LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] playstation 3 leest geen disc meer

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
Collosus
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2008 23:09

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Collosus »

Beste Kira181990,

Nu kan ik misschien heel raar uit de hoek komen, maar als bekend beta-tester van Sony, zou U natuurlijk moeten weten wat een beta-tester inhoudt.

Een van de primaire benodigdheden die een beta-tester moet hebben, is een verstand van de Nederlandse taal en een goede punctuatie. Aan Uw post te zien, heeft U van beiden geen kaas gegeten.

Ik neem het verhaal van U als bekend beta-tester van Sony dan ook met een grote korrel zout. Dit is een serieus forum, voor serieuze discussies. Houd dit alstublieft ook zo en ga geen verhalen vertellen die niet waar kunnen zijn.

Bij voorbaat bedankt.

Jmanig
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2008 22:20

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Jmanig »

Als u zo veel van de taal afweet, waarom schrijft u dan u met een hoofdletter? Ik denk dat god hier niets mee te maken heeft. :wink:

Collosus
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 dec 2008 23:09

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Collosus »

Ik heb nergens gesuggereerd dat ik zelf veel van de taal afweet, alleen dat de post, waar ik mijn post op gericht had, vol met fouten stond, terwijl er gezegd werd dat hij beta-testte.

Zou u graag on-topic willen blijven?

Bij voorbaat bedankt.

Kira181990
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2008 17:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Kira181990 »

Ik zou het uw uitleggen, ik gebruik normaal een programma die mijn spellings fouten recht zet. Ik heb last van migraine waardoor ik op momenten als ik mijzelf opwind last van dyslectie kan krijgen. Ik bespaar uw verdere details. Dat zo'n mogelijkheid van tijdelijke onbekwaamheid in het schrijven en opstellen van brieven bij uw onbekend is te begrijpen. Maar dat uw zo direct reageert en mijn geloofwaardigheid inverband sony beta tester in twijfel trekt zegt zowieso al meer over uw dan over mij. IK ben op dit moment al lang geen sony beta tester meer, dit was ik voor de ps2 maar daarom weet ik nog wel hoe het systeem in elkaar zit en weet ik hoe sony intern te werk gaat. Uw had kunnen weten dat het testen nu intern gebeurt en niet meer particulier uitgevoerd word waardoor het dus mogelijk was dat ik eerder een beta tester ben geweest en daardoor onstaat er de mogelijkheid die uw compleet ontgaan is dat ik namelijk niet altijd deze tekst verwerkende problemen gehad hoef te hebben. Dus ga niet praten over een korreltje zout als uw denk wijzen niet verder gaat dan standaard waarden. Dat uw nou toevallig mooie woorden weet kan wel zo zijn, maar dat uw het juiste moment zelf niet weet uit te zoeken vergroot eerder mens zicht op een overmogen dan op individuele kwaliteiten. Soms kan men gewoon beter niks zeggen :wink:

Haco_ps3
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2008 13:55

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Haco_ps3 »

Fora zijn er om de discussie te voeren toch?
Discussies die gaan over het topic "PS3 Leesprobleem ".
Op dit moment zijn we duidelijk off topic aan het praten...en zijn deze posts gericht aan mij op geen enkele wijze hieraan gerelateerd .
Hou je lekker bij de zaken waar het om gaat,omdat ik nou niet bepaald geinteresseerd ben in migraine ,spellingsfouten, danwel mensen die niet om kunnen gaan met constructief commentaar /Kritiek.

Kira181990
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2008 17:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Kira181990 »

Hoe zou ik gemakkelijker kunnen reageren dan op dit forum niet. En hij begon over zaken die niet ver buiten dit topic vallen en ik reageerde hier op dat is prima. EN als je niet geinterreseerd bent had je niet eens tot zo ver hoeven te lezen ga mij niet aanvallen omdat je stuken leest op pagina 36 van dit forum die meestal al of topic zijn want hoe jij reageert op personen is ook meer persoonlijk dan goed is voor dit topic. Ik heb niet een zin om met jou in discussie te gaan omdat jij hier het minst thuis hoort van allemaal je hebt namelijk geen problemen met je ps3. Dus wat ga je praten over of topic enz, forums waar ik zelf nog steeds achter sta staat al genoeg tekst om een heel boek te vullen over hoe goed de ps3 is dit hebben wij bij een klachten forum nou niet echt nodig. De Ps3 is een goed product dat zeker en als me ps3 et weer doet ga ik je liever inmaken tijdens een spelletje dan dat ik je moet gaan uitleggen over hoe de wereld in elkaar zit want daarvoor heb ik toch wel iets teveel voor mij zelf en voor andere voor elkaar gekregen bij sony.

