LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lindorff B.V.
Re: Lindorff B.V.
Ik dacht dat ze maar op 1 rekening beslag mogen leggen.Want meestal als er een beslag is,dat de bank,werkgever een andere rekening opent,en dat daar geen beslag opgelegd mag worden
Bij een bankbeslag wordt er bij één bepaalde bank beslag gelegd op alle rekeningen die op naam staan van de schuldenaar. Dit kunnen dus meer dan 1 rekening zijn. Alleen tegoeden die op het tijdstip van beslag op de rekening stonden zijn voor beslag vatbaar. Legt de deurwaarder om 10.00 uur beslag en is het saldo 0,00 euro, en tien minuten later wordt de Jackpot van zoveel miljoen gestort, dan heeft de deurwaarder dus pech.
Oke, dat weet ik nu.
Maar bij Dancis hebben ze nu dus 2keer beslag gelegd en dat mag dan als ik het goed begrijp.
Ik vind het toch een vreemd gedoe.
Eerst mag je beslag leggen zo vaak nodig is.
Dan als er niets op staat ten tijde van beslag heeft de deurwaarder pech en 10 min later als er de jackpot op valt mag er geen beslag meer worden gelegd.
Dan doe je dat toch een dag later ,beslag leggen.
Ik kan het niet echt meer volgen,ik vind het tegenstrijdig.
Maar bij Dancis hebben ze nu dus 2keer beslag gelegd en dat mag dan als ik het goed begrijp.
Ik vind het toch een vreemd gedoe.
Eerst mag je beslag leggen zo vaak nodig is.
Dan als er niets op staat ten tijde van beslag heeft de deurwaarder pech en 10 min later als er de jackpot op valt mag er geen beslag meer worden gelegd.
Dan doe je dat toch een dag later ,beslag leggen.
Ik kan het niet echt meer volgen,ik vind het tegenstrijdig.
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Mag ik me aansluiten in de rij?
Hier voor me ligt een brief van een incasso & gerechtsdeurwaarders kantoor, inzake een vordering van Lindorff Purchase BV. Het bedrag is niet misselijk; bijna 650 euro. En ik heb niet het flauwste idee wat voor vordering dat kan zijn. Tot ik deze brief kreeg, had ik nog nooit van Lindorff gehoord, laat staan dat ik ooit post van ze heb gehad. Ik heb geen best geheugen, maar een vordering van dat formaat vergeet je niet zomaar! Er staat niet bij waar het voor is, alleen dat ik binnen een week moest betalen. Ik heb de illustere mevrouw Bosch maar eens gemaild, want als ik driwkwart van een maandinkomen moet dokken, wil ik wel weten waarom. Ik ben er 99% zeker van dat ik niemand iets schuldig ben maar we zullen zien. Ik hoop dat dit niet net zo'n soap wordt als bij een aantal andere mensen in dit topic. Want als er iets is wat ik er niet bij kan hebben, is het dat wel!
Ik hou jullie op de hoogte...
Hier voor me ligt een brief van een incasso & gerechtsdeurwaarders kantoor, inzake een vordering van Lindorff Purchase BV. Het bedrag is niet misselijk; bijna 650 euro. En ik heb niet het flauwste idee wat voor vordering dat kan zijn. Tot ik deze brief kreeg, had ik nog nooit van Lindorff gehoord, laat staan dat ik ooit post van ze heb gehad. Ik heb geen best geheugen, maar een vordering van dat formaat vergeet je niet zomaar! Er staat niet bij waar het voor is, alleen dat ik binnen een week moest betalen. Ik heb de illustere mevrouw Bosch maar eens gemaild, want als ik driwkwart van een maandinkomen moet dokken, wil ik wel weten waarom. Ik ben er 99% zeker van dat ik niemand iets schuldig ben maar we zullen zien. Ik hoop dat dit niet net zo'n soap wordt als bij een aantal andere mensen in dit topic. Want als er iets is wat ik er niet bij kan hebben, is het dat wel!
Als je contact met Mevr Bosch opneemt kunt u betalen.
- Die zegt altijd de vordering is terecht u moet betalen.
Even voor de goede orde: In mijn voorbeeld is er om 10.00 uur beslag gelegd, en wat er om 10.00 op de rekening staat valt onder het beslag en kan worden opgeeist door de deurwaarder. De deurwaarder noteert bij het leggen van het beslag het tijdstip op het exploot van beslaglegging. De bank moet dan binnen 4 weken aan de deurwaarder een verklaring afgeven wat er op dat moment op de rekening(en) aanwezig was. Als om 10.15 een bedrag wordt bijgeschreven valt dat niet onder het beslag. Er ligt dus geen beslag op. De deurwaarder komt dus niet eens te weten of er geld werd bijgeschreven want de bank geeft alleen de saldi door van 10.00 uur.snepke schreef:Oke, dat weet ik nu.maar bij Dancis hebben ze nu dus 2keer beslag gelegd en dat mag dan als ik het goed begrijp.Ik vind het toch een vreemd gedoe.Eerst mag je beslag leggen zo vaak nodig is.Dan als er niets op staat ten tijde van beslag heeft de deurwaarder pech en 10 min later als er de jackpot op valt mag er geen beslag meer worden gelegd.Dan doe je dat toch een dag later ,beslag leggen.Ik kan het niet echt meer volgen,ik vind het tegenstrijdig.
