Klopt, ik schreef ook dat hij de service die hij wilde leveren meer niet kon leveren. Want uiteindelijk moet er wel brood op de plank zijn.
Hij had de keuze of de toko sluiten, of op een andere manier verder.
Met alle respect, maar dat zegt toch veel over de consument, niet over de winkelier.
Ik was laatst bij C&A om kleding te kopen.
Het enige wat je van die verkopers hoort is dat de consumenten zo brutaal zijn, je niks goed kunt doen, veeleisend zijn, enz, enz.
Wat mij echt opvalt is dat de consument heel wispelturig is.
Er is geen touw aan vast te knopen wat ze nu precies willen.
Ik zal het proberen uit te leggen:
Als een consument een heel goedkope product koopt waarvan de kwaliteit ver te zoeken is maar heel goedkoop, dan is het de keuze van de consument om dat te doen.
Maar als er iets mis mee is, dan wordt die winkelier wel uitgemaakt voor weet ik wat, omdat hij troep verkocht heeft.
De consument gaat naar een winkel de producten kopen, omdat die goedkoop zijn en ook geen service heeft.
De consument wilt dan geen service hebben. En tegen de winkelier roepen die wel service biedt dat hij veel te duur is en beter zijn tent kan sluiten.
Maar als er iets is dan eist men wel service en begint men te mopperen en te schelden dat die winkelier troep verkoopt en geen service heeft.
Soms vraag ik me eens af en ik denk:
Consument, trek die bek los en zeg nu eens wat je werkelijk wilt.
Echter de consument kan dat niet zeggen, omdat ze niet weten wat ze willen.
Nogmaals:
Ik wil hier helemaal niet de consument in het kwaad daglicht zetten, maar deze zaken vallen gewoon op.
En dan hou ik me nog in, maar als ik andere winkeliers hoor, dan is er echt een probleem.