LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en "Overmatig Datagebruik"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
captjackalmere

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door captjackalmere »

Ben dat niet met je eens want het maakt niet uit of je met veel of weinig mensen op een kastje zit het gaat erom dat je volgens iemand(joost mag weten wie dat is)overmatig dataverbruik heb en dat je andere gebruikers tot last ben. Ben ik dan met een Plus abootje iemand minder tot last dan met classic. Slaat als een tang op een varken natuurlijk. Men spreekt ook de hele tijd over fup/aup maar ze willen het woord datalimiet niet in de mond nemen.

Eigenlijk is het raar dat je wel heel snel mag gaan van ze maar dat ze toch een max limiet hebben ingesteld.

Chello gebruikers hebben op dit moment niks aan snelheid wel aan een verhoogde(geen) limiet.

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Het hele "buurman effect" is een leugen :lol: aangezien Chello/UPC is overgegaan op het Eurodocis netwerk dus complete "marketings-onzin" :twisted:

Icecubeman

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Icecubeman »

Chello gebruikers hebben op dit moment niks aan snelheid wel aan een verhoogde(geen) limiet ?????
Wordt ik nu gek of hoe zit het nu, verhoogde (geen) limit, we hebben geen limit, dat staat nergens beschreven.
Hallo, wel even bij de les blijven.
Voor die € 30,- verschil kun je ook iets anders nemen.

Laten we er samen voor zorgen dat we een overeen gekomen maximum limit neerleggen bij UPC, zodat we allemaal een beetje tevreden zijn en UPC weet wat ze verwachten kunnen zonder al die waarschuwingen te verzenden.
Dat is ook data die bij ons komt waar we niet om gevraagd hebben.

Zo is het gemiddeld verbruik van Chello Classic 8 GB per maand.
Hier hanteert de kabelaar een bovengrens van vijf keer het gemiddelde, dus 40 GB per maand.
Waar staat dat ?????
Vertel, vertel waar staat dat ?????

Grappig feit: gemiddeld heeft een chello klant slechts 5 gig/maand aan verkeer. Gemiddeld!
Waar komt dit vandaan, en uit welke tijd stamt dit gemiddelde.
Kom op UPC laat je niet kennen en maak nu eens duidelijk wat de limitten zijn en laten we er dan gezamenlijk eens afspraken over maken.

Voorbeeld, als we te hard over de snelweg rijden weten we teminste wat de maximum snelheid was en neem je dan risico om beboet te worden als je daar overheen gaat.
Wees nu een bedrijf met ballen en maak een beslissing.

Gegroet icecubeman

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Mooi gezegd Icecubeman, er is echter 1 probleem...
UPC/Chello maken alleen éénzijdige afspraken, bekijk de regels maar..

Icecubeman

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Icecubeman »

Laten wij dan het iniciatief nemen en proberen UPC op andere gedachten te krijgen van deze tijd.
Geef allen eens een voorstel van hoeveel de limit :D moet zijn volgens jezelf maar wees wel redelijk.
Alleen hierdoor kunnen we laten zien dat we het serieus bedoelen.
Heb zelf een classic abonnement en vind 1GB per dag best redelijk.
Duidelijk voor iedereen en dan geen discussie.
Mocht je daarboven komen dan misschien maar de rem erop ???
Laat eens weten wat jullie vinden ???

Icecubeman

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Michellangelo »

classic is momenteel de limiet 40 gb, je stelt dus dat deze wel omlaag kan?

Ik denk dat 10% van je volledige cappaciteit een goede limiet is, ik neem aan dat knappe koppen dit wel uit kunnen rekenen, ik ben een beetje leeg na een nacht doorzakken :wink:

volledige cappaciteit = max snelheden die 24 uur per dag de gehele maand gebruikt wordt. neem daar 10% van en ik denk dat dat wel redelijk is... toch? 8)

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Ach eigenlijk is het gewoon hetzelfde als dat je een kind een cadeautje geeft en gelijktijdig vertelt dat ze er alleen op zondag tussen 3 en 4 mee mag spelen :cry:

kralenmuis

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door kralenmuis »

wij hebben light en mogen "officieel" 1 gig per maand downloaden
ikzelf vind 5 gig wel redelijk, kan je ook eens een cdtje van t internet afplukken