Een deurwaarder kan wel opnieuw beslag komen leggen dus en moet dan dus weer afwachten of er gelden op de rekening(en) aanwezig waren op het tijdstip van beslag.
Oke, bedankt dit is duidelijk, maar wat is het verschil tussen loonbeslag en bankbeslag.Het loon wordt op de bank gestort ,dus met bankbeslag is dat loon ook weg of zie ik dat verkeerd,volgens mij maakt het in weze niets uit
Welkom bij de Lindorff gedupeerden club!!!cdepaus schreef:Mag ik me aansluiten in de rij?
Ik ben zelf ook een van de gedupeerden en heb ook zo'n spookfactuur ontvangen.
Naar aanleiding van de vele klachten die binnenkomen heb ik recent een meldpunt geopend op de site : Tros Opgelicht onder de rubrieken : recht, webwinkels en financieel / juridisch.Dus het staat je geheel vrij om je mening daar te ventileren!
Lees ook eens mijn openingstopic op deze site van vorige week over dit onderwerp!!
Onder de titel: Incasso bureau Lindorff b.v./ Kruitvat Entertainment Shop Online.
Dan kun je alvast kennisnemen van de werkwijze van Lindorff.
Die voor ons inmiddels al heel herkenbaar is!!!
Nog even ter support een eerste juridische EHBO hulp voor jou!
Daar gaan we:
Raak niet in paniek ,wees niet bang,we steunen elkaar!
Een Incassobureau heeft geen wettelijke status, dus hebben ze net zoveel recht als de melkboer,ze mogen wel geld vragen maar verder niks.
Betaal voorlopig niets!!!!
Op de sit van Tros Radar kun je een voorbeeldbrief uitprinten.
In de rubriek :Radar helpt,vind je een filmpje waarin dit onderwerp op 14 januari 2008 is behandeld in een tv uitzending .Die zou ik zeker even bekijken er worden nuttige tips gegeven door advocaat mr.Pim de Vos.Met de eerste voorbeeldbrief
kun je bezwaar maken.Stuur die bij voorkeur met een fax of aangetekend.
Ga niet telefonisch in discussie,met Lindorff,geef nooit je telefoonnummer!
Inverband met de bewijslast!
En houd er rekening mee dat een medewerker van lindorff,mevrouw Bosch de hele
dag op deze site meeleest.!!! Dat merk je aan het volgende:als zij een nieuwe gedupeerde ontdekt op dit forum dan plaats ze direct een e-mail met het bericht of je met haar in contact wilt treden : arrow:
doet ze bij alle klachtensite's . O.a.ook Vara Kassa en Klachtenradar.nl.
Hoe ziek kan een mens zijn !
En tot slot als je het bezwaarschrift ondertekent plaats da niet je handtekening!
Maar voor de veiligheid gewoon je naam in schrijfletters.
Dat is voor je eigen veiligheid....meer kan ik niet vertellen want Miss Bosch leest mee!
Zo nu kun je even vooruit,bedenk wel ,er is nog hoop want de zaak Lindorff / bigdennis van gedupeerde: bokdan, is vandaag opgelost ( lees het dossier!)
En nogmaals blijf kalm en betaal niet ,Miss bosch zal eerst de bewijzen moeten tonen op welke manier zij aan die vordering komt.Wie eist die bewijst.
En , o ja Miss Bosch als je dit natuurlijk weer meeleest: Slaap lekker vanavond.
Sterkte Paus ,we steunen je!!!!!!!!
Groetjes
Als je even op pag 25 kijkt van dit forum.
- Daar staat de akte van royement
- Divese profitletters gehad om mij te dwingen tot betaling
Laatst gewijzigd door snepke op 08 jan 2010 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Het verschil tussen een loon- en een bankbeslag is dat het eerste beslag 'periodiek' is en bankbeslag 'niet periodiek'.snepke schreef:Oke, bedankt dit is duidelijk, maar wat is het verschil tussen loonbeslag en bankbeslag.Het loon wordt op de bank gestort ,dus met bankbeslag is dat loon ook weg of zie ik dat verkeerd,volgens mij maakt het in weze niets uit
Bij een loonbeslag wordt er beslag gelegd en moet de werkgever of uitkerende instantie alle gelden boven een wettelijk bepaalde beslagvrije voet inhouden en overmaken aan de beslaglegger. Dit beslag blijft geldig tot de vordering voldaan is, het dienstverband of uitkering beeindigd wordt of indien iemand tot de WSNP wordt toegelaten of failliet verklaard wordt.
