LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Efexor

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
TimCL
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2008 21:51

Re: Efexor

Ongelezen bericht door TimCL »

Hallo,

Ik neem Efexor nu al bij 5 jaar met een dosis van 225 miligram.
Ik heb in het begin geen last van bijverschijnselen gehad. Tegenwoordig heb ik veel last van obstipatie, hiervoor neem ik weer natuurlijke thee. Mijn (ex) psychiater heeft mij gezegd omdat ik een lijdt aan een erfelijke afwijking dat ik deze medicijnen mijn hele leven zal moeten slikken.
Indmiddels loop ik ook niet meer bij een psychiater omdat dat geen nut meer voor mij heeft. Hij heeft mij gezegd dat gebruik op langere termijn geen schadelijke gevolgen heeft.
Hier begin ik nu wel aan te twijfelen zeker nadat ik hier alle reacties heb gelezen. Vooral de schokjes in mijn hoofd die ik voel als ik ze te laat in neem baren mij zeker zorgen.

Het was fijn even mijn verhaal kwijt te kunnen. Er zijn gelukkig meer mensen die er mee moeten "leren" leven.

SvG
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:50

Re: Efexor

Ongelezen bericht door SvG »

Hallo jrs super dat het goed gaat met je. Ik slik nu 5 mnd 150 mg. Ik moet eerlijk zeggen dat ik al aan afbouwen denk want ik heb niet het idee dat ik me nog anders/beter ga voelen dan nu. Bovendien wil ik van de bijwerkingen af zoals geen libido, moeilijk klaarkomen maar vooral het afgestompte gevoel vind ik echt vervelend. Zo'n verdoofd gevoel heb niet het idee dat ik leef. Mijn vriendin noemt me afwezig en gesprekken gaan moeilijk. Ik heb moeite met het zeggen wat ik denk. Heel verwarrend voor partner. Bovendien zou ik weer eens willen voelen, liefde, blijheid, geluk etc. want dat is nu weg. Kijk het voordeel is dat de slechts zaken onderdrukt worden zoals angsten en negatieve gedachtes alleen alle positieve dingen zijn ook weg. Het vlakke vind ik niet fijn. 5 augustus heb ik afspraak met Psyc. ben benieuwd wat hij ervan vindt.

realism
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2008 11:46

Re: Efexor

Ongelezen bericht door realism »

Ik heb ook effexor gebruikt. Eerst begonnen met 75mg maar al gauw overgeschakeld naar 150mg. Het hielp mij wel om mijn depressieve gevoelens de baas te kunnen maar de bijwerkingen zoals geen trek meer in eten maar toch fel verdikken, emoties die afvlakten en slaperigheid waren er toch teveel aan. Ik was mezelf niet meer. Om van het zweten tijdens m'n slaap nog maar te zwijgen... Ik was kletsnat.
Orgasmes werden bijna onmogelijk enzovoort. Ik was een zombie.

Ik heb geprobeerd te stoppen door af te bouwen, maar dat lukte niet en het duurde ook te lang. Ik wou er echt vanaf. Plots was er iets dat mij zei: stop ermee en nu!!

Ik ben dan maar cold turkey gestopt! Man, man!! Wat heb ik afgezien. Op een bepaald moment dacht ik zelfs echt dat ik ging sterven! Ik heb 4 dagen in m'n bed gelegen en ik dacht dat ik gek ging worden. Die stroomstootjes in m'n hoofd deden me toen beseffen wat voor rommel die effexor is! Vooral ook veel gedronken omdat ik dacht dat dat die stoffen sneller uit m'n lichaam zou doen verdwijnen

En de huisarts (die het me voorschreef) had nog zo gezegd dat het niet verslavend was :roll:
Tja, als effexor niet verslavend is dan weet ik het ook niet meer hoor!! Ik snakte naar een effexor-capsule omdat ik het niet meer volhield, maar toch heb ik volgehouden en ben daar heel blij om!

MAAR: toen ik voelde dat het uit mn lichaam was voelde ik me echt véél beter! Plots kon ik weer helder denken, was ik mezelf weer en en at ik terug met smaak! Was ik blij dat ik van die effexor verlost was!

En m'n problemen? Ik ben met m'n leven een andere weg ingeslagen (Nadat ik met effexor gestopt was) en voel me echt 100% nu.