Haco_ps3
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2008 13:55

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Haco_ps3 »

Ik val jou niet aan .
Maar je voelt je duidelijk aangesproken .
Ik zou haast denken dat je zelf een "leesprobleem " hebt.
:wink:
Stick to the topic.
Bij de negatieve kant heb je ook altijd een positieve kant.
Ik hoor vooralsnog bij de positieve kant en zal de discussie dan ook niet uit de weg gaan
Mijn reacties zijn niet persoonlijk maar contructief opgebouwd richting bepaalde comments .
Als je je mening post zul je ook om moeten kunnen gaan met een weerwoord of andere gedachte gang van de oppositie.

mich1981
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2008 00:05

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door mich1981 »

hier bij wil ik jullie vertelen dat mijn playstation 3 nu voor de 2keer stuk is gegaan hij leest geen dvd cd ble-ray meer ik heb zelf de 60gb ik heb mijn eerste playstation 3 op 4sptember 2007 gekocht ging stuk op 21 december 2007 en kreeg op 23januari 2008 trug en de playstation 3 ik trug heb gekreegen net geen jaar en weer stuk vandaag 12-12-2008 maar mijn gerantie is verloopen maar heb sony gebelt en ik krijg tot te horen dat ik tog gratis om mag ruilen voor een nieuwe playstation 3 omdat mijne binen een jaar stuk is gegaan ik ga hem mandag op stuuren op de 15-12-2008 en hoop hem voor de 30-12-2008 trug te heben ik heb best veel ps3 games stuk of 25/30/psnstore

ps ik heb een filmpje op youtube staan over mijn playstation 3 kijk maar eens onder mijn naam zwollewood

anneke75
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2008 17:18

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door anneke75 »

Hier is een leuke tekst. Mensen laten zich soms te makkelijk om de tuin leiden en de mensen aan de andere kant van de lijn willen de mensen snel afschepen maar sta in je recht lees hieronder

De burger is er nog niet helemaal van op de hoogte, maar dat gaat vast veranderen als de Consumentenbond hier op gaat hameren. De minimum garantieperiode van twee jaar tegen fabrieksfouten geldt nu (per 1 januari) namelijk voor alle nieuwe aankopen binnen de Europese Unie.

Haco_ps3
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 dec 2008 13:55

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Haco_ps3 »

Dan zul je nog aan moeten kunnen tonen dat het een fabrieksfout betreft ..
En naar mijn weten is het zo dat in de Nederlandse wet niet staat hoeveel jaar garantie u hebt...

Dus ook daar zitten weer knelpuntjes.

Yorulmaz
Berichten: 6
Lid geworden op: 16 dec 2008 15:47

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Yorulmaz »

hallo mensen..

ik heb een nieuwe playstation 3 160 gb...
deze deed het ong een uurtje...
opeens liep hij vast met de gta 4( nieuwe spel) orgineel..

sinds dien speelt hij geen games af en herkent hij geen enkele cd..

160 gb was dus de 1e dag al defect..
ik ga hem opsturen en afwachten..

Critic
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2008 16:00

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Critic »

Bel dan hierheen! de afdeling die erover gaat: 055-543.4614

YevoG
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:19

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door YevoG »

