LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door frenkievee »

@ teleurgesteld iema

Ik zou nu een brief schrijven naar de NEM met je hele verhaal erin, zo compleet mogelijk, dus als het mogelijk is met data van de telefoongesprekken en namen van de gesproken medewerkers.
Afsluiten met wat je van de NEM verwacht:
- schriftelijke reactie binnen 2 weken
- correcte factuur en duidelijke overzichten binnen diezelfde 2 weken (uiteraard zonder het boetebedrag!!!)
- uitbetaling van het u toekomende bedrag verhoogd met wettelijke rente vanaf ca november 2007
- vergoeding van de door u gemaakte kosten (zoals bijv. de kosten voor het laten aantekenen van deze brief)
- indien geen reactie binnen twee weken, dan volgt een melding bij de Geschillencommissie.

Deze brief aangetekend met handtekening retour (bericht van ontvangst dus) naar de NEM sturen.

Ik wil u het advies geven om niets meer telefonisch af te handelen, maar alleen nog maar schriftelijk te communiceren met de NEM. Men kan namelijk altijd zeggen dat mondelinge toezeggingen nooit gedaan zijn en het is heel erg lastig dit soort dingen te bewijzen.

Veel success, frenkievee

willa
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2008 11:12

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door willa »

Na alle klachten te hebben gelezen wat iedereen is overkomen (ook bij mij) ben ik nog steeds bezig ermee heb ik een tel. nr. wat niet zo duur is.

Tel. Neder.Energie My. is 010-2406120

dus geen 0900 nr. meer bellen.

LiesbethvG
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2008 21:04

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door LiesbethvG »

Hallo,

Ook ik ben vandaag gebeld door de NEM en heb akkoord gegeven op dat ik een overeenkomst toegestuurd krijg, waarbij ik een afkoel periode heb van 7 dagen om op te zeggen. Dit lezende heb ik het gevoel dat ik erin geluisd ben (ook de site lezend).

Op internet staat binnen 7 dagen aangetekend opzeggen, heeft iemand ervaring hiermee. Doen ze hier iets mee of moet ik zelf nog andere acties ondernemen? Graag jullie advies!!

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NewDutchie »

en heb akkoord gegeven op dat ik een overeenkomst toegestuurd krijg, waarbij ik een afkoel periode heb van 7 dagen om op te zeggen. Dit lezende heb ik het gevoel dat ik erin geluisd ben (ook de site lezend).
Ik zie niet waarom je er in geluisd bent. Je wist al dat je binnen 7 dagen kon opzeggen en je geeft aan dat je akkoord bent gegaan met een overeenkomst. Menig ander hier was in de veronderstelling dat het een informatiepakket was.

Na ontvangst overeenkomst direct aangetekende brief versturen met bewijs van ontvangst. Informeer na een week of 2-3 wel even bij je eigen leverancier of je niet 'per ongeluk' bent afgmeld door de NEM!

MARREVA
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2008 22:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MARREVA »

Het is belangrijk dat, als je afziet van de aanmelding als klant van NEM, je de opzegbrief aangetekend stuurt: NIET naar het postbusnummer, maar naar hun vestiging Veerstraat 1, 3016 DE Rotterdam. Zo heb je altijd bewijs dat je binnen de 7 werkdagen de overeenkomst hebt geannuleerd.
Het kost je wel 6,65 euro, maar de les is geleerd: nooit meer reageren op een telefonische colportage, tenzij vooraf bijv. dokumentatie is toegestuurd. Het mooiste is nog, dat achteraf blijkt dat ik bij Green Choice met hun actie van l jaar vast contract een super voordelige leverancier heb (al enige jaren), dus ben ik even blij dat ik het "welkomstpakket" tijdig heb geannuleerd!

MARREVA
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2008 22:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MARREVA »

ik zie dat ik nog iets belangrijks vergeten ben in mijn tip voor de adressering. Vergeet niet in het adres te zetten: afdeling Customer Care, anders weet men niet naar welke afdeling het moet.

