LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yarden-uitvaartverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Arpie49
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:15

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Arpie49 »

Eindelijk kreeg ook ik vandaag mijn beruchte "Yardenbrief", gedateerd 28 april 2007 (hoe is dat nu toch mogelijk..., kruipt er een privépostbode van Yarden op zijn knieën rond in Nederland?). Ingangsdatum van mijn polis (oud-AVVL) 1/1/1971 en mij rest dus na ruim 36 jaar een bedrag van 2.304,78!!! Yarden is zo "vriendelijk" mij een korting aan te bieden, waardoor ik zelfs voor wel 3.733,74 mag besteden voor dat geld. Hartelijk dank Yarden voor deze "gulle" gift!!

Na inmiddels alles te hebben doorgelezen op dit forum, ben ik toch inmiddels een tikkie de weg kwijt over wat ik nou het beste kan doen. Vorig jaar heb ik (na 40 jaar) mijn lidmaatschap van de Consumentenbond opgezegd (reden: het steeds verder opsplitsen in (jawel, natuurlijk allemaal apart te betalen) diensten). Mijn rechtsbijstandsverzekering betreft alleen mijn autoverzekering. Aangezien ik alleen ben, en mijn nabestaanden niet wil opzadelen met een hoop "gedoe" dacht ik dus al jaren geleden alles netjes geregeld te hebben. Dank zij Yarden krijgen zij dus een probleem.

Met andere woorden: Na zoveel tegenstrijdige adviezen - waarmee kan ik het beste beginnen om deze "ontzettend lullige truc" van Yarden te proberen te bestrijden?

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Hallo Arpie49
Als je alleen bent en wat spaargeld hebt, heb je eigenlijk geen begrafenisverzekering nodig. Die is dan van je spaargeld te betalen.
Je vroeg wat je het beste kunt doen: Ben je lid van vakbond, dan heb je waarschijnlijk via hun een rechtsbijstandverzekering. (Bij sommigen o.a. CNV, zit dat er automatisch in bij het lidmaatschap) Heb je die niet, ga dan naar KIFID en dien daar de klacht in. Dit kun je zonder kosten doen. Rest nog die advocaat, maar dat kost je zo'n 100 euro. Maar altijd eerst bezwaar maken bij Yarden.
Succes.

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Hallo, Arpie49

Het eerste wat je moet doen is aangetekend je bezwaren (dus dat je het volstrekt oneens bent met de nieuwe polis) kenbaar maken aan de directie van Yarden. Pas als je van hun de standaardbrief ontvangen hebt, dat ze in hun recht staan en meer van die onzin, kun je een klacht indienen bij het Kifid, eerder heeft geen zin. En daarna is het maar afwachten. Meld je in elk geval aan op www.yarden-uniek.nl hoe meer mensen dat doen, hoe meer er straks misschien gedaan kan worden, samen sta je sterker.
Dat er tot nu toe nog geenresultaten zijn geboekt door de diverse rechtsbijstandsverzekeraars zal ook hierdoor komen: je kunt blijkbaar niet anders dan via het Kifid iets aan deze wanorde veranderen.

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door testcase »

--
Laatst gewijzigd door testcase op 27 okt 2007 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Het is denk ik wel logisch dat het hier wat stil wordt, ik ben ook in afwachting wat de advocaat gaat adviseren.
Hopelijk wordt het stilte voor de storm, Yarden biedt aan als je het met de nieuwe voorwaarden niet eens bent om de verzekering te beeindigen dan je krijgt een deel van de ingelegde premie terug, of je daarvoor even wilt tekenen.
Ik denk dat hun juirsit(en)dit geadviseerd zullen hebben, zal wel een soort tegen verplichting zijn en in dit geval een niets aanbod, dus slikken of stikken.
Je weet niet over welk bedrag ze het hebben, dus je gaat dan in de blind mee, ik zou zeggen beslist niet doen, natuurlijk iedereen kent zijn eigen situatie het beste.

Arpie49 als je niet over een advocaat kan beschikken, lijkt het me beter om met advocaat Beilen in Leeuwarden contact op te nemen, gezamenlijk zullen de kosten dan toch minder voor je uitpakken, als er iets tegen ondernomen kan worden.

