LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ORANGE=KWALITEIT

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
??

Re: ORANGE=KWALITEIT

Ongelezen bericht door ?? »

MadeGo: Reken dat maar eens goed na. In de meeste gevallen is Orange de duurste van alle providers, dus duurder dan KPN en Vodafone. En die hanteren al pittige tarieven!

Paultje

Ongelezen bericht door Paultje »

Mijn berekenig klopt helemaal ik ben uitgegaan van 60% bellen naar overige mobile providers en 40% Orange en vaste telefoons. Tenminste dat is de normale verdeling die men over het algemeen hanteert, ook logisch want hoeveel Orange abonnees zijn er... ongeveer 10 a 15 procent van het heel mobiel bellend NL. dan kom je uit op 164 minuten gemiddeld, wat dus 160 is voor een mooi rond getal.

Zijn er mensen die alleen sms-en, dan is het nog steeds duurder bij Orange (0,22) en bij telfort (0,18 en zels 0,15 bij het SAMENBELLEN abonnement)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De berekening van Paulus de boskabouter klopt niet helemaal
met een Orange euro 30 kan je 136 minuten bellen naar alleen mobielen van andere providers en 272 minuten naar een vaste lijn en/of andere Orange gebruikers.
Als je gemiddeld naar beide evenveel belt zijn dat dus 204 minuten.
Zou je alleen maar SMS-en ( en die mensen zijn er ook ), dan kan je met dit abonnement 136 SMS berichten kunnen sturen...........
En dan is ook nog eens de klantenservice 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar, niet gratis, maar nauwelijks wachttijden.
Probeer dat maar eens bij Geldfort............

Paultje

Beste boskabouter of wie dan ook,

Het is gewoon a.b. dat Orange duurder is dan alle andere providers. Mijn berekening klopt helemaal, wat jij vergeten bent te berekenen is het startarief van Orange voor elk gesprek (euro 0,05). Bij alle andere providers wordt dat binnen de bundel nooit verrekend... Vandaar dat jij tot dat hoge minutenaantal komt. Je kan eromheen lopen gaan draaien, maar als iets nou eenmaal duurder is dan is dat gewoon zo!!!

Voor mij daarom geen ORANGE!!! :D

Gast

De berekening van Paulus de boskabouter klopt niet helemaal
met een Orange euro 30 kan je 136 minuten bellen naar alleen mobielen van andere providers en 272 minuten naar een vaste lijn en/of andere Orange gebruikers.
Als je gemiddeld naar beide evenveel belt zijn dat dus 204 minuten.
Zou je alleen maar SMS-en ( en die mensen zijn er ook ), dan kan je met dit abonnement 136 SMS berichten kunnen sturen...........
En dan is ook nog eens de klantenservice 24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar, niet gratis, maar nauwelijks wachttijden.
Probeer dat maar eens bij Geldfort............

Gast

Als ik me eigen hierover allemaal zorgen moet maken en op de CENT moet letten, zou ik niet eens een mobiel wil hebben.

Paultje

Bij Telfort zijn er dan wel wat langere wachttijden, maar het is wel gratis, het kost je niks, nokkes, nada, yenta... Dat kan je bij het Orange van jou niet zeggen. Als je toevallig eens bij Orange wel een lange wachttijd hebt... dat kost niet niets... Bij Telfort ben je dan weer goedkoper uit!!! :lol: :lol: !!!

Gast

Paultje. ik heb hier nog wel een paar overjarige en speelgoed mobiels liggen. Kom ze maar even ophalen, kan je er mee spelen. Kost niks, nada, njente, nothing.

ReneX

Ongelezen bericht door ReneX »

Eh .. goedkoop/duur ... erg relatief en afhankelijk van je belgedrag.
Alles uit 1 bundel kan handig zijn. Bv af en toe vanuit/naar het buitenland in combinatie met onbeperkt houdbaar.

En .. je hebt nu al een Orange €20 voor €0 per maand :D
(even goed zoeken op internet)

Goedkoper kan toch niet :wink:
(nou ja .. geld toe krijgen dan)

Kom zelf op verschillende plekken waar T-mobile en Telfort slecht dekking hebben en Orange beter .. maar da's voor iedereen natuurlijk verschillend (altijd goed opletten, navragen bij bekenden etc. of er dekking is)

ikleef

Ongelezen bericht door ikleef »

Orange duur of Orange niet duur... het is maar hoe je het bekijkt.

