Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
E_Schoenmaker
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 mar 2024 11:28

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door E_Schoenmaker »

Moneyman schreef:
10 mar 2024 16:59
E_Schoenmaker schreef:
09 mar 2024 11:52
De vervolg stap is helaas intern via de man van een collega van mij aangifte doen en een bemiddelingsinstantie inschakelen.
Huh? Wat bedoel je met "intern via de man van een collega van mij aangifte doen "? Waarom niet gewoon zoals iedereen dat doet zélf aangifte doen?
Niets anders dan anderen, hij vond het een interessante casus en wou dit graag oppakken. Ik wacht alleen eerst netjes de wettelijke termijn af.

Wel interessant dat dit hetgeen is waarin je geïnteresseerd bent van het verhaal.

Waar ik vooral moeite mee heb, is dat er bij mij als recentere klant na uitgebreid uitvragen, precies dezelfde wanprestaties plaatsvinden. Terwijl de problemen 'verholpen' zouden zijn en het product 'volgens plan' geleverd zou worden. Heeft de wet daar een naam voor?

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo “interessant” is de casus helemaal niet.

Als u werkelijk de reviews op Trustpilot zou hebben gelezen, bestel je daar toch geen kromme spijker meer.

Het bedrijf vult het ene gat met het andere.

Moneyman
Berichten: 32092
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

E_Schoenmaker schreef:
11 mar 2024 22:39
Moneyman schreef:
10 mar 2024 16:59
E_Schoenmaker schreef:
09 mar 2024 11:52
De vervolg stap is helaas intern via de man van een collega van mij aangifte doen en een bemiddelingsinstantie inschakelen.
Huh? Wat bedoel je met "intern via de man van een collega van mij aangifte doen "? Waarom niet gewoon zoals iedereen dat doet zélf aangifte doen?
Niets anders dan anderen, hij vond het een interessante casus en wou dit graag oppakken. Ik wacht alleen eerst netjes de wettelijke termijn af.

Wel interessant dat dit hetgeen is waarin je geïnteresseerd bent van het verhaal.
Tuurlijk, rare verhalen trekken mijn aandacht. En dat een man van een collega aangifte zou gaan doen omdat hij dat interessant zou vinden is absoluut een raar verhaal.

Thijs124
Berichten: 1903
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Kan dat eigenlijk wel, iemand anders voor jou aangifte laten doen? Je zult hem dan waarschijnlijk een machtiging mee moeten geven.

witte angora
Berichten: 30251
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Thijs124 schreef:
11 mar 2024 23:11
Kan dat eigenlijk wel, iemand anders voor jou aangifte laten doen? Je zult hem dan waarschijnlijk een machtiging mee moeten geven.
Wie mag er aangifte doen?

Iedereen die een strafbaar feit heeft zien gebeuren of erover heeft gehoord mag aangifte doen. Als je getuige was van een misdrijf, of als je vermoedt dat een naaste van je het slachtoffer is van een strafbaar feit, kun je daar dus aangifte van doen.

bron: https://www.slachtofferhulp.nl/strafpro ... van%20doen.

Moneyman
Berichten: 32092
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Thijs124 schreef:
11 mar 2024 23:11
Kan dat eigenlijk wel, iemand anders voor jou aangifte laten doen? Je zult hem dan waarschijnlijk een machtiging mee moeten geven.
Het kan wel, mits je inderdaad gemachtigd bent. En voldoende van de details van de zaak weet om een concrete aangifte te kunnen doen. Over het algemeen is dat bij "de man van een collega van het slachtoffer" niet het geval.

Marcelstacy
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2024 19:03

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Marcelstacy »

13 dec besteld bij Wonen en interieur.
bestelnummer : 5097. Nog altijd niks mogen ontvangen.
Als je een mailtje stuurt krijg je keer op keer dezelfde antwoorden terug via een robot.
Meedere malen mijn bestelling geannuleerd, mijn geld terug gevraagd maar tot op heden niks mogen ontvangen.
mensen bestel hier niet.

Carlotoo
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2024 14:19

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Carlotoo »

Dit is mijn review van TrustPilot, wat een slecht bedrijf!
Het is niet oke dat dit bedrijf nog steeds mag bestaan, er worden zoveel mensen door hem opgelicht.

Omdat mijn review verwijderd is hierbij nogmaals mijn verhaal en update!

Op 26-09-2023 6 stoelen besteld en heb…
Op 26-09-2023 6 stoelen besteld en heb nog niks ontvangen, de levertijd zou 5 weken zijn!
Helaas werd ik medegedeeld dat ze nog niet leverbaar zijn en dat dit eind December zou worden.

