vroem schreef:beetje analyse, en gezien wat er de laatste tijd langskomt zeer waarschijnlijk ook echt mijn laatste reactie hier, ook in feedback:
er lijken 3 soorten leden te zijn (tenminste, zo heet dat toch: forumlid?) :
1. zij die af en toe reageren met vaak best goede inhoudelijke reacties. En vervolgens (heel verstandig) wegblijven wanneer het topic een eigen leven gaat leiden (zo noem ik het maar even wanneer TS nooit meer terugkomt en een handvol leden vervolgens met elkaar in discussie blijft, meestal slechts op 1 punt toegespitst, namelijk de juridische kant.
2. zij die inhoudelijk op zich goede reacties geven maar er maar moeizaam mee om kunnen gaan dat een ander een andere mening/visie heeft. ipv dan te stellen "lets agree to disagree"" moet het dan zomaar 5, 10 of nog meer pagina's doorgaan, terwijl TS al lang vertrokken is (of omdat hij er niets meer uit kan halen, of omdat er toch kanttekeningen aan het verhaal zitten die hij of niet kwijt wil, of zijn ongelijk niet durft toe te geven).
3. zij die er blijkbaar iets positiefs uithalen voor zichzelf door continu te lopen porren, of zelfs eigen topics aanmaken, om maar iets te discussiëren te hebben... Enerzijds positief, want dan zijn ze van de straat. Anderzijds geeft dat veel negativiteit, want andere gebruikers storen zich er overduidelijk immens aan, en vertrekken deels om die reden. Geeft ook meeste werk aan moderatie dit segment.
Wanneer ik topics doorlees is er feitelijk niet echt iets veranderd, en ik zie dat ook niet gebeuren. De categorie die je niet wilt maakt gewoon een nieuw account aan aan gaat verder waar ie gebleven was.
Wanneer dit soort situaties op andere fora zouden voordoen ben ik daar ook weg (ook wanneer ik nog de enige tandarts ben die daar met regelmaat actief is. Echt onvoorstelbaar dat dit zo door kan blijven gaan, mensen ook blijkbaar geen capaciteit voor een stuk zelfreflectie hebben (zelfs niet wanneer ze erop gewezen worden...) Inmiddels kan dit forum denk ik wel verplaatst naar een subforum bij de psychologen... hebben die er tenminste nog leermomenten aan.
Beste forum-deelnemer ... (want collega màg niet meer), dit waren ooit uw eigen woorden:
.
.. het blijft dus een puinzooi, aangezien moderatie nog steeds niet de juiste weg kiest. Ego? onbekwaamheid? wie zal het zeggen, het resultaat is en blijft hetzelfde. Ik blijf weg. behalve hier voor kritische feedback.
U heeft nu uw kritische feedback kunnen geven, maar doet helemaal niets meer aan een fundamentele verbetering van dit forum.
M.a.w. U gaat niet meer preventief naar uw tandarts ... alleen nog maar wanneer u kiespijn heeft!
Ik zie óók wel dat moderator, de redactie, de beheerder of de omroep niet werkelijk meer reageert en 'de revolutie' inmiddels verdampt. De oorzaak van de kiespijn is m.i. eerder het gebrek aan een 'behandlingsplan' (door mij visie genoemd) en het iszèker niet effectief om een patiënt met kiespijn een brochure over 'het betere tandenpoetsen' mee te geven.
NB. Deel -2- van deze topic Feedback is niet dood, we wachten allemaal op een positieve voortgang
en ik heb zojuist met een topic daaraan iets constructiefs bijgedragen i.p.v af te wachten en te blijven doorzeuren over thema's die allang in Feedback 1 en twee aan de orde zijn geweest. De topics gaan inmiddels gewoon door en staan ook helemaal niet droog!
Resultaat tot zojuist en nog steeds geen stap beter?
661x een reactie op Feedback -2- + 1050 berichten op Feedback -1-
(17080 x gelezen)