Pagina 28 van 35

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 23 nov 2004 17:06
door Gast
foutje CHELLO koopt dataverkeer in bij UPC !!!!! juist ja bij haar moederrmaatschappij, zouden deze prijzen eerlijk zijn denken jullie ???

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 24 nov 2004 21:32
door hapemo164
Ook ik ben dus geknepen door chello, zit nu op 64kbsen zit me eigenlijk af tevragen wat RADAR aan deze praktijken doet???
Bedoel ze beloven een heleboel dingen aan de klant , maar oweee als je die dinge ook daadwerkelijk gaat doen, dan knijpen ze je af.
Ze hebben het ook over een gemiddelde verbruik in uw regio
Maar volgens mij is dat overal hetzelfde, en iedere maand evenveel.
Ken dit eigenlijk wel allemaal, en kan ik geen geld terug vragen nu ik geknepen ben, zit ik niet op de service waar ik voor betaal,aangezien ik nergens kan vinden wat ik precies mag downen.

hans

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 25 nov 2004 20:02
door Gast
zachte download zeg maar keiharde downloadlimiet en je zegt dat het je niet uitmaakt of mensen illegaal downloaden maar helaas downloaden is gewoon legaal. ff opletten voor je wat zegt

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 26 nov 2004 17:02
door Scriptkiddy
Downloaden legaal, op zich wel. Hier zitten ook ogen en haken aan. Maar een discussie daarover lijkt me niet zinvol.
En misschien moet ik voor alle mensen die niet zo thuis zijn in de wondere wereld der computers, en die zijn hier talrijk heb ik al gemerkt, even uitleggen wat een zachte download limiet is.
Het houdt in dat je niet, na overschreiding van de limiet, afgesloten wordt, of meer moet gaan betalen. Een zchte limiet houdt in dat je snelheid wordt aangepast, zodat je alleen nog een (klein) beetje kan surfen e.d.
Maar er zullen natuurlijk nu wel weer schreeuwerige reacties komen in de trant van: "ik kan helemaal niets meer, blaat blaat", "ik heb helemaal nooit zo veel gedownload, blaat blaat". Ook reacties als "ik weet wel degelijk waar ik het over heb, want ik weet alles van computers" zijn hier niet nuttig. Als dat namelijk het geval is, dan bedoel ik u dus niet, en hoeft u zich niet aangesproken te voelen.
Ow ja, ik werk niet voor UPC, mocht u dat denken. Ik heb mijn aanvarinkjes met UPC ook wel gehad. Maar ik erger me nogal aan ongefundeerde en nutteloze kreten.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 29 nov 2004 16:41
door jeroenensilvia
Op 30 september contract afgesloten, hierbij gevraagd of er sprake was van een datalimiet. Verkoper gaf op dat een paar dvd films downloaden geen probleem was. Op 7 november teruggezet naar 8 kbyte per seconde omdat ik de downloadlimiet van 2 GB had overschreden. Ik had toch zeker 5 GIGABYTE gedownload. Hierop gebeld met Chello en kreeg als reactie dat ik maar een duurder abonnement moest afsluiten. Hierop een opzeggingsbrief gestuurd en op 29 november weer gebeld. De brief was verwerkt maar niemand wist nog van iets. De medewerkster gaf mij wel te kennen dat zij bij nieuwe klanten door moest geven dat zij bij CHello light één film per weekend konden downloaden!!!!! 4 * 4 GB = 16 GB IS DIT HETZELFDE ALS 2 GB ?????????
Een zeer ontevreden klant, vervolg komt nog![/u][/b]

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 07 dec 2004 13:44
door Radjesh
48/8 = 8 kbyte

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 08 dec 2004 07:37
door conitjo59
Ook ik kreeg vorige maand deze "waarschuwing" van chello. Omdat mijn broer regelmatig muziek download kan dit natuurlijk waar zijn. Maar nu ik deze reacties leest is het chello dus niet meer te doen als trachten je een duurder abbonnement aan te smeren. Dat vind ik echt zielig om dit op dieze manier te doen. Verders heb ik totaal geen last met chello, integendeel. Als ik een storing heb, wat zelden voorkomt (nog geen 1 keer per kwartaal), Doet de helpdesk me goed en efficient helpen. Ook andere mensen om mij heen zoals buren en kennissen hebben regelmatig geen internet. Ik heb daar geen last van. Misschien heb ik dan een duurder abonnement als zij hebben.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 11 dec 2004 12:50
door neptunus1963
[Zoals u weet maakt chello gebruik van een gezamenlijk netwerk. Dit betekent dat als iemand overmatig veel data gebruikt, dit ten koste gaat van de gehele snelheid op het netwerk. Hier kunnen andere chello klanten nadeel van ondervinden. Om dit te voorkomen en iedereen -dus ook u- een goede snelheid te bieden spreken wij mensen aan op hun overmatige datagebruik.]