En idd, ik lees het hier en ook op andere fora: de artsen die effexor aanraden en voorschrijven zouden het zelf eerst eens moeten nemen! Ik denk dat ze wel anders zouden praten. Je raakt er héél moeilijk vanaf en het is weldegelijk verslavend. Ze zouden de patiënten beter moeten inlichten.

Maar ja, er is grof geld mee te verdienen, dus AD zullen steeds meer en meer voorgeschreven worden.

SvG
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:50

Re: Efexor

Ongelezen bericht door SvG »

Hoi Realism,

toch goed om te horen want ik ben het nu ook beu na 5 maanden verdoving 150 mg. Leuk hoor dat het negatieve onderdrukt wordt maar dat geldt ook voor al het positieve. Ik lijk wel achterlijk kan geen fatsoenlijk gesprek voeren of nadenken. Bovendien paar kilo's erbij, geen gevoel van liefde, seks, blijdschap of verheugen. Dat vind ik echt erg dat zombie afgestompte gevoel. Ik hoop dat ik net als jij weer beter ben als ik er van af ben. Mijn relatie wordt er namelijk ook niet beter van zo en dat is erg jammer.

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Efexor

Ongelezen bericht door james86 »

Hmmm......Ik heb dit al eens eerder gezegd hier, maar efexor is wel 1 van de zwaarste antidepressiva die er bestaat he!!!!!!!!!!!!! Ook las ik hier dat mensen er maanden en maanden en soms een halfjaar over deden om op te bouwen om dan uiteindelijk een zombie te worden. Die zombie klachten had ik ook bij die zooi, maar ik ben gelukkig verstandig overgestapt naar lexapro. Ik heb totaal geen zombie gevoel, kan gewoon klaarkomen EN het sloeg aan binnen 2 maanden. Ik denk dat jullie ook verkeerd zijn ingelicht dat elk medicijn verschillend aanslaat bij een persoon. Als je er meer nadelen aan ervaart dan voordelen stop je er toch mee. Zo simpel als wat. Dan heb je gewoon een ander middel nodig. Jullie reageren gewoon niet goed op efexor, meer niet. Een middel neem je, bouw je op en slaat aan na 6-8 weken op een goeie dosis. Doet dt het niet, dan past het ook niet bij je. Word je een zombie, dan is dit ook niks voor je. Simpel toch. Schakel gewoon naar een ander medicijn over en je zult zien dat het nergens voor nodig is om een half jaar op te bouwen omdat de bijwerkingen te erg zijn en omdat je er zo ziek van word. Efexor is gewoon een paardenmiddel, ik heb het zelf ook geslikt. Vraag maar eens bij jullie psychiater naar lexapro, cipramil, zoloft of remeron. Deze zijn wat milder in vergelijking met efexor, seroxat ed.

En als jullie eerst bij een huisarts liepen voor ondersteuning van deze medicatie dan ben je ook gewoon verkeerd bezig. Die fout nam ik ook in het begin. Een psychiater kan je hier 100 keer beter bij helpen.

succes

realism
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2008 11:46

Re: Efexor

Ongelezen bericht door realism »

SvG

En hoe ga je stoppen denk je? Afbouwen of ook cold turkey gaan? Ik lees hier wel dat plots stoppen gevaarlijk kan zijn, maar ik nam het ook 'maar' 7 maanden en bij mij is het gelukt, wel was het niet makkelijk, maar goed. Je moet doorbijten. Eens je gestopt bent en die rotzooi is uit je lijf ga je je heel clean voelen (was bij mij toch zo).

Afbouwen was voor mij persoonlijk geen optie omdat dat te lang duurt en ik er echt vanaf wou. Als je afbouwt zit je nog maanden vast aan dat spul vreesde ik en dat wou ik echt vermijden. Volgens mij steken die fabrikanten daar iets in zodat je er verslaafd aan raakt.

En idd, de mensen rondom jou merken ook dat je jezelf niet meer bent door die pillen.

O ja, als je cold turkey stopt ben je wel een tijdje redelijk agressief erna (waarschijnlijk afkickverschijnsel van effexor, maar goed, het is nu eenmaal zo).

realism
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 aug 2008 11:46

Re: Efexor

Ongelezen bericht door realism »

James86 schreef:
En als jullie eerst bij een huisarts liepen voor ondersteuning van deze medicatie dan ben je ook gewoon verkeerd bezig. Die fout nam ik ook in het begin. Een psychiater kan je hier 100 keer beter bij helpen.