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Na het lezen van de tread over de feitelijke datalimiet, die ik nu overschreden heb, gelezen te hebben, zie ik nu in dat mijn vorige post komt uit een tijd (1999-2000) toen er een ander beleid was. destijds was mij het verhaal verteld (en volgens mij was dat ook echt waar, enkel mensen met een datastroom over de 150 gig werden toen geknepen) dat terug te vinden is in mijn eerdere post. Ik zie nu in dat die post uit de tijd is. Ik zie nu in dat de feitelijke datalimiet nu onverwerpaar (voor mij persoonlijk) aanwezig is.

Wat mij dus brengt op mijn vorige post. Ik moet mij verontschuldigen. Ik wist eerlijk niet dat er een harde limiet was. Ik ben totaal verrast. Vind het ook smerig spel van UPC/chello. In plaats van hun netwerk uit te breiden knijpen ze liever de klant zijn datastroom af. Onbeperkt internet my ass.

Nogmaals excuses. Mijn ogen zijn geopend.[/i]

ex-chellohelpesk

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door ex-chellohelpesk »

bovenstaande geschreven door mij. :arrow:

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Geeft niets, ik dacht eigelijk dat je wel op de hoogte ervan zou zijn, maar je zit nu in hetzelfde bootje met ons dus mocht ik onvriendelijk over zijn gekomen, mijn welgemeende excuses, ik kom soms harder over dan ik werkelijk ben :wink:

Het blijft, hoe dan ook, een vreemde zaak...

Icecubeman

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Icecubeman »

Bedoelde daarmee eigenlijk 1GB download en 1GB upload per dag maar dan ook zonder gezeur.
Sorry mijn fout, ben ook maar een mens.
Gelukkig dat jullie wakker zijn.

Icecubeman

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Voor degenen die het aan de kaak willen stellen:

Stichting Reclame Code,
Postbus 12352,
1100 AJ Amsterdam

Icecubeman

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Icecubeman »

Naar aanleiding van hun brief over mijn overmatig dataverbruik heb ik ze gemaild.
Hebben ze me gisteren gebeld omdat dat wat makkelijker ging vanwege mijn vele vragen.
Ze belden mij, viel bijna van het dak.
De persoon die mij belde kon niets beantwoorden omdat ze er niets van wist, zelfs de brief die ze versturen weten ze nog niet eens wat er in staat.
Als ze totaal geen antwoorden hebben begrijp ik niet waarom ze me dan bellen.
Heb chello classic maar in de brief gingen ze uit van 8GB maar moest volgens medewerker 4GB zijn, die 8 was van chello plus.
Na een korte discussie werd ik doorverbonden naar een technische medewerker die er meer verstand van had, dacht ik.
Het komt er in ieder geval opneer dat er verschillende gegevens gebruikt worden.
BV. met classic na 5 x de limit wordt je geknepen, maar sommige pas na 6 x de limit of soms wel eerder, dat ligt eraan of er overlast is.

Heb ook gevraagd hoe je dit kunt zien, overlast maar konden ze geen antwoord op geven.
Op de vraag met een duurder abonnement plus dus, dan wordt er alleen naar jouw een grotere kabel van gemaakt, ja ja.
Je mag dus ong. 40 GB hebben met classic voordat je wordt geknepen maar waarom de brief dan al na 18 GB dataverkeer.

Heb nog aangegeven dat ze hun klanten eens een brief moeten sturen met daarin de uitleg van een limit terwijl die er niet is, dus ter info.
En als je later na geinformeerd te zijn de spelregels niet nakomt volgens hun, dan pas een waarschuwing.
Dat konden ze niet doorgeven want dat moet op een andere plaats doorgegeven worden.

Uiteindelijk ben ik er niet veel mee opgeschoten, omdat de vragen niet op de juiste manier beantwoord wordt.
Heb de medewerker vriendlijk bedankt voor de weinige informatie en zijn tijd (telefoontje ) naar mij van +/- 50 min.

Een tip als je een beetje je limit wilt bijhouden, download dan een DU meter van internet, die zijn betrouwbaarder.