Eind december kreeg ik 2 levertijden beschikbaar, echter omdat ik ze voor de kerst wilden hebben omdat ik al zolang wacht gevraagd of ik ze kon ophalen. Dit was allemaal niet mogelijk! Heb gevraagd of ze hen best konden doen om toch de stoelen te leveren voor de kerst, echter geen reactie ontvangen en ook kwamen de stoelen niet op de 2 voorgestelde datums.

Nu kreeg ik de melding dat ze de tweede week van Januari binnen zouden komen. Dit vond ik zo vreemd want de stoelen waren toch op binnen?

Toch nog een mail verstuurd waar nu mijn stoelen bleven? Nee nu zouden de stoelen echt 2e week van Februari binnenkomen. Ook zou ik 10% korting krijgen omdat ik al zo lang wacht.

Weer vandaag gemaild en nu kreeg ik de melding eind Februari de stoelen binnen zouden komen.

Nu vandaag de order geannuleerd omdat ik er geen vertrouwen meer in heb. Ook heb ik meerdere keren gevraagd of zij mij even wilden bellen, dit is meerdere keren beloofd. Helaas tot op de dag van vandaag ben ik nog niet gebeld.

Ik hoop dat ik mijn geld terug krijg en het netjes wordt opgelost want zo kun je niet met mensen omgaan.

Order: 4464


Update:
Op de dag dat ik deze review schreef 21-02-2024 werd ik direct benaderd op mijn review te verwijderen. Hier heb ik netjes antwoord opgegeven dat als zij zich aan hen belofte houden, ik dat ook zal doen en een update sturen met dat ik mijn geld heb ontvangen. Ook gaven zij aan dat zij mij binnen enkele dagen zouden bellen om het toe te lichten in af te ronden.

Vandaag 28-02-2024 ben ik tot op heden nog niet gebeld en hebben zij mij ook nog geen geld retour gestort.

Ik heb pas een huis gekocht en wacht al bijna een half jaar op mijn stoelen, op dit moment heb ik geen stoelen.

Ik hoop echt dat ze alsnog het netjes oplossen en mijn € 1450,- terugstorten.


Update 12-03-2024
Op de dag vandaag vandaag ben ik nog niet gebeld of heb ik mijn geld terug.
Wel na mijn aangifte kreeg ik een mail met de mededeling dat ik mijn aangifte moest intrekken omdat ik niet opgelicht zou zijn. Nou ik weet niet hoe je het dan moet noemen, heb mijn stoelen nog niet en heb mijn geld nog steeds niet ontvangen. Wij zij de twee weken al lang voorbij, zou mijn geld dus nu weer moeten hebben maar helaas.

Denk ook niet meer dat ik mijn geld ga ontvangen!
Mijn advies is dan ook, bespaar je zelf het geld en de moeite en bestel hier NIET.

Heb in jaren niet meer zo onprofessioneel bedrijf gezien! Ze beloven van alles, helaas komen ze niks na en geven je geld niet terug. Snap niet na al die aangiftes en meldingen dat zij hier nog mee wegkomen, schande.

witte angora
Berichten: 30251
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vrees ik dat er inmiddels een kantelpunt is bereikt bij dit bedrijf. Ze hebben erg hun best gedaan om de boel te redden, het leek de goede kant op te gaan, maar helaas...

Moneyman
Berichten: 32092
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jij schrijft wat ik net wilde gaan schrijven, WA. Het voelt niet alsof we naar een kleiner wordend probleem zitten te kijken. Kan de eigenaren nog een hoop problemen opleveren als ze onverhoopt failliet zouden gaan, want dan komt mogelijk ook bestuurdersaansprakelijkheid om de hoek kijken.

Een Wiskunde Student
Berichten: 310
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

witte angora schreef:
13 mar 2024 10:43
Ze hebben erg hun best gedaan om de boel te redden, het leek de goede kant op te gaan, maar helaas...
Dat is wel een heel eenzijdige en ernstig naieve beoordeling

