Pagina 4 van 6
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 14 aug 2011 15:57
door witte angora
ciske schreef:witte angora schreef:Sja, ik ken Univé van binnen, weet je. Heb wel meer gezien dan ik hier heb opgeschreven. Maar goed, dat is voor het topic niet echt relevant.
schrijf maar niet te veel op , wacht maar eerst tot die eppo weg is
Die is al weg, het was onze bekende huistrol weer eens. Maar dat was me al duidelijk.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 14 aug 2011 16:13
door ciske
ik zal maar weer effe on topic gaan , helemaal niks meer van Unive gehoord, nou ja tis niet anders.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 15 aug 2011 17:34
door ciske
goh mailtje van Unive net in mijn mailbox gekregen met excuses, okee geaccepteerd Unive , maar alsnog loopt nu de champix 1 a 2 maanden later.
waar ik dus nog steeds niet blij mee ben , en ook niet met het feit dat ik bijna zelf voor de kosten had opgedraaid. dankzij allert handelen van mijn huisarts dus niet het kostenplaatje krijg.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 15 aug 2011 17:46
door witte angora
Dus ze hebben je toch gevonden? Zie je wel dat het kan.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 15 aug 2011 17:50
door ciske
yeps , nou ja beter laat dan nooit, alleen had ik nu al die champix kunnen hebben en dat heb ik door dit gedoe nog niet.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 15 aug 2011 18:49
door snepke
ciske schreef:yeps , nou ja beter laat dan nooit, alleen had ik nu al die champix kunnen hebben en dat heb ik door dit gedoe nog niet.
Het zit er nu iig aan te komen,ze weten nu dat je bestaat,je bent geen nummer meer.
Waarschijnlijk zien ze je nu als de forumknaller,ze zullen je nu wel te vriend willen houden.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 15 aug 2011 18:52
door ciske
geen idee hoe ze mij zien snepke, alleen vind ik wat nu ook gedaan is dat je mails hoort te beantwoorden.
champix krijg ik binnenkort bericht van alleen , moet het via stivoro, nou okee huisarts begeleidt mij toch
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 15 aug 2011 18:57
door snepke
Ik wens je iig veel succes met stoppen.
Met huisarts,stivoro of champix,maakt niet uit ,als het maar helpt.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 15 aug 2011 18:59
door ciske
dank je snepke , ik hou je op de hoogte
met huisarts, stivoro en champix
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 25 aug 2011 10:37
door frenchy
Ik ben het met je eens dat Unive hierin laks is geweest. Vooral als je enkele malen gebeld en gemaild hebt, mag je verwachten dat je een juist antwoord krijgt.
Waar ik het niet mee eens bent, is dat je er vanuit gaat dat de medewerker moet weten wat champix is. Weet je hoeveel medicijnen er zijn? Zelfs een dokter moet er wel eens zijn ency erbij halen om te kijken welke mediciatie bij welke aandoening hoort. Hoe kun je nou verwachten dat een medewerken van een klantenservice alle honderden, zo niet duizenden medicijnnamen uit zijn/haar hoofd weet? Ze zijn niet medisch onderlegd, kunnen géén medische vragen beantwoorden. Als ze dat wel waren, zaten ze niet op de klantenservice.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 25 aug 2011 11:56
door ciske
Champix is al zo vaak in het nieuws geweest en buiten dat het is een hulpmiddel dat pas dit jaar ,( tevens het enigste jaar) vergoed wordt.
Alsnog ben ik van plan bij unive weg te gaan want ik kan dan een antwoord hebben gehad, mijn huisarts heeft op de mail geen antwoord gehad en dat neem ik ze ook kwalijk. Tenslotte is die man er voor mijn gezondheid en weet hij meer van champix dan die verzekeraar.
En tevens door dit gedoe van Unive kan ik dus langer wachten tot ik champix krijg omdat ik eigenlijk al 2 weken anders er mee bezig was.
Dus Unive maakt geen beste beurt in het helpen van hun klanten.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 25 aug 2011 13:16
door Emmy75
Ik weet even niet of deze vergoeding aan een maximum gebonden is welke je nu misschien niet zou kunnen halen...
Als het bevalt en werkt, zou het dan een idee zijn om in dec. even in te slaan? Of anders de voorraad al langzaam op te bouwen? Geen idee of dat kan hoor..
Heb zoiets wel eens gedaan in de jaren dat we nog die no-claim teruggave hadden. In een jaar dat ik die toch niet meer kon halen en verbruikt had, heb ik toen tegen het einde van het jaar van de medicijnen die ik toen had flink ingeslagen. Het "euvel" was langzaam aan de beterende hand en had die medicijnen in het jaar erna niet meer nodig toen ze bijna op waren en dat jaar weer bijna de volledige no-claim gekregen.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 25 aug 2011 13:21
door ciske
Emmy
Dit medicijn krijg je 12 weken niet langer ook , dus kost niks tenzij je je eigen bijdrage nog niet betaald hebt. Het is een hulpmiddel ter ondersteuning van de ontwenningsverschijnselen, daarna is het de bedoeling dat je het zelf kan.
Dat heb ik wel( eigen bijdrage ) dus de kosten van de medicatie zijn voor unive.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 25 aug 2011 13:53
door Emmy75
Ah ok (ben niet zo thuis in die vergoedingen daarvoor) , maar dan zou je indien nodig wel gewoon de maximale tijd gebruik kunnen maken van het medicijn ondanks het late antwoord van Univé.
Ik bedoel dan heeft het late reageren geen invloed op dat je het nu minder zou kunnen gebruiken omdat het alleen dit jaar vergoed wordt. Niet dat dat late reageren goed te noemen is hoor.
