LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Laat ik nog eens even on-topic reageren:

Er is in Nederland geen wet die mlm verbiedt.
Of die ooit komt weet ik niet.
Voorstanders zeggen vaak dat het geen oplichting is omdat het niet verboden is.
Rockefeller zei ook dat hij nooit de wet brak met zijn activiteiten. Toch hebben ze na zijn dood flink wat wetten gemaakt waarin de methoden waarvan hij zich bediende verboden werden.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Waar heb ik gezegd dat tegenwoordig een waterfilter nodig is?????
Dus hoe heb ik jouw punt onderschreven????
En een waterfilter?? Wat weet jij daarvan. Die had mijn moeder 40 jaar geleden al toen wij van Den Haag naar Rozenburg verhuisden i.v.m. de chloorsmaak.
Toen ik zei dat dretig jaar geleden niet veel mensen een waterfilter hadden, bedoelde ik niet helemaal niemand.

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Ik moet zeggen dat ik het ontzettend jammer vind dat je het niveau van je reacties ineens zo verlaagt. Er waren tijden dat jij normaal kon reageren, maar blijkbaar is dat nu teveel gevraagd.
Moet jij vooral zeggen joh!!!! :roll:

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Er is in Nederland geen wet die mlm verbiedt.
Of die ooit komt weet ik niet.
Die komt er ook niet want:
1. dan hadden ze 20 jaar gewacht om er een slot op te gooien,
de regering is wel traag, maar niet zo traag.
2. er is niets illegaals aan, hoegraag jij het ook anders zou willen zien.
3. waarom zouden ze het willen verbieden, het levert genoeg belasting op
Voorstanders zeggen vaak dat het geen oplichting is omdat het niet verboden is.
Fout, ze zeggen niet dat het geen oplichting is omdat het niet verboden is, maar andersom. niet verboden omdat het geen oplichting is.

Rockefeller zei ook dat hij nooit de wet brak met zijn activiteiten. Toch hebben ze na zijn dood flink wat wetten gemaakt waarin de methoden waarvan hij zich bediende verboden werden.
Als ik nu net zo l.*u*.l.l.i.g. wil doen als de tegenstanders dat graag doen.
Bewijs graag, wat was dat, wanneer en waarom.
overtuig me!!! :lol: :lol: :lol:

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Fout, ze zeggen niet dat het geen oplichting is omdat het niet verboden is, maar andersom. niet verboden omdat het geen oplichting is.

@ Michael M
Geplaatst op 30 Oct 2004 17:04 door Madeleine


--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind persoonlijk anders de manier van ronselen wat veel MLM-bedrijven doen, verdacht veel lijken op de manier hoe de piramidespellen werken.

Je moet geld inleggen, belangrijk is dat je iemand anders vindt die ook geld wil inleggen want dan heb jij je inleggeld er weer uit. Ook ligt de nadruk op zoveel mogelijk inleggers (distributeurs).

Het verschil met geldpiramides en MLM is dat er een product (wat markttechnisch veel te duur is) er aan vastgeplakt is. Maar aan de andere kant weten wij allemaal dat tijdens de bijeenkomsten niet de nadruk ligt op het verkopen van de producten maar op het zoeken van anderen die óók distributeur wil worden.

Valt het trouwens niet op dat op het moment dat de originele geldpiramidespellen zijn verboden, MLM-organisaties als paddestoelen uit de grond zijn gekomen (op enkele reeds bestaande MLM-bedrijven na). Zou dit een reden hebben?
Ik herhaal dit bericht maar even ook op dit item. Piramidespellen verboden, MLM bloeit als nooit tevoren!

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

Ik herhaal dit bericht maar even ook op dit item. Piramidespellen verboden, MLM bloeit als nooit tevoren!
Zie de topic waar je je eigen uitspraak vandaan hebt gehaald en kom eens met wat origineels. :x

Madeleine

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Madeleine »

Zie de topic waar je je eigen uitspraak vandaan hebt gehaald en kom eens met wat origineels.
Ach, het leek mij wel leuk om mijn EIGEN uitspraak nog even te herhalen, het vulde veel aan bij wat jij stelde, dus vandaar. Ik heb het origineel geschreven, en zelfs met herhalen blijft het mijn originele uitspraak en mijn intellectuele eigendom en kan ik het herhalen waar en wanneer ik dat wil.

ondernemer_2004
Berichten: 162
Lid geworden op: 09 aug 2004 21:02

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door ondernemer_2004 »

Je moet geld inleggen, belangrijk is dat je iemand anders vindt die ook geld wil inleggen want dan heb jij je inleggeld er weer uit.
ik word er een beetje moe van.

Overigens is het in franchiseland heel normaal een vette bonus uit te betalen aan de degene die een franchise verkoopt.

Gast

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Gast »

Je valt in herhaling. Wat zeg je.......................

MicheLM
Berichten: 155
Lid geworden op: 15 aug 2004 11:49

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door MicheLM »

mijn intellectuele eigendom en kan ik het herhalen waar en wanneer ik dat wil.
Ja je kan en mag het eindeloos herhalen, net zo goed als de quote van iedereen anders waar en wanneer je dat wilt,...maar laat dat intellectuele er maat uit, want dat was het beslist niet!! :lol:

Slim
Berichten: 308
Lid geworden op: 22 sep 2004 14:17

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door Slim »

@Floris
Ze steekt de hand in EIGEN boezem en daarom vind ik het een regelrechte kanjer.
Ik vraag me af of jij dat dan wel kunt. Je oordeelt over andere mensen zonder hun achtergronden te kennen en bent ontzettend bevooroordeeld over mensen die door pech in een maatschappelijk zwakke positie terecht zijn gekomen.

