LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amway

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Amway en vergelijkbare organisaties maken gebruik van een ingewikkeld betalingsplan. Slechts enkele mensen begrijpen precies hoe het ‘compensatie plan’ werkt. Hoe hoger op de ladder, hoe meer je zou moeten verdienen. ’n Flink aantal nieuwe inschrijvingen en stevige inkopen vanuit de groep zijn noodzakelijk om de hogere bonus niveau’s ( 2500, 4000, 7500 en 10000 punten) te bereiken. Met als resultaat dat veel mensen meer goederen kopen om hogere niveau’s te bereiken. Veel voormalige distributeurs rapporteren een zolder vol met Amway pannensets, wasmiddelen, cosmetica en dozen vitamines. Op deze manier wordt het volgende bonus niveau bereikt. Zij worden dan tijdens de maandelijkse seminars met fanfare, als ‘succesvolle leiders’ over de bühne gehaald. Jammer genoeg zijn de kosten groter geworden dan de bonussen die zij hebben ontvangen. Meer verliezen.
Natuurlijk beste antileugens :idea: .

http://merchantsofdeception.com/dutch.html

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Voor zover ik weet is het 'kopen' van je positie in de meeste landen van Europa verboden, dus dit lijkt me een sterk verhaal.
Jijzelf bent Amway distributeur geweest dus heb je waarschijnlijk wel bewijsmateriaal om dit verhaal te bevestigen.
Anders zal dit toch echt bij de stapel 'sterke verhalen' moeten belanden. Want het is natuurlijk zeer vreemd dat iemand die zo hoog in de boom zat bij Amway niet wist dat dit soort zaken speelden. Als hij dat wel wist neemt hij het niet zo nauw met de ethiek en kun je je afvragen of hij nu wel de hele waarheid verteld.
En als hij het niet wist; hoe is hij dan zo hoog gekomen?

Overigens bedankt voor de link. Je bent overigens de link naar het eerdere artikel vergeten.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Waarom geen antwoord Jor?!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Zelfs geen antwoord op de vraag waarom er geen antwoorden van je komen, Jor?!

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

He Jor, ik zie dat je wel meeleest en reageert dus misschien heb je deze thread over het hoofd gezien: Zou je zo vriendelijk willen zijn antwoord te geven?

kerbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2008 12:04

Re: Amway

Ongelezen bericht door kerbie »

hallo ik ben hier nieuw.Een vraagje ik ben pas een 1 maand lid van amway maar zit toch met een raar gevoel.Stel je verkoop een produkt voor oogschaduw en de klant die het gebruik verbrand haar ooglid hierdoor .Wie is degene die hiervoor gaat opdraaien ?Amway of jij als verkoper?Iemand ervaring hier mee?Graag reacties zowel positief als negatief.Maar wel de waarheid want anders kom je er niet ver mee.Het lijkt me echt wat te simpel om waar te zijn .Vlug rijk worden.Ook nog iets over dit.Je wilt produkten verkopen maar hoe veel word je belast op het einde van het jaar bij de belastingen.Want je kan starten zonder btw nummer.Vooral ik denk als je geen btw nr hebt en je verkoopt de produkten ?dan werk je in het zwart of niet.ik ben een belg dus iemand uit belgie hier ervaring mee?

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Het is de fabrikant die aansprakeljk is.

Wat betreft de belastingen:

In Nederland kun je als algemene regel stellen dat, zodra er inkomsten zijn, er belasting betaald moet worden.