JA, de tarieven per minuut en voor het versturen van sms'jes liggen relatief hoog
NEE, GPRS-gebruik is bij Orange erg goedkoop

Verder geeft Orange HOGE kortingen. Op de internetsite van Belcompany is bijvoorbeeld een Abonnenemt te vinden dat VOLLEDIG GRATIS is.. Geen aansluitkosten, geen abonnementskosten, geen verzendkosten. En daarvoor krijg je op jaarbasis dan wel een belbundel van 255 euro. En gratis is nog altijd het goedkoopst....

Gast

Orange laat klanten nummer samenstellen

Gepubliceerd op vrijdag 16 januari 2004

DEN HAAG (IPB) - Klanten van Orange kunnen binnenkort hun eigen telefoonnummer samenstellen. Vanaf 1 februari kunnen zij zes cijfers kiezen die volgen op het standaardnummer 06-48. Dat heeft de mobiele telecomaanbieder vrijdag bekendgemaakt.

Orange gaat ervan uit dat klanten ervoor kiezen hun geboortedatum in cijfers om te zetten. Wie op 18 mei 1974 geboren is, krijgt dan het nummer 06-48180574. De dienst is verkrijgbaar bij de veertig winkels van Orange en kost 99 euro extra, naast de kosten van een prepaidkaart of een abonnement.

Naast de geboortedatum als telefoonnummer kunnen klanten ook een gouden, zilveren of bronzen nummer kopen. Dit zijn nummers die gemakkelijk te onthouden zijn door een eenvoudige cijferreeks. Een voorbeeld van een 'gouden nummer' is 06-18102020. Zo'n nummer kost 399 euro.

Orange Nederland heeft ruim 1,1 miljoen klanten en heeft een marktaandeel van ongeveer 10 procent.

Paultje

Het enigste waar Orange op kickt is geld, geld en nog eens geld!!! Het is gewoon belachelijk dat je moet gaan betalen voor een nummer, een makkelijk nummer wel te verstaan. In de winkel laten ze je vaak kiezen welk nummer je wil (bij pre-pay-paketten) en dan kies je de makkelijkste uit. Dat is gratis en nou gaat Orange er geld voor vragen!!! TSSSSS... Echt belachelijk. Het is alleen maar afzetterij!

Orange heeft een marktaandeel van 10 procent, haahaa... de kleinste dus... Waarom??? Omdat alle andere aanbieders beter zijn. Dit krantenartikel is een bewijsstuk om te laten zien dat Orange slecht is!!!

Goh wat maakt dat mij blij!!! :lol:

sax

Ongelezen bericht door sax »

Hallo Orange is miscschien wel duur maar is wel altijd geldig en belcompanie geeft je nu de kans een jaar gratis te bellen met Orange dus doe er je voordeel mee en test een jaat lang orange. :wink:

Gast

AMSTERDAM, zaterdag
Mobiele telefoonaanbieder Orange introduceert persoonlijke telefoonnummers. Nieuwe klanten krijgen binnenkort de mogelijkheid te kiezen voor een telefoonnummer dat gelijk is aan hun geboortedatum. Dit kan tegen bijbetaling van 99 euro.
Dit soort mobiele nummers beginnen altijd met 06-48. Ben je dus bijvoorbeeld geboren op 12 april 1974, dan wordt het nummer 06-4812041974. Een voorwaarde is natuurlijk wel dat dit nummer nog vrij is. Naast deze mogelijkheid gaat Orange ook eenvoudig te onthouden cijferreeksen verkopen. De meest gewilde nummers kosten 399 euro. Naast ´gouden nummers´ komen ook ´zilveren nummers´ voor 199 euro en ´bronzen nummers´ voor 99 euro in de handel.
Voorheen was dit ook mogelijk, maar werd hier weinig ruchtbaarheid aan gegeven. Ook enkele andere netwerkoperators bieden de mogelijkheid een zogenoemd ´premium´-nummer te nemen. Met name grote zakelijke klanten die een nummer met veel nullen willen hebben, kunnen zo´n populair nummer krijgen. „Soms moet een klein bedrag worden bijbetaald”, zegt Jeroen Bos, commercieel directeur T for Telecom.

Bij de uitgifte van nieuwe nummerreeksen gaan steeds meer operators ertoe over deze nummers apart te leggen om hier wat extra´s aan te kunnen verdienen. Overigens blijft de praktijk gehandhaafd dat klanten in de winkel samen met de verkoper een nummer kunnen kiezen uit een lijst beschikbare nummers. Maar de nummers met veel nullen zullen daar al uit zijn.