31 pagina's van alles beloven en niet betalen. Dat is niet je best doen,dat is de kluit belazeren

juliomariner
Berichten: 4489
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat geloof ik niet. Als je echt de kluit wilt belazeren doe je wel de verdwijntruuk.
Ik denk dat ze er eerst echt nog in geloofden en probeerden het geheel te redden.
Dat had ook gekund mits ze op een korte termijn een geldschieter hadden gevonden.
Dat stadium lijkt me nu wel voorbij

witte angora
Berichten: 30251
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
13 mar 2024 10:45
Jij schrijft wat ik net wilde gaan schrijven, WA. Het voelt niet alsof we naar een kleiner wordend probleem zitten te kijken. Kan de eigenaren nog een hoop problemen opleveren als ze onverhoopt failliet zouden gaan, want dan komt mogelijk ook bestuurdersaansprakelijkheid om de hoek kijken.
Toch denk ik dat het langzaam aan het beste wordt dit uit handen te geven van een professionele partij, ook al heeft dit op het persoonlijke vlak gevolgen. Curator, weet ik veel. Begin februari zou de boel op orde zijn, maar dat is duidelijk niet gelukt. Feit is wel dat een hoop klanten waarschijnlijk met lege handen blijven zitten. En dat heeft niets met oplichterij te maken, het is exact hetzelfde als bij ieder ander faillissement. En bij geen enkel faillissement heeft een aangifte ook maar enig nut. Dus hier ook niet. En belazerd is er niemand, dat ook niet. Het was overmacht doordat een leverancier, aan wie kennelijk vooruit was betaald, failliet ging.

Thijs124
Berichten: 1903
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Dan denken ze zeker dat ze de ellende nog kunnen afwentelen door de reviews te beïnvloeden?

witte angora
Berichten: 30251
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee. Misschien is onze conclusie op dit moment voorbarig, en misschien zijn ze nog niet zover dat het besef is ingedaald dat het einde verhaal is. Laten we eerlijk zijn: we hebben geen inzicht in de financiën van het bedrijf, we weten enkel wat er via dit forum en elders door anderen gecommuniceerd wordt. Dat laatste stemt weinig hoopvol, maar hoeft nog niet zo'n heel goede graadmeter te zijn.

Thijs124
Berichten: 1903
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Tis ondertussen een soort van feuilleton geworden.

Marlies Wiersema
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2024 20:46

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Marlies Wiersema »

Ook wij hebben te maken met loze beloften van woneninterieur.nl.

Inmiddels hebben we de koop ontbonden. Het geld zou teruggestort zijn, maar wij zien niks bijgeschreven.

Heeft iemand tips om je geld terug te krijgen?
We gaan sowieso aangifte doen bij de politie en een advocaat inschakelen.

Ordernummer is 5055. We hebben de volgende mail gestuurd naar woneninterieur.nl

“De bestelling zou, na 4 niet nagekomen afspraken, gister geleverd worden. Als hier iets in zou veranderen zouden jullie contact opnemen.
Dit is niet gebeurd en de levering heeft niet plaatsgevonden, waarmee jullie nu al 6 keer de afspraken niet nagekomen zijn. Hoe durven jullie het over goed nieuws te hebben, zonder dat überhaupt gerefereerd wordt naar de levering die gister plaats zou vinden?

Zoals meermaals aangegeven, willen we ons geld terug als de levering niet op 6 maart plaats zou vinden. We vinden het onacceptabel dat jullie al 3 maanden bijna 700E van ons in bezit hebben, wij op plastic stoelen zitten en jullie al 6 keer afspraken niet nagekomen zijn. Ons vertrouwen is weg, we willen de koop ontbinden en willen ons geld terug.

Hieronder een overzicht van jullie onacceptabele werkwijze:

- bij bestelling op 6 december 2023 zou de levering binnen enkele dagen plaatsvinden: niet nagekomen
- bij navraag op 14 december zou de levering volgens jullie (15 december) tussen 23 en 30 december plaatsvinden: niet nagekomen
- 27 december navraag gedaan, waarop jullie op 28 december reageerden dat de stoelen over 2 weken zouden binnenkomen: niet nagekomen
- jullie reactie op 28 dec: 'Door de grote drukte op de klantenservice met mails willen wij u vragen om deze mail aub niet te beantwoorden.

Wij nemen contact op dankjewel 😊'': onacceptabel om dit tegen een betalende klant te zeggen, en wederom niet nagekomen

- 11 januari 10:45: gemeld dat 2 weken verder zijn en weer niks gehoord heb. Reactie: binnenkomst rond 30 januari: niet nagekomen

- 11 januari 10:51: gemaild hoe het kan dat de levering nu wéér niet nagekomen wordt: geen reactie

- 19 januari: reminder gestuurd. Reactie: verwachte levering in week 1 van februari: niet nagekomen

- 25 januari: gemaild dat vanaf 11 feb in buitenland zijn dus levering daarvoor moet: geen reactie

- 7 februari: gemaild dat week 1 van feb voorbij is, tot 6 maart in buitenland zijn en weer: geen reactie en levering niet nagekomen