De belastingen waar jij mee te maken kunt krijgen:

1. Loon- en inkomstenbelasting
2. Belasting toegevoegde waarde (BTW)

ad. 1: Iedereen die werkzaamheden verricht in loondienst of een uitkering heeft betaalt loonbelasting (dit wordt namelijk door de werkgever c.q. de uitkerende instantie ingehouden).
De verdiensten die je opbouwt uit de verkoop worden beschouwd als inkomsten uit nevenactiviteiten en dienen in het kader van de inkomstenbelasting opgegeven te worden. Van de inkomsten mogen uiteraard eerst de gemaakte (on)kosten afgetrokken worden.
Als je bij aangifte van de inkomstenbelasting (IB) minder dan €42,00 zou moeten betalen aan de belastingdienst, dan volgt er geen aanslag.
Het is zeer verstandig om alle gemaakte onkosten schriftelijk vast te leggen in bijvoorbeeld een schrift o.i.d. Legt je niets vast dan kun je ook niets aftrekken! Leg ook de kilometers vast die u maakt om bijvoorbeeld een bijeenkomst te bezoeken, producten af te halen of de kilometers voor een zakelijke afspraak met een aspirant distributeur. Denk ook aan printpapier, printcartridges, etc. Allemaal aftrekbaar van de winst!

ad. 2: Op elke geleverde dienst of verkocht artikel is BTW van toepassing.
Als je producten gaat verkopen, dan zul je aan je klanten BTW in rekening moeten brengen. Deze BTW moet weer worden afgedragen aan de overheid.
Volgens mij brengt Amway je, bij jouw inkoop, BTW in rekening. Dit btw-bedrag mag in mindering worden gebracht op de door jou verschuldigde BTW.
Als het verschil in BTW minder bedraagt dan €1.300 op jaarbasis (dus btw-verkoop min btw-inkoop), dan hoef je geen btw-aangifte te doen. De BTW die bijvoorbeeld aanwezig is in de door jou aangeschafte producten zoals printpapier of de reeds genoemde printcartridges, mag je eveneens in mindering brengen op de BTW die je verschuldigd zou zijn voor de verkoop van de parfums.

Is het zo duidelijk?

kerbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 okt 2008 12:04

Re: Amway

Ongelezen bericht door kerbie »

bedankt voor de uitleg .Ben alleen bang om veel geld te verliezen .Ben hier nieuw in.Alleen denk ik dat de belasingaangifte in belgie anders.Verder vind ik wel dat de amway produkten van zeer goede kwaliteit zijn.Zou alvast deze produkten willen aanraden aan iedereen die houd van goede kwaliteit.Zijn er hier ook belgen met eventueel verhalen of ervaring met amway.Zou ze graag eens willen lezen of eventueel eens chatten met die mensen.Je weet immers nooit genoeg.Zijn er ook eventueel tips in verband met verkoop of het aantrekken van andere distributeurs?

kuklos
Berichten: 10133
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Amway

Ongelezen bericht door kuklos »

Beste antileugens, zou je de relevante wetsartikelen kunnen geven waaruit blijkt dat de fabrikant aansprakelijk is, en niet de verkoper?
In het geval van garantie geven is de verkoper aansprakelijk, je hebt namelijk met de verkoper een overeenkomst afgesloten. De verkoper kan dit wel weer verhalen op de fabrikant, maar als klant van de verkoper hoef jij dit niet te doen.
Bij productaansprakelijkheid, waar we het hier over hebben, weet ik het niet. Ik dacht (zonder het zeker te weten dus) dat dan ook de verkoper aansprakelijk is.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Volgens mij is het bij productaansprakelijkheid altijd de fabrikant tenzij de verkoper zegt dat het onschadelijk is.

Zeker weten weet ik het niet en ik denk dat kerbie dit het beste aan Amway direct kan vragen. Het maakt namelijk eigenlijk niet uit wat jij en ik zeggen. Als Amway het op papier zet is kerbie hoe dan ook gedekt.

Als jij en ik namelijk het er over eens zou worden dat hij/zij niet aansprakelijk is en de wet is in werkelijkheid toch anders heeft hij hoe dan ook niets aan ons advies.
Dat is ook het geval met mijn verhaal over de belastingen; hij/zij kan dat beter sowieso controleren bij zijn/haar accountant.