Inderdaad, maar dat heb ik achteraf maar bedacht... Je huisarts is toch je eerste aanspreekpunt hé. Hij zei dat effexor iets zéér goed was en dat het niet verslavend werkte. Nu besef ik dat die man waarschijnlijk net van een congres kwam waar effexor opghemeld werd door de fabrikant of dat hij een reisje kreeg als hij X aantal patiënten aan de effexor kon krijgen....
En eerlijk gezegd had ik ook een beetje schrik van een psychiater (onterecht natuurlijk) omdat je dan toch direct meer een etiketje op je kop krijgt geplakt.

Huisartsen zijn gewoon niet bevoegd om antidepressiva voor te schrijven, want ze kennen er gewoon niet genoeg van. Nu weet ik dat er verschillende soorten depressies bestaan en verschillende soorten chemische stoffen enzovoort, maar ja, ik kreeg effexor na 1 bezoekje aan de huisarts...

james86
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 aug 2007 16:27

Re: Efexor

Ongelezen bericht door james86 »

Nou ik kan je zeggen, ik heb nu heel en heel graag dat etiketje op mn hoofd.....ik heb hiervoor 2.5 jaar met angstklachten rondgelopen en durfde nergens meer heen,. Nu is heel mn leven verandert in positieve zin. Doordat ik de hulp kreeg van een psychiater ben ik op de juiste medicatie gezet en merk ik niet eens dat ik me medicatie neem. Ja ik kom iets later klaar dan normaal, maar dat vind een vrouw heus niet erg. verder merk ik er totaal niets van. Elke antidepressiva werkt net even iets anders en een psych heeft er echt meer kijk op. JE moet alleen een stukje ego aan de kant schuiven en gewoon een afspraak maken. Maar ik heb er nooit spijt van gehad dat ik dat heb gedaan.

SvG
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:50

Re: Efexor

Ongelezen bericht door SvG »

Ik vind het te makkelijk om mensen aan te vallen waarom ze zo lang doorslikken dit komt omdat de psyc. het vaak aanraadt. Het zou een langzaam werkend medicijn zijn vandaar dat je geduld moet hebben. Maar bij mij is het op. Ik lijk wel een robot en niet meer te leven op deze wereld, Heb ook niet het idee dat het beter wordt. Ik ben nu in 2 dagen van 150 naar 75 gegaan en weinig last. Ik ben ook gewoon benieuwd hoe ik me voel als ik weer clean ben. Wat zou ik dan voelen want nu ben ik zo slap en afwezig dat is ook echt niks, Wel ben ik positief over het onderdrukken van de angst gevoelens maar al het positieve verdwijnt ook als sneeuw voor de zon. Ik ga over een maand op vakantie maar zie er bijna niet naar uit, geen voorpret dat geldt b.v. ook op vrijdag niks geen weekend gevoel echt vervelend. Libido is ook nul waardoor je gaat twijfelen aan je relatie. Ook heb ik last van zwaar hoofd vooral in de ochtenden en veel moe zijn. Ik mis gewoon het happy zijn en is echt erg de levensvreugde het is moeilijk uit te leggen want echt depressief ben ik niet, Maar dat ik niet lekker in mijn vel zit is duidelijk. Vanaf volgende week ga ik weer lekker voetballen zo'n 2x in de week en hoop zo me ook beter te voelen en daarnaast de efexor af te bouwen. Ben benieuwd.

moleskine
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2008 16:34

Re: Efexor

Ongelezen bericht door moleskine »

Ik gebruik nu 8 maanden efexor, 3 keer per dag 75 mg. In het begin heb ik me vreemd gevoeld en misselijk, en ik moest ontzettend veel gapen. Dat alles ging over, ik gaap nu alleen af en toe nog maar. Laats heb ik het middel 3 dagen niet geslikt omdat ik vergeten een vervolgrecept te vragen. Ik voelde me net een junk, zweten, trillen, concentratiestoornissen e.d. Snel weer begonnen en alles snel weer goed.

