Daar staan die dakloze krantenverkopers toch?Chocomelk schreef:Dan kun je beter gaan fooi vangen buiten bij de deur van supermarktwitte angora schreef:Fooi-vangen?
als werken in de horeca daar zal de fooi niet zoveel zijn op 1 dag.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Daklozenkrantverkopers
-
Re: Daklozenkrantverkopers
-
Ach welja...die hele berg krantjes ligt s avonds weer ongelezen in de kliko bak.bprosman schreef:Ze verkopen wel degelijk de krant, je krijgt hem ook mee... maar het gros van de mensen wil m niet dus kunnen ze hem nog een keer verkopen. Sec gezien geen bedelen.
Zo n verspilling van moeite, tijd en geld.
Het is toch geen verkoper als je geen krantje verkoopt.witte angora schreef:Daar staan die dakloze krantenverkopers toch?Chocomelk schreef:Dan kun je beter gaan fooi vangen buiten bij de deur van supermarktwitte angora schreef:Fooi-vangen?
als werken in de horeca daar zal de fooi niet zoveel zijn op 1 dag.
Ach welja...die hele berg krantjes ligt s avonds weer ongelezen in de kliko bak.seconds-out schreef:bprosman schreef:Ze verkopen wel degelijk de krant, je krijgt hem ook mee... maar het gros van de mensen wil m niet dus kunnen ze hem nog een keer verkopen. Sec gezien geen bedelen.
Zo n verspilling van moeite, tijd en geld.[/quote]
Deze mensen hebben dan geen uitkering en moeten zich wat geld bij elkaar scharrelen.
Lekker over deze mensen te roddelen!
I'm ashamed of you!
Niet alleen de Tros, maar ook jullie met de discriminatie!
Wat is een Daklozenuitkering?
Een dak en thuislozen uitkering is bedoeld voor iemand die geen onderdak heeft en die niet bij de gemeente in het GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) op een woonadres ingeschreven staat. Als er ook geen sprake is van een ander inkomen, dan kan er bij de Sociale Dienst een dak en thuislozen uitkering aangevraagd worden.
Om voor een dak en thuislozen uitkering in aanmerking te kunnen komen moet u kunnen aantonen dat u een bepaalde binding met de gemeente heeft waar deze wordt aangevraagd. Er wordt nagegaan bij welke gemeente u voor het laatst stond ingeschreven. Hier moet u de uitkering meestal ook aanvragen.
In de gemeente Den Haag wordt er gevraagd naar drie adressen waar u vaker verblijft. Dit kan bijvoorbeeld de nachtopvang zijn. Wanneer u adressen van vrienden en familie opgeeft, dan heeft dit geen gevolgen voor hun situatie. Wanneer u op één adres kunt verblijven maar u zich daar niet laten inschrijven, dan heeft u een probleem adres. U kunt zich dan melden bij het wijkkantoor waar de postcode van dit adres onder valt, en hier een verzoek indienen voor een uitkering. Geef hierbij wel aan dat het om een probleemadres gaat. De Sociale Dienst zal op huisbezoek komen om te controleren of u daar daadwerkelijk verblijft. Het huisbezoek is alleen bedoeld voor uw situatie en niet voor de persoon waar u verblijft.
In Den Haag kunt u zich melden bij het Daklozenloket aan de Laan van Meerdervoort 55. Wanneer deze uitkering wordt toegekent krijgt u tevens een postadres.
bron: http://www.geldzorgenondercontrole.nl/m ... ering.html
Een dak en thuislozen uitkering is bedoeld voor iemand die geen onderdak heeft en die niet bij de gemeente in het GBA (Gemeentelijke Basis Administratie) op een woonadres ingeschreven staat. Als er ook geen sprake is van een ander inkomen, dan kan er bij de Sociale Dienst een dak en thuislozen uitkering aangevraagd worden.
Om voor een dak en thuislozen uitkering in aanmerking te kunnen komen moet u kunnen aantonen dat u een bepaalde binding met de gemeente heeft waar deze wordt aangevraagd. Er wordt nagegaan bij welke gemeente u voor het laatst stond ingeschreven. Hier moet u de uitkering meestal ook aanvragen.
In de gemeente Den Haag wordt er gevraagd naar drie adressen waar u vaker verblijft. Dit kan bijvoorbeeld de nachtopvang zijn. Wanneer u adressen van vrienden en familie opgeeft, dan heeft dit geen gevolgen voor hun situatie. Wanneer u op één adres kunt verblijven maar u zich daar niet laten inschrijven, dan heeft u een probleem adres. U kunt zich dan melden bij het wijkkantoor waar de postcode van dit adres onder valt, en hier een verzoek indienen voor een uitkering. Geef hierbij wel aan dat het om een probleemadres gaat. De Sociale Dienst zal op huisbezoek komen om te controleren of u daar daadwerkelijk verblijft. Het huisbezoek is alleen bedoeld voor uw situatie en niet voor de persoon waar u verblijft.
