LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vakantiekaart

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
ditoveck

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door ditoveck »

we hebben in oktober een reis geboekt met de vakantie kaart, €92,= korting op de aanbiedingsprijs van Arke. hebben inderdaad 4 kortingsbonnen gekregen van €12,50 voor de prijs van €50. We hebben er al 1 ingewisseld en hebben ons geld er dus al dik uit.

MAW het werkt dus wel! Ook bij vragen en problemen bij de boekeing wordt je keurig te woord gestaan.

je kunt natuurlijk ook gewoon de volle prijs bij het reisbureau betalen als je geld over hebt. :lol:

aspaargaren
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2006 13:20

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door aspaargaren »

Ik heb zojuist opgezegd middels het contactformulier op de website.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Laurent »

Daarmee kom je niet van de malafide V K af, die lui blijven je achtervolgen met incasso facturen. Aantekenen en machtigingen intrekken. :?

Waarom besteedt Radar hier geen aandacht aan, met alle plussen en minnen over de V K ????>
Laatst gewijzigd door Laurent op 13 nov 2006 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.

alfisti
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2006 18:26

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door alfisti »

ook ik ben telefonisch benaderd en er werd gezegd dat er een proeftijd was. en dat ik wat post zou thuis krijgen hierover
na enige tijd niets meer tehebben gehoord kreeg ik een brief dat de proeftijd om was en dat er 75,- werd afgeschreven.
meteen gebeld maar helaas kan je alleen schriftelijk opzeggen maar ook dat bleek telaat helaas.
pure oplichterij want ik vraag me af of ze niet bewust tijdens de proeftijd niks hebben laten horen of hebben opgestuurd.
inmiddels heb ik de zaak bij de rijdende rechter en de geschillencommisie neer gelegd omdat vakantie kaart zegt niks tekunnen en willen doen.

takes22tango
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2006 09:11

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door takes22tango »

Afgelopen vrijdag, 10 november, werd ik op mijn mobiele telefoon gebeld door een medewerkster van "De vakantiekaart". Ik zou mee gedaan hebben aan een enquete en als dank kon ik de vakantiekaart gratis krijgen. Ik moest ze alleen even telefonisch machtigen om de verzendkosten van 2,95 van mijn rekening af te kunnen schrijven. Ik wist helemaal niets van deze enquete, en vroeg mij ook ernstig af hoe ze aan al mijn adresgegevens én telefoonnummer kwamen. Ik heb er een stukje over geschreven:

********************************

Over een vakantiekaart en het moet niet gekker worden.

Vrijdag 10 november 2006, 17:10 uur. Mijn mobiele telefoon gaat en ik neem op.