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door graham27 »

en het is wel veerkade 1 3016 DE en niet veerstraat nummer 1 ;)
en vergeet idd er niet bij te zetten "consumer care".
en als je wel naar het postbus adres stuurt kijk dan ff na op http://www.tracktrace.nl of het wel is aangekomen ik heb nu al 3 keer na het postbus adres gestuurd waarvan die een keer is aangekomen en de 2 keren daarna blijft het steken in het sorteercentrum in arnhem.

maxrock1
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2008 00:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door maxrock1 »

Ook ik ben vandaag door NEM gebeld op ons geheime telefoonnummer waarover de dame niet wilde zeggen wie haar dit nummer had verstrekt!!
Bovendien is mij in het gesprek niet 1x verteld dat het gesprek werd opgenomen!! Ik ben geluidstechnicus en kon dus horen dat het werd opgenomen en toen ik daarnaar vroeg weigerde ze hierop te antwoorden. Ze bleef doorpraten dat ze mij een welkomstpakket ging sturen, waarop ik heb gezegd dat ik niet wenste mee te werken aan dergelijke oplichtersproktijken. Echter de dame van NEM bleef hardnekkig doorgaan met haar praatje en herhaalde mijn adres waarop ik ontkennend heb geantwoord. Ik durf te stellen dat ze nu ondanks al mijn weigeringen en opmerkingen gewoon stoïcijns doorgaat met mij ongewenste rotzooi van NEM te sturen. Als dit gebeurt hebben ze toch echt de verkeerde persoon lastig gevallen. Ik neem namelijk zelf dergelijke onzin gesprekken ook altijd op en kan niet wachten om dit soort bedrijven vorstelijk aan te pakken. Hoe eerder ze van de markt zijn des te beter en rustiger is het weer in Nederland.
Voor oplichterij wens ik mij niet te lenen!! Daar huren ze maar een acteur voor!! Oh? Werken die daar al? Vandaar dat ze ook nooit reageren op iemands vragen en opmerkingen!! Mensen, gewoon massaal naar consuwijzer.nl en de toezichthouder energiebedrijven schrijven met uw klacht en vooral aangetekend met handtekening voor ontvangst opzeggen bij NEM binnen 7 dagen na ontvangst van een schriftelijke bevestiging van het contract dat ze ongewenst met u zeggen aan te zijn gegaan. De wet schrijft voor dat ze verplicht zijn u weer per omgaande bij uw oude leverancier terug te plaatsen, ZONDER kosten!!!
Laat u niet gek maken of bij de neus nemen door deze oplichters van de NEM.

I'msonaive
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 sep 2008 12:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door I'msonaive »

****

Ben net gebeld door zo'n gluiperd. De mooie praatjes aangehoord, bandje ingesproken en krijg maandag een zo'n fantastisch pakket toegestuurd met een opzegtermijn van 7 dagen. Had een beetje naar gevoel na het gesprek en wilde voor de zekerheid even op internet kijken en ja hoor..ik zie nu dat ik dus genaaid ben.

Wat te doen?

Is het voldoende om het pakket aangetekend terug te sturen naar:

De Nederlandse Energie Maatschappij
Afdeling customer care
Postbus 23064
3001 KB ROTTERDAM

?

Ik stuur niet zo vaak brieven, kun je aangetekende brieven naar een postbus sturen?

MARREVA
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 sep 2008 22:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MARREVA »

Hallo Imsonaive, als je de 2 voorgaande mails leest, heb je al antwoord op je vraag. Dus voor de zekerheid herhaal ik het nog even: ik zou als ik jou was, een aangetekende brief NIET naar het postbus adres sturen, maar naar een van hun vestigingen (zie hun website): Ned.Energie Mij, Afdeling Customer Care, VEERKADE nr 1, 3016 DE Rotterdam Vraag ook om een bevestiging van je opzegging, dan zit je helemaal goed!
Groetjes

veldead
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 okt 2007 13:49

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door veldead »