In Den Haag kunt u zich melden bij het Daklozenloket aan de Laan van Meerdervoort 55. Wanneer deze uitkering wordt toegekent krijgt u tevens een postadres.
bron: http://www.geldzorgenondercontrole.nl/m ... ering.html
Nee hoor , ALS ik m meeneem lees ik hem ook.Ach welja...die hele berg krantjes ligt s avonds weer ongelezen in de kliko bak
-
Het krantje staat vol met onzIn en nutteloze info !
Dus toch ooit gekocht ?manondoris schreef:Het krantje staat vol met onzIn en nutteloze info !
-
Nee choc nog nooit! Maar een paar weken geleden was er een docu op tv gelderland over de roemeense kranten verkoper en daar vertelde ze dat, de krantjes schijnen in belgie gedrukt te worden en er staat eigenlijk niks aan nieuws in alleen maar klets praat, iemand zal er veel geld aan verdienen dat is duidelijk , maar dat zijn zeker niet de mensen die ze staan te verkopen. Overal zit een groter iets achter !!!
In de daklozenkrant die hier in Den Bosch gekocht wordt staat wel degelijk informatie gerelateerd aan daklozenopvang, interviews e.d. van hier uit de stad.
@Manondoris,
Misschien toch zelf een eerst lezen en DAN pas oordelen.
Maar... er is een remedie tegen :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aluminium_hoedje
@Manondoris,
Inderdaad, George Orwell begon er al over.Overal zit een groter iets achter !!!
-
Ik zeg altijd dat ik geen daklozenkrant hoef omdat ik al een abonnement heb
Werkt altijd.
Werkt altijd.
-
Ja maar ik wil hem niet lezen omdat ik verder eigenlijk geen interesse heb in interviews over daklozen , ook niet over hun wel en wee . Maar iedereen is vrij om te doen wat ie wil hoor ! En ik gun iedereen zijn of haar pleziertje van het lezen van de daklozen krant ,maar ik sla even over. j
-
Die is goed, volgende keer weet ik wat ik ga zeggen. Thanx !Bob Schurkjens schreef:Ik zeg altijd dat ik geen daklozenkrant hoef omdat ik al een abonnement heb
Werkt altijd.
-
Dit jongen is inmiddels overleden.Hier in Den Bosch stond een paar jaar geleden een jongen (met hond) bij de Nettorama (ik weet niet of hij er tegenwoordig nog staat) die kwam op zo'n 100...150 Euro op een Zaterdag. Dat verdienen de dames achter de kassa in ieder geval niet
Hij was trouwens wel echt dakloos.
Je kan volgense mij op http://www.bastionoranje.nl wel ergens een reportage over deze en andere zwervers in den bosch vinden.
-
ik snap hem nietbprosman schreef:In de daklozenkrant die hier in Den Bosch gekocht wordt staat wel degelijk informatie gerelateerd aan daklozenopvang, interviews e.d. van hier uit de stad.
@Manondoris,
Inderdaad, George Orwell begon er al over.Overal zit een groter iets achter !!!
-
Toch knap dat die stadswacht dat zo even weet.Chocomelk schreef:Maastricht geteisterd door Roemeense bedelaars
vrijdag 9 juli 2010 07:34
(...)
Overlast
Een stadswacht laat weten dat de Roemenen door zielig te doen zeker 1.500 euro per persoon per maand verdienen.
(...)
bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... elaars.htm
Lijkt mij eerder een schatting, want als het hier echt een 'overlastRoemeen' betreft, zal die aan het eind van zo'n dag niet naar een stadswacht toelopen en hem laten zien hoeveel hij 'door zielig te doen' even bij elkaar heeft gebedeld.
Inderdaad dat lijkt me ook niet, begrijp niet waarom die mensenVioletPrue schreef: Toch knap dat die stadswacht dat zo even weet.
Lijkt mij eerder een schatting, want als het hier echt een 'overlastRoemeen' betreft, zal die aan het eind van zo'n dag niet naar een stadswacht toelopen en hem laten zien hoeveel hij 'door zielig te doen' even bij elkaar heeft gebedeld.
niet gewoon een baan gaan zoeken ipv hun gebedel en zielig doen.
-
weet je ik zie ze al een tijdje niet!
Ze hebben werk gevondenmanondoris schreef:weet je ik zie ze al een tijdje niet!
-
wie weet mischien mogen ze het maar een aantal maanden per jaar of zo , ben wel benieuwd naar de uitzending van vanavond