LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
olorin

Re: Tegenstanders,bewijs eens dat mlm oplichting is?

Ongelezen bericht door olorin »

Keihard bewijzen dat MLM oplichting is zal niet gauw lukken, onderbouwen wel. Ik ben zelf bij een FLP bijeenkomst geweest en ben er gelukkig niet ingetuind. Op zo'n bijeenkomst worden alleen de voordelen van MLM genoemd, er wordt geen enkel nadeel genoemd. Wanneer je bewust deze informatie achterhoudt heet dat oplichting. Da's hetzelfde als dat je een auto verkoopt met een geweldig mooi verkooppraatje, terwijl je weet dat-ie volgende week de geest geeft. Da's ook oplichting.

So be it

Ongelezen bericht door So be it »

@ Olorin,
Keihard bewijzen dat MLM oplichting is zal niet gauw lukken, onderbouwen wel. Ik ben zelf bij een FLP bijeenkomst geweest en ben er gelukkig niet ingetuind. Op zo'n bijeenkomst worden alleen de voordelen van MLM genoemd, er wordt geen enkel nadeel genoemd. Wanneer je bewust deze informatie achterhoudt heet dat oplichting. Da's hetzelfde als dat je een auto verkoopt met een geweldig mooi verkooppraatje, terwijl je weet dat-ie volgende week de geest geeft. Da's ook oplichting.
Ik zou éérst even hier wat rondneuzen voor je met allerlei flauwekul aankomt over mlm.
"Onderbouwen wel..." schrijf je.
Waarom "onderbouw je je stellingen dan niet? Nú vertel je gewoon een sprookje! Over de boze wolf!
"er wordt geen enkel nadeel genoemd", schrijf je....
Wel..., noem er dan maar een paar! :lol:

Suc6, So be it

olorin

Ongelezen bericht door olorin »

@So be it:

Bekijk de definitie van een sprookje even voordat je ermee gaat rondstrooien a.u.b. Ik heb op basis van mijn ervaringen geschreven. Op die bijeenkomst werd alleen verteld hoe makkelijk het wel niet was om veel geld te verdienen met weinig moeite. Dat is een halve waarheid. Je kán in theorie veel geld verdienen met MLM, dat ben ik met de voorstanders eens. Er wordt alleen wel aan voorbij gegaan dat het heel wat meer moeite kost dan dat zij je willen doen geloven. Met een tijdsinvestering van 10 uur in de week zou je al € 5.000,- in de maand kunnen verdienen (is daar verteld). Een vriend van mij is enkele maanden lang fulltime voor FLP bezig geweest en moest om financiële redenen stoppen.
Bovendien geven ze op zo'n bijeenkomst aan dat IEDEREEN het kan. Dat is NIET waar. Iedereen heeft zo zijn eigen talenten en gebreken. Daarom is ook niet iedereen geschikt om in een MLM netwerk te functioneren.
Nogmaals, het zijn geen bewijzen, het zijn mijn ervaringen. Ik ben ook van mening dat MLM kán werken, maar niet op de manier zoals die vaak gepresenteerd wordt: met alleen maar de mooie verkooppraatjes.

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Olorin,

Als je hier de moeite had genomen om enkele topics helemaal of gedeeltelijk te lezen had je al gezien dat heel veel mensen die iets met MLM hebben zelf vertellen dat met MLM snel rijk worden en zonder veel moeite blabla verhalen zijn......

Helaas zijn er binnen de diverse organisaties van die "helden" die deze dingen vertellen...

Zelf heb ik er bijna 2 jaar over gedaan om netto Euro 1500,- maand gemiddeld over te houden van mijn mlm werk... Dat ik er nu minder voor doe dan in het begin..Swa!!!

Met alles is mlm ook hard werken.... Het voordeel is alleen - dat je na verloop van tijd met minder eigen inzet meer kunt verdienen..

So be it

@ Olorin,
Zoals ook Energetix al zei:
Doe eerst wat huiswerk.

