LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meubelmarkt Montfoort

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
kokemo

Re: Meubelmarkt Montfoort

Ongelezen bericht door kokemo »

Wachten is niet erg, maar als je vanaf september 2010 zonder meubels zit, en je dan een brief krijg met de mededeling dat ze zelf ook van niks weten, mag je toch wel af en toe de moed laten zakken.
Verder hoor ik op het forum niet meer of er nog uitgeleverd wordt ?

Ekster9

Ongelezen bericht door Ekster9 »

hier vandaag ook brief ontvangen. Met logo meubelmarkt en kleine lettertjes Alg. Voorwaarden op achterzijde. Verder geen adresgegevens. In handgeschreven witte envelop met postzegel. Ons verhaal is hier op het forum verdwenen, maar in augustus bankstel besteld bij MM Zevenaar, 300 euro aanbetaald, levering uiterlijk week 48. Daarna in oktober (MM was dus toen al in handen van nieuwe eigenaar, maar wisten we niet) te horen gekregen dat het week 2 = 6 weken later zou worden. Gingen we niet mee akkoord, dus uiteindelijk 1e week november een leenbank tegen extra 200 euro betaling (contant).

Nu staat er in de brief dat op moment van schrijven het nog 12 weken zal duren. Dat is half april (!). Meubelmarkten beseft dat ze daarmee de aangegeven levertijd overschrijden en vragen ons geduld en begrip. Begrijpen het als we dat niet meer kunnen opbrengen dus moet ik binnen 48 uur na dagtekening, vandaag dus, laten weten of we akkoord gaan. Gaan we niet akkoord zullen zij dat tot hun spijt accepteren en de bestelling annuleren bij de producent. Ik moet mijn keuze doormailen naar het servicemailadres. En ze bieden excuus aan voor het ontstane ongemak.

Heel fijn allemaal, maar ja wat nu te doen? Er wordt niet gesproken over de betalingen die wij al gedaan hebben en het lijkt er voor mij erg op dat het bankstel gewoon nog bij de producent besteld moet worden. Dilemma, dilemma. Want als ik afbestel moet ik naar nieuwe meubelzaak en zit ik ook weer met levertijden, maar eerlijk gezegd geloof ik helemaal niet meer dat ik over 12 weken van MM een nieuw bankstel heb. Dan volgt er vast weer een schrijven dat levering uitgesteld is of wat dan ook....

Medewerker MM

Ongelezen bericht door Medewerker MM »

Nogmaals....maak u geen zorgen...iedereen krijgt geleverd.
Allemaal een fijn weekend, en daarna gaan we weer hard voor jullie aan de slag !

groeten

mglashouwer

Ongelezen bericht door mglashouwer »

Als ik jou was zou ik het CBW opbellen en je probleem voorleggen. Ik hoop dan voor je dat je de bank bij een andere leverancier kan bestellen en je aanbetalingen dan kan overnemen naar die andere leverancier. Als je een bon hebt gekregen voor de leenbank kun je hier misschien ook nog iets mee, anders denk ik dat je weinig rechten hebt. Je kan dan de leenbank misschien verkopen??

Ekster9

heb maar eens even gevraagd naar mijn gedane aanbetaling, of ik die retour krijg als ik besluit tot annuleren order, het antwoord (heel snel trouwens, binnen 10 minuten):
Geachte klant,
Door de inval hebben onze leveranciers hun productie tijdelijk stil gelegd.
Wat uiteraard logisch is gezien de omstandigheden.
Wij hebben gesprekken gehad met onze leveranciers hierover.
De productie is weer in volle gang, helaas met uitloop van de levertijden.

Als u de gehele order wilt annuleren, kunnen wij niks voor u betekenen.
U heeft uw originele order geplaatst bij de vorige eigenaar.
Waar het onderzoek nu nog naar loopt vanaf de FIOD en de Belastingdienst.

De nieuwe eigenaar vind dit uiteraard een vervelende situatie voor ons en voor u.
En hij om deze reden nog aan u kan en zou willen uitleveren.

Het terugvorderen van aanbetalingen word niet door hem gedaan.
Dit omdat hij daar simpelweg niets mee te maken heeft, dit is geheel van de vorige eigenaar. Betreft annuleringen kunnen wij helaas niets voor u betekenen.
Deze situatie is voor ons allen geheel nieuw, maar wij doen ons best om alle klanten zo goed mogelijk te helpen. Alleen worden wij op bepaalde vlakken tegen gewerkt door de bovengenoemde instanties.
Ons excuus voor het ongemak.
Wij hopen op uw begrip.