“Goedemiddag mevrouw, u spreekt met Kim van de Vakantiekaart”, hoor ik een prettige meisjesstem in mijn oor zeggen, waar de lach in doorklinkt. (Ze heeft goed opgelet tijdens haar cursus telefoontechnieken!).
“De vakantiekaart? Uh pardon?”, vraag ik argeloos.
“Ja, u heeft enige tijd geleden mee gedaan aan een enquete”.
“O ja, is dat zo? Daar kan ik me niets van herinneren”.
“U bent toch mevrouw blablabla, wonend aan de blablabla in blablabla?”
“Ja dat klopt, zeg ik verbaasd (hoe komen ze aan mijn naam en adres??), maar van een enquete weet ik niets”.
“Ok, nou ik kan u zeggen dat u daar toch aan heeft meegedaan, hoor”. (Het zou zo maar kunnen, nu ik in de overgang ben laat mijn geheugen me af en toe in de steek, dus ik geef haar het voordeel van de twijfel) “Vertel eens, u gaat toch zeker wel graag op vakantie?”, hoor ik haar zeggen met een lichte sluwe ondertoon.
“Uh, ja natuurlijk, wie gaat er nou niet graag op vakantie?”
“Nou er zijn genoeg mensen die niet graag op vakantie gaan hoor hahaha, maar u dus gelukkig wel. Nou wij kunnen u de vakantiekaart aanbieden, en die is voor u gratis omdat u heeft meegedaan aan de enquete”, zegt ze vol enthousiasme.
“Ja, over die enquete heb je het al gehad, maar wat houdt die vakantiekaart dan precies in?”
“U krijgt dan 5 procent korting op vakanties als u die boekt via internet. U wilt toch zeker wel zo’n vakantiekaart?” (weer die sluwe ondertoon….)
“Ja hoor die wil ik wel, stuur maar op!” (ik als rasechte Hollandse wil die GRATIS vakantiekaart wel natuurlijk!!).
“De vakantiekaart is gratis, zoals ik al zei, maar u moet wel verzendkosten betalen, twee euro vijfennegentig, dat is toch bijna voor niks hè??”
“Nou inderdaad, stuur maar een acceptgirokaart mee, dan maak ik het geld wel over”.
“Neeeee, zegt ze met lichte ergernis in haar stem, dat gaat zo niet, een acceptgirokaart meesturen is veel te duur voor zo’n klein bedrag!! Nee, U moet ons nu telefonisch machtigen!”
“Telefonisch machtigen? Ik dacht het niet!”
“Dat gaat geheel veilig hoor mevrouw, het wordt namelijk opgenomen op een band. En deze band wordt later weer uitgeluisterd”, zegt ze met een toon van: doe nou niet zo moeilijk mens.
“Dat zal allemaal best, maar nee, ik ga niet zomaar iemand telefonisch machtigen. Ik ken u niet, ik ken jullie organisatie niet, ik weet niets van een enquete, en nu vraag je me een telefonische machtiging te geven? Nee sorry hoor, maar dat gaat niet gebeuren”.
“Nou, zegt ze op een felle geïrriteerde toon, dan krijgt u ook niet de vakantiekaart en geen 5% korting op vakanties!!”
Ik ben het gesprek nu onderhand een beetje zat en zeg, ook enigszins geïrriteerd: “Nee, goh, dat is nou jammer zeg, wat een pech heb ik toch!!”
“Ja, zegt ze, dan gaat het over”.
“Ja, het gaat over”.
“Dag mevrouw, een prettige avond nog”, ze heeft zich snel hersteld want haar stem klinkt weer even prettig als bij het begin van dit gesprek.
Enigszins uit het veld geslagen, druk ik het gesprek weg. Het moet ook niet gekker worden! Ik werk bij de politie en heb genoeg ellende aan mijn balie gehad om te weten waar dit soort toestanden toe kunnen leiden. Nee, hier stink ik niet in. Voor ik het weet zit ik mijn verhaal te vertellen bij “Tros Opgelicht”. En die vakantiekaart? Nou, die hebben we niet nodig hoor. Als we op vakantie gaan gooien we onze tent achterin de auto en zien we wel waar we uitkomen. Hebben we heel internet niet voor nodig!!

*****************************

En als ik de meeste van de reacties lees, ben ik zóóóó blij dat ik er niet ingestonken ben. Mensen, wees gewaarschuwd.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Marco Polo »

....ben ik zóóóó blij dat ik er niet ingestonken ben.
Van iemand die bij de politie werkt, had ik natuurlijk niet anders verwacht!
Overigens helder verhaal en prima waarschuwing!!!

takes22tango
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 nov 2006 09:11

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door takes22tango »

Nu maar hopen dat veel mensen deze waarschuwing ter harte nemen.

kitty!
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2006 14:12

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door kitty! »

Bij toeval kwam ik op deze link, omdat ik het woord vakantiekaart verkeerd had geschreven. Tot mijn verbazing is er veel negativiteit over deze vakantiekaart. Ik vind het niet gek, zeker als je er zo veel geld voor moet betalen.

Door het invullen van een enquête op een woonsite heb ik gratis de vakantiekaart mogen ontvangen. Hiervoor heb ik geen verzendkosten of iets dergelijke voor hoeven te betalen. Bij elke boeking krijg ik 5 %korting en dat ook nog eens op een aanbieding / lastminute. De medewerkers waarmee ik communiceer zijn vriendelijk en verstaan hun vak. Zij zoeken zelfs een betere aanbieding voor mij. Dat is nou service!
Kort gezegd: het is geen malafide bedrijf, zoals sommige beweren.
Ik vind het vervelend voor diegenen die een negatieve ervaring hebben met de vakantiekaart, maar ik ga nu bij hun een reisje boeken met korting.


