LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelmarkt Montfoort

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mglashouwer
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 jan 2011 07:35

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mglashouwer »

Heren/Dames,

Ook ik was stom verbaasd te lezen (afgelopen vrijdag) dat Meubelmarkten door de FIOD is platgelegd. Ik heb een bank besteld in Zevenaar en heb een aanbetaling gedaan van 400 euro.
Wat mij opvalt is de grote tegenstrijdigheid van berichtgevingen. Ik vraag me dan ook echt af hoe de vork in de steel zit.

Ik heb een vraag aan Medewerker MM en dan ga ik geeneens in op mijn order ;)

- Hoe kan het zijn dat jullie zijn lamgelegd door de FIOD, nergens bereikbaar op zijn, maar toch om een vage reden mogen uitleveren????
- Stel dat ik de bank straks zou accepteren bij levering, waar kan ik dan godsnaam terrecht bij gebreken????

Ik denk hele terechte vragen van mijn kant.

Vragen aan andere mensen die in hetzelfde schuitje zitten:

- Wat geeft RADAR/KASSA/de consumentenbond/cwb voor advies omtrent deze zaak? Heeft iemand deze instanties al gesproken???

Met vriendelijke groet,

Michael Glashouwer

Slot_R
Berichten: 30
Lid geworden op: 13 dec 2010 21:07

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Slot_R »

Mandy23 schreef:Ook wij hebben een brief binnen gekregen, zoals hiervoor genoemd.

Zeer onprofessioneel en zonder ook maar enige vorm van aangegeven plaatsnaam, ondertekening, adres, telefoonnummer oid.
Is dat zo belangerijk dan?
Gaat 'm toch uiteindelijk om de inhoud van de brief.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door sjoegel »

ps. @sjoegel
Ze zouden ramptoeristen als jij eigenlijk van dit forum moeten verwijderen.
U bent gewoon een Concurent die weinig klanten in zn zaak heeft, en via dit forum probeerd om het in andere zaken ook zo rustig mogenlijk te krijgen.
U weet precies hoe de vork in de steel zit bij ons......dus ik snap niet waarom u dan zo negatief doet ? ?


Laat ik voorop stellen dat ik geen concurent ben. Ik ben wel lange tijd werkzaam geweest in de meubelbranche. Zijdelings ben ik er nog bij betrokken maar heb absoluut geen zakelijk belang bij schade aan jullie toegebracht. Mijn kennis rijkt niet verder dan wat iedereen even kan googelen.

Waar ik woest om wordt, is hoe jullie of jullie voorganger of welke katvanger dan ook, (ik baseer me hier op berichten in de pers) omgaan met klanten. Omdat ik weet dat mensen hard moeten werken voor hun geld, de meeste tenminste, hebben ze recht op DUIDELIJKHEID wanneer de Fiod en Justitie invallen doen. Is dat nu zo moeilijk ? ik herhaal. Is dat nu zo moeilijk ? Jullie verschuilen je de hele tijd achter de vorige eigenaar. Zonder uit te leggen hoe het volgens jullie dan werkelijk zit.

Het gaat er bij mij en vele anderen niet in dat je in deze tijd een simpel te doorgronden meubelbedrijf overneemt zonder ook maar enig voor-of boekenonderzoek te doen. Dat niet geven van duidelijkheid roept vragen op. Dan krijg je reacties zoals die van mij. So don't shoot the messenger. 8)

Jullie zijn telefonisch onbereikbaar. Alle filialen zijn dicht. Dan krijg je onrust.



Communiceer met de buitenwereld. Zaken doen is communicatie. In het programma willen is een goede zet. Ik zal de eerste zijn om jullie een pluim te geven wanneer het goed gaat. :D Maar tot die tijd blijf ik op dit forum, waar het voor bedoeld is, kritisch.

Ga er wat van maken, jullie beginnen met niks dus de uitdaging is groot en in hemelsnaam communiceer met je klanten en zeg niet meer; Nu even drie weken niet. Dat kunnen jullie je niet permiteren.

mm medewerker
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 dec 2010 08:56

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mm medewerker »

Beste mensen,

Wij moeten 1500 klanten een brief versturen met de leverweken.

Die 1500 klanten hebben in de order o.a. een bank, woonkamerprogramma,
boxspring etc. Om dit allemaal te laten bevestigen is al een hoop werk
en dan moeten wij de brieven nog maken.

Excuses als het voor u onproffesioneel overkomt. Er staat geen adres op de
brief, omdat we deze simpelweg niet hebben.

Het maakt ondertussen niet zoveel meer uit wat we doen, aangezien het nooit
goed is.

