd!

opgelichtdoordskindermode
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2007 01:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door opgelichtdoordskindermode »

kees success voor straks! ben benieuwd hoe NEM reageerd!

ik ga ook straks nuon en nem bellen!!! ik ben nu aan het lachen maar toch erg boos!!!

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jsp »

mijn man is niet thuis maar zodra mijn man hoort deze verhaal hij gaat me in de behang plakken! HA HA HA HA
Toch niets om te lachen lijkt me... maar ik begrijp dat je vandaag pas bent gebeld door NEM, ik zou onmiddellijk (nou ja morgen mag ook) per email en per (aangetekende) brief meedelen dat je geen klant wenst te worden bij NEM. Voor eerdere melders op het forum (lees maar even terug) was dit voldoende om niet tegen hun zin ingelijfd te worden, dus misschien blijft de schade beperkt tot de kosten van een aangetekende brief...

opgelichtdoordskindermode
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2007 01:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door opgelichtdoordskindermode »

klopt echter niet grappig! ik ga zeker meteen een brief opsturen.
ik ga het zeker opzeggen en als ze maar daarna geen geld van mijn rekening aftrekken en niks meer van ze horen....dan ben ik heel erg blij mee.

trouwens...ik las ook wel mooie verhalen. hmm....ik begrijp dus nog steeds niet waarom NEM heeft zo'n slecht marketing strategie.

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

als ze dat wel doen meteen terug laten storten en de rekening laten blokkeren.

opgelichtdoordskindermode
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 nov 2007 01:09

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door opgelichtdoordskindermode »

ja ik ga zeker doen want de rekening die heb ik doorgegeven is de rekening van mijn kleintjes voor maandelijks kosten...dansles, zwemles, melk, luiers...he he he soort kosten....

http://www.destentor.nl/regio/kampen/35 ... rkeerd.ece

lees deze....dus nuon reactie???

hoe kon ik zo stom
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2008 23:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hoe kon ik zo stom »

Ook ik ben vanmiddag zo stom geweest en te luisteren naar de praatjes van de beller
normaal gesproken kap ik dit altijd vriendelijk af met geen belangstelling goedemiddag
Maar helaas vanmiddag heb ik het gevoel er behoorlijk zijn in getuind als ik dit forum zo lees.
Kan iemand mij adviseren wat ik nu het beste kan doen?
zo laat op de avond alvast bedankt

hoe kon ik zo stom
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 aug 2008 23:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door hoe kon ik zo stom »

bedankt Graham27,

Kun je me ook vertellen waar ik hun adres kan vinden
wil liefst dit gelijk afhandelen

Annemiek68
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2008 00:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Annemiek68 »

En ja hoor, hier is nog iemand die in de praktijken van NEM is getrapt. Ik werd dinsdag gebeld door iemand die zei dat ze namens Eneco belde. Ik dacht "Oh, Eneco...dat zit dus goed", ik ben namelijk een paar jaar geleden ongewild overgestapt naar Durion en dit is een hele slechte ervaring geweest.
De mevrouw vertelde dat ik gewoon bij Eneco bleef, maar dat de energie door een andere leverancier verzorgd zou worden. En ook dat het goedkoper zou gaan worden, blablabla. Ik vroeg waarom ze dat dan niet automatisch veranderden, als het toch alleen maar voordelen voor de klant zouden zijn. Dat kwam, zo zei ze, omdat ze nu iedereen aan het bellen waren die nog niet hadden gereageerd op de brief hierover. We zijn net terug van vakantie en ik kon me vaag herinneren iets van Eneco gezien te hebben tussen de post, dus ik geloofde haar direct. Wel heb ik haar in het hele gesprek 3x gevraagd of ik wel bij Eneco zou blijven en ze heeft me dit 3x bevestigd.
Gisteren kreeg ik het pakket binnen en gisteravond ben ik even gaan googlen op NEM, ik kreeg al een donkerbruin vermoeden dat ik ergens in was getrapt. En ja hoor, toen ik op dit forum kwam, gingen mijn haren van schrik recht overeind staan!! Ik heb er vannacht gewoon rot van geslapen, zo stom voelde ik me!
Vandaag meteen een mail de deur uitgedaan én een aangetekende brief. Tevens Eneco ingelicht en die zeiden dat ze dit verhaal helaas vaker hoorden.... Nu maar hopen dat het allemaal goedkomt.

Echt...trap NOOIT in NEM, wees aub gewaarschuwd door alle verhalen hier en elders op internet...

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jsp »

Toch begrijp ik alle commotie niet. Volgens de Energiekamer (voorheen DTE/Nma) zijn het immers alleen maar incidenten waarover we hier spreken:
Uit onderzoek van de NMa is gebleken dat onterechte switches in de energiesector niet structureel voorkomen, maar dat het incidenteel wel eens mis gaat. (...)
Naar aanleiding van een toename van het aantal klachten over onterechte switches in het derde kwartaal van 2007, heeft de NMa onderzocht of consumenten structureel zonder toestemming zijn geswitcht. De NMa heeft bij vier energiebedrijven de procedures en ruim 900 klachtendossiers uit de periode maart tot en met december 2007 onderzocht. Het onderzoek heeft aangetoond dat geen sprake is van structureel onterecht switchen van consumenten door de onderzochte energiebedrijven. Gebleken is dat energiebedrijven beleid en procedures volgen die erop gericht zijn om onterechte switches te voorkomen. Zo hebben alle onderzochte bedrijven in overeenkomsten met hun call centers financiële afspraken opgenomen die erop gericht zijn om tevreden klanten binnen te halen. Wel komt het voor dat bedrijven bij de uitvoering van die procedures fouten maken die voor consumenten kunnen leiden tot een langdurig hersteltraject.
Nee hoor, de energiekamer waakt wel over onze belangen! :cry:

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

Inkoppertjes of niet, ben benieuwd naar de reacties.

Waarom zou ik vermelden van welke leverancier ik ben richting de instanties. Is dat van toepassing?

Dit staat puur prive aangezien ik zelf ook ben benaderd door de NEM. Gelukkig bleef het bij dit uiteraard. Als ik in de bouw werkte had ik het mailtje ook gestuurd.

Annemiek68
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2008 00:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Annemiek68 »

Ik kreeg vanmorgen de volgende mail:

Geachte heer/mevrouw ...(mijn naam),

Door middel van deze e-mail bevestigen wij u dat wij uw verzoek tot annulering van de overeenkomst van energielevering met de Nederlandse Energie Maatschappij hebben ontvangen.

Vanzelfsprekend betreuren wij het dat wij u niet tot onze snelgroeiende klantenkring mogen rekenen, maar wij respecteren uw wens en hebben aldus een en ander administratief verwerkt.

Mocht u in de toekomst alsnog besluiten uw energie via de Nederlandse Energie Maatschappij
te willen ontvangen dan zijn wij natuurlijk graag bereid uw overstap te regelen.

Vragen
Heeft u nog vragen? Onze afdeling customer care staat graag tot uw beschikking. Deze is te
bereiken tijdens kantooruren, op telefoonnummer: 0900 – 7307307 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,
De Nederlandse Energie Maatschappij


Ik heb ze dus ook nog een aangetekende brief gestuurd, maar ik denk dat ik geluk heb en er nu vanaf ben....pieuw!

Gesloten