Nu is het zo dat efexor mij zo ontzettend goed geholpen heeft!!! Ik doe weer dingen, ik herken mezelf weer, ben weer enthousiast heb weer zin in dingen. Ben eerlijker maar ook aardiger tegen mensen om me heen, geen angsten meer, geen wanhoopsgevoelens die me uren uit mijn slaap hielden en eindelijk de kunstacademie afgerond en twee baan aangeboden gekregen. Mijn eigen kunstproject krijgt subsidie, mijn vriendje en ouders zijn blij, iedereen eigenlijk including me. Ik weet echt niet wat ik zonder dit middel was gaan doen, Ik had een matige tot zware depressie waar ik echt in vast zat. Deep down wilde ik zooo graag verder maar het lukte me niet. Ik ben in therapie gegaan, de derde psycholoog waar ik kwam daar klikte het echt mee (niets ten nadele van de eerdere), na drie maanden therapie begonnen met efexor. Langzaam ging het beter en opeens kon ik mezelf bij elkaar rapen en gewoon weer gaan knallen.

een paar punten die denk ik belangrijk zijn bij het gebruik van efexor.

afvallen:
Ik ben afgevallen (dit is een bijwerking die eerder staat vermeld dan aankomen) , Ik denk dat het er vooral aan ligt of je van tevoren ging eten bij stress of juist niet. Ik ging heel veel eten, dat doe ik niet meer dus ik ben afgevallen. Bovendien heb ik meer energie en sport ik weer. (ik was niet dik, en ik ben nu niet heel dun maar toch)

Bijwerkingen: Neem een zo laag mogelijke dosis, elke dag precies op dezelfde tijd, drink geen alcohol (heeeeel af en toe), koffie (echt niet doen!), cola en zwarte thee. (Zoek even uit wat de juiste dosis is door te proberen, twee weken per keer). Zo beperk je de bijwerkingen tot een minimum. Blijf je ernstige bijwerkingen houden probeer een ander middel!

Gevoel: Ik voel nog alles, alleen niet meer zo heftig wat goed is eigenlijk. De vraag wie je nu echt bent is moeilijk, met een depressie ben je ook niet jezelf. (wanneer wel...). Bovendien altijd antidepressiva in combinatie met therapie, anders ben je echt niets aan het veranderen. Bovendien dwing je jezelf zo te blijven nadenken over je gevoelens, die je echt wel hebt!!! Het is alleen makkelijker met efexor om ze te onderdrukken maar dat moet je juist niet doen. Je kunt er door efexor beter en rustiger mee omgaan maar verplicht jezelf wel na te denken over waarom je je rot voelde en hoe je je nu voelt.

Vooral voor jonge mensen is het nemen van antidepressiva zonder therapie iets heel erg vreemds vind ik, je gaat nog zo lang leven. Dat wil je toch ook zonder pillen kunnen? Daarom therapie en zelfonderzoek, waarom ging het mis en niet alleen observeren wat er gebeurt is maar echt erover nadenken waarom dit nu zo'n grote invloed op je had.

Ik wil graag gaan stoppen over een half jaar en vanwege wat ik hier lees gaat het ontzettend moeilijk worden, maar het gaat wel lukken!! Het nare van fora is dat vooral mensen met negatieve ervaringen zoveel van zich laten horen. Dat is niet bevorderlijk voor de meeste lezers, (de meeste die dit lezen zijn al depressief). Daarom heb ik geschreven hoe het voor mij voelt. Tot nu toe erg goed dus. Wat ik heb bereikt de afgelopen maanden neemt niemand mij af, ook een eventuele terugkerende depressie niet! Maar daar gaan we dus niet van uit, want ik kan namelijk voor het eerst in twee jaar ook iets nieuws: Positief denken!!!

jrs66
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:43

Re: Efexor

Ongelezen bericht door jrs66 »

Efexor helpt bij mij ook heel goed, 1 jaar geslikt nu! Waar ik zo last van heb is zweten! De hele dag, loopt met straaltjes langs mijn gezicht. Wordt er helemaal gek van. De andere bijwerkingen neem ik wel voor lief, maar dat zweten ... Herkent iemand dit? jrs66

SvG
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:50

Re: Efexor

Ongelezen bericht door SvG »

Na totaal 1 jaar waarvan 5 maanden 150 mg efexor geslikt te hebben ben ik nu aan het afbouwen. Efexor heeft geholpen om rust te krijgen. Maar ik vond het welletjes en voelde me gevoelloos, zwaar hoofd, afwezig gevoel (stoned), verdoofd en van de wereld. Ik wilde weer voelen een libido hebben. Ben nu al dik 2 weken aan de 75 mg bevalt me goed. Ik begin weer wat te voelen (soms wel weer licht agressief) en mijn libido komt ook terug. Tevens wordt mijn geheugen beter. Ik probeer verder af te bouwen en sport 2x per week of 3x dat helpt goed. Ik ga proberen bewuster om te gaan met emoties gevoelens en het leven. Probeer alles rustig op een rijtje te krijgen en het juiste pad te vinden. Mijn leven verloopt tot nu toe zeer fijn alleen ervaar ik het nog niet zo op een of andere manier. De tijd zal het leren. Ik blijf mezelf overtuigen dat het goed komt en zoek afleiding. Mijn doel is om uiteindelijk weer lekker in mijn vel te zitten en te genieten van het leven. Volgende week heb ik vakantie en probeer daar kracht uit te putten. Hoe gaat het met jullie?