Vertel eens: ben jij altijd zo rijk geweest (in financiele zin) of heb je ook wel eens magere jaren gekend? Waarom oordeel jij zo negatief over anderen die minder succes hebben? Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal, het wordt toch eens tijd dat je dat op je 48e leert inzien!

jan jansen============
Berichten: 204
Lid geworden op: 09 sep 2006 02:31

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

Je bespaart mij trouwens een hele hoop werk wanneer je zelf even sssssnuffelt op www.amway.startkabel.nl (beslist geen site van het bedrijf zelf)
Vr. gr. Jan v. E.

Jan, heb je deze link zelf wellens geopend?
Doe het eens een durf daarna nog eens met droge ogen te beweren dat het geen amway site is.
Geen negatieve noot op te vinden ,staat vol met de welbekende ronsel praktijken.

Dat het niet de officiele amway site is, wil nog niet zeggen dat het geen amway site is (beheerd door startkabel[/quote]

jan jansen============
Berichten: 204
Lid geworden op: 09 sep 2006 02:31

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

Gast


Geplaatst op 12 Aug 2004 16:04 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

MADELEINE IS EEN LEUGENAAR. WANT ZIJ DOET UITSPRAKEN WAT NIET WAAR IS.

Naar boven

En jij bent heeeeel inteligent zie ik alweer.
hup hup, snel weer naar een seminar, anders ben je al die belangrijke informatie zo weer vergeten.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door So be it »

www.amway.startkabel.nl (beslist geen site van het bedrijf zelf)


Jan, heb je deze link zelf wellens geopend?
Doe het eens een durf daarna nog eens met droge ogen te beweren dat het geen amway site is.
Geen negatieve noot op te vinden ,staat vol met de welbekende ronsel praktijken.
Dat het niet de officiele amway site is, wil nog niet zeggen dat het geen amway site is (beheerd door startkabel
Beste JJ,
Ik zal wel even antwoorden.......

Wat ben je nu weer suf aan het bazelen?
Is er gezegd dat het een negatieve site was soms?
ALLES wat je zou willen weten over het bedrijf, staat daar info over.
Dat is alles!!!!
Meer is er niet bedoeld.
En ronselen? Hoezo? :?
waar kun je je ergens aanmelden op die site dan?

Denk eens eerst even na, man! :roll:

SBI

jan jansen============
Berichten: 204
Lid geworden op: 09 sep 2006 02:31

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

@ so be it
Het gaat erom dat genoemde site in zijn geheel bedoeld is om mensen zover te krijgen in contact te treden met amway.
Ik denk dat je best hebt begrepen wat ik bedoelde.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door So be it »

@ JJ,
Het gaat erom dat genoemde site in zijn geheel bedoeld is om mensen zover te krijgen in contact te treden met amway.
Nee.
kijken wat er staat.
Het doel van deze Startkabel is u objectief te informeren over AMWAY en AMIVO en de producten.
Geen Hallelujah verhalen dus!
Wanneer u meer informatie wilt over Amway kunt u contact opnemen met Amway Nederland in Tiel (0344 677200),
Als je daar "surfend" bent gekomen.....
of met degene die u naar deze startkabel verwezen heeft.
Terug naar diegene die je hierover heeft verteld!
N.B. Amway is géén piramide spel, maar een referentie programma. De verdiensten kunnen zéér interessant zijn, maar in Amway heeft u pas succes als u éérst anderen naar succes helpt. Amway draait om respect en zorg voor anderen. Er zijn dan ook nóóit 'losers' in Amway.
waar jij die "losers" als maar vandaan haalt!!! :lol:
IN deze mlm in ieder geval niet!

Maar jij begint er behoorlijk op een te lijken, met je gezeur....! (Sorry, ik word wat kribbig er van.... Zeurpiet!

SBI

DennisThePennis
Berichten: 462
Lid geworden op: 12 sep 2006 01:16

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door DennisThePennis »

Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?
www.netwerkmarketing.nl
De website geeft het al aan, deze is opgezet door de Forever Living Products-sekte. :lol:
Ook lullig dat er nergens een naam van een contactpersoon bij staat, ze zijn ergens bang voor? :roll:

Fraaie topic-kick overigens. 8)

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door So be it »

De website geeft het al aan, deze is opgezet door de Forever Living Products-sekte.
Is dat persoonlijk bedoeld soms???? :shock:
geeft mij dat dan het recht jullie tegenstanders een stel misleide stumpers te noemen?????
Of is dat nou net weer TE persoonlijk.? :twisted:

SBI en wel te rusten, Dennis...... The.....?)

jan jansen============
Berichten: 204
Lid geworden op: 09 sep 2006 02:31

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door jan jansen============ »

@so be it

TE persoonlijk is als je mijn oma erbij betrekt, voor de rest zeg je maar wat je wilt.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door So be it »

Ok, JJ,

Hoe is het met Opa?

SBI

Gesloten