Pagina 4 van 4
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 11 apr 2004 15:27
door Quasi-Modo
Typisch dat deze topic regelmatig naar het management kijkt. Gedeeltelijk ben ik het er mee eens maar niet met het generaliserend karakter. Ook de zorgorganisaties moeten platter [=goedkoper] wat niet ten koste hoeft te gaan van de kwaliteit. Echter vele organisaties doen of hebben dit al gedaan.
QM
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 13 apr 2004 10:33
door Not
En jij bent niet generaliserend bezig?
Zo is bijna iedereen dat doet in dit kabinet.
Die problemen in de HAP zijn wel onder verantwoordelijk van de huisartsen.
Dus die moeten daar wat aan doen want dat is ook hun belang.
Ik had wel geen problemen met de meeste artsen maar met die tutten die achter de telefoon die alles maar willen afschuiven.
Gewoon vragen of er arts aan de telefoon komt en als ze dat niet doen zeggen dat je een klacht gaat indienen.
Dan is het niet vreemd dat steeds meer naar de EHBO gaan in het ziekenhuis.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 18 apr 2004 11:43
door gertkel
Mijn vrouw wilde een afspraak maken bij haar huisarts en belde meer dan 20 minuten (in gesprek). Ze was in de buurt en ging vervolgens naar deze praktijk, waar twee hulpjes achter een schuifglas zaten en blijkelijk de dag aan het door nemen waren. De reden van deze afspraak was, dat ze ruim een jaar last had van hevige rugpijn en kon s'nachts slecht slapen. Bij het loket aangekomen vroeg ze, of er een afspraak gemaakt kon worden. De assistente antwoorde met NEE mevrouw, dit moet u telefonisch doen. Mijn vrouw vertelde, dat ze ruim 20 minuten een poging had ondernomen, maar dat het steeds in gesprek was. Maar zegt ze, wanneer ik nu naar buiten loop en met m'n GSM bel, kan ik dan wel een afspraak maken??, JA antwoorde de assistente. Resultaat is, met veel toeters en bellen een andere huisarts proberen te zoeken. En als je denkt dat dit zonder problemen lukt, kun je het wel vergeten. Ondanks dat er geen patientenstop was bij de nieuwe huisarts, was het enkele weken verder en blijken ze elkaar de handen flink boven het hoofd te houden. Hiermee wordt totaal geen rekening gehouden met de patient. En de onzichtbare gang van zaken, waarbij assistentes de plaats van de arts in gaan nemen, is ook heel gevaarlijk. Er worden veelal diagnoses gesteld door assistentes door de bewuste telefoon, diagnoses die onjuist kunnen zijn (bijvoorbeeld: schimmelziekte i.p.v. exceem), waarbij ook nog eens onjuiste medicatie werd voorgeschreven. Laten we maar niet spreken wanneer er sprake is van een veel ernstigere klacht, waarbij deze dan ook onjuist wordt beoordeeld. Een huisarts doet een langdurige universitaire opleiding om zijn praktijk goed te kunnen en mogen runnen, dit specialistisch werk mag nooit worden overgenomen door assistentes, en vooral geen assistentes die deze opleiding niet hebben gedaan. Je ontlast hierbij als leek de werkdruk van de arts, werkdruk en kennis waarvoor deze arts wel heeft gestudeerd en na afloop een eed moest afleggen. En trouwens is een diagnose stellen geen duidelijke artsentaak op medisch gebied. En wie gaat er straks pleisters plakken, verband aanbrengen, uitstrijkje afnemen, bloed afnemen e.d., dit wanneer de assistente begint te klagen over haar zware werkdruk, de melkboer???
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 06 mei 2004 22:07
door gertkel
Of is de bereikbaarheid ineens weer beter geworden, NEE het was deze week op de TV.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 02 aug 2004 12:05
door crabbel
Ook ik ben 2x terechtgekomen op de huisartsenpost in Spijkenisse. De eerste keer omdat ik over een van onze katten die op de trap lag ben gestruikeld en ik op mijn hiel 4 treden naar beneden ben gegleden. Op zaterdagmorgen kon ik niet meer op mijn hiel staan. Naar de huisartsenpost, ach, een beetje gekneusd. Later worden er foto's gemaakt van mijn voet (voor iets anders) en wat blijkt: hielbot is een stuk vanaf gescheurd.