patriesxb
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 13:59

Re: Efexor

Ongelezen bericht door patriesxb »

@jrs66: je vraagt of iemand dit herkent: NOU en OF! Ik word er helemaal gek van! Aangezien ik wat dikker ben denkt iedereen meteen dat ik geen conditie heb of iets dergelijks, maar zelfs bij een beetje stofzuigen in huis loopt het zweet over mn rug, haren nat etc. Heel erg vervelend! Een aantal weken geleden is mn dosering iets verhoogd (was begonnen met afbouwen, van 150 naar 112,50 dus nu weer naar 150) en sinds die tijd is het mis. Nou ja mis, voor de rest gaat het prima, dus het zweten moet ik er maar bij nemen. Maar vervelend is het zeker weten!!!! Zit nu ook met een natte rug en koppie, heb net de vloer gedweild :? .

jrs66
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:43

Re: Efexor

Ongelezen bericht door jrs66 »

Hoi Patries,
Jeetje klinkt raar, maar toch fijn om dit te horen. Dacht al dat het aan mij lag. Ik ben door de Efexor ook flink aangekomen, en echt het is helemaal niks. Zit soms met mensen te praten en dan breekt het zweet me uit, en er is helemaal geen reden voor. Maar goed, dat nemen we dan maar op de koop toe. Bedankt voor je reactie. Groetjes, jrs66

SvG
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:50

Re: Efexor

Ongelezen bericht door SvG »

hallo ben nu aan het afbouwen van 150 mg. Heb 3 weken 75 mg geslikt en nu sinds 4 dagen 37,5 mg. Het gaat goed maar je moet wel geleidelijk afbouwen. Hopelijk ga ik weer meer voelen en kan ik gaan genieten van mijn vakantie.

O.W.
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 aug 2008 19:57

Re: Efexor

Ongelezen bericht door O.W. »

Hallo,

Ik heb na een traumatische ervaring in 2001, 7 jaar lang efexor geslikt. Voornamelijk in de dosis van 75mg. Heb vaak willen stoppen omdat ik van mijn problemen niet echt last meer had, maar stuitte telkens op vreselijke 'ontwenningsverschijnselen' dit is ook eigenlijk de reden dat ik het medicijn zo lang geslikt heb.

Als ik een pilletje vergat, merkte ik dat gelijk door de hier al eerder genoemde 'zaps' in mijn hoofd. Heel vervelend.

Ik ben momenteel aan mijn 3e serieuze poging bezig om definitief te stoppen. Heb het als volgt afgebouwd; van 75 mg per dag naar de ene dag 37,5 , de andere dag 75 en dat 3 weken lang. Vervolgens 3 weken lang 37,5. De dokter adviseerde om vervolgens om de dag 37,5 te gebruiken voor 3 weken maar dat vond ik niet prettig en had ook niet het idee dat dat de juiste manier is. Ik merk namelijk gelijk als ik een dag geen capsule neem, de volgende dag is het weer goed, maar ik had geen zin om dit 3 weken lang te hebben.

Ik heb dus vervolgens de capsules opengemaakt en nauwkeurig gehalveerd, zodat ik 18.75 mg had. Dit heb ik 2 weken lang om en om met 37,5 geslikt. de laatste 2 weken alleen 18,75 en de laatste week de helft van 18.75.

Ik zit nu al 5 dagen zonder efexor en moet zeggen dat het 'redelijk' gaat. Heb zoals verwacht enorme last van 'Zaps' maar als het zo blijft kan ik daar nog wel 2 weken mee leven. Hoop echt dat het deze keer lukt, want ik vind het echt onzin om iets te slikken omdat ik niet tegen de ontwenningsverschijnselen kan.
'
Goed om te lezen wat de ervaringen van jullie allemaal zijn, het is fijn om een stukje herkenning te hebben. Zeker dat gevoel in je hoofd is moeilijk aan iemand uit te leggen, maar door hier te lezen kan ik het ook wat beter verwoorden.

