LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff B.V.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

dit kreeg ik op mijn mail en dan zeggen dat ze hem niet hebben gehad
terwijl ik hier de papieren heb van tnt dat ze hebben getekent


Goedendag heer , Aan de hand van uw achternaam en woonplaats heb ik de betreffendevordering(en)kunnen vinden. Wij hebben geen bezwaarschrift van u ontvangen. Zolang wij geen bezwaar vanuontvangen, wordt de incassoprocedure voortgezet, waarna de vordering zalwordenovergedragen aan een deurwaarder. Nogmaals, wij willen uw bezwaar cq klacht graag in behandeling nemen, maarverwachtenenige medewerking van uw kant. Aangetekende stukken worden door ons - nadatdeze zijningescand - tot twee maanden na ontvangst in een archief bewaard maar uitonderzoek blijktdat wij geen aangetekende brief hebben ontvangen. Ook in onze inning-inboxhebben wijgeen bezwaar per e-mailbericht van u ontvangen. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Mevr. M. BoschAfhandeling klachten en fraudeLindorff B.V. T. (+31) (0)38 497 39 79F. (+31) (0)38 497 39 71E. [email protected] ook eens onze website: http://www.lindorff.nl Indien u het niet eens bent met de manier waarop Lindorff uwklacht heeft behandeld, kunt u zich wenden tot de NederlandseVereniging van Incasso- ondernemingen. Meer informatie vindtu op de website: http://www.nvio.nl


leuk he zo bedrijf die de bezwaar papieren niet eens kan vinden

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Royalflush »

rene117 schreef:dit kreeg ik op mijn mail en dan zeggen dat ze hem niet hebben gehad
terwijl ik hier de papieren heb van tnt dat ze hebben getekent


Goedendag heer , Aan de hand van uw achternaam en woonplaats heb ik de betreffendevordering(en)kunnen vinden. Wij hebben geen bezwaarschrift van u ontvangen. Zolang wij geen bezwaar vanuontvangen, wordt de incassoprocedure voortgezet, waarna de vordering zalwordenovergedragen aan een deurwaarder. Nogmaals, wij willen uw bezwaar cq klacht graag in behandeling nemen, maarverwachtenenige medewerking van uw kant. Aangetekende stukken worden door ons - nadatdeze zijningescand - tot twee maanden na ontvangst in een archief bewaard maar uitonderzoek blijktdat wij geen aangetekende brief hebben ontvangen. Ook in onze inning-inboxhebben wijgeen bezwaar per e-mailbericht van u ontvangen. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Mevr. M. BoschAfhandeling klachten en fraudeLindorff B.V. T. (+31) (0)38 497 39 79F. (+31) (0)38 497 39 71E. [email protected] ook eens onze website: http://www.lindorff.nl Indien u het niet eens bent met de manier waarop Lindorff uwklacht heeft behandeld, kunt u zich wenden tot de NederlandseVereniging van Incasso- ondernemingen. Meer informatie vindtu op de website: http://www.nvio.nl


leuk he zo bedrijf die de bezwaar papieren niet eens kan vinden
Heel leuk allemaal, die doorverwijzingen van Mevrouw Bosch, maar zij kan er beter voor gaan zorgen dat men bij Lindorff de administratie eens naar behoren gaat uitvoeren. Aangetekende stukken die kwijtraken? Brieven, telefoontjes en e-mails die "niet aankomen"? Klink mij meer in de oren als standaardsmoesjes van notoire wanbetalers. Kennelijk leert men bij Lindorff snel van zijn schuldenaren. Ben benieuwd wat een rechter over deze manier van omgaan met de administratie zou vinden.

Wat betreft de NVI(O) waarnaar mw. Bosch jou verwijst: dat is niet meer dan een incestueus clubje uit de incassobranche, die schaamteloos pronkt met allerlei keurmerken en gedragscodes die vervolgens stelselmatig met grove schreden door de eigen leden worden overtreden. De Radar-uitzending van 10 november 2008 liet al zien dat het juist de lieden uit deze club zijn die standaard te hoge incassokosten in rekening brengen (Intrum, Lindorff, Vesting Finance bijv.). Optreden tegen een lid? Daaraan heeft men bij de NVI(O) een broertje dood. Dientengevolge zijn de keurmerken en gedragscodes van deze meute dan ook nog minder waard dan het papier waarop ze gedrukt zijn. En maar roepen dat het de niet-NVI incassobureaus zijn die de branche een slechte naam geven. Natuurlijk..... :|

