LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incassobureau's: wat mag wel en wat mag niet?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
nevermind

Re: Incassobureau's: wat mag wel en wat mag niet?

Ongelezen bericht door nevermind »

adSolvendum schreef:
De quote is gedaan uit de posting van 20 sep 2011 te 00:03.
Open uw ogen nou eens.
Sorry, maar je hebt mij door deze uitspraak op het verkeerde been gezet.
Het lezen gaat u kennelijk niet goed af. Kijk eens in mijn vorige posting, daar heb ik een van daarvoor geciteerd.
Hiervoor mijn excuses. :oops:

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Excuses zijn niet nodig.
Maar neem nu van mij aan dat een incassobureau niet rechtenloos is. Of handel er in ieder geval naar. Ik zie te vaak dat mensen door opvattingen als 'een incassobureau kan en mag niets' in de problemen komen. En dat is zo'n zonde.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

adSolvendum schreef:Excuses zijn niet nodig.
Maar neem nu van mij aan dat een incassobureau niet rechtenloos is. Of handel er in ieder geval naar. Ik zie te vaak dat mensen door opvattingen als 'een incassobureau kan en mag niets' in de problemen komen.
En dat is zo'n zonde.
Als ik fout ben, bied ik mijn excuses aan, dat heb ik zo geleerd.
Dit neemt niet weg, dat ik mijn eigen mening over dit onderwerp heb, en tot heden heeft mij nog niemand kunnen overtuigen.
Maar ik weet, ik val in herhaling.

Om jouw te quoten:
Ik zie te vaak dat mensen door opvattingen als 'een incassobureau mag alles` in de problemen komen.
Dat vind ik dan zonde.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

secondadvies schreef:Ik zie te vaak dat mensen door opvattingen als 'een incassobureau mag alles` in de problemen komen.
Dit ben ik volledig met u eens.
De twee extremen leveren dus problemen op, mag alles, mag niets.
Vandaar de noodzaak tot correcte informatie, wat mag wel, en wat niet, en advies aan de mensen die in de problemen zijn gekomen.

Nogmaals, ik hoef u niet te overtuigen.

@santiago1
Zolang uw ouders niet garant hebben gestaan voor de lening heeft Solveon daar niets te zoeken.
Indien u kunt aantonen dat u aan uw betalingsverplichtingen heeft voldaan hoeft u zich niet druk te maken over Solveon. Mocht er echter nog een restschuld bestaan, en u bent samen met uw ex de lening aangegaan, bent u hoofdelijk aansprakelijk voor de terugbetaling. U heeft wel regresrecht op uw ex, maar dat brengt u op dit moment niets.
Kennelijk had u een betalingsregeling met Solveon. Wanneer u deze stipt na bent gekomen, en na blijft komen, is er geen reden voor Solveon deze regeling te beeindigen.
Wat vragen voor u:
Heeft uw ex een inkomen?
Wat was de exacte hoofdsom van het krediet, en wat heeft u er exact op afgelost?
Bent u reeds gedagvaard?
Stonden uw ouders garant voor de lening?

Troon Reden

Ongelezen bericht door Troon Reden »

Een incassobureau wordt meestal beheerd door wanbetalers :lol:

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ja waarom verkoopt/machtigt Solveon een ander incassobureau ook als ze niet direct tot dagvaarding willen overgaan. Dit is bij mij nl ook gebeurt., en ondertussen is het weer terug gestuurd naar Solveon!

@adSolvendum, we weten dat jij onpartijdig advies geeft op dit forum, het is dus niet nodig om hierover in discussie te gaan!

Troon Reden

Ongelezen bericht door Troon Reden »

adSolvem heeft haar eigen incassobureautje :lol:

sacredfour

Ongelezen bericht door sacredfour »

Ja dat weet ik, het is juist daarom dat ik hem moet prijzen :mrgreen: , ondanks zijn betrokkenheid kan hij toch onafhankelijk advies geven.

BBCS
Contacteer:

Ongelezen bericht door BBCS »

Royalflush schreef:
secondadvies schreef: Mijn quote klopt wel, de schuldeiser heeft zeker wettelijke rechten,
maar een incassobureau niet.
Wanneer ik als schuldeiser een incassobureau inschakel, dan wordt dit incassobureau in feite de nieuwe schuldeiser. Zij handelt immers in mijn opdracht. Uw bewering klopt dus niet. Een incassobureau heeft inderdaad niet de ambtelijke bevoegdheden zoals bijv. een gerechtsdeurwaarder. Dat is echter iets anders dan geen 'wettelijke rechten' hebben.
Op dat moment fungeert het incassobureau als een soort advocaat waarbij alle communicatie via het incassobureau loopt en kan de schuldenaar niet meer rechtstreeks over de zaak bij de schuldeiser aankloppen.

Echter heeft een incassobureau ook beperkingen:
- men kan geen beslag leggen op een bankrekening of persoonlijke bezittingen.
- in het algemeen zal een incassobureau een deurwaarder inschakelen om de dagvaarding te regelen.

Alleen de deurwaarder van de fiscus kan zonder uitspraak van de rechter beslag leggen op de bankrekening en goederen.

Een gerechtsdeurwaarder kan na uitspraak van de rechter beslag laten leggen op de bankrekening en goederen.

seconds-out

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 03 feb 2012 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Moderator: houd het netjes!

Gesloten