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Eres,

dat terugbetalen van een deel van de betaalde premie, 50% om precies te zijn, bij het beeindigen van de verzekering staat in de polis. Maar zeker als je al meer dan 16 jaar premievrij bent, krijg je dus maar een goeie € 150 terug. Ze kijken niet naar de over 46 jaar opgebouwde som, inclusief de rente op rente, maar alleen naar de premie. Als je al zo lang premievrij bent kun je eenvoudigweg niet beeindigen, of ergens anders opnieuw beginnen. Dáár maken ze gebruik van!!

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Terugbetalen van een deel van de betaalde premie, hooguit 50 procent? Terugbetaling van de volledige premie, plus het gemiddeld behaalde rendement vanaf het aangaan van de polis tot heden is de enig juiste compensatie! Het Yarden voorstel klopt dan ook van geen kanten. Yarden wordt daar beter van en de gedupeerden blijven gedupeerd, alleen is de verpakking anders :(

Dit punt plus een forse anti-datering van het schrijven van Yarden, waardoor het voor de rechter lijkt alsof de bezwaarmakers laks reageren.

Plus het eenzijdig door Yarden zeer negatief wijzigen van een slordige 900.000 uitvaartpolissen en daarbij contractueel overeengekomen afspraken naast zich neerleggen.

Begint mij in ieder geval te overtuigen dat slechts 20 gedupeerden die een advokaat in de arm nemen werkelijk een druppel op een gloeiende plaat is en dat andere aktie gewenst is en wel:

Het gebeuren rond Yarden massaal onder de aandacht brengen van politiek Den Haag :!: De kans is dan aanzienlijk dat Yarden vrij snel terug gefloten wordt. Niet voor 20 gedupeerden, maar voor alle polishouders.

Wie het wil aanvullen ....

klazinaveen
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2007 15:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door klazinaveen »

Mensen die al premievrij zijn, zoals wij, hebben niets gehoord van yarden, ondanks dat die 2 weken al bijna 2 maanden zijn geworden.
Alleen mensen die nog premie moeten betalen wordt nu aangeboden de polis te beeindigen, want daar verdient yarden erg veel aan als je dat doet, ze houden heel veel kosten in en betalen ca de helft maar terug. Zij hebben dan al die jaren de rente en de helft van de premie.
Zeer winstgevend voor yarden dus als je de polis stopt terwijl je al jaren betaald hebt. Alleen mensen die de laatste 2 of 3 jaar lid zijn geworden kunnen het overwegen, want dan is het verlies niet zo veel, maar als je al 10 jaar of langer lid bent, speel je er alleen yarden maar mee in de kaart. Minder mensen die protesteren, waardoor het probleem kleiner wordt en KASSA VOOR YARDEN. Als je het toch doet (polis beeindigen) vraag dan altijd eerst de netto afkoopwaarde op, anders heb je kans dat je verzekering is gestopt,maar alles aan kosten is opgegaan en je niets krijgt.
Ik denk dat de premievrije polissen een groot probleem voor yarden gaat woren en dat ze die mensen hun oude polis weer MOETEN teruggeven. Maar dat de grote groep nog betalende polishouders uitgedund worden als ze die hun polis kunnen laten opzeggen, zodat ze dan de nog resterende betalende polishouders ook de oude polis kunnen laten houden, maar dat die steeds extrapremieaanpassingen krijgen.Dat je daar dan weinig aan kan doen, omdat dat ook al in de oude polis stond dat dat kon. Premievrije polishouders kan je geen premie verhoging opleggen.

ron1872
Berichten: 178
Lid geworden op: 21 jun 2007 19:30

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door ron1872 »

Klopt helemaal, wij hebben alles premievrij en zouden het liefst ervan af willen, maar niet tegen 50 procent van de waarde!

Wij hebben 4 polissen, waarvan 2 uit 1990 nog origineel van de AVVL. Die laatste kunnen nog eens heel interessant gaan worden: ze zijn keurig ondertekend door de direktie van de AVVL en verwijzen naar de algemene voorwaarden. En daar staat letterlijk in dat de uitvaart volledig verzorgd en betaald wordt door de AVVL. Daaronder een complete opsomming met daarin alle 17 punten, een volledig pakket dus. Nergens een addertje onder het gras te vinden, want dat is toch het eerste waar je naar gaat kijken!