@medewerker MM, ik heb hier weer op gemaild en wacht wederom op snel antwoord. Fijn weekend? Ik mag toch hopen dat er de hele middag daar nog keihard gewerkt wordt....

Ekster9

@mglashouwer, dat zaten we ons ook al te bedenken, geen aanbetaling retour, dan ook geen leenbank retour blijkbaar. Dan die maar verkopen...

Medewerker MM

Ik had niet gedacht om vandaag nog te reageren op dit Forum, omdat we wel iets anders te doen hebben, vandaar dat ik u een fijn weekend wenste (excuus daarvoor :? ). We werken in een ploegendienst, dus tot vanavond 21:00 uur ben ik wel zoet.
Ik heb voor u 2 opties

1. Wacht even af en u krijgt gewoon uw bestelde Meubels
2. Verkoopt u toch lekker die leenbank, en reageer aub niet meer naar ons toe

Volgens mij heeft u wel al weekend, omdat u op het forum zit op dit moment.....

vriendelijke groet,

Medewerker MM

Ekster9

Nou ja zeg, u reageert niet meer op mijn mail en bent blijkbaar wel op het forum actief. Sorry hoor, maar dit is toch op z'n zachtst gezegd klantontvriendelijk te noemen. Een heel andere toon dan in de standaard mail die ik eerder nog wel toegestuurd kreeg. Ik wil gewoon weten waar ik aan toe ben. Juridisch gezien klopt het gewoon van geen kant tot nu toe.

Rustig afwachten doen we nu al vanaf oktober. En steeds komen er dezelfde antwoorden waar je als consument geen steek verder mee komt. Durf te wedden dat ik over 12 weken nog rustig moet afwachten. Ik wil gewoon mijn geld terug, mag jij die leenbank weer van me hebben.

In ploegendienst werken, met z'n 3-tjes? En voor jou informatie, ga vanavond en morgen aan het werk, dus nee geen weekend..

Tjonge, jonge, vraag me af of 'de nieuwe eigenaar' op de hoogte is van hoe er met klanten wordt omgegaan. Ik weet genoeg....

Medewerker MM

Ik ben persoonlijk niet op de hoogte van uw Mail verkeer met ons.
Ik doe alleen de bestellingen, vandaar.

Wij gaan juist heel netjes met klanten om, iedereen mag hier zal gal spuwen op ons.....en als er dan iets positiefs komt, zeggen jullie: "dat zal wel weer een medewerker zijn". U vraagt om duidelijkheid....deze geven wij u ook....alleen u gaat er nu al vanuit dat we dat niet nakomen :?
Sorry Ekster9......dan hou ik me liever bezig met klanten die er nog WEL een klein
beetje vertrouwen in hebben. Ik ben het zat om als "voetveeg" te worden weg gezet op dit forum, terwijl ik gewoon mijn werk doe !!(wij zijn ook maar mensen) Als u hier zou werken had u HETZELFDE overkomen.
We kunnen u alleen helpen met een klein beetje medewerking......

Ik ga nu stoppen met heen en weer spuwen op dit forum.....ik ga verder met klanten die ons gewoon normaal benaderen !

kokemo

Ongelezen bericht door kokemo »

Jonge, jonge wat ga jij erop zeg, kun je nagaan hoe wij achter dit forum zitten :evil:

Ekster9

Lieve MM-medewerker,

ik ben juist 1 van de klanten die nog helemaal geen gal gespuwd heeft en me alleen maar even iets afvraag bij de woorden Fijn Weekend. Verder heb ik je niet 1x als voetveeg behandeld. Sterker nog, ben hier helemaal niet om discussie met MM-medewerkers te voeren, heb dat ook nog helemaal niet gedaan en dus ook niet abnormaal behandeld, dat zijn dan andere klanten. Ik ben hier alleen maar om ervaringen uit te wisselen met andere gedupeerden. Maar blijkbaar ben ik voor jou nu net de druppel...

Ook ben ik 1 van de klanten die al heel erg lang geduldig afwacht, steeds als klant MM normaal behandeld in mijn mail, maar voor het gevoel steeds meer met een kluitje in het riet wordt gestuurd. Het kleine beetje vertrouwen dat er was, wordt dan steeds minder, dat lijkt me niet zo gek.

Je hebt het over duidelijkheid en dat jullie die geven, hier op het forum bedoel je dan blijkbaar... Je bent dan inderdaad niet op de hoogte van het mailverkeer dat ik heb met MM en dat juist alleen maar meer vragen oproept. En daarmee alleen maar steeds onduidelijker wordt dus...