Succes.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 25 aug 2011 14:29
door ciske
Dank je , inderdaad heeft het late reageren gelukkig geen invloed daarop maar het gaat mij om het fatstoen, als ze mij moeten hebben weten ze mij ook te vinden.
Alsnog als je een mail of klacht stuurt en je krijgt een standaard mailtje van "binnen 2 werkdagen krijgt u antwoord" en je krijgt geen antwoord dan is dat onbeschoft.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 25 aug 2011 14:35
door Emmy75
Ik zou me nog best kunnen voorstellen dat een vraag even iets langer kan duren omdat het deels in vakantietijd heeft gespeeld, waardoor ze met echt minimale bezetting het min of meer normale werk moeten doen. Daar zou ik persoonlijk wel een beetje begrip voor kunnen hebben.
Ik zei wel nadrukkelijk "iets langer" en dan bedoel ik hooguit een paar dagen maar zeker niet zolang als dit geduurd heeft, dat vind ik zeker niet netjes.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 25 aug 2011 15:29
door ciske
Ik persoonlijk had ook aan de vakantietijd gedacht, helaas ...die vakantie duurde wel weken, de andere dingen gingen gewoon door.
Als het op betalen aankomt zijn verzekeringen niet zo snel.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 25 aug 2011 16:05
door Emmy75
ciske schreef:
Als het op betalen aankomt zijn verzekeringen niet zo snel.
Gek genoeg weten ze je rekening wel te vinden als de premie afgeschreven moet worden.
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 25 aug 2011 16:30
door ciske
Emmy75 schreef:ciske schreef:
Als het op betalen aankomt zijn verzekeringen niet zo snel.
Gek genoeg weten ze je rekening wel te vinden als de premie afgeschreven moet worden.
Die gaat in de vakantie gewoon door:-)
Re: Unive zorgverzekeringen draait mensen een poot uit .
Geplaatst: 09 sep 2011 18:56
door Jessica78
Ik wil toch reageren op deze vraag met de Champix.
Ik kan me voorstellen dat iemand niet meteen weet wat Champix is er zijn zoveel verschillende medicijnen en ze worden niet alleen maar gebruikt voor dezelfde aandoening.
Zo valt de Champix onder de anti depresiva's.
Champix alleen krijg je niet vergoed ook niet als je dit op recept van de huisarts als ondersteuning met stoppen met roken bij een apotheek haalt.
Champix wordt alleen vergoed als je dit icm een gedragsveranderende training volgt bij je huisarts of een GGZ instelling die een contract hebben afgesloten om deze training te geven.
Een lijst van deze zorgverleners zijn op de site van Unive terug te vinden onder de zorgvinder.
De declaratie van de medicatie gaat ook niet eens bij je eigen apotheek maar via je nationale apotheek met een speciaal formulier.
Je huisarts als deze een afspraak heeft met Unive weet deze werkwijze.
Ik adviseer gewoon neem altijd conact op met je verzekering als je iets niet zeker weet.
En eerlijk is eerlijk wie kent nou alle behandelingen medicatie en ga maar door uit zijn hoofd?
Ook al werk je bij een zorgverzekering, de apotheek is niet eens op de hoogte van alle medicatie en wat waarvoor is.
En geloof me medewerkers van Unive zijn goed opgeleide mensen die de "leden" ten alle tijden netjes te woord staan en de "leden"van Unive zo goed mogelijk helpen zo ver dit binnen hun mogelijkheden ligt.
Er wordt ook ten alle tijden naar een passende oplossing gekeken voor zover dit binnen de mogelijkheden ligt.
Het zij met een klacht en ja deze worden zeker behandeld al duurt het soms wat langer dan je verwacht.
Je kan niet verwachten dat je vandaag een mail stuurt en de week erop al een antwoord hebt, een klacht moet ten alle tijden van alle kanten bekeken worden zodat er een passende oplossing geboden kan worden.
En ja ik werk ook voor de klantenservice van een zorgverzekeraar.
En ja er zijn wel eens zaken die fout kunnen gaan en ja er zijn ook zaken die niet opgelost kunnen worden.
Helaas niet alle behandelingen worden vergoed en ja er zijn voorwaarden aan diverse zorgsoorten verbonden.
Zou toch mooi zijn dat je naar de eerste de beste kwakzalver gaat en voor een schijntje behandeld wordt en uiteindelijk alleen maar zieker wordt omdat hij/zij zijn diploma van het internet geplukt heeft.
En ik snap ook dat er altijd wel iemand is die een "slechte "ervaring met een klantenservice heeft, maar zijn er niet altijd twee versies van een verhaal?
Ik krijg een brief van het incasoburo omdat ik de premie niet heb betaald maar ik kreeg ook geen acceptgiro opgestuurt hoe kan ik dan betalen.
Sorry maar er is ook zo iets als eigen verandwoordelijkheid je weet dat bepaalde zaken elke maand betaald moeten worden.
En ja het kan gebeuren dat je een keer iets vergeet, maar de brieven van de schuleiser krijg je allemaal niet maar de brief van het incassoburo wel?
Je krijgt een kroon niet vergoed blijkt dat je geen aanvullend pakket hebtvoor de tandarts.Is dat dan slechte service van de klantenservice zelf?
Lijkt me niet het is vooral de eigen beleving maar die kan ook maar op 1 manier belicht worden op een forum.
Wat niet wilt zeggen dat er nooit fouten worden gemaakt.
We zijn tot slot allemaal menden niet waar?