De tweede keer op zondagavond met een flinke keelontsteking. Ik kon niet meer drinken en begon aardig uit te drogen. Kom maar langs. Een jonge vrouw kijkt mijn keel na, en stelt dat ik geen amandelen meer heb, dat was ook de enige reden dat ik langs moest komen. Veel thee drinken, mevrouw. Alsof dat ging. Na twee dagen toch maar naar de huisarts en een paardemiddel gekregen. Na een week was ik 6kg! afgevallen en volkomen uitgedroogd. Ik weet niet meer wat ik moet doen in de toekomst, al mijn vertrouwen is weg in deze huisartsenpost.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 08 aug 2004 19:11
door Gast
Jullie lopen wel te klagen over HUISARTSEN, en dat ze erg traag zijn met het reageren op telefoontjes, maar domme domme mensen!!! Als er iemand in een levensbedreigende situatie verkeerde bel *********** 112. Ik las het verhaal net van ene gastdie 20 keer moest bellen en dat zijn vrouw haar longen uit haar lijf hoeste. Nou als je meteen 112 had gebeld zou dit nu niet gebeurd zijn. Eigen schuld!! En niet de schuld van de HUISartsen.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 08 aug 2004 20:37
door Gert K.
Jullie lopen wel te klagen over HUISARTSEN, en dat ze erg traag zijn met het reageren op telefoontjes, maar domme domme mensen!!! Als er iemand in een levensbedreigende situatie verkeerde bel *********** 112. Ik las het verhaal net van ene gastdie 20 keer moest bellen en dat zijn vrouw haar longen uit haar lijf hoeste. Nou als je meteen 112 had gebeld zou dit nu niet gebeurd zijn. Eigen schuld!! En niet de schuld van de HUISartsen.
Een praktijkvoorbeeld:
Op maandagochtend, dit tijdens mijn werk, belde ik bij een oude man op de deurbel.
Na enige tijd (het duurde even), deed een man de deur los en stommelde/murmelde "kom maar even binnen".
Toen ik de situatie aanzag, bleek de man totaal vermoeid en had het zweet op zijn voorhoofd en klaagde over pijn op de borst!.
Op mijn vraag, meneer gaat het wel goed met u, antwoordde hij
"jonge ik voel mij vanaf Donderdag al erg ziek en begon te huilen".
Ik vroeg hem waarom belt u de huisarts niet.
Hij keek mij verwarrend aan en zei: "ik heb dit weekend geprobeerd de huisarts te bellen, maar kreeg steeds het antwoordapparaat".
Ik vond dat ik wat moest ondernemen, dit om de man gerust te stellen.
Ik pakte de telefoon, waarbij hij zei, dat lukt jouw ook niet, want dit probeer ik zelf ook al een half uur (tuuttuuut).
Ik zei, wacht maar, ik doe dit wel even voor u.
Ik draaide vervolgens het nummer van de betreffende huisarts, waarbij ik 'na de tuuttuut' een 5 drukte en de telefoon neerlegde.
Ik stelde de man gerust en zei, binnen 2 minuten hebben we kontakt met de huisarts- assistente.
De telefoon ging, [met de assistente van dokter .......]
De man vertelde hetgéén wat hij mij verteld had en wilde graag (zo snel) mogelijk de huisarts.
De assistente keek in haar agenda en vroeg letterlijk "KUNT U MISSCHIEN WOENSDAGMIDDAG A.S. OM 14:30 OP CONSULT KOMEN?".
N.B. Deze man is 83 jaar oud.
Dus vertel mij niet dat men totaal geen redenen heeft om bezorgt te zijn en dat het bovenvermeldde "uniek" is.
Mvg Gert
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 13 aug 2004 19:43
door Gast
Je verhaal is in en in triest en niet uniek
Het is vreselijk dat ook de oudere weer lijden onder de huisartsen posten en de assistentes.
Als mij als jonge vrouw door de ass. iets gezegd word dat mij (terecht)
niet zint krijgt ze de wind van voren, een ''oudje'' slikt het wel...
En toen ze ooit bij de Huisartsenpost om 5.15 uur tegen me zeiden geef je zoontje maar een kinder-aspirine en belt u om 8 uur maar even terug, toen zat ik om 5.45 uur bij de HA.post
En die ass. daar zaten met zijn drieen koffie te leuten terwijl MIJN kind van de pijn op de grond lag te rollen
Zijn ze helemaal van de pot gerukt daar
Ik heb ze bijna achter het glas vandaan gesleurd
Maar wat zou een bejaarde anders kunnen dan wachten en doodziek op bed liggen????????????????????????????????
ps. Mijn zoontje moest overigens wel in het Z.Huis blijven
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 15 aug 2004 12:37
door Gert K.