Meij
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2008 10:44

Re: Amway

Ongelezen bericht door Meij »

Allereerst wil ik vermelden dat ik met verbazing heb zitten kijken naar jullie reacties op elkaar. Hoe kun je 3 jaar lang bezig zijn met iets waar je absoluut niet positief over bent? Maar goed, dat is gewoon iets waar ik van op kijk.

Wat betreft de verzekering met betrekking op producten bij Amway. Hiervoor ben je als ABO verzekerd op het moment dat je je inschrijft. Als het goed is heb je hier ook een formulier van gekregen in het starterspakket.

Wat betreft de belastingen. Je hoeft je in eerste instantie niet in te schrijven bij de KvK, omdat hierover een afspraak is gemaakt tussen Amway en hen. Ook over het betalen van belastingen zijn er afspraken gemaakt. Ik kan me zo niet helemaal voor de geest halen hoe het precies zit, maar dat is misschien verstandig om zelf bij Amway op te vragen.

Verder wil ik graag aangeven dat Amway absoluut betrouwbaar is. Je zult niet failliet gaan door het systeem en de producten doen wat ze zeggen.

Als iemand niet rijk wordt door Amway, dan ligt dat toch vooral aan de persoon zelf. Ooit gehoord van 'eigen verantwoordelijkheid dragen'? Ik weet dat ik er geld mee kan verdienen, maar dan zal ik er zelf toch tijd in moeten steken. Net als bij elk ander bedrijf. Als jij een aannemingsbedrijf begint, zul je ook tijd moeten investeren voordat je hieruit inkomsten krijgt.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 04 Dec 2008 10:54 door Meij

Allereerst wil ik vermelden dat ik met verbazing heb zitten kijken naar jullie reacties op elkaar. Hoe kun je 3 jaar lang bezig zijn met iets waar je absoluut niet positief over bent? Maar goed, dat is gewoon iets waar ik van op kijk.

Wat betreft de verzekering met betrekking op producten bij Amway. Hiervoor ben je als ABO verzekerd op het moment dat je je inschrijft. Als het goed is heb je hier ook een formulier van gekregen in het starterspakket.

Wat betreft de belastingen. Je hoeft je in eerste instantie niet in te schrijven bij de KvK, omdat hierover een afspraak is gemaakt tussen Amway en hen. Ook over het betalen van belastingen zijn er afspraken gemaakt. Ik kan me zo niet helemaal voor de geest halen hoe het precies zit, maar dat is misschien verstandig om zelf bij Amway op te vragen.

Verder wil ik graag aangeven dat Amway absoluut betrouwbaar is. Je zult niet failliet gaan door het systeem en de producten doen wat ze zeggen.

Als iemand niet rijk wordt door Amway, dan ligt dat toch vooral aan de persoon zelf
Natuurlijk ligt het ( volgens jou dan ) altijd aan de persoon zelf of hij/zij rijk word met Amway :?:

Allerlei uitspraken doen over afspraken die Amway met de belastingsdienst ( zou ) hebben maar vervolgens roepen dat we het maar bij Amway zelf moeten opvragen.Jij weet toch van die afspraken dus vertel!!. Heb zelf korte tijd Amway gedaan en ik weet van afspraken met de belastingsdienst NIETS af.Volgens het bedrijf dien je dit namelijk geheel ZELF te regelen en staat Amway er buiten.

Meij
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2008 10:44

Re: Amway

Ongelezen bericht door Meij »

Ik ben op dit moment ingeschreven bij Amway en die afspraken zijn er wel. De reden dat ik ze niet opschrijf is omdat ik geen onjuiste informatie wil geven, aangezien ik het niet precies weet. Maar beneden een bepaal bedrag aan inkomsten verkregen door Amway hoeft er nog geen belasting betaald te worden, die normaal gesproken wel betaald moet worden bij een eigen bedrijf. Maar zoals ik al eerder aangaf, weet ik niet hoe het helemaal precies werkt.