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

En als je een klacht indient moet je eerst nog betalen anders wordt de klacht niet in behandeling genomen
  • Had ook een klacht tegen Lindorff ingedient,maar ik ga niet voor een klacht betalen.Dus nooit iets gehoord,en betaal je wel word je in het ongelijk gestelt want een incassobureau doet niets verkeerd

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

ja en weet je wie aan het hooft staat van nivo juist lindorff dus dat verlies je altijd

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Klopt Lindorff is medeoprichter van NVIO dus daar klagen is een wassen neus

driesheuving
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 okt 2009 20:46

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door driesheuving »

hetgeen ons gebeurde vandaag?

begin maar even bij het begin.mn vriendin had vergeten rekening te betalen in februari(van wehkamp) en in juli komt lindorff bv met een eis van betaling van 793,17.bedrag inclusief incasso kosten klopte wel,dus ineens overgemaakt.nu 3 maanden later een brief van MG de Jonge.hun client opeens lindorff en schijnt dat lindorff een rekening die nog open zou staan zou hebben doorgegeven aan mg de jonge.wat ons bevreemd?het bedrag is in een keer betaald om geen nawerk te hebben..nu opeens 280 euro aan openstaande kosten???lees hier ookal meer dat er bedragen in en om de 200euro zijn..rara hoe kan dat?mij bevreemd het hele gedoe.verzint men daar ter plekke bedragen om af te troggelen van lieden die niet nadenken en het klakkeloos betalen..ik in elk geval niet,want spookrekeningen ben ik niet zo zeer van gediend..moe ervan word je!

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

als jij betaald heb waar halen ze het bedrag dan vandaan ik zou zeggen zaak voor laten komen als jij bewijs heb zij hebben nog wel een een handje om de boel optelichten en als mevrouw bos hier op een reg geeft
raar ik je aan om hier niet op inte gaan ze zegt ik zal kijken wat ik kan doen
maar dan komt ze je moet gewoon betalen dus ik zal de zaak voor laten komen zal niet de eerste keer zijn dat ze op de donder krijgen van de recht bank en win je de zaak zal ik een tegen claim indienen het zijn schoften daar bij dat linddorff

groetjes rene

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

het bedrag is in een keer betaald om geen nawerk te hebben..nu opeens 280 euro aan openstaande kosten???
Vraag een specificatie van die 280 euro.
Ze zijn verplicht die te geven. Als het incassokosten zijn niet betalen ,die heb je al betaald
Lindorff, en de Jong(hoort bij Lindorff) hebben er een handje van om als je betaald hebt nog een keer een rekening te sturen.
Doe niets telefonisch(blijven ze aan het bellen) geef geen gegevens al dreigen ze nog zo hard.
Doe alles schriftelijk
En zoals rene zegt neem genn contact op met Mevr Bosch.
Ik spreek uit ervaring,ze moeten mij een schadevergoeding betalen
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

ja en ik vrees dat je daar lang op kan wachten

weet je wat je dan moet doen schakel zelf een deurwaarden in en leg een claim neer en als er dan uitspraak is en ze nog niet willen betalen
kan je ze nog harde aan paken geef je de opdracht tot beslag bij hun kijken hoe ze dan gaan janken

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

rene117 schreef:ja en ik vrees dat je daar lang op kan wachten
  • Ja daar ben ik ook bang voor,maar dan stuur ik een incassobureau op hun af,betalen ze dan nog niet een deurwaarder

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

he he vandaag bericht gehad van de advocaat bericht gehad
dat linddorf word vervolgt wegen opliching cq afpersing en valsheid in geschriften hoe mooi kan het zijn nu eens kijken wat ze daar op zeggen
ik hoop dat de rechtbank zeer hard gaat optreden tegen dit bedrijf


maar nu komt het mooiste nog linddorf heeft aan de atvocaat van mijn gevraagt om van de zaak af te zien nou mooi niet ik vecht door tegen dit bedrijf


ik hou jullie op de hoogte
groetjes rene

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Mooi zo ,ze krabbelen al terug.Aanpakken die hap

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

geloof me maar ik ga door tot het einde ik blijf vechten tegen dit bedrijf
ze moeten gestopt worden en ze gaan een claim aan hun broek krijgen die ze niet leuk gaan vinden



groetjes rene

nosem
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2009 22:34

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door nosem »