Een bankbeslag is een momentopname, zoals ik al heb uitgelegd. Eigenlijk is het een gok want de kans is groot dat het niets voor de schuldeiser oplevert. Er geldt ook geen beslagvrije voet bij een bankbeslag zodat het inderdaad zo kan gebeuren dat het net gestorte salaris wordt opgeeist.
Een deurwaarder zal dus ook liever loonbeslag leggen als dit kan. Als er een betekend vonnis is mag de deurwaarder tevoren informatie inwinnen bij werkgever of uitkerende instantie. Soms blijkt uit die info echter al dat loonbeslag geen zin zal hebben omdat er bijvoorbeeld al meerdere beslagleggers zijn die de inhoudingen moeten verdelen. Een rekensommetje leert dan soms dat een loonbeslag dan te weinig of niets zal opleveren. Of soms ligt er preferent beslag door bijvoorbeeld de Belastingdienst die nog jaren gaat duren.
Stel dat de deurwaarder dan bankbeslag legt, en het salaris of de uitkering die niet onder het door de andere eiser(s) gelegde loonbeslag valt, de beslagvrije voet dus waar iemand van dient te leven, wordt door het bankbeslag getroffen, dan is het toch zinvol voor de schuldenaar om er werk van te maken en de zaak voor te leggen aan de executierechter. Immers, de deurwaarder is op de hoogte van het loonbeslag en een bankbeslag kan dan als een verkapt loonbeslag opgevat worden. Dan moet wel aannemelijk gemaakt zijn dat wat onder het bankbeslag valt de beslagvrije voet betrof. Dit moet niet moeilijk zijn want de werkgever of uitkerende instantie heeft info verstrekt, of de schuldenaar had dit zelf ook gedaan. En natuurlijk zijn er ook bankafschriften.
Het is dus zeker niet altijd zo dat de deurwaarder altijd in zijn recht staat om dat bankbeslag te leggen!
ik heb zelf geen ervaring met lindorf bv maar dit is een koopje wat "ik zou moeten betalen inclusief nog eens 2,98 euro aan informatiekosten en 1,19 euro aan rente!. " iemand die je zown bedrag rekent is nep... denk dat je dan gerust 100 euro meer betaald....
Wat bedoel je precies?poisonic schreef:ik heb zelf geen ervaring met lindorf bv maar dit is een koopje wat "ik zou moeten betalen inclusief nog eens 2,98 euro aan informatiekosten en 1,19 euro aan rente!. " iemand die je zown bedrag rekent is nep... denk dat je dan gerust 100 euro meer betaald....
Overigens dat bedrag informatiekosten kan kloppen, dat zijn de kosten incl. BTW die een gerechtsdeurwaarder moet maken om informatie bij de Gemeentelijke Basisadministratie in te winnen, uitsluiten voorafgaande aan een ambtshandeling (zoals het uitbrengen van een dagvaarding, betekenen vonnis of beslaglegging)
Pavlova bedankt voor de duidelijke uitleg,zo snap ik het tenminste
sorry dat ik zown raar antwoord gaf....
maar ik dacht dat die kosten veel hoger waren
mijn excuses
maar ik dacht dat die kosten veel hoger waren
mijn excuses
Het is toch niet te geloven ,kreeg vandaag een brief van de rechtbank(Lindorff/cd Hadden tot 25 nov uitstel gevraagd)hebben ze weer uitstel gevraagd.Ze proberen onder de schadevergoeding uittekomen.Ik heb het gehad met firma list en bedrog.
- Krijg ik weer een brief ga ik niet accoord met royement,dan maar een vonnis.
- De rechtzaak win ik zowiezo
Zo is het helaas gesteld met de huidige bedrijfjes pas als ze in dag slecht licht staan willen ze plotseling de mensen wel helpen schandelijk dat deze bedrijfjes pas in actie komen als het te laat is en het leed is geschied.
voorkomen is beter dan genezen zeggen ze ook wel.....
ik hoop dat jullie problemen zo snel mogelijk en goed opgelost worden.
voorkomen is beter dan genezen zeggen ze ook wel.....
ik hoop dat jullie problemen zo snel mogelijk en goed opgelost worden.
Zo erg komen ze ook niet in actie.Dit is de derde keer dat ze uitstel vragen.Vanaf juli is het nu al bij de rechtbank,het schiet niet op.Heel de zooi is al aan de gang vanaf sept 2007.ik wil er vanaf .Het is iedere keer geklooi.ze beloven vanalles maar er komt niets uit.
blijf vol houden meid ik heb tenslote ook me zin gehad
dank je Rene.Ik ga nu niet meer opgeven,echt niet.Ik ga nu door tot het bittere eind.Als ik nu opgeef hebben ze nog hun zin.
juist en dan lachen ze zich dood als je nu stop