LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pretium Telecom

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Wilt u hier ook even laten weten of Pretium annulering contract schriftelijk bevestigt? Wij lezen graag dat iemand succesvol geannuleerd heeft.

Chrisdec
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2008 16:03

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Chrisdec »

Op mijn werk worden we de laatste week 8 keer per dag, ja je leest het goed ACHT KEER per dag gebeld door pretium telecom.

Wij hebben al meerdere malen, eerst vriendelijk, maar nu iets minder vriendelijk de medewerker aan de andere kant laten weten dat wij geen interesse hebben.

Zeker omdat wij meerdere lijnen hebben, laat het ze niet horen bij pretium, want dan kunnen ze misschien wel in 1 keer 12 lijnen oversluiten :lol: Blijven wij gewoon bij KPN.

Probleem is dus in deze, ik ben geen klant, en wil ook geen klant worden, maar wordt wel 8 keer per dag lastig gevallen met die onzin. Ze bellen met een onbekend nummer, dus ik kan in onze telefooncentrale niets blokkeren. En niet opnemen is ook geen optie, want het kan ook een klant zijn.

Op dit moment als er gebeld wordt, neem ik gewoon de telefoon op. Indien de persoonzich aan de andere kant van de lijn zich meldt als zijnde van pretium o.i.d. leg ik zonder iets te zeggen gewoon neer. Ik kan mijn tijd wel beter gebruiken en maak mezelf er alleen maar boos over.

Ook wij zijn zowel zakelijk als prive aangemeld bij infofilter, maar dat helpt helemaal niets, zowel niet prive als zakelijk, telefoon of fax.
Ik denk dat het tijd wordt dat ons kabinet zich nu eens gaat buigen over dit soort colportage, enquetes, en andere "aanbiedingen"

Als ik ergens info over wil hebben, weet ik de zoekmachines ook te vinden. Ik begin weer boos te worden :?

Peter Irma
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 aug 2008 16:58

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Peter Irma »

Ook wij zijn of dreigen slachtoffer te worden van deze onwelriekende club. Op niet onduidelijke wijze wordt korting geboden waarbij wordt voorgedaan of KPN een aanbieding heeft door te zeggen dat je 10% korting op de KPN rekening krijgt als je automatisch laat incasseren. Vervolgens lang verhaal met van alles en nog wat maar geen Pretium en plompverloren 2 weken later de bevestiging dat het abonnement van KPN wordt overgenomen omdat niet tijdig gereageerd is op een brief die ik niet ontvangen heb. Vervolgens ronduit onbeschoft te woord gestaan na lange tijd te hebben moeten wachten op de helpdesk. Verzoek om het toegestuurde en niet ontvangen infopakket dan nogmaals te verzenden worden afgedaan met "u moet maar een briefje schrijven", zo'n beetje de enige tekst die van Pretium afkomt. Nou, dat hebben we gedaan. Meneer Nyks, ik wens u veel succes met deze winkel van laag allooi. Mocht deze aangekondigde omzettiong niet teruggedraaid worden dan gaat de onderste steen boven bij Radar, Consumentenbond, Opta en wie het maar horen wil. Wat een vreselijke manier van je business willen doen. Kennelijk is het nodig en zijn er geen steekhoudende argumenten te bedenken om op een transparante manier brood te verdienen. Bijna zielig
Voor tips of hulp sta ik altijd open....!!!

Chrisdec
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2008 16:03

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Chrisdec »

Ik heb even gekeken wie er nu achter Pretium zit.
Via SIDN kwam ik er achter dat ze in Haarlem zaten,
Ze werken onder de naam Pretium B.V. en er staat ook een "normaal" telefoonnummer bij.
Ik zal niets onthullen, maar via SIDN kun je door uitgebreid te zoeken op het betreffende domeinnaam zien wie de registratiehouder is.
Dan nog eens ff in het online register van de KVK zoeken.... wellicht is het handig eens langs te gaan met een brief, of e.e.a. door te spelen aan breekijzer achtig programma's.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Peter Irma
U bent te laat om deze overeenkomst te annuleren volgens de normale colportage termijn maar in uw geval lijkt dit dwaling te zijn. Pretium deed zich voor als KPN.
Het verstandig om schriftelijk aangetekend aan te geven dat u alsnog de overeenkomst per direct ontbindt omdat Pretium onder valse voorwendselen u een contract aangepraat heeft. Geeft aan dat u een selectieve blokkade op Pretium laat zetten en zult storneren tot deze effectief is. U herhaalt dat u contract ontbindt op grond van dwaling.
Geeft aan dat als u binnen 4 weken geen schriftelijke reactie en log van het gesprek heeft ontvangen of een brief van een incassobureau ontvangt dit voorlegt aan de Geschillencommissie.
----------------------------
Vernietigbaarheid
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie

Vernietigbaarheid en nietigheid zijn verwante noties in het recht. Bij vernietigbaarheid gaat het erom dat een rechtshandeling kan worden vernietigd door een van de partijen die bij de rechtshandeling zijn betrokken.

Een voorbeeld hiervan in het Nederlands recht is een overeenkomst die tot stand is gekomen onder invloed van dwaling, zoals in artikel 228 van Boek 6 van het Nederlands Burgerlijk Wetboek (art. 6:228 B.W.) is opgenomen. Het gaat hier niet, zoals bij nietigheid, om een situatie die onafhankelijk van de wil van partijen geldt, maar om een mogelijkheid. Als degene die zich op de vernietigbaarheid kan beroepen dat niet doet, blijven de rechtsgevolgen, met andere woorden, in stand. Doet hij dat wél, dan heeft de vernietiging, op grond van art. 3:53 B.W., terugwerkende kracht: de rechtshandeling wordt geacht nietig te zijn geweest.
Stuurt de brief aangetekend met ontvangstbevestiging. Ik kan helaas niet garanderen dat het u lukt de overeenkomst nietig te verklaren, maar het zou leuk zijn als dat wel zou lukken. Zijn zij erin geslaagd om duidelijk te zeggen dat u een overeenkomst met Pretium sluit en u zegt ja, dan ben ik bang dat u er toch ingeluisd bent.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

@ Chrisdec

Als u dit bedrijf verzoekt u uit hun bestand te halen, dan horen zij dit te doen en u dus niet meer te bellen.

Telemarketing:
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier

spiritpegasus
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 aug 2008 11:18

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door spiritpegasus »

Ik heb net mijn eerste week achter de rug bij een callcenter. Mijn werk is het verkopen van een Pretium telecom contract. Ik zeg duidelijk en rustig mijn naam en achternaam en dat ik werk voor Pretium telecom. Ik pretendeer niet van KPN te zijn, maar vraag wel of de client die ik bel een abbonnee is bij KPN. Als ze nl al abbonnee zijn bij een andere goedkopere provider zeg ik dat ik het niet goedkoper kan aanbieden en wens de mensen een fijne dag. Ook de clienten die meteen zeggen dat ze geen interesse hebben, wens ik een fijne dag toe. Zelfs op de mensen die klakkeloos ophangen word ik niet boos. Het is ook vervelend als je veel gebeld wordt door callcenters. Privé gebeurd mij dat ook. Ik blijf wel altijd vriendelijk. Kost zo weinig moeite. Bedenk altijd maar dat iedereen zijn werk doet. In de voicelog vertel ik duidelijk dat wij het contract van de huidige aanbieder overnemen en vraag daarvoor accoord. Sommige mensen haken dan alsnog af, dat is hun recht. Ik behandel elke potentiele client hetzelfde, en neem de tijd voor iedereen. De reden volgens mij dat er veel ouderen worden gebeld is omdat veel "jongere" mensen geen vaste lijn meer hebben. Als ik het vermoeden heb dat iemand mij niet begrijpt, ziek of hardhorend is, houd ik het gesprek kort, wens ze een fijne dag en probeer zeker niet een abbonnement te verkopen. Ik als callcenter medewerker ben niet verantwoordelijk voor het gedrag van Pretium, maar wel voor mijn eigen manier van spreken en me aan de door Pretium vastgelegde regels te houden. Mij is niet opgedragen me onbeschoft of pushy te gedragen. Willen mensen niet, dan wens je ze een fijne dag. Dat is de opdracht die ik heb, buiten de opdracht om duidelijk te zeggen wie ik ben en waarvoor ik bel. We weten natuurlijk allemaal dat je van al die klanten van Pretium die tevreden zijn met hun contract, niets hoort of ziet. Tevreden klanten, vinden het niet nodig om online te zoeken naar een site om te zeggen hoe blij ze zijn. Op een site voor klachten vind je ook klachten. De Opta heeft Pretium toestemming gegeven om gebruik te maken van het KPN netwerk omdat zij vinden dat Pretium een bonafide profider is. Ook vind ik het vreemd dat mensen opeens echo's zouden horen na het overstappen van profider. Pretium is niet degene die het netwerk beheerd, dat is de KPN. Zou het zo zijn dat de KPN als demotiverings beleid, alle mensen die overstappen naar een andere provider niet meer zo veel aan die klant zijn netwerk qua onderhoud willen doen. t'is maar een hersenspinsel. Als mensen bij mij een abbonnementsverandering accepteren, is dat niet omdat ik lieg of onduidelijk spreek. Er zijn mensen die zo snel ze het woord prijsverlaging horen, niet meer luisteren naar de rest van de informatie. Ik kan u maar een raad geven. Luister goed en stel vragen. Veel succes.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik kan u maar een raad geven. Luister goed en stel vragen. Veel succes.
Mijn goede raad: leer een vak en zoek een goede baan!
:roll:

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ach. U bent naast zelfverklaard "ervaringsdeskundige"op telecomgebied nou ook al beroepsadviseur?? Een beetje bescheidenheid zou U beter passen!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ik krijg een déjà vue. Soortgelijke opmerkingen worden verder door mij genegeerd.
vr. gr. Tarzan de Hond

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dat is een goeie :lol: Iemand de mantel uitvegen en zelf niet tegen kritiek kunnen. Teleurstellend de Hond

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gravedigger »

annuleren volgens de normale colportage termijn
Fit is fout. Telefonische verkoop valt niet onder colportage, maar onder koop op afstand!!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Fit is fout. Telefonische verkoop valt niet onder colportage
Colportage is in de traditionele zin: het van deur tot deur gaan met de bedoeling artikelen of diensten aan de bewoner(s) te verkopen.

Het begrip wordt thans ook gebruikt als een verkoper zich via andere kanalen (televisie, telefoon, het internet) rechtstreeks tot een potentiële klant wendt
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Colportage

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door gravedigger »

Telefonische verkoop valt ook niet onder colportage, maar onder de regels omtrent kopen op afstand.
Bron:
http://financieel.infonu.nl/geld/12457- ... gewet.html

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Prima. vr gr Tarzan

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Beste forumlezers.

Een tijdje hebben jullie niets van me gehoord. Ergens in de buurt van pagina 65 heb ik geschreven dat ik op 16 mei ter zitting bij de Geschillencommissie ben verschenen. Sinds een jaar ben ik bezig om mijn gelijk te halen dat er GEEN RECHTMATIGE OVEREENKOMST dmv de voicelog is ontstaan. Daarnaast heb ik getracht de geschillencommissie te overtuigen dat er een onderzoek moet plaatsvinden mbt het juist hanteren van de voicelog. In haar definitieve en bindende uitspraak heeft de Geschillencommissie nu onlangs bepaalt dat ER GEEN RECHTMATIGE OVEREENKOMST tot stand is gekomen. Los van alles wat ons door diverse consumentenorganisaties ed. is aangereikt en is besproken middels de tv programma's heeft haar onderzoek nog weer iets nieuws opgeleverd. Misschien dat dit voor sommigen van jullie ook aan de orde kan zijn.
Op 5 juli 2007 heeft de OPTA m.b.t de voicelog maatregelen getroffen die dienen bij te dragen aan een verbetering van het zgn. WLR proces.
In de daaraan voorgaande periode zijn deze maatregelen voorgelegd aan betrokken partijen, waaronder PT die daarmee heeft ingestemd. Eén van de maatregelen betreft het voorkomen van verwarring bij de consument. Er moet sprake zijn van een duidelijke en vastgelegde wilsuiting, waarbij dient te blijken dat de consument een contract aangaat met een nieuwe aanbieder en toestemming geeft om namens hem het contract met de oude aanbieder op te zeggen. In mijn geval (gesprek 10-7-2007) is het script niet aangepast aan genoemde maatregelen. In het opgenomen gedeelte wordt geen melding gemaakt van het overgaan naar een andere provider en het beeindigen van het contract met de oude provider, laat staan dat de consument daar toestemming voor geeft. Kortom: ER IS NOOIT EEN GELDIGE OVEREENKOMST GEWEEST!! dus ben je geen abonnementskosten verschuldigd. Misschien een doorbraak ook voor jullie!!

radarbert
Berichten: 76
Lid geworden op: 10 feb 2008 11:06

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door radarbert »

Aan alle forumlezers:

Op de één of ander manier zijn de advocaten van PT er achter gekomen dat ik ook via deze forum schrijf. Hierover heb ik ook vragen gesteld aan de redactie van dit forum, omdat volgens de gedragsregels en voorwaarden geen gegevens aan derden worden verstrekt. Ik wacht nog op hun antwoord. Ik ga er vanuit dat de redactie van dit forum deze regels zelf ook respecteren.
Dit kan betekenen dat er iemand op dit forum mee doet alszijnde een gedupeerde maar in werkelijkheid iemand namens PT mee praat. Alleen kan ik dit niet bewijzen, maar voorzichtigheid is geboden.
Normaliter had ik dit niet aan de orde gesteld, maar ik word ervan beschuldigd een hetze te ontketenen op dit forum. Niets is minder waar. Zoals ik ook al eerder heb geschreven kom ik op voor de bescherming en veiligheid van de consument. Dit laat nogal te wensen over als het o.a. gaat over het juist hanteren van de voicelog.
Ik adviseer jullie wel steeds netjes te blijven in jullie bewoordingen want ergens zullen er ook zaken door PT wel op de juiste manier worden gehanteerd, alleen in heel veel gevallen dus niet. Ons doel moet zijn daar waar onjuist is gehandeld elkaar te voorzien van goede adviezen dat moet leiden tot een positief resultaat.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Fijn dat uw zaak in uw voordeel is beslist.
Bedankt voor de waarschuwing.

Miauw
Berichten: 29
Lid geworden op: 13 aug 2008 17:14

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door Miauw »

Ik vind het geen hetze. Het is triest dat er al zoveel klachten over PT op dit forum staan. Ik ben wel blij dat het dus niet alleen aan mij ligt.
PT blijft bij mij op dat jaarabonnement hameren. Ze willen dat ik een machtiging teken voor automatische incasso, terwijl ik dat per aangetekende brief (ik heb daarin gezet dat het cold calling was) + aangetekende ophefkaart heb afgemeld bij PT.
Ik wil best de abonnements- en belkosten betalen over de periode dat ik bij PT zit, maar dan na een rekening (zo'n maandoverzicht krijg je sowieso). Ik zal PT dat ook laten weten via de zoveelste brief. Anders schrijven ze misschien wel de abonnementskosten van een heel jaar af.
Ik heb me weer aangemeld bij KPN en ga 22-9 weer via KPN bellen.
Ik blijf erbij dat ik op basis van verkeerde informatie lid ben geworden van PT en daarom niet aan dat jaar vast zit.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Pretium Telecom

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het lijkt mij verstandig deze zaak voor te leggen aan de Geschillencommissie telecommunicatie.
Wellicht ten overvloede:
Checklist Geschillencommissie Telecommunicatie
https://digitaal.degeschillencommissie. ... TIE(5).pdf
De geschillencommissie:
https://digitaal.degeschillencommissie. ... e&code=tel

Gesloten