Voor de mensen die nog een beetje hoop hebben, heel erg bedankt! Het is voor ons ook geen leuke situatie.
Wij zullen u zo goed mogelijk proberen te helpen.

De mensen die geen vertrouwen meer hebben, begrijpen wij ook. Maar we zullen het samen op moeten lossen. Het is niet leuk om elke keer deze negatieven reactie's te lezen. Terwijl wij weten dat wij ontzettend hard werken om het voor U op te lossen.

Met vriendelijke groet,
MM service

mglashouwer
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 jan 2011 07:35

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mglashouwer »

Ik ben het helemaal met Sjoegel eens. Waarom wordt er geen tekst en uitleg gegeven hoe de vork nu in de steel zit?? Maak op uw website gewoon een FAQ met alle veelgestelde vragen + een uitgebreid antwoord. Dit zorgt voor rust in de tent en hoef je niet alles tien keer te vertellen. Een relatief kleine moeite lijkt mij. Ik heb een grote hekel aan onzekerheid. Zeg me gewoon waar ik aan toe ben en wat ik van jullie als leverancier kan verwachten.

Hillegonda
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jan 2011 10:18

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Hillegonda »

Wij kunnen ons ook toevoegen aan de lijst van gedupeerden van Meubelmarkten.
Op 5 juli 2010, kochten wij in Beverwijk een bankstel. Dat is wel bezorgd, maar de bank is niet goed, pootjes die de grond niet raken. veel gekraak.
Hier is al 2x een monteur voor geweest, maar hij heeft het probleem niet kunnen oplossen.
Daarom kregen wij op 16 september 2010 de bevestiging, dat wij een nieuwe bank krijgen. Levertijd 8 tot 16 wekenErgenis alom.. Die zijn nu om, geen nieuwe bank.
Op 5 juli 2010 hebben wij nog een relexfauteuil besteld en hier gelukkig maar € 50,- voor aanbetaald.
Wij hebben het gevoel, dat wij naar die stoel kunnen fluiten.
U wil niet weten hoe vaak wij hebben geprobeerd om iemand te spreken te krijgen. Toen voelden wij al dat er iets niet klopte.
Op de site van Meubelmarkten staat op 4 januari, dat iedereen binnen 3 weken bericht krijgt over zijn of haar orde.
Wij moeten nu dus binnen een week bericht krijgen, maar wij geloven er niets meer van.
Wij voelen ons zwaar bedonderd door Meubelmarkten.

lorenzo11
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 dec 2010 21:29

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door lorenzo11 »

Beste Hillegonda.
Ook ik ben een van die mensen die benadeeld is door Meubelmarkt.
Ik heb in Juni 4 stoelen besteld en niets ontvangen. Wat ik wel ontvangen heb is een brief met een nieuwe leverdatum. We wachten het maar weer af maar die brief heb ik in ieder geval gekregen. Ik weet allen niet wat voor een waarde ik daaraan moet hechten. Groeten Sandra

jony61
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2011 12:47

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door jony61 »

hoi wij hebben een bank gekocht maar die is niet goed nu zeiden ze ik krijg feb me nieuwe bank ver telde ze me in sep maar dat zal nu ook wel niet meer gebeuren ben radeloos bank van 1800 euro je kan niemand bereiken

xeta
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 dec 2010 15:10

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door xeta »

We bestelden een grote bank en bijpassende eetkamerstoelen van mm Beverwijk (juli 2010). Ook bestelden we tv-tafel en eettafel uit De Meern (augustus 2010).

de tweede orde kwam bij ons binnen 10 weken, waren we zo blij dat we niet eens te controleren en de betaling heeft verricht voordat ze gelost. wat denk je? een verkeerde vitrine kast met tv-tafel, maakt de set hele tv-kijken slecht dat ook in de woonkamer. opgemaakt van een klacht, niet gehoord hebben een ding sindsdien

eerste orde kwam dit jaar 2011, gelukkig waren te hebben dat uiteindelijk als we hadden 650 euro neergelegd voor. snel gecontroleerd en vond het ok, dus betaalde de rest, daarna vond kussens ontbreekt en geen protexx behandeling waarvoor we extra betaald, ook omdat onze stoelen in beslag zijn genomen we hebben ze niet krijgen. Maar we betaalden ze meer, want de dame van MM zei dat we dan zorgen dat u krijgt dan uw stoelen. geen communicatie meer sindsdien

op het einde zijn we blij dat onze deposito van 650 euro en 500 euro voor zowel de orders niet te gaan in de afvoer, maar de kwaliteit en de tijd die we gewacht liet het een nogal onaangename smaak