Geplaatst op 18 Apr 2004 11:43 door gertkel
Vervolgs heb ik op eerdere ervaring(en), (zie Quote voor bericht), uiteindelijk een klacht voorgelegd bij een daarvoor bevoegde instantie.
Helaas zoals bij vele instanties is een afhandeling van klachten o.a. afhankelijk van je motivatie en inzet (en men kent zeker het verschijnsel "laat maar, je wordt er toch zo moe van" en is de zaak vrij snel in de doofpot verdwenen.
We hebben getracht in een persoonlijk gesprek met deze huisarts, de problemen op te lossen, maar helaas.
Je hebt en blijft te maken hebben met een vertrouwensrelatie, dit als je in een noodsituatie 'echt' medische hulp nodig bent.
Na alle gebeurtenissen was dit vertrouwen bij ons verdwenen.
Het gevolg was het kiezen van een andere huisarts, dit met je gehele gezin en hopen, dat je voor het betalen van die hoge ziektekostenpremie ook nog medische zorg krijgt.
Onze de nieuwe huisarts, heeft bij veel aandringen, een afspraak gemaakt, om bij het ziekenhuis een scan te laten maken.
Na 8 maal fyschiotherapie en na een periode van 2 jaar, kwam men tot de medische conclusie, dat de oorzaak van deze rugklachten, niet zoals eerder werd veronderstelde 'tussen de oren zat', maar dat er duidelijk een hernia aanwezig is.
Na deze konstatering (ongeveer 3 maanden terug), zit mijn vrouw nu nog steeds op een behandeling te wachten.
Men weet nu nog steeds niet precies wat? en hoe verder!, "weer fyschiotherapie", of toch een operatieve ingreep.
Huidige situatie, mijn vrouw heeft veel last van pijn in de rug en in haar been en is heel beperkt in haar beweging.
Geniet ook géén goede nachtrust, is daardoor veelal wakker, neemt veel pijnstillers en loopt dan enkele rondjes door de woonkamer.
Op haar werk begint men haar veelvuldig kenbaar te maken, dat men haar liever 'kwijt' is dan 'rijk' (dit werk is te zwaar voor jouw en hebben geen alternatief).
Nee, met wat je nu voor medische zorg moet betalen en dan ziet op welke manier men nog 'goede' hulp krijgt en kan krijgen, is wat deze situatie betreft er nog veel te verbeteren!
@Gast
Wat betreft 'ook' jouw verhaal, het is een bevestiging van dat de huidige bezuinigingen ook de gezondheidszorg ernstig treft, maar erger nog is de inzet en mentaliteitsveranderingen die optreden bij de zorgverleners (gevoelsmatig, een mensenleven stelt 'steeds' minder voor).
Ik wens je veel sterkte met jouw probleem.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 27 aug 2004 17:41
door Imken
Zelf ben ik 'zo een onopgeleide, onverantwoordelijk assistente, tutje, ongeïntresserde koffieleuter', als ik het zo lees.
Helaas zijn er overal, in ieder beroep mensen die beter een ander vak hadden kunnen kiezen. Ook onder huisartsen en assistentes. Jammer dat er dan toch vaak gegeneraliseerd wordt, maar dat hoort er geloof ik bij. Ik voel mij dan ook niet aangesproken.
Overal worden vergissingen gemaakt. Alleen in de gezondheidszorg (ziekenhuis, huisarts, HAP, fysio etc.) heeft dit vaker verstrekkendere gevolgen dan wanneer er in een winkel bij de kassa per ongeluk een brood extra wordt aangeslagen.
Huisartsen hebben inderdaad een Universitaire opleiding achter de rug. Assistenten niet, maar zij zijn wel degelijk opgeleid. Hiervoor moeten ze 3 jaar full-time naar school en in verscheidene velden langdurig stage lopen.
Een assistente mag geen diagnose stellen, maar wel een waarschijnlijkheidsdiagnose. Vaak wordt aan de assistente ook verkeerde informatie gegeven door patiënten. Soms bagetalliseren mensen het zelf, waardoor een waarschijnlijkheidsdiagnose verkeerd wordt gesteld. Soms (gebeurd meer) wordt er flink overdreven om toch met die loopneus bij de huisarts te komen, waardoor echt zieke mensen langer moeten wachten.