Gast

Orange lokt nieuwe klanten met een fiets
DEN HAAG - Fietsen, bellen en je telefoon opladen. Telecombedrijf Orange geeft nieuwe klanten vanaf dinsdag een fiets bij een tweejarig abonnement. Daarmee gaat de strijd om de beller een nieuwe fase in. Met het nieuwste mobieltje lokt een telecombedrijf al lang geen nieuwe abonnees meer in de verzadigde markt.

De mobiele telefoon kan op het stuur van de Orange-fiets worden geplaatst. De nieuwe klanten krijgen ook een koptelefoontje en door ingebouwde techniek in de fiets is het mogelijk om draadloos te bellen. Daarnaast loopt er een snoertje van de dynamo naar het opzetstukje op het stuur waardoor de telefoon tijdens het fietsen wordt opgeladen.

Orange heeft in Nederland ongeveer 1,3 miljoen klanten en is daarmee nummer vier op de markt voor mobiele telefonie

Gast

Dat is wel toevallig dan! Ik zit net ff op hun site te kijken en zag deze reclame ook. Ik schakel terug nar dit forum en ja hoor, overal weer deze fietsreclame. Nou, ik moet er nog even over nadenken of dat ik dat ga doen. Die fiets zag er wel cool uit trouwens. Maarja, Orange hè?
Kweet nog niet!

Eddy011965

Ongelezen bericht door Eddy011965 »

Dit forum lijkt G*&%^$#me wel op een wedstrijd van Feyenoord-Ajax!!

Nienke

Ongelezen bericht door Nienke »

Paultje schrijft: Het enigste waar Orange op kickt is geld

Het is enige en niet enigste, maar goed, dat even terzijde.

Ik ben voor orange klant geweest van vodafone. Vorig jaar december werd ik gebeld door een medewerker van vodafone met de mededeling dat ik voordelig een nieuwe telefoon kon krijgen. Ook zei ze dat de eerste 6 maanden volledig gratis zou zijn. Nou dat wilde ik wel. Nou inderdaad de zending werd binnen een week geleverd. Mooi telefoontje (een beetje een sjonnending :lol: ), sharp, mooi zilver.
Dus ik mij suf bellen en smsen e.d. Krijg ik eind januari een rekening : 180 euro!!!
Ik hoefde daarvoor nooit voor telefoonkosten betalen (alleen abbonementskosten), want ik kwam nooit over mijn belminuten heen en nu moest ik van alles betalen wat ik nooit betaalde daarvoor. Maar goed, foutje kan gebeuren, dus ik bel naar vodafone, heb toen een half uur aan een telefoon gehangen met de meest verschrikkelijke muziek en kreeg toen iemand aan de lijn. Het komt er uiteindelijk op neer, ik heb een contract getekend dus ik zit vast voor 2 jaar aan een superdure telefoon die ik helemaal niet wil. Ik heb de telefoon kunnen overswitchen naar mijn moeder. Ik ben namelijk ook maar een student en het werd echt te duur.

Mijn vader heeft nog een hele officiele brief gestuurd met daar de klacht erin. Nooit wat gehoord alleen de toestemming van het switchen.

Bij Orange ben ik erg tevreden, ze behandelen me normaal en zijn ook niet chagarijnig aan de telefoon, wat bij vodafone wel was. Ook zijn de kosten wat goedkoper dan bij vodafone.

Eigenlijk wil ik zeggen, ik denk dat iedereen zo'n z'n voorkeuren heeft en daarbij zijn ideale provider zoekt. Ik kreeg mot met vodafone dus ben ik naar een ander gaan zoeken en Orange is ideaal voor mij. Ik zeg dus niet dat vodafone slechter is ofzo, omdat ieder bedrijf zijn fouten maakt. Wat wil je als je meer dan 1 miljoen klanten hebt, dan kunnen er fouten gebeuren.

Je moet Orange niet met Dutchtone verwarren, want Orange komt oorspronkelijk uit het buitenland (waarvandaan weet ik niet, volgens mij Duitsland) en heeft Dutchtone overgenomen.

Bekende

Ongelezen bericht door Bekende »

Ik dacht dat Orange van oorsprong Frans is. Je kunt er alleen niet mee naar de Franse aanbieder SFR smsen, maar verder is Orange best tof.
Een bekende!

Orange klantenservice

Ongelezen bericht door Orange klantenservice »

Dutchtone was een dochteronderneming van France Telecom, het moederbedrijf van Orange, en sinds april 2003 heeft France Telecom Dutchtone samengevoegd met haar dochter Orange en is Dutchtone van naam veranderd in Orange.

Gesloten