LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

@ hoe kon ik zo stom

adres is:
Nederlandse energie maatschappij
Postbus 23064
3001 KA Rotterdam

graag gedaan....

Iet
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2008 11:31

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Iet »

Ook ik ben gebeld door het nem.Ik ben er al huiverig als ik gebeld wordt door een energie bedrijf, maar zij laten mij telkens weer verbazen hoe zij het produkt willen verkopen. De meneer vertelde , na dat ik een idee kreeg dit is niet in orde en dat ik verder bij Eneco wil informeren, dat hij mij niet terug kon bellen binnen een week misschien duurde dit wel 3 maanden. Ik zei daarop dat ik dan al 2 maanden voordeel zou hebben van de lagere rekening, hij bleef vol houden dat hij mijn rekening nummer moest hebben, ik vertelde dat hij al mijn gegevens van Eneco zou hebben en dat nu kon zien. Maar hij moest mijn rekening nummer hebben om de informatie toe te kunnen sturen.Als dit bedrijf info wil sturen hebben zij toch genoeg aan mijn adres die zij allang weten. Ook moest hij mijn geb. datum hebben om zeker te weten dat hij de juiste persoon aan de lijn heeft. Hij belt mij en weet zeer veel van mij, ik weet niet of ik met de juiste persoon spreek.
Ik ben blij dat ik even mijn verhaal ook kan vertellen over dit verkapte manier van verkopen.

MvMeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2008 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MvMeer »

Via de kamer van koophandel kun je het vestigingsadres achterhalen. Aangetekend versturen moet dan geen probleem vormen. Het vestigingsadres wat wordt gegeven luid Veerkade 1 3016 DE te Rotterdam.

NEMDOEHETNIET
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 aug 2008 09:03

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NEMDOEHETNIET »

Mijn moeder is er dus ook ingetrapt, onze rekening is met 110euro per maand duurder geworden en door een fout die HUN hebben gemaakt met een verkeerdemeterstand moeten we nog is 1200euro daarvoor betalen.
Nu heeft onze oude maatschappij Intergas ons verzoek tot correctie op de meterstand geaccepteerd alleen zegt de NEM dat Intergas dit verzoek heeft geweigerd. Ik raad NEM echt aan niemand aan, ze liegen en bedriegen wat af daar.

Wij hebben inmiddels alle rekeningnummers van de NEM geblokkeerd tot dat ze onze fout hebben gefixed. Wat ik me afvraag of dat wel zo slim is of komen we hierdoor juist meer in de problemen?

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

met een verkeerdemeterstand
Hebt u (of uw moeder) ten tijde van de switch (wanneer is die ingegaan?) wel de eindstanden doorgegeven? Of zijn de eind en daarmee ook beginstanden geschat?

Verder: bel de netbeheerder van het betreffende gebied en vraag welke standen zij hebben ten tijde van de switch. (ook of ze geschat zijn!) Dat zal het meterstanden plaatje ook al aanzienlijk verduidelijken. En vandaaruit kunt verder stappen ondernemen.

Wat betreft het blokkeren van de NEM betalingen, dit zou u inderdaad in problemen kunnen brengen.

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

ik raad je sowieso aan altijd je meterstanden te noteren ook als je switched en zo (makkelijk is het om het wekelijks te noteren dan weet je wat je gebruikt) anders krijg je van die discussies die je verliest omdat je geen goede meterstanden hebt heb je die wel dan is er niets aan de hand...
en de maandrekeningen moet je sowieso betalen anders kunnen ze zeggen... "maar u wilt niet betalen" en dan ben je in gebreke en zo hoop gedoe.
maar wel aandringen dat ze hun fout goed maken en snel......
ik raad ze ook aan niemand aan.
bovendien gebruik ik niet zoveel stroom en gas dus ben ik helemaal niet goedkoper uit bij hun....
Laatst gewijzigd door graham27 op 26 aug 2008 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.

esch
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2008 16:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door esch »