[/url][/quote][/i][/b]

MEE
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2006 14:51

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door MEE »

Ik werd 2 weken geleden ook gebeld over de vakantiekaart ivm een enquete die ik had ingevuld. Aparte was dat ze mijn naam én nummer wisten, terwijl ik bij de enquete telefoonnummer 0612345678 had ingevuld. Anyway, ik kon die vakantiekaart gratis krijgen, alleen moest ik ze dus machtigen om 2,95 af te laten schrijven voor verzendkosten. Toen ik vertelde dat ik niet aan machtigingen doe en ik het belachelijk vond dat ik verzendkosten moest betalen voor iets dat ik gewonnen had werd me gevraagd of ik er misschien een weekje over na wou denken. Ja is goed, bel me volgende week vrijdag maar terug. Krijg ik 3 dagen later toch die kaart in de brievenbus! Ze hebben vrijdags ook niet meer teruggebeld, maar kreeg wel 2 keer een bijna gelijkend mailtje met inloggegevens e.d. :

Geachte mevrouw --

Onlangs deed u mee aan een actie op telecomvoorkeur.nl. Dat heeft u
meteen een gratis Vakantiekaart opgeleverd. Normaal kost de
Vakantiekaart EUR 99,95, maar voor u is en blijft de kaart
dus helemaal gratis!

Vandaag of uiterlijk morgen zullen uw inloggegevens per
normale post worden verstuurd aan:

Naam: -----
Adres: -----
Postcode, plaats:---

Met uw lidmaatschap krijgt u 5% extra korting op reizen van zo’n
100 reisorganisaties als u boekt via www.vakantiekaart.nl.
Via Vakantiekaart kunt u reizen boeken van bijna alle grote
en goedkope reisorganisaties.
En, de korting geldt ook bovenop speciale aanbiedingen!

Op www.vakantiekaart.nl kunt u meteen inloggen met de volgende gegevens:
Kaartnummer: --------
Geboortedatum: -----

Kloppen uw gegevens niet?
Stuur dan even een mailtje aan [email protected].

Wij heten u van harte welkom en wensen u alvast een fijne vakantie!

Met vriendelijke groet,
Team Vakantiekaart

En toch vind ik het wel apart.. Heb de kaart nu dus gratis opgestuurd gekregen. Probeer ik net de site van vakantiekaart op te gaan bestaat ie niet meer! Toen ging ik googlen en kwam ik hier terecht, ben toch wel benieuwd want de mensen die bedonderd zijn is geld van de rekening afgeschreven maar bij mij is dat tot nu toe niet gebeurd.

Kan het niet zo zijn (kwam zo maar in me op hoor) dat er 2 vakantiekaart organisaties bestaan? Het is zo vreemd dat sommige mensen extreem positief zijn en anderen weer ontzettend negatief en bedonderd worden.

Ik wacht de gebeurtenissen maar even af..

highQ
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:33

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door highQ »

Hmmmm.... Klinkt allemaal niet al te best. Ben gisteren ook gebeld door een gast van de vakantiekaart. Ik had een maand of 7 een of andere enquete ingevuld (doe ik zelden, maar misschien ben ik het vergeten) en heb nu de vakantiekaart 'gewonnen'. Deze jongen klonk heel erg sympathiek (met veel enthousiasme en gelach) en eerlijk gezegd overrompelde hij me een beetje. Gelukkig ben ik niet op mijn achterhoofd gevallen en vertrouwde ik het zaakje niet. Er is natuurlijk niemand die zonder eigenbelang met cadeautjes gaat strooien.
Ik hoefde in ieder geval alleen maar 2.95 euro verzendkosten te betalen. Ik was wel benieuwd naar het verhaal achter de vakentiekaart en zei dat ik weg moest (wat ook daadwerkelijk zo was) om tijd te winnen. Geen probleem, morgen om tien uur (nu dus over 10 minuten) word ik teruggebeld. We hadden nog niet eens over de telefonische machtiging gesproken (daar ga ik natuurlijk niet op in). Maar wat me wel wat onrustig maakt is dat ik nu lees van sommige mensen dat ze nadat ze afspraak hebben gemaakt om teruggebeld te worden al direct zo'n kaart op de mat krijgen. Ik hoop dat ze dat bij mij niet gaan doen.