Tot nu toe heb je gepraat over één "ervaring" van jou.....
Op die bijeenkomst werd alleen verteld hoe makkelijk het wel niet was om veel geld te verdienen met weinig moeite.
Is dit daar gezegd..... of heb jij dat gehoord?
En je kwam met een "open mind" naar die bedrijfpresentatie?
Je kán in theorie veel geld verdienen met MLM, dat ben ik met de voorstanders eens.

Sorry. De PRAKTIJK heeft dat al bewezen.
Een vriend van mij is enkele maanden lang fulltime voor FLP bezig geweest en moest om financiële redenen stoppen.
Nu vind ik de producten van FLP ook wat hoog in prijs..., maar om "financiële redenen stoppen"....? Flauwekul....! Laat die persoon dan maar eens uitleggen hoe DAT kan!
Bovendien geven ze op zo'n bijeenkomst aan dat IEDEREEN het kan. Dat is NIET waar.
Dat is WEL waar! Maar niet iedereen zal de prijs(géén financiele prijs!) willen betalen die er voor nodig is.
Iedereen heeft zo zijn eigen talenten en gebreken.

Juist. En de meeste mensen stellen een limiet aan wat ze kunnen door verhalen van anderen!
Daarom is ook niet iedereen geschikt om in een MLM netwerk te functioneren.

Niet iedereen geschikt om in een MLM netwerk te functioneren. Dat klopt. Maar niet "daarom".
Omdat ze gewoon zich vaak lekkerder voelen zonder mensen om zich heen. Omdat ze niet méér willen dan een doorsnee mens.
op de manier zoals die vaak gepresenteerd wordt: met alleen maar de mooie verkooppraatjes.
Waarom horen (de meeste) mlm-ers die nooit?

So be it

So be it

En, Olorin...., vertel nog even de "nadelen", wil je?

SBI

So be it

Hi,
Kwam het volgende nog even tegen op het Net.....
http://www.berkshirehathaway.com/subs/sublinks.html

The Pampered Chef IS mlm........
warren Buffett, een wereldwijd gerespecteerd zakenman heeft natuurlijk een grote vinger in de pap van "berkshirehathaway" en zijn mening, zijn zakelijke mening, is voor mij wat overtuigender dan de meningen van enkelingen die geen overzicht hebben op grote financiele markten....!

Het gerucht deed de ronde dat Warren weer héél snel The Pampered chef had afgestoten, maar uit de website blijkt dat TPC nog steeds "van" Warren Buffett is...!

Voor mij een getuigenis van het respect dat mlm aan het krijgen is in de reguliere zakenwereld!

SBI

So be it

Ook deze kwam ik nog tegen.....

http://www.dsa.org.uk/b_pm_message.htm

De vorige keer kon ik slechts een verwijzing vinden naar deze speech.....
Zijn ambtstermijn loopt bijna af....
Zal hem eens vragen of hij "open staat voor ideeën...? " :lol:

SBI

Econometrist

Ongelezen bericht door Econometrist »

En hoe vaak viel in deze speech het begrip 'multi level marketing'?
Weet Blair überhaupt dat hij het ook had tegen het clubje dat vindt dat ze ook aan direct selling doen, dat de mlm scene zo hun best doet om het begrip direct selling naar zich toe te trekken als zijnde een synoniem voor mlm?
Ik moet je teleurstellen; zelfs in het marketingsegment direct selling stelt mlm al helemaal niks voor. Direct selling is de wijze waarin -wat is het- 10-15% van het nationaal produkt vermarket wordt, mlm 0,2%. Dus zelfs binnen direct sales telt mlm maar voor tweehonderdste mee. Geen hond die het in de gaten zou hebben als het er morgen niet meer was. Het zou me niet verbazen als Blair niet eens wist dat het bestaat. Die is echt niet voor jullie sectebende uit zijn bed gekomen om zijn speech te houden.
Je zal je aan andere dingen moeten optrekken als het erom gaat je eigenwaarde door de buitenwereld bevestigd te zien!!

So be it

Blablablabla........