Mijn moeder van 85 werd deze week gebeld door de Nederlandse Energie Maatschappij B.V. met de mededeling dat Essent (haar huidige leverancier zou stoppen met het leveren van energie aan consumenten en nog alleen zou leveren aan grootgebruikers.
mijn moeder vertelde tegen de persoon aan de telefoon dat zij absoluut niet van plan was te wisselen van stroom leverancier.
Deze persoon aan de telefoon bleef echter herhalen dat de Nederlandse Energie Maatschappij B.V. alle consumenten automatisch had overgenomen van Essent.
Uiteindelijk werd haar gevraagd of haar gegevens die zij van Essent hadden doorgekregen klopten.
Toen zij zei dat de naam niet klopte, vroeg men hoe de naam dan wel was en werd het gesprek hierna direkt beeindigd.
Even later heeft zij Essent gebeld met de vraag, wat er waar was van dit verhaal.
Essent ontkende het bovenstaande verhaal maar vertelde haar dat zij nu overgestapt zou zijn naar de Nederlandse Energie Maatschappij B.V.
En dat zij onmiddelijk een aangetekend schrijven zou moeten sturen aan de Nederlandse Energie Maatschappij B.V. waarin zij de overstap moest ontkennen.
Zij heeft toen haar ouderwetse typemachine genomen en een brief (met doorslag) getypt en deze aangetekent opgestuurd naar de Nederlandse Energie Maatschappij B.V..
Zij moest toen ruim 6 euro betalen voor dit aangetekend schrijven.
De Energiekamer maakt zich er met de opmerking dat men maar eerst kontakt moet omnemen met de ebergieleverancier erg gemakkelijk van af.
Kan hier nu echt niets aan gedaan worden?

carolien1965
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2008 14:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door carolien1965 »

Ik ben vandaag wel 4 x gebeld door de NEM, maar ik verbrak telkens de verbinding, en zij blijven het maar proberen.
Bij het 2e telefoontje werd ik boos, het 3e telefoontje kwam er snel achteraan en werd ik zelfs uitgelachen. Het 4e telefoontje kwam vanmiddag en heb ik opgehangen.
Ik hoop dat die belletje van NEM een keer ophouden. Ik word er doodmoe van.

Ik heb er wel melding van gemaakt bij de NMa.

m.vr.gr.
carolien1965

rem01
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 sep 2008 00:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door rem01 »

Wij zijn ook de klos! vriendin is erin getrapt en dus nu moeten we het oplossen...

Heeft het zin om aangefte te doen tegen oplichterij? Als eenieder dit zou doen?

We zijn toch vals voorgelicht doordat ze de klant voorhouden dat ze gefuseerd zijn...
Ook is de prijsopgave niet correct! Ze zeggen dat ze het verschil dubbel terug betalen. Ze zijn duurder!

uilskuiken
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 sep 2008 18:24

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door uilskuiken »

Ben er ook in getrapt bedankt voor de tips, de brief gaat zo aangetekend weg! Ook bij mij zeiden ze een samenwerkingsverband te zijn aangegaan in mijn geval met de NUON. Hierom stemde ik in met een informatiepakket, de bandopname die gemaakt werd werd bij elke kritische vraag van mij stopgezet met een ik zal het u nog een keer uitleggen mevrouw, ik zou nu nog niet eens gratis stroom van ze willen hebben ik voel me zo misleid! Dat vind ik nog het ergste dat ik me zo dom voel, mijn man zei ook al hoe kun je daar nu intrappen....

mlbroek
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 sep 2008 10:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mlbroek »

Ik ben er dus ook net ingestonken... :evil:
Had ik nou maar eerst deze site bekeken, want het is ook nog m'n eigen schuld omdat ik een of andere enquete in heb gevuld, dat doen we dus ook niet meer. Zodra ik het pakket heb ga ik het aangetekend terugsturen. Bah, weer €6,50 weggegooid en nou maar hopen dat het goed komt. :cry:

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kiz »

Pas maar op.... net probeerde een jongeman van genoemde Nederlandse Energie Maatschappij mij wijs te maken dat Eneco Netbeheer niet meer bestaat... En toen ik opmerkte dat Eneco mij daar niet over heeft geïnformeerd hing 'ie op!