Ik hou jullie op de hoogte...

jrs66
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:43

Re: Efexor

Ongelezen bericht door jrs66 »

Nog ff een vraagje aan alle mensen die aan het afbouwen zijn...
Ik ben door Efexor best wel aangekomen, als je nu stopt, val je dan ook weer af??? Was ff benieuwd. Ben namelijk van plan om over een maandje ofzo ook af te gaan bouwen. Wens jullie allemaal suc6. jrs66

thedude1975
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 dec 2007 11:30

Re: Efexor

Ongelezen bericht door thedude1975 »

Geen idee of je die extra kilo's weer zomaar kwijtraakt. Ik ben zelf niet echt aangekomen. Slik nu voor de tweede keer Efexor. Eerste keer een jaar lang 150mg gebruikt en nu sinds 21 maanden weer op 150mg.

Al met al op zich best positieve ervaringen met het middel. Ik ben in therapie geweest voor een piekerstoornis en ook dat heeft me goed geholpen. Het medicijn vlakt wel af en dat vind ik dan ook het grootste nadeel. Ik heb nu sinds kort weer een relatie en ondanks dat er wel gevoelens zijn van mijn kant is het niet wat het zou zijn als ik géén Efexor slikte. Ook mijn sexbeleving is vrij slapjes (letterlijk:'( Al heb je natuurlijk wel in je achterhoofd dat dit aan het medicijn ligt.

Ook ik wil eigenlijk gaan afbouwen. De vorige keer 'cold turkey' gestopt en dat kan ik niemand aanraden. Hallucinaties, flitsen in mijn hoofd, lichamelijk helemaal op, echt geen pretje. Ben wel bang voor het afbouwen en 'clean' zijn. Alsof ik niet meer weet wie ik was/ben. Toch ga ik het doen, want ik wil weer intens geluk en liefde ervaren als voorheen.

Groetjes en succes iedereen:)

Antonie67
Berichten: 86
Lid geworden op: 14 sep 2008 14:11

Re: Efexor

Ongelezen bericht door Antonie67 »

Al jaren slik ik anti-depressiva. De laatste jaren is dat 150 mg Efexor. Ik ben erachter dat ik lijd aan dysthymie...chronische depressie. Een depressie die altijd op de achtergrond is met periodes waarin het goed gaat en periodes waarin het minder gaat. Echter is de depressie niet zodanig dat ik de dagelijkse dingen (werken, huishouden, vrienden/familie) niet kan doen. Maar het is wel een gevoel van soms leven aan de zijlijn omdat je kampt met energiegebrek etc. De laatste tijd voel ik me erg afgestompt. Ik heb totaal geen enthousiasme meer voor dingen en voel weinig. Alsof het me allemaal niet zoveel kan schelen. Ik grijp makkelijk naar alcohol om bijv. het gevoel te hebben te leven...Ik merk dat dit geen goeie ontwikkeling is en ik heb besloten om te stoppen met efexor. Na jaren van gebruik, weet ik eigenlijk niet hoe het is om zonder medicijnen te functioneren. Het afbouwen is iets waar ik vreselijk tegenop zie, omdat de afkickverschijnselen vreselijk zijn. Ik heb dit eerder ervaren en ben toen gauw weer begonnen met Efexor, onder het mom van, het hoort bij me en ik kan niet zonder. Ik heb nu het gevoel dat ik eraf moet. Ik heb al gelezen op dit forum dat er veel mensen zijn die ook worstelen met die afkickverschijnselen en ik wil vragen of mensen tips voor mij hebben. Ik heb een fulltime baan en moet wel kunnen blijven functioneren. Ook ben ik bang om er mee te stoppen, omdat ik niet weet hoe het is om zonder efexor door het leven te gaan. Alle tips en ervaringen zijn welkom. Alvast mijn dank. Antonie

SvG
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 aug 2007 19:50

Re: Efexor

Ongelezen bericht door SvG »

Hoi,

Heb zelf 0,0 problemen gehad met afkicken tot nu toe. Van 150 mg nu al op 37,5. Tip is om langzaam af te bouwen ik heb 3 a 4 weken een dosis genomen en zo verlaagd. Nu 3 weken aan 37,5 en nergens last van. Ben echt blij dat (sex)gevoel terugkomt en angsten weg zijn. Neem de tijd en gun je lichaam de tijd om af te bouwen. Drink veel water en sport.

Gesloten