- 7 februari: jullie reactie of levering na 6 maart kan icm korting

- 8 februari: gevraagd wanneer na 6 maart en welke korting

- 8 februari: jullie reactie met vraag of 4 maart mogelijk is (terwijl wij hebben aangegeven tot 6 maart in buitenland te zijn...) en op vraag korting: geen reactie

- 9 maart: jullie reactie dat 6 maart geleverd wordt en aanbod korting van 10% op volgende bestelling (onacceptabel gezien bovenstaande): niet nagekomen

- 13 februari: gereageerd dat korting niet passend vind: geen reactie

- 27 februari: reminder gestuurd

- 27 februari: jullie reactie dat 15% kan zijn

- 29 februari: gevraagd of op nieuwe of huidige bestelling is

- 29 februari: jullie reactie dat korting intern gaan bespreken en alles volgens plan loopt voor levering op 6 maart, en contact opnemen als veranderd: niet nagekomen levering en niet over geïnformeerd

- 4 maart: gevraagd hoe laat levering komt: geen reactie

- 5 maart: telefoonnummer doorgegeven en gevraagd hoe laat levering komt: geen reactie

- 6 maart: gevraagd om reactie op 2 mails en op chat waar ik na halve dag nog steeds geen reactie op had

- 6 maart: jullie reactie dat jullie 'goed nieuws' hebben de de levering medio maart zou zijn, zonder uberhaupt een opmerking of excuus over de levering van 6 maart die niet is nagekomen”

Leugen op leugen op leugen!

Moneyman
Berichten: 32092
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
13 mar 2024 17:56
witte angora schreef:
13 mar 2024 10:43
Ze hebben erg hun best gedaan om de boel te redden, het leek de goede kant op te gaan, maar helaas...
Dat is wel een heel eenzijdige en ernstig naieve beoordeling

31 pagina's van alles beloven en niet betalen. Dat is niet je best doen,dat is de kluit belazeren
Over "heel eenzijdig beoordelen " gesproken.... :roll: :lol:

Een Wiskunde Student
Berichten: 310
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

witte angora schreef:
13 mar 2024 19:44
Het was overmacht doordat een leverancier, aan wie kennelijk vooruit was betaald, failliet ging.
Dat is een stelling die nergens door wordt bevestigd.

Sterker nog in het begin van het topic is er al een voorbeeld een order van een consument die helemaal niet bij de betreffende leverancier bekend bleek te zijn. Ik denk dat het veel aannemelijker is dat Woneninterieur door financiële problemen niet alle orders bij de leveranciers heeft besteld, maar alleen het bedrag van de aanbetaling heeft geïncasseerd, en daarna verder niks meer heeft ondernomen.

Zolang ze dit zo kunnen blijven volhouden komt er via de website geld binnen zonder dat er geld uitgaat. Uiteindelijk zijn er natuurlijk teveel klagende klanten en zal woneneninterieur straks met een grote plof verdwenen zijn.

Het verhaal dat ze hun best doen is een sprookje voor de goedgelovige posters hier

Moneyman
Berichten: 32092
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
14 mar 2024 08:38
witte angora schreef:
13 mar 2024 19:44
Het was overmacht doordat een leverancier, aan wie kennelijk vooruit was betaald, failliet ging.
Dat is een stelling die nergens door wordt bevestigd.
Maar wel stelling die heel logisch de spelende problemen verklaart. Er is geen reden om aan te nemen dat dat niet het geval is.
Een Wiskunde Student schreef:
14 mar 2024 08:38
Sterker nog in het begin van het topic is er al een voorbeeld een order van een consument die helemaal niet bij de betreffende leverancier bekend bleek te zijn.
En je begrijpt blijkbaar niet dat dat, als er één leverancier failliet gaat en je een hoop geld verliest, dat natuurlijk invloed heeft op de hele bedrijfsvoering, en niet alleen op de orders die bij de bewuste leveranciers uitstonden...
Een Wiskunde Student schreef:
14 mar 2024 08:38
Het verhaal dat ze hun best doen is een sprookje voor de goedgelovige posters hier
en...
Een Wiskunde Student schreef:
14 mar 2024 08:38
Ik denk dat het veel aannemelijker is dat Woneninterieur door financiële problemen niet alle orders bij de leveranciers heeft besteld, maar alleen het bedrag van de aanbetaling heeft geïncasseerd, en daarna verder niks meer heeft ondernomen.
Bij dit soort opmerkingen past slechts je eigen statement, wat je nogal hyporiet blijkbaar alleen op anderen toepast, maar niet op jezelf:
Een Wiskunde Student schreef:
14 mar 2024 08:38
Dat is een stelling die nergens door wordt bevestigd.

Plaats reactie