Van iemand die al zeven jaar op dit forum vertoeft mag toch wel aangenomen worden dat deze weet dat met TS Topic-Starter wordt bedoeld.
Nee, nog nooit van gehoord.

LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Dit zal het serieus nemen van u dan ook wel niet ten goede komen.Vr8schip schreef:@adSolvendum;
Van iemand die al zeven jaar op dit forum vertoeft mag toch wel aangenomen worden dat deze weet dat met TS Topic-Starter wordt bedoeld.
Nee, nog nooit van gehoord.
Dus enkel wanneer Apple twee of meer gevallen van hetzelfde euvel bekend zijn doet Apple hier iets mee? Dit in schril contrast met:Vr8schip schreef:Koop je nl. bij apple.nl het product via het i.net en er ontstaat wat @r0ckabella beschrijft, dan gaat Apple zoeken d.m.v. het serienr. of er meerdere klachten met hetzelfde euvel zijn binnengekomen en Apple, (zeer goed) kennende, en zo ja, was hem/haar een nieuw MB verschaft.
, waarbij met 'men' Apple wordt bedoeld?BBCS schreef:Met alle respect, men voert de Nederlandse wetgeving heel strak uit.
Wat wil je uitleggen met bovenstaand?adSolvendum schreef:Dit zal het serieus nemen van u dan ook wel niet ten goede komen.Vr8schip schreef:@adSolvendum;
Van iemand die al zeven jaar op dit forum vertoeft mag toch wel aangenomen worden dat deze weet dat met TS Topic-Starter wordt bedoeld.
Nee, nog nooit van gehoord.
Dus enkel wanneer Apple twee of meer gevallen van hetzelfde euvel bekend zijn doet Apple hier iets mee? Dit in schril contrast met:Vr8schip schreef:Koop je nl. bij apple.nl het product via het i.net en er ontstaat wat @r0ckabella beschrijft, dan gaat Apple zoeken d.m.v. het serienr. of er meerdere klachten met hetzelfde euvel zijn binnengekomen en Apple, (zeer goed) kennende, en zo ja, was hem/haar een nieuw MB verschaft., waarbij met 'men' Apple wordt bedoeld?BBCS schreef:Met alle respect, men voert de Nederlandse wetgeving heel strak uit.
Moet ik hier echt serieus op ingaan?adSolvendum schreef:En zo is het beweren dat de schade waarschijnlijk het gevolg is van het zich op enig moment bevinden van een object tussen de delen van de laptop, zich daarbij beroepend op het staven van deze bewering door een blutsje op de rand van de schaal, ook niet voldoende.
De koper hoeft niets te beweren, de non-conformiteit wordt immers vanuit de wet reeds bij de aankoop vermoed aanwezig te zijn geweest gezien het tijdstip van openbaring aan de koper.
Het is aan de verkoper aan te tonen dat dit niet zo is. Pas wanneer dit heeft plaats gevonden, is het woord aan de koper. Wanneer de verkoper als hier weergegeven haar stelling neemt en motiveert, valt dit simpel te ondermijnen. De stelling van de verkoper (Apple in effect) en de motivatie hiervan toont namelijk niets aan, doch behelst slechts een vermoeden, een mogelijkheid. Deze mogelijkheid kan bestreden worden door het noemen van een andere mogelijkheid, waardoor de zaak terug bij af is.
Mijn engels is niet zo goed.Vr8schip schreef:@adSolvendum;
Van iemand die al zeven jaar op dit forum vertoeft mag toch wel aangenomen worden dat deze weet dat met TS Topic-Starter wordt bedoeld.
Nee, nog nooit van gehoord.
Je slaat wartaal uit, want ik doe nergens een ongefundeerde uitspraak. Na deze laatste zin wordt je niet meer serieus genomen, je weet duidelijk niet waarover je praat. Apple in Bunnik heeft niets te maken met Apple inc.Vr8schip schreef: Ik zal het beschaafd houden i.p.v. ongefundeerde opmerkingen uwerzijds.
Geef s.v.p. het adres en tel.nr. van iStore.
Apple in Bunnik is een bedrijf dat niets te maken heeft met Apple Inc.
Ik vind het een kwalijke zaak dat de iStore zich hier opstelt als een dozenschuiver die zich niet aansprakelijk acht voor eventuele gebreken.r0ckabella schreef:"We hebben voor u overlegd met Apple voor een uitzondering voor het vervangen van het display op hun kosten."
