Nijogeth schreef: ↑04 jun 2020 12:50
Nou, ik doe uiteindelijk liever een test bij een vermoeden van corona dan een soa-test. Ik krijg spontaan nachtmerries als ik zo'n lange wattenstaaf weer zie. Overigens zou intiem contact dus het beste afgeraden moeten worden? Dat houdt toch niemand vol de komende 2 jaar. Ik vind de huidige anderhalve maand al lang.
Knap, dat je het al zo lang volhoudt. In maart werd nog afgeraden om te daten, nu vind je overal tips hoe je Corona-proof kunt daten.
Kees2850 schreef: ↑04 jun 2020 13:46
Probleem is dat er ook mensen zijn die nog geen klachten hebben en toch al besmet zijn. Maar inderdaad zijn / waren een aantal maatregelen zwaar overdreven. Maar achteraf is dat altijd gemakkelijk natuurlijk. Al vind ik persoonlijk dat er te snel naar veel te algemeen ingevoerde zware maatregelen is gegrepen.
Terugkijkend vind ik de aanpak van Oostenrijk een voorbeeld voor een volgende epidemie. Heel erg zwaar waren de beperkingen in Nederland niet.
Met het Suikerfeest is het in Göttingen misgegaan. Tot nu toe: 700 bewoners van een flatgebouw worden
verplicht getest, staan al onder quarantaine (veiligheidsdienst voor de deur), alle scholen weer dicht, zwembad gesloten en de bedrijven, waar de mensen werken, ook verplicht dicht. Wie zich niet aan de quarantaine houdt, wordt tijdelijk in een gesloten inrichting geplaatst.
Kees2850 schreef: ↑04 jun 2020 13:48
Maar niet iedereen heeft dagelijks intiem contact met vreemden lijkt mij.
Jij had toch dat onderwerp met 'sekswerkers' in de titel? Precies dat gebeurt: ze werken niet meer in een club, maar werken op afspraak thuis.
Kees2850 schreef: ↑04 jun 2020 14:42
Kern van wat hij zegt is dat ze beter de ouderen hadden moeten beschermen.
Nieuwsuur heeft Saskia Dekkers naar Zweden gestuurd. Het was daar nog erger dan hier: geen zuurstof beschikbaar. Voor Nederland en Zweden geldt: tekort aan PBM.