Ik werd op 22.8. door een aardige mevrouw gebeld en gevraagd of ik als NUON klant over wilde stappen naar een laagste tarief tegen inkoopprijs. Ik had de indruk van mijn energieleverancier NUON te worden gebelt, een misverstand die in het gesprek niet opgeheldert werd omdat niet herhaald werd met wie ik deze overstapovereenkomst zou sluiten. Nu is de overstapmap binnen, en duidelijk dat het niet NUON was, en dat door de hoge vastrechtkosten NEM helemaal niet goedkoper is.
DUS: opletten en de overeenkomst meteen storneren. Een melding bij de mededingingsautoriteit kan ook geen kwaad.

lh60
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door lh60 »

Deze week gebeld door de Ned. Energie Maatschappij. Energie voor 28% goedkoper en dat zou men direct zwart op wit zetten.
Gemeld dat ik bij mijn eigen maatschappij wilde blijven waarop ik hoogst verbaast te horen kreeg "Weet u dan niet dat de NUON over een week op 2 weg is. Heeft u dan geen brief ontvangen?"
Gemeld dat ik die brief wel wil afwachten...
MOet je nagaan zit helemaal niet bij de NUON..!!!
Mijn eigen leverancier gebeld "LARIEKOEK"...daarna ook melding gedaan bij de Consumentenbond.

TIP: Meld de volgende keer dat het gesprek wordt opgenomen voor dat ze beginnen....en kijk hoe snel het is afgelopen.

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

ik heb vandaag de consumentenbond gebeld en het probleem van mij voor gelegd en die stelde voor om nog een brief te sturen aangetekend natuurlijk en hun de mogelijkheid geven om het contract binnen 14 dage te ontbinden doen ze dat niet of reageren ze niet dan staat de weg open naar de geschillencommissie

*Gerda*
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 15:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door *Gerda* »

Ik ben tot 2x toe telefonisch benaderd door de N.E.M. De eerste keer heb ik duidelijk aangegeven dat ik eerst de website wou bekijken, toen werd mij aangeboden een informatiepakket toe te sturen, (er werd tijdens het gesprek wel duidelijk aangegeven dat als ik geen interesse had, ik het pakket binnen 7 dagen moest terugsturen), ik heb aangegeven dat ik geen interesse had. Gisteravond werd ik wederom door een dame van N.E.M. gebeld, ze deed het voorkomen alsof ze van Essent was, zeer agressieve verkoop! Ik ben er wederom niet op ingegaan! Zojuist heb ik even op internet gezocht en kwam op dit forum terecht. Achteraf blij dat ik er niet op ben in gegaan! Wat een ellende voor sommige mensen!! Ik zou toch iedereen willen adviseren nooit op telefonische of door to door verkoop in te gaan! Vaak zeg je impulsief "ja" om er vanaf te zijn! Vraag aan de medewerker wat hun website is (zodat je je kunt inlezen!) en dat je daarna bepaalt of je wel of niet deelneemt!

caroles
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 21:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door caroles »

Ook ben ben onlangs gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij met de vraag of ik goedkopere stroom wilde, Ja wie wil dat nu niet. Ik zei stuurt u mij maar een offerte dan kijk ik er wel naar. Tot mijn grote verbazing ontving ik een bevestiging van mijn aanmelding. Toen ik hun opbelde kreeg ik als antwoord dat ik mij telefonisch aangemeld had voor 3 jaar omdat ik alle vragen met ja had beantwoord. En telefonisch afmelden is niet mogelijk. Dit zijn echt hele vuile praktijken waar ik een ieder voor wil waarschuwen. Ze hadden wel 3 keer mijn banknummer gevraagd maar dat heb ik ze niet gegeven omdat ik alles eerst rustig wilde doorlezen. Nu heb ik vandaag mij schriftelijk afgemeld en om een bevestiging gevraagd. Ik hoop dat ik er nu vanaf ben. Hoe is het mogelijk dat ze je zo telefonisch aan iets kunnen vastleggen. Ik heb mijn brief voor de zekerheid maar aangetekdn verstuurd, het kost me dus ook nog een geld. Dus mensen U bent gewaarschuwd.