Ik wens alle veel geluk

gerritwillem30
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2010 10:33

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door gerritwillem30 »

Hallo wij zijn ook gedupeerd door dit bedrijf wij zijn naar montfoort geweest in september en daar hebben wij mooie bed uitgezocht want ons bed die is al 15 jaar oud we waren toe aan nieuwe dus we hadden prachtige bed uit gekozen die lag ook perfect mijn vrouw heeft ziekte en bij mijn is medische fout gemaakt ik heb dag en nacht pijn he dus we waren toe aan andere bed maar we hebben €250 aanbetaald dus dit kunnen we wel vergeten he we hebben alle twee uitkering dus dit is voor ons behoorlijk veel geld he we hebben niks meer gehoord van dit bedrijf we hebben in december en mail gestuurd en daarin stond we hoefde ons geen zorg te maken ze zouden ons begin januari laten weten van hoe of wat maar tot heden nog niks meer gehoord dus ik kan wel fluiten naar die €250 euro he

Archkav
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2011 11:23

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Archkav »

Goedemorgen,

Mijn vriend en ik hebben ruim 10 weken geleden een kast en 4 stoelen besteld.
We vroegen ons af waarom we niets hoorden, en ik ben toen gaan bellen.
Helaas geen gehoor.
Ik kwam op internet het schokkende nieuws tegen dat ze faiiliet zijn dat er velen zijn die hun bestelde producten niet hebben ontvangen.
Wat kan ik doen?
Gr Archkav

Antoinetta68
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:59

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Antoinetta68 »

Ik sluit mij helemaal bij Glashouwer aan en ben het draaien om de pot heen ook wel beu.

Ik kreeg gisteren een mail dat jullie een brief zouden sturen met de levertijd van onze bank ordernummer 102300 ik wil nu ook wel eens weten hoe het kan als de fiod beslag heeft gelegd dat er alsnog geleverd kan worden ?

Daarbij heb ik een mail gestuurd dat mijn parket vloer zwaar beschadigd is door jullie leenbank en wij niet naar jullie kunnen bellen.

Graag een reactie,

Antoinetta68
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 jan 2011 14:59

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Antoinetta68 »

Ik heb vandaag een antwoord vol met spelfouten gekregen op mijn mail, mijn bank word in week 7 geleverd.
Daar ga ik ze dan ook aan houden !!! Ze zetten in de mail dat ze volgens het CBW 4 weken later mogen leveren ........best vreemd omdat directmeubel helemaal niet bij het CBW is aangesloten, meerdere mensen hebben dit al onderzocht.

Ik wacht nog even af tot week 7 dat is de week van 14 februari

kokemo
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 aug 2010 15:26

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door kokemo »

Brief vandaag ontvangen, en inderdaad zoals ik al verwachten, ze kunnen nog niks meer vertellen, dat we al wisten.
de meubelproductie is wel degelijk stilgelegd geweest zoals ze schreven maar deze is weer hervat ???
Ook kunnen ze geen leverdatum meer geven, omdat ze alles gooien op de inbeslagname van de belastingdienst. Nu zitten we vanaf september met een leeg huis en ik mag aannemen dat er niet meer geleverd wordt, dus weg aanbetaling van 750 euro.
Zoals het er nu naar uit ziet kan het nog maanden gaan duren voordat de belastingdienst hier uitspraak over doet.
Dus kort gevat, eerst eind December gebeld, week 2 leveren, nu staat de helft in montfoort achter slot en grendel, en nu kunnen ze me niet meer vertellen wanneer er uberhaupt geleverd wordt !!!!!!!
Maar we moeten wel geduld hebben ???

Medewerker MM
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 nov 2010 22:17

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Medewerker MM »

Forumlezers,

Wij draaien nergens om heen, we weten het zelf simpelweg ook niet !
Waarom we nog wel kunnen leveren is dat spullen die bij ons binnenkomen gewoon worden betaald en dus bij u kunnen worden afgeleverd.

Jullie kunnen blijven speculeren hier, dat we niet gaan leveren en we jullie aan het lijntje houden, en je aanbetaling kwijt bent ect..........
Maar daar heeft u alleen zichzelf mee.........ik blijf niet zeggen hier op het forum dat IEDEREEN geleverd krijgt, dit is laaste keer........het enige wat we u vragen is een beetje geduld (al snap ik dat dat moeilijk is). Mooier kan ik het helaas niet maken.

Voor de mensen die er wel vertrouwen in hebben ons een mailtje hebben gestuurd met hun medeleven.....Bedankt daarvoor ! Dit geeft ons extra motivatie !!