Daar heb ik straks bij Compuserve geen problemen meer mee. de snelheid van Chello Plus, maar dan niet voor 79,95, maar voor 54,95. Scheelt toch 25,=. En je hebt ook geen `zachte' datalimiet. Je kan downloaden wat je wilt en je behoud daarmee toch je snelheid. Sterker nog; hoe meer je download hoe sneller die word!!

groet,

Neptunus. [/quote]

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 11 dec 2004 21:36
door Gast
Goed, heb even deze thread door zitten lezen en het valt me op dat er een aantal zaken niet helemaal duidelijk zijn. Ik zal proberen dit, als ex-UPC medewerker, een beetje op te helderen. Uiteraard sta ik volledig open voor commentaar! Ik wil nog even benadrukken dat ik niet per se voor of tegen Chello ben, maar zelf wel erg tevreden ben over mijn Chello Classic abonnement.

Datalimiet
Er blijkt nogal wat onduidelijkheid te zijn over datalimieten etc. laat ik 1 ding duidelijk maken: Chello heeft GEEN datalimiet, maar werkt volgens een acceptable use policy (andere providers vaan via een FAIR use policy). Dit houdt in dat per maand gekeken wordt hoeveel iedere gebruiker gemiddeld downloadt. Vervolgens wordt aan de hand van dit gegeven hoeveel mensen hier boven zitten. Zodra je ongeveer 5x meer downloadt dan de gemiddelde gebruiker, dan krijg je een waarschuwingsmailtje. Gemiddeld zitten Classic gebruikers zo rond de 8 gigabyte per maand. Wanneer je dus meer dan ongeveer 40 gigabyte per maand downloadt, vindt UPC dat je onacceptabel veel downloadt en zal je dus het betreffende mailtje krijgen en na verloop van tijd je internetverbinding afgeknepen worden tot een belachelijk lage snelheid...
Stel nou dat alle Chello gebruikers ineens veel meer gaan downloaden, dan houdt dit dus, technisch gezien, in dat je ook als grootverbruiker minder snel wordt afgesloten!

Dataverbruik meten
In een van de Threads op dit forum kwam ik een bericht tegen van een persoon die boos was omdat hij zijn dataverbruik niet kon checken bij Chello. Dit komt doordat hij/zij waarschijnlijk het oude type modem (COM21) heeft. Chello is niet in staat van dit type modem het dataverbruik te meten en je zal met deze modem (volgens mijn informatie) NOOIT afgesloten kunnen worden. Ik heb dit zelf ondervonden doordat ik enkele maanden lang ruimschoots boven de 100 gigabyte per maand zat en nooit een dergelijk mailtje heb ontvangen! De oude COM21 modems worden op dit moment langszaam maar zeker vervangen door de nieuwe Eurodocsis modems waarvan wél het dataverbruik gemeten kan worden.
Mocht je zelf je dataverbruik in de gaten willen houden, dan kan ik het programma Netlimiter van http://www.netlimiter.com aanraden. Dit is wel een betaald programma, maar erg goed. Verder kan via sites als http://www.download.com een grote hoeveelheid gratis dataverbruik-meters verkregen worden.

Ten slotte nog een opmerking over de personen die op dit forum veelvuldig roepen over 'illegale software' en dergelijke wat voor een grote hoeveelheid dataverkeer zou zorgen: inmiddels zijn er op internet bijzonder veel gratis legale programma's, video's en MP3's te downloaden. Een groot dataverbruik houdt echt niet in dat iemand zeker illegale spullen downloadt.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 11 dec 2004 22:27
door neptunus1963
Beste Gast,

Ik ben zelf klant bij Chello Internet en ik zei dat er niet zo'n datalimiet is bij ADSL. Bij Tweak wordt dit ook aangehaald. Dus dit geeft een belemmering en ik wil niet naar beneden gesjeesd worden omdat UPC dat wilt en dan moet ik nog steeds dat dure bedrag ad € 79,95 wat me bij Compuserve 54,95 kost. Dat is wel 25,= verschil en van dit soort problematiek van die Fair Plolocy is bij DSL of ADSL geen sprake.