Michellangelo, ik heb jouw berekening bij ze neergelegd van mijn snelheid p/s= 493.2 KBps x 3600 (1 uur) 24 uur x 30 dagen.
Op de uitkomst 1219 GB per maand datalimit, werd toch wel verbaasd gereageerd.
Heb gevraagd waarom, heb toch deze snelheid en heb toch ook breedband zonder datalimit.
Kreeg wel gelijk van de medewerker dat ik daar eigenlijk recht op heb maar krijg het niet.
Heb gezegd dat ik het er mee eens was maar geef me dan maar een limit van 121 GB per maand, maar dat kon ook niet.

Hoop dat we met zijn allen 1 vuist kunnen maken en dan tot een gezamenlijke redelijke afspraak kunnen komen over onze datalimit.
Ga nu stoppen anders wordt het veel te lang.
Sterkte allen en laat van u horen, we zijn op de wereld om mekaar te helpen, nietwaar ?

Gegroet icecubeman

Fikret

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Fikret »

Ik heb ook deze e-mail vanmorgen ontvangen en eerlijk gezegt
ben ik echt verbast daarover.
enige wat ik doe met internet is radio luisteren van 9.00 tot 17.00uur
ik doe geen douwnloads en geen games(soms lees ik kranten).
Ik betaal chello clasic 50 euro per maand en nu willen ze van mij 80 euro voor chello plus.80 euro voor radio luisteren vind ik te veel .

chello moet zich schamen dat ze hun klanten lastig valen en respectloos behandelen.

Gr,

Fikret :shock:

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

Ook ik ben een ontevreden klant van chello, dee maand ben ik geknepen zonder mails te hebben ontvangen. Ik heb een aantal keren gebeld, maar die lui daar bij de HD zeggen helemaal nix te kunnen doen het enige wat ze kunnen is een mail sturen naar Amsterdam (een CASE) ik zou dan binnen 2 dagen een reactie krijgen, inmiddels zijn er in 2 weken 3 cases namens mij verstuurd, zonder enige vorm respons. Ik ben een Classic gebruiker, volgends mij houd CLASSIC in dat de limiet die ze handteren uit de middeleeuwen stamt.
Oh ja nog even iets, ik wordt gecapped om en nabij de 40 gig, terwijl er een hoop classic gebruikers zijn die meer dan 200 gig datagebruik creeeren zonder dat ze gecapped worden (wat is hier het nut van de FAIR USE)

Kort samengevat:
--- Help Desk van Chello weet nix en kan ook nix.
--- Een FUP waar ik voor heb getekend is niet FAIR.
--- De classic limiet is echt classic
Zodra ik in mijn regio BBNED ADSL kan krijgen ben ik dus weg bij UPC, dan neem ik ook gelijk een schotel, als ze niet naar hun klanten willen luisteren dan maar BOYCOTTEN dat hele UPC

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Eén ding snap ik echt niet. Waarom zeg je niet gewoon op inplaats van zoveel tijd hier te komen investeren? Denk je echt dat je UPC zover krijgt zich aan jouw mening aan te passen in plaats van andersom?

2 bepaalde iemanden

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door 2 bepaalde iemanden »

www.internetten.nl
tijd voor adsl?

boycotte die k*t chello :evil:

Gast

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door Gast »

Eén ding snap ik echt niet. Waarom zeg je niet gewoon op inplaats van zoveel tijd hier te komen investeren?
Dus als ik gast goed begrijp is deze hele Radar site onzin, want je moet maar gewoon ergens anders heen gaan als er je iets niet bevalt.... :?

1 ding snap ik dan niet als jij nooit iets hebt om over te klagen, hoe kom je dan hier verzeilt??????????????????????????????

rvg

Re: Chello en "Overmatig Datagebruik"

Ongelezen bericht door rvg »

hoi ik heb het zelfde probleem ik kreeg ook een mail van upc dat ik andere mensen tot last was met te veel opload en download ik snap er niks van heb gebeld maar zeggen ze dat ik nog een kans krijg ik dacht dat ik onbeperkt kon kon internetten maar ja ik weet het nou ook weer niet

Gesloten