Dit vind ik onvoldoende gemotiveerd: waarom wijzen deze barsten het gevolg zouden zijn van druk van buitenaf?r0ckabella schreef:"Helaas is dit verzoek afgewezen. De barsten in het LCD scherm duiden op uitoefening van druk van buitenaf, waarbij er geen beschadiging is op de buitenste laag van het scherm."
De kleine beschadigingen kan vele oorzaken hebben. Zo kan de verkoper het product zo hebben afgeleverd en ook kan de schade na de koop zijn ontstaat door iets wat geen enkele relatie heeft met de barst in het scherm.r0ckabella schreef:"Waarschijnlijk heeft er op enig moment een voorwerp tussen de clamshell en het toetsenbord gelegen. Een kleine beschadiging op het randje van de clamshell onderbouwt deze uitleg."
Ik zou een brief schijven waarin je aangeeft dit antwoord van hun niet te kunnen accepteren. Geef het bovenstaande dan aan.r0ckabella schreef:Vreemd verhaal en enorm vervelend! Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me helpen wat ik nu het beste kan doen?
Nee, Apple beweerd dat de barsten in het LCD scherm zouden duiden uitoefening van druk van buitenaf. Voor deze stelling zijn geen steekhoudende argumenten aangedragen. Wijzen op mogelijke oorzaken die in de invloedssfeer liggen van de koper is onvoldoende. Dit geld ook voor het wijzen op een een kleine beschadiging op het randje van de clamshell. Immers, is daarmee nog niet gezegd dat oorzakelijke relatie bestaat tussen de twee beschadiging.BBCS schreef:Apple heeft geconstateerd dat de schade door de gebruiker zelf veroorzaakt is, de verkopende partij neemt die constatering over, dus dient de koper zelf voor de kosten op te draaien.
Het is altijd mogelijk dat het scherm met een verborgen gebrek is afgeleverd waardoor de barst is ontstaan.BBCS schreef:Bepaalde schades kunnen maar op één manier ontstaan.
Een beschadiging aan de binnenkant van het scherm kan ook het gevolg zijn van een fabrieksfout, zodat dit niet aannemelijk is.53o schreef:Als zulke defecten niet door normaal gebruik kunnen ontstaan en de reparateur vind een beschadiging aan de binnenkant van het scherm, dan is het aannemelijk dat de oorzaak van buitenaf komt.
Jolijn schreef:Want vind jij Ciske? Zou de Macbook van TS misschien eerder gekocht kunnen zijn en retour gedaan?
bewijst dat de barst in het binnenscherm veroorzaakt is door een gedraging van TS, een gedraging waarvan TS redelijkerwijs had moeten weten dat een mac-book hiertoe niet geeigend is / hiertegen niet bestand is, althans van non-conformiteit geen sprake kan zijn. De beargumentatie bestaat uit bewoordingen als 'dit is immers wat Apple zegt', en 'er bestaan geen andere mogelijkheden'.Apple schreef:De barsten in het LCD scherm duiden op uitoefening van druk van buitenaf, waarbij er geen beschadiging is op de buitenste laag van het scherm. Waarschijnlijk heeft er op enig moment een voorwerp tussen de clamshell en het toetsenbord gelegen. Een kleine beschadiging op het randje van de clamshell onderbouwt deze uitleg.
Feitelijk komt dit er op neer dat Apple wijst op mogelijke gebruikersoorzaken en daarmee de bewijsvermoeden wilt ontzenuwen. Het gerechtshof Arnhem vond dat medio 2006 onvoldoende.Apple schreef:De barsten in het LCD scherm duiden op uitoefening van druk van buitenaf, waarbij er geen beschadiging is op de buitenste laag van het scherm. Waarschijnlijk heeft er op enig moment een voorwerp tussen de clamshell en het toetsenbord gelegen. Een kleine beschadiging op het randje van de clamshell onderbouwt deze uitleg.