Groet,

Neptunus.

Netwerkbeheerder en systeembeheerder.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 11 dec 2004 22:35
door neptunus1963
Beste Gast;

Jpe kom ik dan van mij Motorola Modem af want daar is het ook niet zoichtbaar. Tevens loopt m9ijn internet **** en ik heb al zo vaak gebeld en er gebeurd helemaal niets.

Die polocies waar je het over hebt (ik ben namelijk ook in een deeltijdvorm installateur bij UPC geweest en ik ben daar ook chief over geweest) die staan wel en dat is niet de harde datalimiet als alle vormen van Chello minder dan de classic, maar dit noemen we een zachte datalimiet. Dan zie ik dus, dat je die bij ADSL niet hebt. Nu kan je zonder een telefoonabonnement te nemen, dat schept en geeft lucht.

COMPUSERVE HERE I COME!!!!!

Groet,

Neptunus.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 12 dec 2004 12:11
door Gast
zucht... de grote lijn is me wel duidelijk, maar ik zou willen dat ik ook de details uit je zinsopbouw kon opmaken....

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 12 dec 2004 13:09
door erik_chellozuigt
Bij chello light krijg je al een mailtje bij 2 Gbyte, whaaa!

Ik word aangeraden over te stappen op chello classic. Maar blijkens dit forum word je dan nog steeds gemaild, om je aan te sporen vervolgens over te stappen op chello plus.

In het mailtje dat ik kreeg, stond: "Bij deze producten zijn grotere hoeveelheden datagebruik toegestaan". Nergens is vermeld dat Chello Light een datalimiet heeft. Laat staan Chello Classic of Chello Plus.


Zie hier het mailtje dat ik kreeg:
Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail informeren wij u vroegtijdig over uw datagebruik. Wij constateren dat uw datagebruik overmatig dreigt te worden voor deze maand.

Om uw chello light verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte data. Het gemiddelde gebruik bij chello light is 2 GigaByte per maand. Op dit moment is uw gebruik ongeveer dit gemiddelde.

Indien uw gebruik meer dan 1,5 keer het gemiddelde wordt, kan de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand beperkt worden tot 48 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om uw datagebruik te minderen of over te stappen naar chello classic.

Als in deze maand uw datagebruik boven de 1,2 keer het gemiddelde komt, ontvangt u een tweede waarschuwing via de e-mail. In een derde en laatste e-mail zal UPC u kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.

Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden <http://datagebruik.chello.nl>. U dient hier uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw emailadres in te voeren om in te kunnen loggen.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello classic of chello plus. Bij deze producten zijn grotere hoeveelheden datagebruik toegestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland
[/quote]

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 12 dec 2004 15:43
door Gast
2 GB is wel wat anders dan de 24 GB bij Classic, waar je de eerste mail krijgt. Zelfs plus gebruikers zitten daarmee. Alleen ligt alles daar wat hoger.
Namelijk 2 keer zo hoog als Classic. Gemiddelde gebruik op 16 GB, keer 5 is 80GB limiet. Dus reken maar uit wanneer de mails komen...... op 60% en op 80%.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 12 dec 2004 19:16
door erik_chellozuigt
Uit eerdere reacties in dit forum maak ik op dat je met een (ouderwets) COM21 modem nergens last van hebt.

Blijkbaar houdt dit type modem niet bij hoeveel pakketten verzonden en ontvangen worden.

Nu weet ik dat mijn NAT-router de tellers op 0 zet als je de spanning er even afhaalt. Is dit een optie voor mijn nieuwerwets, datatellende modem?

Kan een (oud) chello monteur mij vertellen wanneer de modems worden uitgelezen zodat ik met een tijdschakelaar mijn modem rond die tijd even kan uitzetten?