He Haco_ps3 wat doe je op dit forum, je verspilt alleen maar ruimte hier, je hebt geen ervaring met een ps3 die het niet meer naar behoren doet. Dit houdt in dat je dus niet weet hoe gevoelig dit probleem ligt. Aangezien je over weinig mededogen beschikt zie ik ook geen positief iets in jouw comments, jammer dat je dit zelf niet ziet.
Het enige positieve voor gedupeerde is dat jouw comment verleden tijd blijven. Het positieve voor jou is om te leren van andermans ervaring door te leren begrijpen, niet onnodig te disscuseren of gelijk te willen krijgen, niet iedereen zit op weerwoorden te wachten. Er zijn al meer flapdrollen op dit forum geweest, zoals je reeds had kunnen lezen. Bijvoorbeeld Bixxem die over een uitterst geweldig nederlandse taal beschikt, maar net als jij geen begrip en mededogen voor anderen bezit, dit zie ik als een boek met alleen teks geen verhaal, enkel nutteloze tekst ongeacht de grammatica, woorden zonder inhoud. Bixxem probeerde indruk te maken met zijn nederlands, maar als hij meer verstand had had hij kunnen weten dat ik comments schrijf zoals ik spreek, dit doe ik met een reden. Ik heb niets meer geplaats omdat hij afweek en ik niet die kant opwilde.
Alleen in jou geval wil ik je zeggen dat garantie weldegelijk te maken heeft met leest geen disc, leest geen disc is een oorzaak en garantie is een gevolg. Om dit kort te houden, is aansprakelijkheid iets is waar je uren over kan discusseren, lees de link hieronder, kan je daar verder discusseren.
http://www.consumentenbond.nl/forum/sho ... php?t=1682
lees de eerst volgende link ook even dan wordt het wellicht wat duidelijker voor je, vergeet niet dat als je hier comments plaatst, dat het handig is alle 37 pagina's te lezen.
http://www.consumentenbond.nl/test/geld ... /#anchor_1
Zoals je hebt kunnen lezen is 'conformiteit’ het sleutelwoord en in het geval van een ps3 is de verwachte levensduur 10jaar, had je ook al kunnen lezen op het forum.
http://tweakers.net/nieuws/44178/sony-d ... egaan.html
Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik hoef geen discussie die heb ik al gehad en daar heb ik van geleerd dat ik me erbij moet neerleggen, niet onnodig veel tijd te steken in bepaald soort mensen, dit is veel te tijdrovend en het resultaat is minimaal. Wat ik nog het belangrijkste vind is dat alle tekst veel ruimte in beslag neemt, terwijl dit forum enkel voor melding van klachten is bedoelt. Hoe minder onzinnige tekst hoe meer overzicht van de belangrijke klachten.
Ik hoop dat je er wat van opgestoken en wat met mijn raad doet, hoewel ik uit je comments anders verwacht.

Veel succes

ps: BIXXEM als je dit leest wil je mijn tekst even controleren? Ik heb ditmaal een beetje rekening met je gehouden, dankje wel.

Met vriendelijke groet,

YevoG

YevoG
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 jul 2008 21:19

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door YevoG »

Haco_ps3 dit is een comment die ik heb geplaatst op een andere site, ik vind deze geschikt om ook hier te plaatsen, wellicht leuk (ook voor jou) om te lezen. Hierdoor krijg je wat meer inzicht in mijn bewegingsredenen om hier comments te plaatsen. Deze comment wilde ik al plaatsen, totdat ik jouw comments las :D :

"Het enige wat ik wilde was mijn eigen ps3 gerepereerd terug krijgen."

Er zijn aardig wat comments, dus ik heb er maar een aantal gelezen.

Mijn ps3 60gig heb ik zelf laten maken voor €90, de oorzaak waardoor mijn ps3 geen disc meer las, was de blueray disc reader die reeds vervangen is.

Ik dacht eerst dat het door de firmware update kwam, toch sluit ik niet uit dat het inlvoed heeft gehad op mijn BD-reader.

Reden waarom ik geen gebruik heb gemaakt van mijn garantie is als volgd:
Het is namelijk zo dat je de ps3 moet opsturen naar sony, dit zie ik niet als een probleem. Dat ze de ps3 die je ter reparatie stuurd niet terugzenden, zie ik wel als probleem. Je krijgt namelijk standaard een gereviseerde toegestuurd, voor iemand zoals ik, die zuinig op zijn spullen is en bewust geen 2e handse ps3 heeft gekocht, is dit schandalig, ik wil immers geen ps3 die van iemand anders is geweest. Als je een nieuwe auto ter reperatie bij de garage brengt verwacht je ook je eigen auto op te halen, neem ik aan.
Het lijkt me dus niet normaal wanneer je een gereviseerde auto mee terug krijgt.

Als je buiten de garantie valt moet je €249,48euro neerleggen voor een gereviseerde, dit houd in dat je voor mijn probleem €249.48-€90=€159.48 te veel zou betalen.
Dit voor een console die 10 jaar mee moet gaan en waar de prijs naar is, ik heb €599 betaald voor mijn ps3 (+ 2 contollers, 2 games).

Met 10 jaar levensduur bedoelde sony dus wat anders dan levenskwaliteit van de ps3
http://tweakers.net/nieuws/44178/sony-d ... egaan.html

De helpdesk service van Sony playstation is goed en volgen hun opgedragen protocol, ik ben netjes te woord gestaan, alleen de manier hoe Sony opereerd zijn in mijn ogen malavide praktijken.
Het enige wat ik wilde was mijn ps3 opsturen ter reperatie en vervolgens mijn eigen ps3 gerepereerd terug krijgen, dit bleek niet mogelijk.

gr. YevoG

ps: Hieronder de link voor mensen die oude aflevering van kassa niet hebben gezien(tijd 20:25):
http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/t ... 9-live.asf