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kiz »

hmmm...
imho zou de informatievoorziening van Eneco zélf dan ook wel wat beter kunnen. Is toch ook in hun eigen belang dat klanten zich niet laten inpakken door dit soort "klok en klepel" praatjes?

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jsp »

Ik heb ook geen bericht gehad dat het netbeheer in de traditionele Eneco-gebieden tegenwoordig onder Stedin valt. En ik lees en bewaar echt alles!! Ik las het op dit forum en zag het op de laatste afrekening.

Toch is dit geen verkoopargument voor de NEM. Zij verzorgen alleen de levering van energie (al dan niet ongevraagd) en het maakt daarvoor helemaal niets uit wie de netbeheerder is. NEM heeft niets met die tarieven te maken, ze kunnen ze hoogstens doorberekenen. En daarbij profiteren ze heel handig van de door de overheid gecreëerde onduidelijkheid en verwarring.

Goede zaak, die privatisering. Wordt het heel transparant van! Is allemaal in het belang van de consument!

Edit - tikfoutjes verbeterd -
Laatst gewijzigd door jsp op 06 sep 2008 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door kiz »

Toch is dit geen verkoopargument voor de NEM
Het mag dan geen verkoopargument zijn, de jongeman van de NEM die mij benaderde deed toch een hele duidelijke poging verwarring te stichten door over "voormalig Eneco" te spreken en te suggereren dat NEM de levering zou overnemen. Toen ik daar dus op doorvroeg hing hij op.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

@ STEDIN:

http://www.stedin.net/
Stedin is per 1 juli de nieuwe naam van Eneco NetBeheer. Een naam waarmee we ons op de energiemarkt willen profileren als expert in het transporteren van energie en beheren van energienetten.

Deze website geeft informatie over de aansluiting, de transportnota en onze tarieven. Ook vindt u hier informatie over het bedrijf, ons beleid en onze vacatures.

Persbericht -ook op stedin site te lezen:

Stedin. De nieuwe naam van Eneco NetBeheer.

Rotterdam, 30 juni 2008 - Eneco NetBeheer heeft per 1 juli een nieuwe naam: Stedin. Stedin staat voor werken in een stedelijk dynamische omgeving. De nieuwe naam en huisstijl zijn ingegeven door de noodzaak om als regionale netbeheerder een duidelijk en herkenbaar eigen gezicht te krijgen binnen de Eneco Holding N.V. De netbeheerder heeft als transporteur van energie en beheerder van energienetwerken, duidelijk andere taken dan bijvoorbeeld leveranciers van energie.

Stedin neemt de expertise mee van Eneco NetBeheer, om daarmee te werken aan nog grotere deskundigheid in energietransport. Met steeds meer taken en medewerkers spant het bedrijf zich in om voor bijna twee miljoen huishoudens en bedrijven, veilig en continu energie te transporteren naar een groot deel van de Randstad, waaronder drie van de vier grote steden Den Haag, Utrecht, Rotterdam, maar ook naar Haarlem, Dokkum en Weert.
Stedin is een 100% dochteronderneming van Eneco Holding NV. De bedrijfsnaam van Eneco en haar overige bedrijfsonderdelen blijven ongewijzigd.

Voor aanvullende informatie kan de redactie contact opnemen met:
Cor de Ruijter
088-8960313
[email protected]

Klaarblijkelijk achtte de pers dit echter geen noemenswaardig nieuwsbericht om te plaatsen in de verschillende kranten/dagbladen.
Ansich juig ik de nieuwe -her-benaming(en) van netbeheerders toe. Al was het maar om daarmee eindelijk een duidelijk onderscheidt te maken voor de consument tussen netbeheerder en leverancier gedeelte.
Kwalijk is wel dat de netbeheerder haar aangesloten klanten hierover niet middels een schrijven heeft geinformeerd. Lijkt me dat dit moet kunnen met al die gemaakte onterecht winsten van de afgelopen jaren. ;-)

Essent (leverancier en netbeheer. nog steeds exact zelfde naam. schept verwarring)
Etc........

Gesloten