Van de week gaat er een aangetekende brief naar Yarden en een kopie richting Consumentenbond, want ook daar regent het inmiddels klachten!

hendrik12
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 mei 2007 17:14

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door hendrik12 »

Yarden laat alle buitendienstmedewerkers en directie bij elkaar komen.
IS DIT EEN GOED MOMENT OM HIER NAAR TOE TE GAAN!!!!


vrijdag 29 juni in Almere.
Om 09.00 uur beginnen wij met een presentatie van Serge (directeur.)
Deze zal plaatsvinden in het:
Yarden hoofdkantoor
Transistorstraat 10 er komt net weer een berichtje binnen het wordt Quality Centre transistorstr 60.

Zij weten het zelf niet meer volgens mij, dit mag echter geen belemmering zijn, de twee gebouwen liggen niet zover van elkaar vandaan.

gr.,
Hendrik 12

ZIJN ER MEER MENSEN DIE HIER NAAR TOE GAAN. Er werd wel al geschreven dat radio aanwezig zal zijn. maar verder zie ik hier niets meer verschijnen op het forum.
Laatst gewijzigd door hendrik12 op 26 jun 2007 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.

doodgewoon
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door doodgewoon »

Hallo medegedupeerden, ik ben doodgewoon een nieuw slachtoffer van Yarden en wil samen met u verder strijden.

Klazinaveen schreef:

Quote:

Mensen die al premievrij zijn, zoals wij, hebben niets gehoord van yarden, ondanks dat die 2 weken al bijna 2 maanden zijn geworden.

End Quote.


Ook ik dacht dat ik netjes verzekerd was via de AVVL en dat ik mij nergens geen zorgen meer over hoefde te maken voor wat betreft de begravenis....... Tot gisteren....

Ook ik heb de jullie welbekende brief vol met sprookjes en in slaap sus verhaal gekregen, bij het lezen van de polisvoorwaarden gingen bij mij de haren rechtovereind en alle alarmbellen te rinkelen. Moest gisteren werken en heb vandaag even gegoogled, kwam hier zo'n beetje als eerste terecht en heb hier uren zitten lezen.
Ik heb me reeds aangemeld bij uniek en heb ook al zo'n klachtenformulier bij Yarden ingevuld, de aangetekende brief moet ik nog gaan schrijven, en ik zal daarvan ook een kopie naar de Consumentenbond sturen.

Klazinaveen schreef dat mensen die premievrij zijn nog niets hadden gehoord, nou ik ook niet, tot gisteren, ik had ook nog niet eerder gehoord van deze problemen. Ben een ex AVVL mijn polis is alweer 25 jaar premievrij(ingangsdatum polis 1 februari 1957), hoefde enkel een kleine jaarlijkse bijdrage te betalen.
Ik ben witheet van woede, wat een leugens staan er in die brief, dan ook nog die datum van 28 april, en pas op de 23 juni ontvangen. Mijn verzekerd bedrag zou 2304,78 euro bedragen , de rest van het verhaal kennen jullie, zogenaamd een natura verzekering bla bla bla. :?

Nou Klazinaveen, maak je borst maar nat, je nieuwe polis zal er ook zo wel aankomen, mijn achternaam begint met een V .

Ik heb bij uniek al een ballon opgelaten over het massaal waarschuwen van de mensen. Een nette brief moet daar nog even voor gemaakt worden, mijn idee is om gewoon iedereen in je adresboek dat emailtje te sturen, en aan het eind te verzoeken of ook zij iedereen die zei kennen die email te sturen. Dit had ik naar uniek gestuurd:

Een leuk idee lijkt mij dat iedere gedupeerde een soort van email kettingbrief start, hij zend deze naar al zijn vrienden en bekenden..... dit met ongeveer deze inhoud:


Onderwerp: Dure grap, even lezen, u bespaart zich wellicht duizenden euro's

Geachte Familie en vrienden,

Nu even een onderwerp waar we niet dagelijks bij stil staan, de rekening die je kan krijgen
als je net een dierbare hebt verloren.

Velen van ons zijn netjes verzekerd, of denken netjes verzekerd te zijn, doch momenteel
is Yarden bezig om de polis Yarden Uitvaartverzekering in natura om te zetten in een polis
die velen malen ongunstiger is, u kunt hier duizenden euro's mee de boot ingaan.