Groetjes,
Erik

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 12 dec 2004 19:22
door Gast
Beste Dromerin,

Wil je eens kijken op www,compuserve.nl en dan niet bij de KPN aanbiedingen, maar meer naar hun eigen DSL aanbiedingen. Kan je lachn. Voor € 54,95 krijg je dezelfde snelheid als Chello Plus, die twee maal zo duur is. Dat noem ik eens geld uitsparen. Ik heb de Chello Classic en ik krijg dus nu dus voor 4,= meer de dubbel;e snelheid die Chello Classic geeft. Spaart me toch 50,= per mand uit.

En oh, wanneer je geen telefoon hebt hoef je sinds 2003 geen abonnement op de telefoon te nemen. Een 8 Mb kabel is genoeg en je kan zove3el downen wat je wuilt en die mailtjes dat ze je gaan terugschroeven naar telefoonmodemsnelheid is ook niett aan de orde. Ik download veel bij een vriend van mij, want daar staat mijn download PC. ik heb al 20 therabyte (1000 Gb = 1 therabyte) gedownload en ik hoor nog steeds niets van compuserve en het gaat zo vreselijk snel. Dus je hoeft de kabel niet te nemen. Je kan ook naar DSL.

Groet, Neptunus.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 12 dec 2004 19:53
door Gast
Beste Erik_Chellozuigt,

Het maakt noiet uit of je de modm aan of uit doet. In alle gevallen zit de meter bij UPC. Dus of jij hem nou op 0 zet of niet, maakt niet uit want bij UPC zelf zien ze hoeveel data je verbruikt en het leuke is, dat zij bepalen wanneer jij aan je tax zit. Niet dat COM21 modems, die al vrij oud zijn.

Om even bij UPC te blijven, want je zal wel in je eerste jaar zitten, net als ik, kan je beter even het jaar volmaken en dan kan je eens kijken op www.computerserve.com. Op deze site heb ik al aan Dromerin een reactie gestuurd op devoordelen van dit abonnement van Compuserve. Dat is een hele goede. Wanneer je dat niet kan lezen is het een DSL zonder KPN, maar van hunzelf die kost 54,95 en die is net zo snel als Chello Plus. Dus 2 Mb upload en 8 Mb download. Daar ga ik ook naar toe.

Dus UPC blijft ook hierin manipuleren. Ik heb ook weleens geen mailtje gekregen, maar ik heb ook aan mijn tax gezeten, maar dat deden ze om reclame te maken voor de duurdere Chello Plus. Dit was gewoon de snelheuid terugschroeven en maar doen alsoif ik aan mijn downloadtax zat en dan vervolgens dan met een duurder pakket aan komen zetten en de verminderde snelheid bleef gewopon bestaan, daar werd niets bij gedaan terwijl ik nota bene voor een Chello Classic betaal. Daarom werk ik niet meer bij dit soort oplichters.

Chello is zo over bij me. Nog twee maanden en dan ga ik naar Compuserve. Heel gemakkelijk. Dan heb je echt reden om blij mee te zijn. Ow, en dat weleens een TV uitvalt omdat de kabel die in de grond zit niet echt en telefonie en TV en digitale TV en Intrernet niet alle voer kan hebben is het slecht thuiskomen met UPC. Want niets doet het want alle vier tegelijkertijd krijg je oorlog in de kabel zelf. Dat kan ook tot ernstig verlies aan data geven.

Ik ben zelf oud Chello installateur en was al netwerkbeheerder en ik moest van UPC een monteur laten komen. Goed deed ik. Ik woon in een pand met allemaal kamers. En op iedere kamer zat een TV aansluiting, niet beseffende (terwijl ze de tekening en constructie van dit pand kennen wat de kabel betreft) dat dat modem in de meterkast moest en dat daar wel UPC Internet eruit kwam. Werd mij drie keer voorrijkosten en installateurskosten doorberekend. Tevens kon ik niet oingaan op de Try en buy, want ik kon de eerste maand niet internetten, door de inzichtsfouten van drie installateurs. Ik als ex- collega en netwerkbeheerder mocht er dus niet mee bemoeien. Dus moest ik mijn mond maar dichthouden, want ik zou dan toch maar onzin spreken. En zij hadden pas na twee maanden door, dat ddat modem in de meterkast moest staan.