Groetjes,

Medewerker MM

@sjoegel
Je hebt gedeeltelijk gelijk en kan me in je uitspraken vinden.
Ik vraag u alleen vriendelijk ook te geloven dat wij niet die criminele organistie zijn die u denkt ! U kunt mij een prive bericht sturen, en dan neem ik contact met u op voor een persoonlijke uitleg.

mglashouwer
Berichten: 71
Lid geworden op: 17 jan 2011 07:35

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door mglashouwer »

@MM Medewerker
Ik wil er wel vertrouwen in houden, maar jullie zullen dit eerst moeten kweken. Alleen beloftes hebben we natuurlijk niks aan. Als ik steeds meer ga lezen dat op dit forum de mensen naar tevredenheid hun meubel hebben gekregen, groeit het vertrouwen vanzelf en niet alleen bij mij ;) Ik vraag me nog wel af hoe het zit met de garantie op de meubelen. Kun je hier misschien iets over zeggen??

@Sjoegel
Wij zijn natuurlijk allemaal benieuwd naar die persoonlijke uitleg. Als je MM Medewerker hebt gesproken, zou je ons dan ook kunnen inlichten op dit forum? Bvd!

Order 101133
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jan 2011 17:02

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Order 101133 »

Voriged week woensdag werden we opgebeld, vandaag zou de bank worden geleverd, 3* raden:

tot nu toe geen bank!

wellicht dat medewerker MM hierop genegen is een reactie te geven, want verdere contactgegevens zijn er vorige week niet uitgewisseld.......
Laatst gewijzigd door Order 101133 op 19 jan 2011 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.

misscali
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 jan 2011 14:14

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door misscali »

Ja de hoop houd een keer op mevrouw waarom geven jullie ons allen gewoon niet ons aanbetaling terug we kunnen zo niet verder niet ergens anders gaan bestellen en jullie zijn ook van het zogenaamd onterrecht gezeur af wat alleen schadelijk is voor jullie nieuwe zaak Bizon toch!!!Dit kan gewoon niet plaats jezelf in ons schoenen!!Mijn bank zou eind december komen enfin als er misschien wat vertraginbg in is gekomen maar dat ik nu na drie weken nog niks hoor over een leverdatum lijkt me te onlogisch!!!Graag hoor ik wel een persoonlijke toelichting want ik heb wel wat vragen voor je!!!!
Ordernr 003139

dyllan
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2011 21:00

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door dyllan »

Ik ben dus ook gedupeerd door Meubelmarkt te Montfoort.
Ik wil jullie erop wijzen dat dit de curator is die de zaak behandeld
www.phijffer.nl Curator mr. Putter.
Hier kunnen jullie dus de vragen kwijt enz.
Verder raadt ik jullie allen aan om een kopie van de orderbevestiging met een brief naar de curator te sturen en hier al uw vragen en klachten neer te leggen.

Meubelmarkt Montfoort was wel cbw-erkend, dit houdt in dat je dan bij een andere winkel, die ook cbw-erkend moet zijn, waarschijnlijk je aanbetaling verrekend krijgt bij aankoop van een nieuwe bank.

Zie hieronder een link dat ze cbw-erkend zijn/waren.

http://www.cbw-erkend.nl/view.cfm?websi ... key=110257

Succes allemaal....

Groetjes
Cindy

Tukker5
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2011 21:09

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door Tukker5 »

Beste medewerker(ster) van MM,

begrijp dat de curator zoveel mogelijk geld wat nog openstaat wil innen, ook na het leveren van de banken en meubels die al binnen zijn gekomen bij MM en na levering afbetaald worden(indien na wens klant natuurlijk)
Wat ik alleen niet begrijp is hoe de chaffeurs die deze meubelen afleveren betaald gaan worden???
Staat in Hilversum in de Leliestraat trouwens nog steeds een werkbus met MM belettering erop, die elke dag nog weg is....afleveren???

Wij hebben ook een aanbetaling gedaan en naderhand veel te veel, achteraf gelul.
Onze ordernummer is 003331 en ons contact persoon is Amanda.
Zou jij, medewerker of medewerkster, die op deze forum reageerd, willen kijken en reageren of wij nog de hoop mogen hebben dat deze geleverd word!!

Heb zelf maar voorgenomen dat hij deze week gewoon afgeleverd word en zoals afgesproken natuurlijk. (naief ik weet, maar je moet wat!!)

Heb wel te doen met het personeel die buiten het gebeuren op straat staan, weet wat het is als je baas failiet is.

Groet Remco

Gesloten