Issy_I
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 dec 2008 05:27

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door Issy_I »

mn Ps3 wilde sinds gisteravond helemaal niks meer doen, bij het opstarten verschijnt voor 2 seconden een groene en vervolgens 1 seconden een gele lampje en daarna valt ie meteend weer uit en blijft het rooie lampje knipperen.. ik heb de welbekende Yellow lihgt of death.
met andere woorden mn Ps3 is dood.

het gaat hierbij om de 60 Gb model die ik op 27 oktober 2007 heb gekocht.. mn garantie is net 2 maanden verlopen..

ik heb de sony helpdesk gebeld en kreeg een vage gast aan de lijn.. hij vroeg nog wanneer ik mn ps3 had gekocht en vertelde hem dat mn garantie net 2 maandjes voorbij was.. ik moest toen even aan de lijn hangen voor een minuut of 2 want hij moest ff navragen of het binnen de garantietermijn viel.. dus ik die 2 minuten te bibberen en te hopen dat ze mn ps3 zullen accepteren wat gelukkig ook zo was..

ff wat gegevens genoteerd en ik krijg een label toegestuurd die ik op de doos moet plakken en dan de doos bij de postbank afgeven.. Ik vroeg nog waar ik een doos moest regelen waar ik mn ps3 in moest stoppen en vertelde mij dat een doos uit de supermarkt goed genoeg was..

dus vandaag wacht ik op die label, daarna een passende doos zoeken een kopie maken van mn aankoopbewijs.. en dan opsturen

dus ik laat jullie nog wel weten hoe of wat. Alleen jammer dat ik ook de HDD mee terug moet sturen, want er staan heel wat gegevens op die ik er graag terug wil hebben maar aangezien ik de Ps3 niet eens meer opgestart krijg wordt het moeilijk dus dat is wel jammer

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@Yorulmaz. Vervelend dat je PS3 het niet meer doet. Ik weet niet waar je die gekocht hebt, maar je kan het beste naar de winkel terug gaan. Als een product binnen 30 dagen na aankoop het begeeft, dan heb je recht op een nieuwe.

@Issy_I. Ik weet niet of je een beetje handig bent en een PC tot je beschikking hebt met S-ATA aansluiting. Anders kan je de harde schijf uit je PS3 halen en de belangrijkste gegevens kopiëren. Het is niet moeilijk om de harde schijf eruit te halen en het gaat niet ten koste van je garantie. Succes.

rickstar
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 dec 2008 20:17

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door rickstar »

je raadt het al mijn ps3 leest ook geen dvd spellen meer af wat moet ik doen? heb em nu sinds begin dit jaar een 60 gig zo dat ik mijn ps2 spellen er nog op kan spelen baal stevig van dit en zie dat meer mensen hier last van hebben krijg ook een 60 gig versie terug of niet want dan heb ik niks meer aan mijn ps 2 spellen meer
of kan ik em anders laten maken in een gameshop in de buurt woon
in de provincie groningen is daar een winkel die dat voor je doet?
zal eerst eens even met sony bellen :twisted: wordt hier helemaal gek van !! heb mijn save games op een usb stick gekopieerd is dat gelukt of kan ik daar niks mee? en toen mijn harde schijf geformateerd maar dat hielp ook niet had nummers van singstar gekocht stuk of 12 die zijn nou ook van mijn harde schijf af kan ik die weer op nieuw downloaden ik heb ze betaald dan moet dat toch kunnen of niet?

igor-o-witz
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 dec 2008 18:26

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door igor-o-witz »

@rickstar. Je kan het beste met Sony bellen. Die ruilen je defecte PS3 of voor een gereviseerde 60GB PS3.
Om je games te saven, kan je het beste de backup functie gebruiken. Die staat ergens in het system menu.
Als je straks een gereviseerde PS3 hebt, kan je weer de nummers downloaden voor Singstar. Je dient wel weer je account in te vullen, naam en wachtwoord. Daarna kan je alles wat je ooit gekocht hebt weer opnieuw downloaden.

leon76
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2008 22:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door leon76 »

hoi had al eerder een verhaal verteld over de ps3
maarja heb eindelijk na een maand de gereviceerde ps3 binnen alles ingesteld en ja lekker gamen en je raad het al na twee weken en 1 dag
is deze alweer stuk
ik wordt er erg moe ziek en misselijk van maarja we gaan de molen maar weer in .
oja en in 18 maanden 800 euro armer

heb of had de ps3 69gig .

succes u allen
een zeer tevreden klant van de sony ps3(niet) :evil: :evil: :twisted: :twisted:

leon76
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 nov 2008 22:10

Re: playstation 3 leest geen disc meer

Ongelezen bericht door leon76 »

sorry te dikke vingers
ps3 60gig

foutje mijne zijde :wink:

Gesloten