Als u familie en/of vrienden heeft kunt u hen beter even waarschuwen, ook kunt u misschien
beter even contact opnemen met uw ouders, of zij die denken goed verzekerd te zijn, want
ex NUVA en AVVL leden die een natura polis hadden krijgen plots een sommen polis in hun
maag gesplitst.

Yarden doet dit de mensen voorkomen alsof er niets veranderd en dat zij nog steeds
voor hetzelfde zijn verzekerd, doch dit is absoluut niet waar. Het bedrijf verspreid deze
leugen in de brief waarmee zij de gedupeerde de nieuwe polis opdringt.

Het vervelende is dat de gedupeerde uzelf wel eens kunt zijn, uw ouders overlijden
bijvoorbeeld, zij hadden u verteld dat zij een natura polis hebben bij de AVVL of NUVA en
dat alles geregeld wordt, al zij het simpel en dat je je daar als kind geen zorgen over hoeft
te maken. Als je ouders het niet even helemaal meer in de gaten hebben, kan het gebeuren
dat jij de rekening krijgt, Yarden heeft de polisvoorwaarden eenzijdig aangepast en dringt
deze nu iedereen met een natura polis op. Zo kan het gebeuren dat u ouders nu nog maar
verzekerd zijn voor 2500 euro en als je denkt dat dat veel is, dan schrik je van de huidige
prijzen, een allersimpelste crematie kost rond de 5000 euro, een begravenis zit al snel op
7500 euro.

Uw ouders hadden u dit willen besparen, help hen dus even mee en bespaar uzelf ook nog eens
het financiele leed.

Alstublieft, zend deze email door aaan je vrienden en bekenden, een gewaarschuwd mens telt
voor 2

KIJK UIT voor: YARDEN

Hier kunt u wat meer lezen over wat er speelt:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... &start=390



Is dit misschien een goed idee :?:

Beste medegedupeerden, ik ben net zo boos als u, en wil samen met u strijden om dit onrecht weer terecht zien te krijgen.... ik laat me niet kisten door Yarden.... :roll: (ik wordt gecremeerd)

Ik zit vanaf morgen met die 30 dagen wachttermijn, maar sta klaar om na deze 30 dagen met de botte bijl te gaan hakken, zo schofterig heb ik het met de verzekeringswereld nog nooit meegemaakt. Ik blijf hier de voortgang volgen.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Klazinaveen,
Op de oude AVVL Polis staat dat je met een koopsom tenminste een bedrag gelijkaan de koopsom terug krijgt bij opzegging en dit kan al na 3 jaar ipv 5 jaar (ook voor mensen die per maand betalen).
Dit is ook veel ongunstiger in de nieuwe polis (50% voor betaling per maand/jaar, 65% bij een koopsom).In 2004 zijn de voorwaarden op dit punt ook naar beneden bijgesteld maar niet zo drastisch als in de nieuwe polis van Yarden.Het lijkt mij stug dat Yarden 50% kan inhouden als je de nieuwe voorwaarden afwijst.
Belangrijkste punt blijft natuurlijk dat het bedrag op de polis maar 2300 euro is en dat dat veel minder is dan het pakket van de AVVL en dat er op de polis geen woord staat over de hogere waarde die in brief staat.
En dat als je van Friesland verhuist naar een andere provincie je helemaal geen uitvaart kan betalen , voor hen is het een provinciale verzekering geworden.
In het jaarverslag 2006 van Yarden staat dat ze met een nieuwe polis komen die door de CFP Group verkocht gaat worden.

Arpie49
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:15

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Arpie49 »

Klazinaveen, het gaat niet eens zozeer over wel of geen spaargeld genoeg, het gaat om het principe. Ik sloot een verzekering af in de veronderstelling iets goed te hebben geregeld, en dat wordt nu eenzijdig ineens veranderd in een situatie waarin ik onderverzekerd ben. Net alsof ik 10 jaar geleden een bank heb gekocht en de leverancier ineens met 4 man mijn makkelijke driezitsbank komt omruilen voor een houten tweezittertje met de mededeling dat de tijden zijn veranderd. Ik ga mij straks dus even aanmelden bij yarden-uniek en heb mij vanmiddag beziggehouden met het opstellen van mijn protestbrief. Toch altijd nog even een flinke kluif om dat netjes te doen.
Voor degenen die denken daar iets aan te hebben zet ik hieronder de door mij geschreven brief, die morgen aangetekend op de bus gaat.