Ik wens je veel succes toe op je werkplek en ondanks alles prettig weekend :|

-anja-

Ongelezen bericht door -anja- »

Vandaag de brief ontvangen. Op 5/9 bank besteld en aanbetaling gedaan. Nu moeten we nog eens 12 weken wachten terwijl we bank al geleverd had moeten zijn. Als we het hier niet mee eens waren konden we mail sturen met verzoek order te annuleren. Dit gedaan en hieronder volgt het antwoord.

Geachte heer / mevrouw,

Als u uw order wilt annuleren, kunnen wij niks voor u betekenen.
U heeft uw originele order geplaatst bij de vorige eigenaar.
Waar het onderzoek nu nog naar loopt vanaf de FIOD en de Belastingdienst.

De nieuwe eigenaar vind dit uiteraard een vervelende situatie voor ons en voor u.
En hij om deze reden nog aan u kan en zou willen uitleveren.

Het terugvorderen van aanbetalingen word niet door hem gedaan.
Dit omdat hij daar simpelweg niets mee te maken heeft, dit is geheel van de vorige eigenaar.
Betreft annuleringen kunnen wij helaas niets voor u betekenen.

Deze situatie is voor ons allen geheel nieuw, maar wij doen ons best om alle klanten zo goed mogelijk te helpen.

Alleen worden wij op bepaalde vlakken tegen gewerkt door de bovengenoemde instanties.

Ons excuus voor het ongemak.

Wij hopen op uw begrip.

Dit is dus wel erg makkelijk. Wel lopende orders met aanbetalingen overnemen en vervolgens je handen er van af trekken als het gaat om annuleren en terug betalen van aanbetalingen. Bij wie moeten we dan ons recht halen.

Ekster9

Hoi Anja,

precies, dat hebben wij dus ook. Precies hetzelfde standaardantwoord ontvangen zie ik al wel. Met je laatste zin ben ik het ook helemaal eens. Zit me al af te vragen of rechtsbijstand oid nog kan helpen bij zoiets.

Het rare is ook dat ze blijkbaar sinds 15/10 CBW-erkend zijn (verkoper in augustus in Zevenaar vertelde dat ons toen trouwens ook, maar ja... da's blijkbaar helemaal niet zo. Ik hoor hem nog zeggen dat ik maar eens moest googlen op Meubelmarkt en geen enkel negatief verhaal zou tegenkomen...).

Na 15/10 heb ik nog mailverkeer gehad met MM, ook over annulering e.d. Toen waren ze al CBW, dus misschien kan ik daar nog iets mee. Je aanbetaling met een max van 25% die dan wordt verrekend bij een andere CBW-erkende winkel.

Hebben jullie ook een leenbank toevallig?

Medewerker MM

Laten we zeggen dat het voor ons allen een minder prettige situatie is.
Wij (ik) gaan gewoon door en proberen u allen zo goed mogelijk te helpen.

gr

MM

Ekster9

Het lijkt me toch dat als er stilzwijgend van een oude naar een nieuwe eigenaar wordt overgegaan een nieuwe eigenaar daarmee ook stilzwijgend alle lopende rechten/plichten/afspraken over neemt. Is toch ook eigenlijk niet te geloven, dat had ons toch gewoon netjes gemeld moeten worden. Moet je gewoonweg zelf maar achter zien te komen en moet je niet zien hoe. Heb ooit gordijnen, jalouzieen e.d. besteld bij een plaatselijke leverancier en toen kreeg ik netjes een brief dat de zaak was overgenomen door iemand anders, maar er verder niks zou veranderen in gemaakte afspraken e.d. En zo hoort het ook!

Ik heb per mail gevraagd of ze me konden vertellen, mocht ik akkoord gaan, wat ik dan straks bij aflevering volgens hen nog zou moeten betalen. Ik heb er nog geen reactie op gehad, maar ben heel benieuwd naar het totaalbedrag volgens MM en of ze dat nog wel terug kunnen vinden....

Lees trouwens net in de kleine lettertjes op de achterkant bij betaling: "betaling netto contant bij ontvangst goederen". De restbetaling dient altijd te geschieden alvorens de goederen in het pand geplaatst worden". Valt me ook nu pas op eigenlijk.

Ekster9

Site CBW: (ik zie het toch maar even zo dat 'oude eigenaar' failliet is gegaan)

1. Ik heb iets gekocht en een aanbetaling gedaan. In de tussentijd is de ondernemer failliet gegaan. Wat nu?

Als de winkel waar u uw aanschaf hebt gedaan, een CBW-erkende winkel is, bent u uw aanbetaling (met een maximum van 25% of 15%) niet kwijt. Bij een andere CBW-erkende winkel kunt u een nieuwe aankoop doen waarbij uw eerdere aanbetaling wordt verrekend.
Was de winkel niet aangesloten bij de CBW dan kunt u het beste contact opnemen met een rechtsbijstandverzekeraar, een bureau voor rechtshulp of de Consumentenbond (tel: 070-4454545).