In ieder geval lijkt me duidelijk dat dit een bedrijf is met (op zijn minst) een zeer opdringerige verkoopmethode. Ben benieuwd wat ze straks te melden hebben. Als ik de kaart nu al opgestuurd krijg zonder enige toezegging of machtiging dan vallen ze wat mij betreft onder de noemer oplichters.

En die 5% korting kunnen ze mijns inziens ook wel geven. Het is een goede klantenbinding om mensen het idee te geven dat ze iets voor een mooi prijsje kunnen kopen. Dit bedrijf heeft zich in ieder geval de exploitatiekosten van de reiswinkel bespaard (bij internetzaken voor mobiele telefoons liggen de prijzen ook allemaal net iets lager dan in de gewone winkel).

Om een inmiddels veel te lang verhaal kort te maken. De aggressieve verkoopmethode van de vakantiekaart bevallen me slecht. Dit zaakje stinkt. Mijn advies: BEGIN ER NIET AAN

De groeten,
Theodorus

highQ
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2006 09:33

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door highQ »

O ja, ik wilde nog even zeggen dat dit me een uitstekend item lijkt voor radar. Ik moest meteen aan het programma denken toen ik gebeld werd.

raymond82
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 nov 2006 11:34

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door raymond82 »

Vakantiekaart is inderdaad een dubieus bedrijf, die zelfs wanneer je
je kaart afzegt probeert je hem hem weer aan te smeren. Op mijn
vraag of ik de kaart mocht vernietigen, werd meteen gevraagd:
"Gaat u weleens op vakantie? U kunt hem toch proberen".
Meteen afgekapt en gezegd dat ik maar 1 vraag had: of ik de kaart
moest terugsturen of vernietigen. Toen een korte stilte.. "****.. ja
u mag hem vernietigen".


Ik vind het overigens ook heel "toevallig" dat degenen die positief
over de kaart zijn, allemaal dezelfde typewijze gebruiken en ook
allemaal hun volledige naam in het forum gebruiken. Is gewoon
dezelfde persoon met fictieve namen. Zo kan ik ook mensen proberen
over te halen.

Trap er niet in!

M.Claassen
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2006 13:05

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door M.Claassen »

Ook ik ben benaderd door vakantiekaart met hetzelfde verhaal als iedereen hier in het forum, maar ook bij Kassa en de consumentenbond.
Helaas geven ze geen gehoor op mijn mail van afgelopen week waarin ik hen een ultimatum van 24 uur stelde om mijn "abonnement' per direct stop te zetten.

Ik heb inmiddels klachten ingedient bij de:
* ombudsman: 0900-6722722
* Consuwijzer: 0880-707070
* Vara Kassa: www.kassa.vara.nl : [email protected]
* college bescherming persoonsgegevens: 070-3811300
* en een mail naar trosradar.nl

Iedereen die klachten heeft over deze mallafide onderneming graag melden bij bovenstaande instanties. Pas dan kan er iets aan gedaan worden.

M. vr. gr. Miranda

M.Claassen
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 nov 2006 13:05

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door M.Claassen »

Ik heb vanmiddag een berichtje van Vakantiekaart gekregen waarin zij mij te kennen geven dat zij met terugwerkende kracht de opzegging zullen gaan doorvoeren.

Dit naar aanleiding van een mail die ik vrijdag had gestuurd. Ik had hierin op een nette doch doordringende manier uitgelegt dat het niet de gang van zake was zoals zij met consumenten om horen te gaan en dat dit alles wel eens tegen de wet zou kunnen zijn. Zeker het zogenaamde verschuldigde bedrag wat ze zomaar van mijn rekening probeerde te halen zonder toestemming en het verkrijgen en gebruiken van mijn persoonlijke gegevens. Tevens heb ik hen uitgelegt dat ik de in mijn vorige bericht geschreven instanties hiervan op de hoogte zou gaan brengen.

Ik ben in ieder geval zeer blij met de correcte afhandeling.
Ik ga zeker de hieronder beschreven instanties op de hoogte brengen van deze ontwikkeling.