zetje112
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2008 10:46

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door zetje112 »

Ben van de week ook gebeld door een arrogante dame of ik interesse had in goedkope energie voor 3 jaar lang tegen inkoopprijzen. Toen ik zei dat ik niet geloof dat jullie 3 jaarlang geen winst willen behalen zei ze dat ze hun winst uit vastrecht behalen. Ik vroeg of ze me een infopakket kon sturen waarop ze zei dat dat mogelijk is maar niet vrijblijvend,

Toen vroeg ik haar of ze geen site hadden waar ik meer informatie kon bekijken en dat ze me dan later die dag zou terugbellen. Ze gaf me de volgende site www.nlenergie.nl. nadat ik had gekeken had ik toch geen interesse en was me opgevallen dat ze ook niet had terug gebelt.

Een paar dagen later kreeg ik toch een welkomspakket met de mededeling dat ik succesvol aangemeld ben.

Ik heb het niet eens geopend maar gelijk teruggestuurt met een post it erop dat als ik ook nog maar 1 brief van ze krijg dat ik dan hetzelfde pakket terug stuur maar dan alleen met een bom erin :lol:

Ben benieuwd hoe ze daarop gaan reageren

diamondvoodoo
Berichten: 177
Lid geworden op: 22 dec 2007 14:20

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door diamondvoodoo »

De NEM reageren? Ik wacht nog steeds op reactie van mijn mail richting hun wat betreft hun verkooppraktijken en hun zogenaamde goedkope energie. Ook vroeg ik om eens reacties te lezen als dit topic maar wellicht zijn ze te druk met verkopen.

Ferdy83
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2008 17:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ferdy83 »

Hallo iedereen, ik ben gisteren, zaterdag 30 aug. telefonisch benaderd door de NEM, en als ik dit allemaal hier zo lees, is het allemaal niet zo vrijblijvend als zij beweren. Ik heb ook het een en ander op laten nemen, en mijn gevoel na het telefoontje was dus juist, dat ik op een oneerlijke manier benadeeld wordt door een bedrijf wat eerlijke mensen met hun malafide praktijken wil benadelen. Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste weer recht kan zetten. Ik moet het (vrijblijvende) informatiepakket overigens nog ontvangen. Wat te doen? Alvast bedankt Mvg Ferdy

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

heel simpel een aangetekende brief naar ze sturen waarin je zet dat je afziet van de aanmelding op de nederlandse energie maatschappij.
het adres staat op http://www.nlenergie.nl en stuur het alsjeblieft precies zo als het daar staat anders komt het niet aan ofzo vergeet vooral "afdeling customer care" niet anders heb je kans dat ze het "niet" ontvangen hebben....
ik heb ze ook al een aangetekende brief gestuurd maar was vergeten "afdeling customer care" en ik heb na bijna 3 weken nog niets gehoord.
ik stuur ze nog een keer een brief (aangetekend) en dat ze nu heel gauw dat contract kosteloos moeten ontbinden...

Ferdy83
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 aug 2008 17:35

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Ferdy83 »

De brief heb ik verstuurd (aagetekend en wel). Had voor de zekerheid ook maar even contact gezocht met de consulijn, en die hadden mij hetzelfde aangeraden. Niet wachten op hun bericht, gewoon zelf meteen een aangetekende brief sturen, waarin je afziet van een contract. Gelukkig heb ik idd customers service erbij gezet, en dat ze verplicht zijn binnen 2 weken te reageren.

In ieder geval bedankt voor de moeite, succes ermee.

Mvg Ferdy

wielly
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door wielly »

hallo
Heeft iemand nog ervaringen met ronselpraktijken van de NEM
Mijn oom is verteld dat zijn energie bedrijf failliet is en dat hij naar de NEM over moet gaan . Nu zit hij er aan vast.

teleurgesteld iema
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2008 22:28

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door teleurgesteld iema »

Hier een voorbeeld van hoe NEM met zijn klanten omgaat..............................