Je kon het niet hebben jongen?
Gooi je toch gewoon wat berekeningen er tegen aan...... :lol:
Jouw EQ delen door je zéér hoge IQ van 200..... vermenigvuldigen met 20...... en dan is de uitkomst 1 !

En daarom functioneer je ook niet zo goed in deze maatschappij, Econon.... 8)

Het overgrote deel van Directe verkoop IS mlm, suffie, en Blair weet dat donders goed!
Wereldwijd is mlm goed voor ongeveer 100 miljard omzet......
Impact op de wereldeconomie? Nee.
Impact in de levens van miljoenen mensen ? Ja.
Eén negatieve ervaring (mlmangel) tegen een miljoen positieve!

Dus zet jezelf niet voor paal!
(Stil blijven zitten terwijl ik je knip en scheer, anders schend je je neus...! :lol: )

Geef maar eens aan waar jij je cijfertjes over directe verkoop en mlm vandaan hebt.

Prettige dag verder, Econix......

SBI
(Pas op... je baas komt er aan....!
Of MAG je al "thuiswerken"...?)

So be it

Nog even een toevoeging, Ecotrol, (zou ik niet gebruikt hebben als jij niet sprak over onze "bende"....! :wink: ) van de site van de DSA.

3 pages found. for: mlm

Getting started in Direct Selling
... and recommended method of sales. With most companies the investment in a business kit and a range of sample products rarely exceeds £ 100. The law governing MLM does not allow an investment of more than £ 200 in the first seven days. The great advantage of any business opportunity in Direct Sales is that it is not ...

UK Direct Selling Legislation
... personally registered for VAT. For further information consult one of the tax advisors to the DSA. Multilevel Marketing Many direct selling businesses are now organised on a MLM or network marketing basis, although they may use neither term in their promotional material. The distinction between MLM and a conventional direct selling structure is the nature of the ...

Succes met je strijd tegen veranderingen in de markt!
Heb je inmiddels al een mobiele telefoon? :roll: )

SBI

So be it

En kijk eens naar de ledenlijst van de Vereniging Direkte Verkoop......
http://www.directeverkoop.nl/nl/index.htm
en even "Networkmarketing" aanklikken.......

Bijna allemaal mlmbedrijven! :wink:

SBI

Econometrist

Het overgrote deel van Directe verkoop IS mlm, suffie, en Blair weet dat donders goed!
Je uitingen van onwetendheid vormen toch altijd weer voer voor een komische noot. "De overgrote meerderheid van direct sales is mlm" beweert hij dan met droge ogen (neem ik aan). Neem nou alleen al bijvoorbeeld DELL, met zijn 64 miljard omzet. De hele wereldomzet van mlm komt al in de buurt van die van één forse onderneming die d.m.v. direct sales verkoopt. Realiseer je vervolgens dat er een veelvoud aan direct sales ondernemingen actief is ten aanzien van het aantal mlm-ondernemingen en zelfs een kleuter begrijpt dat mlm werkelijk totaal helemaal geen ene moer voorstelt, zowel in de hele wereldeconomie als in het enkele segment direct sales daarvan.
"Suffie", beëindigt hij zijn uitspraak dan ook nog mee, is het niet om je helemaal te bescheuren?
Impact op de wereldeconomie? Nee.
Impact in de levens van miljoenen mensen ? Ja.
Oh, nou is het opeens weer het grote aantal miljoenen mensen op wie het impact heeft waardoor het wat voor moet stellen. Totdat we de 100 miljard omzet gaan delen op dit aantal miljoenen mensen. Hoeveel miljoen mensen hebben we het over? 30 miljoen? Nounou, wat een impact zal die omzet (niet winst) van 275 dollartjes per maand op al die levens hebben. Bij 60% uitkering 165 dollar, nadat de belasting langs geweest is hebben we het over 100 dollar per maand. Echt, dat verandert de levens van die mensen compleet. Wat een impact!!!
En kijk eens naar de ledenlijst van de Vereniging Direkte Verkoop......
http://www.directeverkoop.nl/nl/index.htm
en even "Networkmarketing" aanklikken.......