Geachte heer Croes,

Betreft polisnummer 4597945.11798964 (voorheen 10838020101, voorheen 231047)

Per 1 oktober 1971 sloot ik een lidmaatschap af bij de Vereniging voor Crematie AVVL onder lidmaatschapsnummer 231047. Dit lidmaatschap verleende mij het recht op de volledige verzorging van mijn crematie in Nederland. Op 1 juni 1993 was mijn koopsom volgestort, en vanaf die datum betaal ik een jaarlijkse bijdrage.
AVVL werd later overgenomen door Yarden, mijn rechten bleven ongewijzigd.

Op 8 december 2005, ontving ik van Yarden een schrijven met mijn polisoverzicht. Mijn polisnummer was inmiddels blijkbaar gewijzigd van 231047 naar 10838020101.
In dit overzicht staat dat ik een Natura-verzekering Zekerpremie heb, waarvan het verzekerd bedrag en de premie ongewijzigd blijven. Bij Verzekerd bedrag staat “zie toelichting” en bij de toelichting staat “Indien er bij Verzekerd bedrag “zie toelichting” staat, bent u verzekerd voor een dienstenpakket. Het verzekerd bedrag wordt niet genoemd.”

Aangezien u in de toelichting nadrukkelijk stelt dat het verzekerd bedrag niet wordt genoemd, en u in de meegezonden Bijzondere Voorwaarden onder punt 6. Pakket van diensten na overlijden van Verzekerde, gevolgd door een crematie of begrafenis in Nederland, de diensten van het basispakket met name noemt, mag ik ervan uitgaan dat het basispakket gedekt blijft door het niet genoemde verzekerde bedrag. Wil ik meer, moet ik bijbetalen. En dat is logisch. Dat was precies de voorwaarde waaronder ik de verzekering ooit (in 1971) afsloot.

Op 21 juni 2007 ontving ik van u een brief (nota bene gedateerd 28 april 2007 !!, en met een ingangsdatum van 1 april 2007, blijkbaar trekt uw postbode te voet door Nederland), waarin ik nog wel steeds verzekerd ben voor het basispakket aan diensten, maar nu ineens wel met een verzekerd bedrag, en wel een door u vastgesteld bedrag van € 2.304,78. Mijn polisnummer wijzigde u in 4597945.11798964. U noemt met die wijziging mijn Polis ineens ook een Polis Yarden Uitvaartverzekering.
Dat is een wijziging die volledig tegengesteld is aan de bedoeling van een dienstenpakketverzekering. U heeft mijn dienstenpakketverzekering dus ongevraagd gewijzigd in een gewone begrafenisverzekering. Als ik die had gewild had ik die in 1971 wel afgesloten. Bovendien kunt u volgens mij niet een door mij gekochte en al jaren geleden geheel betaalde(!), alleen nog niet afgenomen dienst wijzigen.

Hierbij verzoek ik u dus vriendelijk maar dringend mijn verzekering terug te brengen in de oude staat, namelijk in een per 1 oktober 1971 afgesloten en op 1 juni 1993 volgestorte verzekering zonder verzekerd bedrag, die garant staat voor de basisdiensten na mijn overlijden, gevolgd door een crematie of begrafenis.

Hoogachtend,
Laatst gewijzigd door Arpie49 op 24 jun 2007 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Jan9
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 dec 2006 21:32

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Jan9 »

Dat is een goed idee doodgewoon.
:wink:

doodgewoon
Berichten: 18
Lid geworden op: 24 jun 2007 15:28

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door doodgewoon »

Arpie49,

Ik was vandaag zo boos, dat ik niet in staat was om een fatsoenlijk antwoord te bedenken voor die oplichters, in mijn hoofd spookten heel erge verwensingen, en daar schiet je niets mee op, ik denk dat ik een groot deel van je brief maar zal gebruiken om tot een fatsoenlijk antwoord te kunnen komen, daar ik denk dat ze woorden als oplichter, schoften, leugenaars, geldwolven, eenzijdige verrijkers over lijken, lijkenpikkers, over lijkengaande lijkenpikkers etc etc niet zo erg zullen waarderen, al is het wel de waarheid. Is alles al lang en breed betaald, dan willen ze opnieuw nog meer geld van je vangen. Hebben ze al bijna alles in handen, kunnen zelf de prijs bepalen en dan nog hebben ze niet genoeg, trouwen en rouwen... een zakken vullende zaak...., trouwen er daarom steeds minder mensen? Helaas, dood ga je altijd, ook die lijkenpikkers :D

Arpie49
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:15

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Arpie49 »

Hallo doodgewoon,
Er is nog nooit iets bereikt met een hoop scheldwoorden. Jezelf verlagen tot een soort viswijf werkt slechts in je nadeel en maakt alleen maar dat je schrijfsels niet worden gelezen. En eerlijk gezegd, denk ik niet eens dat het jezelf zou opluchten.
Gebruik gerust van mijn brief de dingen waar je iets aan hebt.