Ik had het gewoon zelf maar even gedaan. Want dit schoot niet op en UPC was heel erg boos, maar vond het wel vakkundig gedaan. Ze zeiden, dat wij ons wel moesten schamen.

Dus eindelijk had ik internet, maar ik was wel dire keer voorrijkosten; drie maal installatiekosten en de kosten voor het modem kwijt ( ik kreeg namelijk daarvoor een webcam voor in de plaats), omdat mijn modem defect was en de Try voor de Buy was weg. Als dit geen prettige verwelkoming is weet ik het niet meer. En de klap opp de vuurpijl was, dat ik in plaats van toen 1500 Kb/sec maar de ISDN snelheid had of nog trager en ik zat er nog een jaar aan vast ook nog. Dat is UPC ten top. Wanneer je dat doorstaan hebt dan heb je genoeg in je leven meegemaakt wat je graag aan je kleinkinderen wilt vertellen, later.

Voor dit zou ik gewoon zeggen; bel UPC even op en vraag naar een ander modem. Deze is veelste oud. Daar installeerde ik mee en dat was 5 jaar geleden. Dus ik zou zeggen.... stap na een jaar Chello te proberen op dat abonnement af bij Compuserve. Heerlijk gewoon. En voor de TV een schotel. Dat kost maar 175,= aan éénmalige kosten. Heerlijk gewoon. Dan hoef je dat ook niet meer te betalen. Weer maandelijske lasten weg en voor een telefoon neem je een moboieltje prepay en dan heb je daar ook geen last meer van. Dan heb je alleen maar 54,95 aan maandelijkse lasten voor het internet. Scheelt toch!! En haal nou eens echt alles uit het internet. Je kan er namelijk echt alles mee; niet alleen e-mailen en plaatjes bekijken, maar je kan ook smssen enzovoort. Dus je kan ook naar mobiele telefoons toe verzenden enzovoort op alle providersites. Niets aan de hand.

Succes.

Neptunus.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 12 dec 2004 19:54
door Gast
Beste Erik_Chellozuigt,

Het maakt noiet uit of je de modm aan of uit doet. In alle gevallen zit de meter bij UPC. Dus of jij hem nou op 0 zet of niet, maakt niet uit want bij UPC zelf zien ze hoeveel data je verbruikt en het leuke is, dat zij bepalen wanneer jij aan je tax zit. Niet dat COM21 modems, die al vrij oud zijn.

Om even bij UPC te blijven, want je zal wel in je eerste jaar zitten, net als ik, kan je beter even het jaar volmaken en dan kan je eens kijken op www.computerserve.com. Op deze site heb ik al aan Dromerin een reactie gestuurd op devoordelen van dit abonnement van Compuserve. Dat is een hele goede. Wanneer je dat niet kan lezen is het een DSL zonder KPN, maar van hunzelf die kost 54,95 en die is net zo snel als Chello Plus. Dus 2 Mb upload en 8 Mb download. Daar ga ik ook naar toe.

Dus UPC blijft ook hierin manipuleren. Ik heb ook weleens geen mailtje gekregen, maar ik heb ook aan mijn tax gezeten, maar dat deden ze om reclame te maken voor de duurdere Chello Plus. Dit was gewoon de snelheuid terugschroeven en maar doen alsoif ik aan mijn downloadtax zat en dan vervolgens dan met een duurder pakket aan komen zetten en de verminderde snelheid bleef gewopon bestaan, daar werd niets bij gedaan terwijl ik nota bene voor een Chello Classic betaal. Daarom werk ik niet meer bij dit soort oplichters.

Chello is zo over bij me. Nog twee maanden en dan ga ik naar Compuserve. Heel gemakkelijk. Dan heb je echt reden om blij mee te zijn. Ow, en dat weleens een TV uitvalt omdat de kabel die in de grond zit niet echt en telefonie en TV en digitale TV en Intrernet niet alle voer kan hebben is het slecht thuiskomen met UPC. Want niets doet het want alle vier tegelijkertijd krijg je oorlog in de kabel zelf. Dat kan ook tot ernstig verlies aan data geven.