Ook ik heb te kampen met de perikelen rondom Lindorff BV.
Eerst kreeg ik een brief met een heel hoog bedrag zonder verder vermeldingen waarvan. Wij gebeld, bleek van Wehkamp te zijn.
Vrij snel werd dit doorgestuurd naar een deurwaarder. Wij brieven geschreven waar dit dan op gebasseerd was, kreeg ik een a-4tje met allerlei geld opnamen via wehkamp. Hier stond niet op waar dit dan op gestort zou zijn of waar dit bezord zou zijn. Ik ben mij echt van geen kwaad bewust, heb deze opnamen niet gedaan, weet ook echt niet waar dit vandaan komt. Ik bezwaar aangetekend naar de rechtbank. Heeft Lindorff toch gewonnen omdat ik niet genoeg bewijzen kon aantonen dat ik het niet gedaan heb!!! Ik moest dan maar een advocaat in de arm nemen voor een hoger beroep, maar dat kan ik niet betalen!! Nu wordt er beslag gelegd op mijn salaris, voor iets dat ik echt niet gedaan heb. Gelukkig heb ik iemand bereid gevonden die dit voor mij tot op de bodem uit gaat zoeken, dus dit zaakje krijgt waarschijnlijk nog wel een staartje....

Lone Wolf
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2009 23:06

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Lone Wolf »

Hi All,

Tot mijn spijt moet ik meedelen dat Lindorff nog steeds aktief is...

Ook ik vond vandaag een vordering.
"Lindorff heeft een vordering van Lindorff Purchase B.V. in behandeling genomen..."

Ik heb dan ook eens gezocht op het internet en vond dit "draadje"!
Op de eerste pagina stond al iets, wat mij op ideeen bracht. "Intrum Justitia"
Daar heb ik een aantal jaren geleden (iedere keer omstreeks het zelfde moment, nl einde jaar) zoals nu de nodige briefwisselingen mee gehad. De laatste keer werd mij verteld dat het dossier als "onterechte claim" werd afgesloten.. Uiteraard (zou ik haast zeggen) heb ik daar nooit een bevestiging op papier van gekregen..
Klaarblijkelijk heeft nu Lindorff die dossiers opgekocht, en begint de zaak weer opnieuw...

Ik zoek nog even verder voordat een email die kant opgaat. Eens kijken hoe wordt gereageerd....

Lone Wolf

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

hahha gaan we weer als die mevrouw bos hier een bericht plaats zou ik hier niet op in gaan hoe oud is de vordering en zo ja stuur een aangetekende brief dat je de vordering betwist en zet er een termijn van 5 a tien dag op reg men dan niet op je brief zo als gewoon hebben ze hem dan niet gehad krijg je dan binnen de tien dagen geen bericht
dan is voor jou de zaak afgedaan maar zo als ik all zeg ze blijven bezig
dat bedrijf er loopt al een strafrechtelijk onderzoek naar linddorf en mg de jong wegens oplichtng fraude en valsheid in geschriften

laat even weten hoe het af loopt

het lijk me ook weer eens tijd dat trosradar hier weer eens wat aan gaat doen

Lone Wolf
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 okt 2009 23:06

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Lone Wolf »

Ik maak me in ieder geval niet druk!

Volgens het schrijven hebben ze op 7-06-2007 die vordering van Lindorff Purchase B.V. in behandeling genomen...
Als ze die vordering hebben gekocht van Intrum Justitia, hadden ze mij dat schriftelijk moeten melden, hetgeen niet is gedaan.. :lol: :lol:

Wat ik al eerder schreef, ze flikken het iedere keer aan het eind van het jaar, precies in de tijd dat er meerdere jaarlijkse rekeningen op de mat vallen.
Waarschijnlijk in de hoop dat deze dan gewoon met de rest meebetaald wordt... :evil: :evil:

No Way!!!

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Lone Wolf schreef:Ook ik vond vandaag een vordering.
"Lindorff heeft een vordering van Lindorff Purchase B.V. in behandeling genomen
  • Dat is hetzelfde incassobureau,ze hebben verschillende namen
      Dus ze hebben een vordering in behandeling genomen van hun zelf alleen een andere naam gebruikt.
        Transfair is ook Lindorff

      nosem
      Berichten: 2
      Lid geworden op: 24 okt 2009 22:34

      Re: Lindorff B.V.

      Ongelezen bericht door nosem »

      We hebben lindorff b.v. even nagetrokken bij de KvK, en wat denk je... er is maar 1 werknemer bekend bij de Kvk! 3 x raden wie....

      Mevrouw Bosch ! :lol:

      Pavlova
      Berichten: 512
      Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

      Re: Lindorff B.V.

      Ongelezen bericht door Pavlova »

      Tja... niet iedere werknemer wordt toch ook bij KvK geregistreerd. Wel knap hoor als Lindorff maar 1 medewerker heeft en een van de grootste incassobureaus is... :lol:

      Gesloten