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

testcase:

De warme douche. inderdaad een sterk verhaal, maar toen kon dat nog, toen was Yarden nog niet verworden tot de club bedriegers en leugenaars die ze nu zijn. Toen was het nog een ondernemer die zich aan de regels hield. Helaas is dat nu allemaal anders, en zijn ze maanden na het ingaan van de nieuwe polissen nog steeds bezig die te versturen, omdat deze hele paniekaktie zo verschrikkelijk slecht is voorbereid; normaal hoort een wijziging ruim voor de ingangsdatum aan alle betrokkenen te zijn medegedeeld, maar dat kunnen ze dus niet. Ze zijn zo fout als maar kan. Ben werkelijk heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Eres
Berichten: 299
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Eres »

Ik heb een vraagje, zijn er nog meer mensen die geen polisvoorwaarden van yarden zelf hebben ontvangen in het verleden.
Ik heb slechts die van november 2005, dat zijn eigenlijk voorwaarden van de select verzekering en wat algemene voorwaarden, die gaan alleen maar tot artikel 9.3.(Zie yarden-uniek.)
Yarden rept over punt 12 in de oude voorwaarden, die heb ik dus nooit gehad.
Tevens heb ik nooit echte polissen van yarden gehad, slechts nu de nieuwe, incl voorwaarden en die erken ik niet.
Ook heb ik nooit een brief gehad waarin stond dat yarden de boel had overgenomen, dit hoorde ik alleen via de media en later door de betaling van het lidmaatschap.

Ik heb al een politieke partij hierover aangeschreven(is helaas geen regerings partij), is het niet slim om naar een ministerie te mailen, vraag me wel af welke daar het beste voor dient.
sociale zaken of justitie, want aan Balkenende heb je toch niets.
Laten we dat met zoveel mogelijk mensen doen, want voor de overheid zijn de burgers al helemaal niet interessant.

Het valt ook wel op dat Peter van Wageningen op zijn yarden weblog zwijgt, kan altijd nog het vacantie smoesje hanteren.

Hendrik 12
Je meldt eerst het Quality Center (nr 60) en daarna het hoofdkantoor adres (nr 10), ze liggen wel niet zo ver uit elkaar, maar is dit een truc van je.
Ik hoop dat er media aandacht is, al is het maar onze kleine fotograaf (mag niet zomaar namen noemen), ik zal er staan ook al is het maar alleen.
Het wordt tijd dat de kranten hier ook aandacht aan gaan besteden.

franil
Berichten: 57
Lid geworden op: 04 jan 2007 22:25

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door franil »

Eres,

Voor zover ik mij kan herinneren, is AVVL destijds door middel van naamsverandering Yarden geworden, en niet overgenomen of zo. Toen mijn vrouw in 2001 lid werd van Yarden (toen werd je nog lid van de vereniging, nu word je dat automatisch, en stelt het niets meer voor, toen had je nog wat te vertellen) kregen we de algemene voorwaarden en de rechten nog onder de naam van de AVVL op AVVL papier. Ook ik heb nooit meer andere voorwaarden gehad dan dat velletje uit 2005, maar daar stonden nog wel uitgebreid al je rechten op! Die nu dus niets meer waard zijn. Die voorwaarden uit 2005 zijn voor mij niet helemaal duidelijk, want ik heb buiten die van mijn vrouw, 3 premievrije polissen, en er was niet duidelijk voor welke polis die voorwaarden golden. Ook toen was Yarden al niet helder meer...

Rijk&Riek
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2007 21:35

Re: Yarden-uitvaartverzekering

Ongelezen bericht door Rijk&Riek »

Opgeheven
Laatst gewijzigd door Rijk&Riek op 02 jul 2007 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten