LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ***BROKKENMAFFIA****
Re: ***BROKKENMAFFIA****
nou eucalipta dan wens ik je heel veel succes
ik vind het hartstikke goed van je dat je dit gaat ondernemen,
moet zo even terug lezen of je nou barf of vers gaat aanprijzen
dat ben ik nu even vergeten
toen ik ooit mijn pup kocht stond ze op brokken
ik heb dat toen door mijn onwetendheid zo gehouden
later hoor je wel wat over vers blablabla
maar je verdiept je er verder niet in.
als ik nu een andere hond neem, waarschijnlijk weer een bastaardje uit het asiel, of misschien wel een ras, ik denk het eerste.. ik weet het nog niet
dan wil ik het met vlees gaan proberen.
barfen lijkt me een beetje eng/moeilijk, Maaaaaaaaaaaaaaar ik moet die barfplaatspagina nog steeds bezoeken.
voorlopig lees ik hier nog even mee tot ik weer aan een vriendje toe ben.
petra
uit rotterdam
ik vind het hartstikke goed van je dat je dit gaat ondernemen,
moet zo even terug lezen of je nou barf of vers gaat aanprijzen
dat ben ik nu even vergeten
toen ik ooit mijn pup kocht stond ze op brokken
ik heb dat toen door mijn onwetendheid zo gehouden
later hoor je wel wat over vers blablabla
maar je verdiept je er verder niet in.
als ik nu een andere hond neem, waarschijnlijk weer een bastaardje uit het asiel, of misschien wel een ras, ik denk het eerste.. ik weet het nog niet
dan wil ik het met vlees gaan proberen.
barfen lijkt me een beetje eng/moeilijk, Maaaaaaaaaaaaaaar ik moet die barfplaatspagina nog steeds bezoeken.
voorlopig lees ik hier nog even mee tot ik weer aan een vriendje toe ben.
petra
uit rotterdam
Denk ook dat je er erg goed aan doet om veel te lezen en te orrienteren.
Eng, tja moet je ff doeerheen en het leeft niet meer tenminste als je het niet te lang laat liggen anders loopt het vanzelf wel weer weg en ik vind het helemaal strak dat je eventueel voor een asiel hond gaat en ook daar zitten genoeg rashonden, veel sterkte en hoop toch ook veel plezier met het uitzoeken van een nieuw kameraadje, neem er de tijd voor.
Eucalipta
Eng, tja moet je ff doeerheen en het leeft niet meer tenminste als je het niet te lang laat liggen anders loopt het vanzelf wel weer weg en ik vind het helemaal strak dat je eventueel voor een asiel hond gaat en ook daar zitten genoeg rashonden, veel sterkte en hoop toch ook veel plezier met het uitzoeken van een nieuw kameraadje, neem er de tijd voor.
Eucalipta
-
Sabine / Belg/Versvleesfanaat/Pedigreefan/mannelijk/vrouwelijk?Dating dickie whatever.
sabine dus.. niet mijn vriend dit keer.
degene die het stukje schreef over knoopje los was ingelogd als Belg. ( die by the way verdomd goed hollands sprak... een vlaming schrijft anders, hebben een andere woordkeus en zinsopbouw..
dat is dus jouw vriend.
Sabientje toch.. voor wie doe je dit allemaal?
wat wil je ons nou duidelijk maken... dat je een serieuze fokster bent die vers vlees voert?
had dat dan gewoon gezegd, dat je in het verleden wellicht pedigree pal hebt gevoerd? dat is toch geen schande?
waarom zo'n komedie? heb je niet genoeg aan 1 identiteit?
ik ben een hele serieuze fokker die een CVV propageert en die hoedanigheid had je een leuke aanvulling kunnen zijn want elke bijdrage van een versvleesfokker is welkom.
echter er rijzen nogal wat twijfels bij het lezen van je berichten of je wel werkelijk een ervaren fokker bent..want en ik quote
(...)je hebt kennelijk totaal geen verstand van het fokbeleid
of weet je niet dat je na een nestje zowiezo 1 jaar moet wachten voor je weer laat dekken.
1 jaar.....
er behoort inderdaad een loopsheid tussen te zitten en die periode komt overeen met ± 1 jaar.
onze meiden zijn nou toevallig zeg in dezelfde maanden loops
toevallig? kom.. elke fokker weet toch dat in een tevenroedel o.i.v. feromonen vaak een spontane bronstsynchronisatie optreedt?
het klinkt allemaal een beetje knullig..
mijn honden zijn erfelijk ( oh.. meen je dat nou?
ze zijn op diverse dingen getest ( dierenarts, ik wil graag een afspraak maken om Wodan op zijn dingetje te laten testen )
als jij net zo getalenteerd bent om puppiekopers te overtuigen om vers te voeren als dat je mij probeert te overtuigen een serieuze, ervaren CVV fokster te zijn... dan vrees ik dat veel van jouw puppiekopers weer naar een zak brokken grijpen.
dus... doe eens een beetje beter je best!
en maak je huiswerk
sabine dus.. niet mijn vriend dit keer.
degene die het stukje schreef over knoopje los was ingelogd als Belg. ( die by the way verdomd goed hollands sprak... een vlaming schrijft anders, hebben een andere woordkeus en zinsopbouw..
dat is dus jouw vriend.
Sabientje toch.. voor wie doe je dit allemaal?
wat wil je ons nou duidelijk maken... dat je een serieuze fokster bent die vers vlees voert?
had dat dan gewoon gezegd, dat je in het verleden wellicht pedigree pal hebt gevoerd? dat is toch geen schande?
waarom zo'n komedie? heb je niet genoeg aan 1 identiteit?
ik ben een hele serieuze fokker die een CVV propageert en die hoedanigheid had je een leuke aanvulling kunnen zijn want elke bijdrage van een versvleesfokker is welkom.
echter er rijzen nogal wat twijfels bij het lezen van je berichten of je wel werkelijk een ervaren fokker bent..want en ik quote
(...)je hebt kennelijk totaal geen verstand van het fokbeleid
of weet je niet dat je na een nestje zowiezo 1 jaar moet wachten voor je weer laat dekken.
1 jaar.....
er behoort inderdaad een loopsheid tussen te zitten en die periode komt overeen met ± 1 jaar.
onze meiden zijn nou toevallig zeg in dezelfde maanden loops
toevallig? kom.. elke fokker weet toch dat in een tevenroedel o.i.v. feromonen vaak een spontane bronstsynchronisatie optreedt?
het klinkt allemaal een beetje knullig..
mijn honden zijn erfelijk ( oh.. meen je dat nou?
ze zijn op diverse dingen getest ( dierenarts, ik wil graag een afspraak maken om Wodan op zijn dingetje te laten testen )
als jij net zo getalenteerd bent om puppiekopers te overtuigen om vers te voeren als dat je mij probeert te overtuigen een serieuze, ervaren CVV fokster te zijn... dan vrees ik dat veel van jouw puppiekopers weer naar een zak brokken grijpen.
dus... doe eens een beetje beter je best!
en maak je huiswerk
Laatst gewijzigd door naomi hendriks op 07 feb 2004 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
kijk zo iemand bedoel ik nou
kennelijk doet niemand behalve jullie het hier goed
bah
voor mij geen forum meer ik concentreer me via een andere site wel op het voer
petra
kennelijk doet niemand behalve jullie het hier goed
bah
voor mij geen forum meer ik concentreer me via een andere site wel op het voer
petra
neem me niet kwalijk Naomi
maar ik lees weinig kwaads over deze fokkers
ze voeren vlees zijn trots op hun honden laten dat ook blijken en verder houden ze het vrij netjes
ik heb eerder het gevoel dat jij en bullenmans het niet kunnen hebben dat deze mensen het kennelijk zo goed doen.
ik hoop dat ze de eer aan hunzelf houden en jullie mooi links laten liggen
dick
maar ik lees weinig kwaads over deze fokkers
ze voeren vlees zijn trots op hun honden laten dat ook blijken en verder houden ze het vrij netjes
ik heb eerder het gevoel dat jij en bullenmans het niet kunnen hebben dat deze mensen het kennelijk zo goed doen.
ik hoop dat ze de eer aan hunzelf houden en jullie mooi links laten liggen
dick
ik verbaas me erover dat hier kennelijk een hobby word gemaakt in het bepalen of iemand goed of slecht is
IK WIL HIER GRAAG LEZEN OVER VLEES EN BROKKEN
IK WIL GRAAG WETEN WAAAAROM MENSEN VLEES VOEREN EN WAAAAROM MENSEN BROKKEN VOEREN!!
alhoewel, waarom mensen vlees voeren heb ik al begrepen
nu de brokken nog
misschien is het te moeilijk om het hierbij te houden
of hebben jullie soms te weinig weerwoord van brokkenmensen en beginnen jullie daarom maar tegen andere mensen
een door verbazing verslagen lezer
IK WIL GRAAG WETEN WAAAAROM MENSEN VLEES VOEREN EN WAAAAROM MENSEN BROKKEN VOEREN!!
alhoewel, waarom mensen vlees voeren heb ik al begrepen
nu de brokken nog
misschien is het te moeilijk om het hierbij te houden
of hebben jullie soms te weinig weerwoord van brokkenmensen en beginnen jullie daarom maar tegen andere mensen
een door verbazing verslagen lezer
onze honden zijn duidelijker en eerlijker dan jullie allemaal bij elkaar
Had ik wel door, nou kom dan eens kijken op barfplaats wil je meer weten over deze manier van voeren.
Eucalipta
Eucalipta
hoe weten jullie nou dat ''gast'' en ''belg'' dezelfde zijn?
en ''vlees-fokker'' en ''vleesfokker''??
ik bedoel, zij hebben ooit een bericht achtergelaten maar wie zegt dat een stelletje aso's de boel hier niet extra gaan lopen stangen door hun namen en berichten te gebruiken?
dat is vrij eenvoudig hoor
verder vind ik het heel jammer dat je hier niet normaal kan communiceren met elkaar
ik zou ook graag het 1 en ander over barf willen weten maar ik loer wel even op die barfplaats en hoop dat ik daar niet diezelfde grote monden tegen kom
en ''vlees-fokker'' en ''vleesfokker''??
ik bedoel, zij hebben ooit een bericht achtergelaten maar wie zegt dat een stelletje aso's de boel hier niet extra gaan lopen stangen door hun namen en berichten te gebruiken?
dat is vrij eenvoudig hoor
verder vind ik het heel jammer dat je hier niet normaal kan communiceren met elkaar
ik zou ook graag het 1 en ander over barf willen weten maar ik loer wel even op die barfplaats en hoop dat ik daar niet diezelfde grote monden tegen kom
-
ik wil leren waarom mensen brokken voeren.
tja... dat willen we allemaal wel
omdat de oorzaak bij de kern aangepakt dient te worden.
en dick... ja hoor jongen.. je hebt helemaal gelijk.
ze doen het erg goed en ze zijn zeer kundig...vakmensen zogezegd waar ik nog een heleboel van kan leren
tja... dat willen we allemaal wel
omdat de oorzaak bij de kern aangepakt dient te worden.
en dick... ja hoor jongen.. je hebt helemaal gelijk.
ze doen het erg goed en ze zijn zeer kundig...vakmensen zogezegd waar ik nog een heleboel van kan leren
ik heb 3 finse lappenhonden (lapinkoira)
en ik wil naomi even vragen waarom mijn teven na al die jaren nog steeds in november en februari loops zijn
ik word namelijk gek van mijn reu die dus 4x per jaar weigerd te eten
en bid elke dag dat de dames rond dezelfde tijd loops worden
hoe krijg ik dat voor elkaar
en ik wil naomi even vragen waarom mijn teven na al die jaren nog steeds in november en februari loops zijn
ik word namelijk gek van mijn reu die dus 4x per jaar weigerd te eten
en bid elke dag dat de dames rond dezelfde tijd loops worden
hoe krijg ik dat voor elkaar
-
Hallo Ramona
elke fokker weet toch dat in een tevenroedel d.m.v. feromonen vaak een spontane bronstsynchronisatie optreedt?
ik weet niet hoe of wat jij precies leest...
ik lees het volgende: er treedt VAAk een SPONTANE bronstsynchronisatie op.
ik lees NIET..er treedt ALTIJD een spontane bronstsynchronisatie op.
dus ALS er een spontane bronstsynchronisatie optreedt gebeurt dit onder invloed van FEROmonen die van invloed zijn op de HORmonen.
de ene teef reageert hier sterker op dan de andere teef.
Gedragsveranderingen tijdens de oestrus en rond de ovulatie, treden VAAK op.Let op NIET ALTIJD.
dus kom niet met ..mijn teef doet precies als anders , hoe komt dat?
Het kan voor fokkers gunstig zijn als er een spontane bronstsynchronisatie optreedt..dit hoeft niet omdat sommige fokkers het fijner vinden dan de nestjes geruime tijd na elkaar geboren worden.
in die zin zouden de cycli bij jou dus Gunstig zijn. ware het niet dat jouw reu rond die tijd niet wil eten wat vervelend kán zijn.
de meeste schapenfokkers ( niet alle) echter vinden het erg gemakkelijk als de ooitjes rond dezelfde tijd gaan lammeren en bewerkstelligen d.m.v. hormoonpreparaten een synchrone bronst
elke fokker weet toch dat in een tevenroedel d.m.v. feromonen vaak een spontane bronstsynchronisatie optreedt?
ik weet niet hoe of wat jij precies leest...
ik lees het volgende: er treedt VAAk een SPONTANE bronstsynchronisatie op.
ik lees NIET..er treedt ALTIJD een spontane bronstsynchronisatie op.
dus ALS er een spontane bronstsynchronisatie optreedt gebeurt dit onder invloed van FEROmonen die van invloed zijn op de HORmonen.
de ene teef reageert hier sterker op dan de andere teef.
Gedragsveranderingen tijdens de oestrus en rond de ovulatie, treden VAAK op.Let op NIET ALTIJD.
dus kom niet met ..mijn teef doet precies als anders , hoe komt dat?
Het kan voor fokkers gunstig zijn als er een spontane bronstsynchronisatie optreedt..dit hoeft niet omdat sommige fokkers het fijner vinden dan de nestjes geruime tijd na elkaar geboren worden.
in die zin zouden de cycli bij jou dus Gunstig zijn. ware het niet dat jouw reu rond die tijd niet wil eten wat vervelend kán zijn.
de meeste schapenfokkers ( niet alle) echter vinden het erg gemakkelijk als de ooitjes rond dezelfde tijd gaan lammeren en bewerkstelligen d.m.v. hormoonpreparaten een synchrone bronst
Dat kan..verbazing.verbazing
Gast
Geplaatst op 07 Feb 2004 12:31 door verbazing
--------------------------------------------------------------------------------
hier heb je een link waar je wat kan lezen waarom ik nu al 5 jaar mijn honden voeding geef volgens de BARFmethod..dus zelfklaarmaken.
www.wereldhonden.nl
en op de bARF-natuurlijk lijst is veel te lezen over BARFmethode
http://groups.yahoo.com/group/barf-natuurlijk
aha
ik dacht dat je bedoelde dat als je meerdere teefjes hebt dat ze op den duur rond dezelfde tijd loops worden. (bij iedereen bedoel ik)
dus ik dacht HELP MIJ
ramona
ik dacht dat je bedoelde dat als je meerdere teefjes hebt dat ze op den duur rond dezelfde tijd loops worden. (bij iedereen bedoel ik)
dus ik dacht HELP MIJ
ramona
-
Je weet het maar nooit... wie weet wordt de interval tussen de 2 loopsheden steeds korter ....
je hoort het vaker.. dat reuen eten weigeren rond die periode.
lijkt me inderdaad enorm frustrerend..
je hoort het vaker.. dat reuen eten weigeren rond die periode.
lijkt me inderdaad enorm frustrerend..
nou, de eerste week eet hij nog wel iets, de dagen daarna is echt een drama dan eet hij niets en geeft zelfs enkele dagen gal over.
hij wil niet eens normaal plassen of poepen als een speer moet hij terug naar huis.
volgens de DA kan ikhem laten castreren.
maar ik neem deze dagen wel op de koop toe.
hij wil niet eens normaal plassen of poepen als een speer moet hij terug naar huis.
volgens de DA kan ikhem laten castreren.
maar ik neem deze dagen wel op de koop toe.