Nieuwe eigenaar verwijst steeds naar voor en na 1 oktober. Misschien moeten we dan maar doen wat in de laatste regel staat? Was de winkel niet aangesloten...

Ekster9

Of een klacht indienen bij de Geschillencommissie Wonen, over deze nu wel bij CBW-erkende Meubelmarkt. Moet je klachtengeld ad 100 euro betalen, maar krijg je terug als je in het gelijk wordt gesteld....

9. Kan ik bij de CBW ook een klacht over een ondernemer indienen?
Nee, u kunt uw belangen laten behartigen door de consumentenbond Consumentenbond (tel: 070-4454545), een rechtsbijstandverzekeraar, een bureau voor rechtshulp of, voor CBW-erkende winkels, bij de Geschillencommissie Wonen (tel: 070-310 5 310).

10. Wat is de Geschillencommissie Wonen?
De Geschillencommissie Wonen is een onafhankelijke instantie die o.a. een aantal deskundigen in dienst heeft die (indien nodig) de klacht ter plaatse bij de consument onderzoeken. De deskundige brengt een rapport uit en aan de hand daarvan volgt een uitspraak. Deze uitspraak is bindend. Dat wil zeggen dat zowel de ondernemer als de consument zich verplichten de beslissing uit het bindend advies na te komen. Een klacht kan zowel door een consument als door een erkende winkel ingediend worden. De ondernemer kan alleen met toestemming van de klant een klacht indienen. Elke klacht moet schriftelijk gedeponeerd worden.

mglashouwer

Ongelezen bericht door mglashouwer »

Het wordt hier allerminst gezelliger op...Ik snap de positie van MM medewerker, maar ik neem aan dat hij zich ook in ons kan verplaatsen. Gewoon correct blijven en elkaar niet zitten afsnauwen...Je mag wel je mening geven lijkt mij, anders is het einde zoek toch? ;)

Een prettig weekend!

Medewerker MM

Natuurlijk kan ik mij in jullie situatie verplaatsen.
Ik snap jullie allemaal voor de volle 100%
Daarom werken we er juist zo hard aan.
Nogmaals: we willen en gaan ook niemand duperen.

Maar goed, mij baas heeft een afpraak met Radar, dus binnenkort op TV !
En leggen we alles prima uit !

MVG

MM

-anja-

Ongelezen bericht door -anja- »

Ekster9 schreef:Hoi Anja,

precies, dat hebben wij dus ook. Precies hetzelfde standaardantwoord ontvangen zie ik al wel. Met je laatste zin ben ik het ook helemaal eens. Zit me al af te vragen of rechtsbijstand oid nog kan helpen bij zoiets.

Het rare is ook dat ze blijkbaar sinds 15/10 CBW-erkend zijn (verkoper in augustus in Zevenaar vertelde dat ons toen trouwens ook, maar ja... da's blijkbaar helemaal niet zo. Ik hoor hem nog zeggen dat ik maar eens moest googlen op Meubelmarkt en geen enkel negatief verhaal zou tegenkomen...).

Na 15/10 heb ik nog mailverkeer gehad met MM, ook over annulering e.d. Toen waren ze al CBW, dus misschien kan ik daar nog iets mee. Je aanbetaling met een max van 25% die dan wordt verrekend bij een andere CBW-erkende winkel.

Hebben jullie ook een leenbank toevallig?
Wij hebben geen leenbank. Wat betreft het CBW daar kunnen wij niets mee aangezien wij de bank voor 15/10 hebben gekocht. Ik heb net weer een mail gestuurd naar meubelmarkten en hun erop gewezen dat het bedrijf is overgenomen onder dezelfde naam. Dat ze wel orders overnemen met dus de daarbij geldende aanbetaling maar dat ze die nu weigeren terug te betalen. Onderstaand hun antwoord.

Beste,

Wij vermelden in de brief niet dat u kunt annuleren.

Wij zeggen in de brief dat wij de de bestelling stop zullen zetten
bij de leverancier.

Er zijn 2 opties helaas

# U heeft nog 12 weken geduld voor zover mogelijk. Binnen 12 weken komt de bank.
# U annuleert de order maar helaas kunnen wij geen aanbetalingen terug storten.

Met vriendelijke groet,
De meubelmarkten

Weet niet wat verschil is tussen annuleren en stopzetten. Deze vraag heb ik dan ook terug gestuurd. Ben benieuwd.

Gesloten