Ik ben zelf oud Chello installateur en was al netwerkbeheerder en ik moest van UPC een monteur laten komen. Goed deed ik. Ik woon in een pand met allemaal kamers. En op iedere kamer zat een TV aansluiting, niet beseffende (terwijl ze de tekening en constructie van dit pand kennen wat de kabel betreft) dat dat modem in de meterkast moest en dat daar wel UPC Internet eruit kwam. Werd mij drie keer voorrijkosten en installateurskosten doorberekend. Tevens kon ik niet oingaan op de Try en buy, want ik kon de eerste maand niet internetten, door de inzichtsfouten van drie installateurs. Ik als ex- collega en netwerkbeheerder mocht er dus niet mee bemoeien. Dus moest ik mijn mond maar dichthouden, want ik zou dan toch maar onzin spreken. En zij hadden pas na twee maanden door, dat ddat modem in de meterkast moest staan.

Ik had het gewoon zelf maar even gedaan. Want dit schoot niet op en UPC was heel erg boos, maar vond het wel vakkundig gedaan. Ze zeiden, dat wij ons wel moesten schamen.

Dus eindelijk had ik internet, maar ik was wel dire keer voorrijkosten; drie maal installatiekosten en de kosten voor het modem kwijt ( ik kreeg namelijk daarvoor een webcam voor in de plaats), omdat mijn modem defect was en de Try voor de Buy was weg. Als dit geen prettige verwelkoming is weet ik het niet meer. En de klap opp de vuurpijl was, dat ik in plaats van toen 1500 Kb/sec maar de ISDN snelheid had of nog trager en ik zat er nog een jaar aan vast ook nog. Dat is UPC ten top. Wanneer je dat doorstaan hebt dan heb je genoeg in je leven meegemaakt wat je graag aan je kleinkinderen wilt vertellen, later.

Voor dit zou ik gewoon zeggen; bel UPC even op en vraag naar een ander modem. Deze is veelste oud. Daar installeerde ik mee en dat was 5 jaar geleden. Dus ik zou zeggen.... stap na een jaar Chello te proberen op dat abonnement af bij Compuserve. Heerlijk gewoon. En voor de TV een schotel. Dat kost maar 175,= aan éénmalige kosten. Heerlijk gewoon. Dan hoef je dat ook niet meer te betalen. Weer maandelijske lasten weg en voor een telefoon neem je een moboieltje prepay en dan heb je daar ook geen last meer van. Dan heb je alleen maar 54,95 aan maandelijkse lasten voor het internet. Scheelt toch!! En haal nou eens echt alles uit het internet. Je kan er namelijk echt alles mee; niet alleen e-mailen en plaatjes bekijken, maar je kan ook smssen enzovoort. Dus je kan ook naar mobiele telefoons toe verzenden enzovoort op alle providersites. Niets aan de hand.

Succes.

Neptunus.

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 12 dec 2004 19:54
door Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Geplaatst: 17 dec 2004 16:05
door wiro67
nou zover ik zie heeft ook compuserve een FUP
zou liever een ISP hebben met deze policy :

Telebyte > ADSL > Geen Datalimiet
Geen datalimiet

Volwaardig internet is bij Telebyte ook een ADSL verbinding zonder datalimiet. Zo hanteert Telebyte geen zogenaamde fair-use policy met onduidelijke voorwaarden. Telebyte heeft in zijn 10-jarig bestaan nog nooit een klant aangesproken op zijn of haar downloadgedrag en zal dat in de toekomst ook nooit doen. Dat is een onderdeel van de 'volwaardig internet' garantie van Telebyte.
Op de websites van personal ADSL klanten die op onze webserver staan geldt wel een fair-use policy met betrekking tot het dataverkeer. Hier wordt ingegrepen indien er zoveel verkeer wordt gegenereerd dat andere websites er grote hinder van ondervinden.

Geen datalimiet: hoe is dit mogelijk?
Andere providers kijken naar het gemiddeld surf- en downloadgedrag van haar gebruikers en berekenen aan de hand daarvan hoeveel netwerkcapaciteit ze nodig hebben. Telebyte houdt er van begin af aan rekening mee dat iedere gebruiker volledig gebruik maakt van zijn 'volwaardig internet' verbinding. Hierdoor zal Telebyte niet in de problemen komen met een traag of overvol netwerk.



voor meer info check :http://www3.telebyte.nl/index.php

dit ga ik eens een jaar uitproberen (met adsl tenminste keus in provider met kabel niet )