LJN: AX6541 schreef:4.18 Voor zover Stal van Bortel heeft aangevoerd, onder verwijzing naar de parlementaire geschiedenis van artikel 7:18 BW en rechtsgeleerde literatuur, dat het tegenbewijs dat de verkoper dient te leveren niet het bewijs van het tegendeel behoeft te zijn, maar dat voldoende is dat doorde tegenbewijslevering zoveel twijfel wordt gezaaid dat niet houdbaar is het vermoeden dat de zaak bij de aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, moet dit standpunt worden verworpen. De Richtlijn 1999/44/EG betreffende bepaalde aspecten van de verkoop van en de garanties voor consumptiegoederen d.d. 7-7-1999, waarop artikel 18 lid 2 BW is gebaseerd, bepaalt in artikel 5 lid 3: “Manifesteert zich een gebrek aan overeenstemming binnen een termijn van zes maanden vanaf de aflevering van de goederen, dan geldt tot bewijs van het tegendeel het vermoeden dat dit gebrek bestond op het tijdstip van aflevering tenzij dit vermoeden onverenigbaar is met de aard van de goederen of met de aard van het gebrek aan overeenstemming.” . Artikel 5 lid 3 eerste gedeelte luidt in de Engelse tekst: “Unless proved otherwise, any lack of conformity which becomes apparent within six months of delivery of the goods shall be presumed to have existed at the time of delivery (...), “In de Franse tekst: “Sauf preuve contraire, les défauts de conformité qui apparaissent dans un délai de six mois à partir de la délivrance du bien sont présumés exister au moment de la délivrance (...)”, in de Duitse tekst: “Bis zum Beweis des Gegenteils wird vermutet, daß Vertragswidrigkeiten, die binnen sechs Monaten nach der Lieferung des Gutes offenbar werden, bereits zum Zeitpunkt der Lieferung bestanden (...).” Het hof leidt hieruit af, gelet op de strekking van de Richtlijn, die beoogt een bepaald niveau van consumentenbescherming te garanderen, dat daarmee gedoeld wordt op een vermoeden dat de geleverde zaak ten tijde van de aflevering niet, in de woorden van de Richtlijn, overeenstemt en dat het gebrek op dat moment bestond, totdat de verkoper het tegendeel heeft bewezen. Daaronder is niet te verstaan dat de verkoper tegenbewijs kan leveren tegen het vermoeden, waarbij voldoende zou zijn dat hij zoveel twijfel zaait dat het vermoeden wordt ontzenuwd. Het gaat om het daadwerkelijk bewijs van het tegendeel.
BBCS schreef:Gebarsten LCD schermen kunnen vrijwel alleen ontstaan als bij het dichtklappen van het scherm een object tussen het scherm en het toetsenbord (of het gebied er omheen) zit.
Uit eigen ervaring:alfatrion schreef: Het is altijd mogelijk dat het scherm met een verborgen gebrek is afgeleverd waardoor de barst is ontstaan.
Een beschadiging aan de binnenkant van het scherm kan ook het gevolg zijn van een fabrieksfout, zodat dit niet aannemelijk is.
hoe verzinnen ze het , alsof je met je scherm gaat gooien.Conclusie Sony - wij zouden er mee gegooid hebben - geen garantie blah blah.
Kennelijk zullen er mensen zijn (geweest) die een ongeval claim als "constructiefout".ciske schreef:hoe verzinnen ze het , alsof je met je scherm gaat gooien.Conclusie Sony - wij zouden er mee gegooid hebben - geen garantie blah blah.
Guardian72 schreef:Kennelijk zullen er mensen zijn (geweest) die een ongeval claim als "constructiefout".ciske schreef:hoe verzinnen ze het , alsof je met je scherm gaat gooien.Conclusie Sony - wij zouden er mee gegooid hebben - geen garantie blah blah.
Alsof er aan de buitenkant niets te zien is als je d'r mee gegooid zou hebben.Guardian72 schreef:Uit eigen ervaring:
Een Sony LCD scherm - tijdens het kijken (TV stond al maanden op een en dezelfde plek) ineens een plof - scherm werd zwart en er waren aan de binnenzijde barsten gekomen. Buitenste laag was totaal onbeschadigd.
Conclusie Sony - wij zouden er mee gegooid hebben - geen garantie blah blah.
Sony gaf aan dat wij logen (beschadiging moest wel door externe factoren gekomen zijn - productiefout was 100% uitgesloten), wilde niet meewerken aan enige second opinion - en stuurde daarna een brief dat de TV opgehaald kon worden binnen 5 dagen na betaling 100 euro onderzoekskosten - of dat deze anders vernietigd zou worden. Alleen - de brief kwam 6 dagen na dagtekening aan. Gelukkig kregen we een andere TV via een bevriend stel (leuk, kado bij je GSM!) maar onze conclusie is 'Nooit meer Sony - want die leveren prut, maken je uit voor leugenaar, en vernietigen bewijs voordat je kans hebt wat er tegen te doen'