September 2007:
Het begon allemaal met het overlijden van mijn schoonvader, die vlak voor zijn overlijden dus ook benaderd was door de NEM. Gebeld naar NEM omdat ik de energie weer via NUON wilde laten verlopen omdat ik daar al klant ben. Geen probleem, er werd mij gevraagd een brief te schrijven voor opzegging met een kopie overlijdensacte, zo gezegd, zo gedaan.

Oktober 2007:
Helaas heb ik zelf, door alle financiele afhandelingen, per ongeluk 2x de eerste betalingstermijn betaald a 139,- euro. Zodra ik dit gemerkt had, heb ik direct gebeld met een verzoek tot terugbetaling van eenmalig 139.- euro. Uiteraard zou, zoals belooft door de telefoonniste, dit uitgezocht worden en tot terugbetaling leiden.

November 2007:
Een eindafrekening ontvangen en deze natuurlijk betaald.

Heel lang niets gehoord en geen geld terug betaald op de bankrekening........................dan maar weer eens bellen!
Weer afgepoederd met de mededeling dat de situatie spoedig uitgezocht zou worden.


Februari 2008:
Weer een eindafrekening, dit maal met een boetebedrag van 249.90! En tijdens het eerste gesprek met de klantensercice zei de medewerker dat een overlijden een goede reden is om het contract te beeindigen zonder verdere verplichtingen? Bellen dus maar weer, volgens de medewerker hadden ze nooit een overlijdensakte ontvangen. Ik gaf aan die in september al verstuurd te hebben, maar dat was volgens de medewerker onzin want hij was niet ontvangen. Heel vreemd dat dit belangrijke document zomaar verdwenen was. Zo touw als ik ben, heb ik weer een nieuwe ovelijdensakte gestuurd met het verzoek tot kwijtschelding. Met de toon in mijn brief heb ik al laten blijken zeer ongelukkig te zijn met de afhandeling. Tevens gevraagd om een schiftelijke reactie, maar deze tot op heden niet ontvangen.

April 2008:
Het is akelig stil.................maar weer eens bellen. De medewerker geeft aan de zaak uit te zoeken, hier neem ik geen genoegen mee. De medewerker geeft aan dat het erg druk is, maar ook hier heb ik geen boodschap aan en ik vraag naar een leidinggevende, geen mogelijkheid daartoe was het antwoordt.

Augustus 2008:
Afgelopen vijdag weer eens gebeld, nou dit sloeg alles. Zonder goeiedag te zeggen werd mij direct naar mijn naam, postcode en telefoonnummer gevraagd. Overdonderd geef ik direct mijn gegevens, waarna de telefoniste zegt "u wordt zo spoedig mogelijk teruggebeld" en hangt direct op. Stom kijkend naar mijn telefoon kom ik er achter dat ik het verkeerde telefoonnummer heb gegeven. Weer bellen dus, deze keer weet ik de telefoniste iets langer aan de telefoon te houden en wil bevestiging hebben binnen welke termijn ik dan wordt teruggebeld, helaas kan ze dat niet aangeven. Ik voel me te grazen genomen dat ik zo bot te woord wordt gestaan.

Tot op heden niet teruggebeld............

Ik voel me inmiddels aardig beet genomen en ben erg teleurgesteld dat deze praktijken in Nederland nog moeten voorkomen.

Als ik de vele klachten lees op dit forum dan moet er toch wat gebeuren tegen dit bedrijf!

Hopelijk neemt de consumentenbond of mogelijk RADAR actie tegen NEM, ik kan als "simpele" consument hier niet tegenaan. Ik zal doorgaan om het geld wat ik tegoed heb terug te vorderen maar wil graag andere en toekomstige klanten sparen van deze wan praktijken.

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NewDutchie »

fff googelen ..... Veerkade 1 Rotterdam (als ze er nog zitten); klantenservice zijn call centers die overal kunnen zitten (dus niet alleen NL)

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

@ teleurgesteld iema

Deze zaak sleept al véél te lang. (mijn hemel 1 jaar!) Hoog tijd dat u de geschillen commissie inschakelt.

Gesloten