Verder wilde ik alleen maar informatie geven en was het niet bedoelt als een aanval gericht op jullie. Aangezien ik al 12 jaar in het Amway gebeuren rondloop, dacht ik dat ik misschien wel wat duidelijkheid kon verschaffen, maar dat is blijkbaar niet het geval.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 04 Dec 2008 10:54 door Meij

Wat betreft de belastingen. Je hoeft je in eerste instantie niet in te schrijven bij de KvK, omdat hierover een afspraak is gemaakt tussen Amway en hen. Ook over het betalen van belastingen zijn er afspraken gemaakt
Jij noemt hier duidelijk man en paard, als je dit zo stellig zegt zul je het ook moeten bewijzen. Temeer omdat ik in de (korte ) tijd dat ik me met Amway bezig hield toch echt ZELF 100% verantwoordelijk was voor de belastingen en niemand ooit iets over afspraken tussen de Bldienst en Amway heeft verteld.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Belastingen, zeker die over het team, zijn een zeer grijs gebied. Teaminkomsten zijn namelijk geen inkomsten uit arbeid maar volgens een arrest van de hoge raad speculatieve inkomsten en daarop zit een zeer laag (tot ik meen de eerste 18 duizend zelfs vrijgesteld) belastingtarief.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Amway

Ongelezen bericht door jor »

Dat is natuurlijk helemaal geen antwoord op mijn vraag ( stelde hem ook weer eens niet aan jou ).
Wat betreft de belastingen. Je hoeft je in eerste instantie niet in te schrijven bij de KvK, omdat hierover een afspraak is gemaakt tussen Amway en hen. Ook over het betalen van belastingen zijn er afspraken gemaakt
Ik heb een tijdje met Amway gewerkt en weet van afspraken tussen de belastingsdienst en Amway NIETS af.Dingen roepen kunnen we allemaal wel en als je zoiets plaatst zal Mey met een beter antwoord moeten komen dan ( ik weet even niet precies hoe het zit ). Zeker gezien het feit dat men bij het bedrijf HEEL duidelijk is dat jezelf verantwoordelijk bent voor deze zaken.

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Amway

Ongelezen bericht door antileugens »

Ik denk dat die afspraken meer te maken hebben met de manier waarop de belastingdienst naar de vertegenwoordigers kijkt in het kader van verkapte loondienst.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Amway

Ongelezen bericht door mlmangel »

Aangezien ik al 12 jaar in het Amway gebeuren rondloop, dacht ik dat ik misschien wel wat duidelijkheid kon verschaffen, maar dat is blijkbaar niet het geval.
Je werkt al 12 jaar voor Amway, maar je weet niet hoe het nu zit met de belastingen. Dus, nee, je hebt geen duidelijkheid verschaft. Mocht je nu over een document beschikken waarin zwart op wit staat dat Amway een akkoord heeft me de belastingsdienst zou je al geloofwaardiger overkomen. Nu heb je alleen verwarring geschapen, en daar heeft niemand iets aan.

marcogras
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2008 22:24

Re: Amway

Ongelezen bericht door marcogras »

Hallo beste mensen,

Ben benadert door iemand va amway vroeg me of ik lid wilde worden en de producten wil kopen.
Ben er over aan het denken wat ik hier mee moet doen.
Kun je hier wat geld mee verdienen voor zover jullie er iets van weten graag een eerlijk antwoord!
Ben me ook aan het bedenken hoe ik aan meer verkopers kom of gebruikers dit zal niet mee vallen denk ik, mij lijkt het dus een hele klus om mensen lid te maken.

Wie kan mij eerlijk het 1 en ander vertellen over amway voor ik hier mee begin.
Is dit verstandig ermee te beginnen!

Vast bedankt voor jullie reactie!!

Graag jullie reactie graag van meerdere personen.
Bedankt hiervoor. :wink:

Gesloten