Bijna allemaal mlmbedrijven!
En je conclusie is?
Ik zie dat er maar liefst 14 bedrijven in de ledenlijst voorkomen. Zo te zien allemaal mlm bedrijven inderdaad. Zegt dat nu iets over dit clubje, of over hun betekenis in de wereldeconomie? Mag DELL niet met dit clubje meedoen, ze zijn immers 8 keer zo groot als jouw eigen amway?
Of... is dit juist een initiatief van de mlm bedrijven in een poging om te doen alsof ze wat voor stellen?
Leuk hoor, dat deze 14 een clubje hebben opgericht. Maar trek er niet te veel misplaatste conclusies uit. Samen stellen ze ook nog steeds helemaal niks voor.

So be it

Ach, Ecootje,

Je begrijpt het NOG niet helemaal! :cry:
"Stil zitten", zei ik toch! :wink:
Ik sla wat blabla over.....
Ik zie dat er maar liefst 14 bedrijven in de ledenlijst voorkomen. Zo te zien allemaal mlm bedrijven inderdaad. Zegt dat nu iets over dit clubje, of over hun betekenis in de wereldeconomie? Mag DELL niet met dit clubje meedoen, ze zijn immers 8 keer zo groot als jouw eigen amway?
Of... is dit juist een initiatief van de mlm bedrijven in een poging om te doen alsof ze wat voor stellen?
Leuk hoor, dat deze 14 een clubje hebben opgericht.

Luister nu even, jongetje.....
De VDV was er éérder dan mlm.....!
En Dell wordt NIET gerekend onder directe verkoop, maaar onder Internetverkoop, neem ik zo maar aan......
Maar waarom ben je nu zo gefrustreerd? :shock:
Heb je ooit eens meegedaan met een piramidespelletje?
En heb je dáár zo krom rekenen geleerd? :roll:
Maar trek er niet te veel misplaatste conclusies uit. Samen stellen ze ook nog steeds helemaal niks voor.
Tja, zoiets dacht ik over jou. Weinig impact!
Een paar mensen hier die zich door je knappe taalgebruik laten overdonderen en niet zelf kunnen nadenken.
WEL opvallend rustig hier over "verzadiging", "de bovenste verdient het meest" enz, .... en je hebt inmiddels net als normale mensen, begrepen hoe de beloningsstructuur in elkaar zit? Mooi.

Nu je taalgebruik nog even aanpassen en dan lijk je net een fatsoenlijk mens...!

Prettige dag weer!

SBI
(Het Engelse "klupje"...... 40 leden.....
Dan nog de Europese klupje? Wereldklupje?)

Econometrist

De VDV was er éérder dan mlm.....!
Oprichting VDV in 1973 zoals de site zelf zegt. En mlm was er hoe lang ook alweer? Juist, was jouw eigen vrouw niet in de 60's al aan het 'tupperen' zoals jij uitdrukt wat andere mensen 'tobberen' zouden noemen? Zet je feiten even op een rijtje en denk 2x na voordat je hier wat post. Of vind je het gewoon lekker om keer op keer onderuit gehaald te worden met wat je schrijft?
En Dell wordt NIET gerekend onder directe verkoop, maaar onder Internetverkoop, neem ik zo maar aan......
Ho even! Tijd voor een time-out hier.
Tijd om even jouw definitie aan te horen van wat jij denkt dat direct sales inhoudt en waarom DELL en internetverkopen hier NIET onder zouden vallen. Ik ben zéér benieuwd. Voorpret alom.
Bestaat er directere verkoop dan op bestelling een product te laten fabriceren waar vervolgens aan het eind van de lopende band een postzegel wordt opgeplakt en alleen nog door de postbode wordt aangeraakt voordat het op mijn stoep wordt neergezet? Ik daggut nie!! En dat zou zijn omdat je via internet je configuratie samenstelt? Lamenielagge. Ik heb de mijne via dat telefoonnummer besteld, wat is dat dan voor verkoop volgens jou??
En heb je dáár zo krom rekenen geleerd?
Laat je niet weerhouden om aan te geven wat er wiskundig niet in orde zou zijn.

mlmangel
Contacteer:

Ongelezen bericht door mlmangel »

Als je die twee cijfers (64miljard omzet voor Dell, 100miljard omzet voor MLM) naast elkaar legt, is het wel duidelijk dat MLM niets voorstelt op wereldschaal.
Laatst gewijzigd door mlmangel op 09 okt 2006 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

So be it

Econixnie,
wat een eikel ben je toch...!
Oprichting VDV in 1973 zoals de site zelf zegt. En mlm was er hoe lang ook alweer?
Je gaat toch geen vereniging oprichten voor mlm wanneer er nog geen mlm IS in Nederland? Tjonge, tjonge... STIL BLIJVEN ZITTEN!!
MLM is hier gekomen in 1978.
Juist, was jouw eigen vrouw niet in de 60's al aan het 'tupperen' zoals jij uitdrukt wat andere mensen 'tobberen' zouden noemen?

Ja. En ik dacht dat jouw vak "tobben" was? Maar wat heeft dat te maken met mlm? :?
Zet je feiten even op een rijtje en denk 2x na voordat je hier wat post. Of vind je het gewoon lekker om keer op keer onderuit gehaald te worden met wat je schrijft?
Ik? Gelukkig niet!
Wie wordt er steeds op kletskoek betrapt? :lol:
Quote:

Ho even! Tijd voor een time-out hier.
Tijd om even jouw definitie aan te horen van wat jij denkt dat direct sales inhoudt en waarom DELL en internetverkopen hier NIET onder zouden vallen. Ik ben zéér benieuwd. Voorpret alom.

Kijk eens op Internet wat er onder wordt verstaan. Je bent een beetje lui? :wink:
Bestaat er directere verkoop dan op bestelling een product te laten fabriceren waar vervolgens aan het eind van de lopende band een postzegel wordt opgeplakt en alleen nog door de postbode wordt aangeraakt voordat het op mijn stoep wordt neergezet? Ik daggut nie!! En dat zou zijn omdat je via internet je configuratie samenstelt? Lamenielagge. Ik heb de mijne via dat telefoonnummer besteld, wat is dat dan voor verkoop volgens jou??
Internet verkoop? Telefonische verkoop? Zeg het maar.
Maar GEEN directe verkoop! :roll: (Directe verkoop=
persoon /persoon of persoon/party. Dat is directe verkoop!
Of is AH ook opeens directe verkoop? :lol:

SBI
Succes knul....... (Neem even een bloeddruk verlager..... Veel lachen helpt ook! 8) )

So be it

Als je die twee cijfers (64miljard omzet voor Dell, 10miljard omzet voor MLM) naast elkaar legt, is het wel duidelijk dat MLM niets voorstelt op wereldschaal.
Interessante mening.....
Maak van die 10...., dan maar 100 miljard...., maar de waarheid interesseert je nu niet echt toch?

Was je Goeroe even een tijdje weg....?
Durf je nu weer onzin te verkopen?

SBI

So be it

Lamenielagge
Inderdaad...... :lol: :D :) :shock: :( :cry: :oops: :wink:

Econometrist

(Directe verkoop=
persoon /persoon of persoon/party. Dat is directe verkoop!
Kijk, in de rebound toch nog een eigen definitie van wat direct selling vanuit mlm perspectief inhoudt.
De discussie is hiermee ook gelijk tot een eind gekomen; waar in de marketing gebruikelijk is om de term direct selling te gebruiken in die gevallen waar sprake is van een levering direct van de fabrikant aan de consument heeft de mlm-kliek voor zichzelf hier een geheel andere betekenis aan gegeven. Over het scheppen van je eigen autistische wereldbeeld gesproken.
Voelt het goed, jullie met z'n 30 miljoenen er anders over denken dan de andere 69970000000 wereldburgers? En natuurlijk hebben JULLIE gelijk? JULLIE zijn de waarheid en het licht en het leven. Wat zullen jullie blij zijn om tot deze selecte groep van uitverkorenen te mogen behoren. En nog vinden jullie het raar om als sectarisch te worden aangemerkt?

Gesloten