@HK , wilt u svp nu eens stoppen met van alles wat er niet goed gaat , buiten uzelf te leggen?hänschen klein schreef:Terug naar de basis ... een nieuwe gelegenheid
M.i. ontbreekt het aan een duidelijk forum-concept, waardoor iedere vraagsteller en deelnemer weet waar hij/zij aan toe is. Een soort van Masterplan.
Ik heb mij bij de ontwikkeling van een eigen visie gehouden aan de grondbeginselen van deze gewaardeerde omroep. Opvallend: deze beginselen zijn hier op dit forum nog nooit voorbij gekomen. Tevens blijft het m.i. essentieel te kunnen ervaren, waarom de (actieve) vrijwilligers als hulpgevers(?) hier deelnemen. Dat wil, op een enkeling ná, niemand zeggen, waarom ik dan ook aangaf met een kruiwagen vol kikkers te maken te hebben. Ten derde is het toch normaal, dat men zich gedraagt als een vriendelijke gast, die door een gastheer/gastvrouw is uitgenodigd en niet-normaal, dat de gasten onderling gaan kibbelen, terwijl de gastgever ernaast staat ...
Met een na te voltrekken Masterplan kan ook iedere deelnemer nalezen en/of aanvoelen of zijn/haar antwoord gekwalificeerd genoeg is om te posten, wanneer het een keer niet over een geposte topic gaat. Een architect die een gebouw ontwerpt, zal zich vooraf óók aan een Masterplan voor het gebied moeten oriënteeren, waardoor er een lijn in het geheel komt.
Tenslotte weet tot op de dag van vandaag blijkbaar niemand, wat de uiteindelijke drive van de beheerder/redactie is ... waarom ze zo geïnteresseerd zijn aan consumentenvragen, wat ze er mee gaan doen en waarom ze zich náást andere al bestaande fora stelt. Mijn visie is daarom gebaseerd op, "wenn schon denn schon", m.a.w. àlles of niéts; je doet middelmatig mee met de anderen, òf je wilt werkelijk in de toekomst de absolute koploper m.b.t. consumentenvragen zijn. Ik denk, dat dit een forum is met véél méér potentie, maar ... een weeffoutje, de deelnemers lopen zich constant zèlf voor de voeten en verjagen daarmee vraagstellers eerder dan dat ze geholpen worden door het voortdurende gekibbel en gezeur.
Ik ben NIET door de omroep, noch door de redactie speciaal gevraagd, maar denk genoeg ideeën en veranderingen te kunnen (blijven) leveren om te kunnen bijdragen om dit forum prettiger, veiliger en geloofwaardiger te kunnen laten verder groeien.
Tenslotte is de gastgever momenteel midden in een vernieuwingsproces en wordt uiteindelijk door de gasten daarbij geweldig gestoord. Met een beetje geduld ziet alles er over vier weken weer helemaal ànders uit ... ik zal het goede voorbeeld geven en op reacties niet meer antwoorden, óók wanneer mij de huid wordt volgescholden of er een 'nette' vraag wordt gesteld. Het heeft allemaal verder géén zin.
Deal! en hopelijk het juiste (en empatische!) voorbeeld voor de komende weken om de redactie het wèrkelijk belangrijke werk te kunnen laten doen.
Zover ik het kan zien bent u juist degene die van alles uitlokt en medeforummers daarmee ergert en tot reacties en gekibbel uitlokt.
Maar u gelooft werkelijk dat u degene bent en mogelijk de enige die dit forum prettiger, veiliger en geloofwaardiger kan maken? Dan raad ik u ook aan u als een gast te gedragen en vol te houden wat u zegt te gaan doen : nl niet meer reageren en daarmee het gedoe mede in stand houdt.
U bent meer dan genoeg op de vingers getikt, toch presteert u het steeds om de vermoorde onschuld te spelen .
Dit is het laatste wat ik erover zeg tegen u .
Kansloos verder en idd zinloos !
Maar er is misschien toch nog hoop : u heeft een Masterplan in voorbereiding?