Veel succes allemaal.

trosinemmen
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2006 22:14

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door trosinemmen »

ik ben vanavond benadert voor een vakantiekaart en heb de kaart voor 2,95 besteld maar nu ik dit leest is kijg ik toch wel een raar gevoel.
ze komen zo vertrouwd over.
en ze zeggen dat ze het opnemen overgins is dit verplicht.
ik heb ze gevraagd of het ook geld voor vakantie parken zoals
landalgreen, centrumparken en rp aprken alles is mogelijk.
dus ben ik vast heel stom :oops: geweest om het proefpakket op te laten sturen.
ik zie wel.

groet trosje

coco80
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2006 22:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door coco80 »

Ook ik ben vanavond benaderd door de mensen van de vakantiekaart. Die vertelde mij dat het een aanbod was via Veronica's magazine. Ik heb mij ook laten overtuigen dat het een superaanbod was. Maar later toen ik de deal gesloten had, wilde ik er toch wat meer van weten maar aangezien ik niets op de site van Veronica's magazine terug kon vinden hierover, ben ik hier terrecht gekomen. Ik heb al een mail naar ze gestuurd dat ik er toch maar van af zie, maar ben bang dat ik hierop pas een reactie krijg, nadat er geld is afgeboekt.Kan iemand mij helpen aan een rechtstreeks telnr. van deze instantie? Alvast bedankt! Groetjes

Noekson
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 okt 2006 20:04

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Noekson »

Je kan nu nog opzeggen! Doe het per aangetekende brief anders geldt het niet! Dit is hun nummer: 0900 123 85 85 Maar ik heb ook wel is geprobeerd te bellen, maar heb nooit iemand rechtstreeks aan de lijn gehad, erg slecht! hoop dat je er geen problemen mee gaat krijgen!

Deboorha
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2006 09:39

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door Deboorha »

Wat ik wel eens hoor:

Mensen denken dat ze wat gewonnen hebben, omdat het zo wordt gebracht. ..Wat mij ook logies lijkt, op de manier waarop ze het brengen.

Verder snap ik best dat mensen afhaken bij het telefonies opgegeven van hun persoonlijke gegevens inclusief hun bankrekening nummer!

En misschien is het handig om te weten, als u niet de aanbieding neemt zijnt de telefonisten verplicht aan u te vragen of u nog eens met een andere aanbieding gebelt wilt worden, en wilt u dit niet moeten zei u er op wijzen hoe u dit kan voorkomen!

Nu weet ik dat dan zelf via via en heb ik hier ook mijn hele familie door uitgelogt en nog wordt ik dan gebelt op mijn eigen 06 nummer!?

Daarom is het belangrijk dat u u zelf uitgelogt van de vakantiekaart zodat u het bewijs heeft die u uit kan printen..wat ik dus niet gedaan heb omdat ik het wel vertrouwde..??

Als het in iedergeval niet gezecht wordt, kunt u dit aanklagen, telemarketeers zijn verplicht het recht van verzet te volgen

nick123nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2006 09:57

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door nick123nl »

Ik ben net ook benaderd telefonisch, zogenaamd omdat ik wat gewonnen had. Nu sta ik op een lijst dat ik telefonisch niet benaderd mag worden, maar volgens de belmevrouw had ik dat recht verspeeld doordat ik van de verhuisservice (post) gebruik had gemaakt (!?)
Ik ben blij dat ik geweigerd heb om voor E 2,95 het kennismakingspakket op te laten sturen, maar eigenlijk moet dit soort telef. benaderingen verboden worden. Kan het geen TV-item worden bij Radar?!

coco80
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 nov 2006 22:16

Re: Vakantiekaart

Ongelezen bericht door coco80 »

Ik heb vanmiddag gebeld naar de mensen v/d vakantiekaart. Ik moet zeggen dat ik binnen 3 min iemand a/d lijn had en ze stond mij vriendelijk te woord. Ze zal ervoor zorgen dat m'n aanmelding geannuleerd wordt. Ik stuur voor de zekerheid nog een aangetekende brief. Bedankt voor de tip!

Gesloten