Dus voordat je een beschuldigende vinger uitsteekt, kijk ook naar je eigen handelen.
Wanneer iemand erg agressief is vanaf het 1e moment, is het voor
een assistente moeilijker om de juiste informatie te krijgen.
Op HAP's worden alle gesprekken opgenomen op band, worden alle telefonische adviezen door artsen nagelezen en goedgekeurd (er gebeurd niets zonder dat de arts op de hoogte is).
Doordat het beroep van assistente niet in de BIG-wet is geregistreerd (apothekersassistente weer wel), kan iedereen zeggen dat hij/zij doktersassistente is. Toen de HAP's door de overheid uit de grond gestampt werden, was er een groot tekort aan assistente's en werd vrijwel iedereen aangenomen die maar iets in de gezondheidszorg hadden gedaan (medisch studenten, ziekenverzorgers, fysiotherapeuten etc.) Deze mensen zijn niet opgeleid om telefonisch advies te geven en hebben vaak ook niet genoeg kennis van zaken. Heb je een knieblessure, dan ben je blij met die half omgeschoolde fysiotherapeut. Maar kom je met keelpijn, dan kijk je ineens heel anders tegen dezelfde persoon aan. Een assistente is niet gespecialiseerd in 1 onderwerp of gedeelte van een menselijk lichaam, maar weet van alles wat en is WEL gespecialiseerd in het beoordelen van wel of geen spoed (mits ze dus de opleiding heeft afgerond).
Na een paar jaar en vele klachten via de media etc. kwam men tot de conclusie dat gediplomeerde assistenten met een aanvullende opleiding op het gebied van triage (uitvragen) de hulpvraag beter konden beantwoorden.
Momenteel is het zo, dat de HAP's in zo een negatief daglicht hebben gestaan, dat dit voort blijft duren. Immers, negatieve aandacht gaat 30 x zo snel en blijft 10 x beter hangen dan positieve aandacht.
Doordat assistente's tot op heden nog steeds niet BIG-wet geregistreerd zijn, worden ze ook niet verplicht na te scholen.
Op dit moment wordt er door de NVDA (beroepsvereniging voor assistentes) en de LHV (Landelijke Huisartsen Vereniging) aan gewerkt de registratie in te voeren. Hopelijk met de verplichting tot nascholing. Want in de gezondheidszorg veranderen protocollen veelvuldig.
Dus voor iedereen met nare ervaringen: heel erg wat er gebeurd en blijf vooral klachtenformulieren invullen, zodat er wat mee gedaan kan worden en betreffende artsen en assistenten aangesproken kunnen worden. En echt waar, dat gebeurd ook!
Maar blijf er ook rekening mee houden dat de meeste artsen en assistenten op een HAP of in een praktijk werken omdat ze wel degelijk in mensen geïnteresseerd zijn en graag willen helpen. Als ze u na drie schreeuwen en vloeken niet direct begrijpen, probeer ook eens wat geduld en rust. Samen komen we er best wel uit.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 12 sep 2004 17:44
door Gert K.
Zelf ben ik 'zo een onopgeleide, onverantwoordelijk assistente, tutje, ongeïntresserde koffieleuter', als ik het zo lees.
Beste Imken
Zo ook generaliseren in postieve zin, ik doe het wel goed, geeft géén gerantie dat de huidige gang van zaken landelijk ook juist is.
Jouw reactie heeft zo iets van "wie de schoen past trekt hem aan".
Dit is niet de manier om de ingeslagen weg van gezondheidszorg tot andere gedachten te brengen.
De invoering van de huisartsenpost en de diagnoses die door de assistentes worden gedaan, doen de kwaliteit van de gezondheidszorg géén goed.
Er zijn al slachtoffers gevallen, dit door miscommunicatie en onderschatting.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 01 okt 2004 18:17
door Imken
Beste Gert,
Wanneer er iets mis gaat op de HAP, wordt vrijwel direct gewezen naar de assistente. Dit omdat het makkelijk en anoniem is. Men krijgt eerst haar alleen aan de telefoon. Mensen willen geen assistente, mensen willen dat er een dokter aan de telefoon zit, die gelijk doet wat er gevraagd wordt.
Het wijzen dat de assistente vrijwel altijd de verkeerde diagnose schijnt te stellen, is op den duur best wel vervelend.
De huisartsen zijn eindverantwoordelijk en lezen alles en ieder bericht aangemaakt door de assistente en moeten hiervoor hun fiat geven. Zij zijn het dan eens met wat de assistente gevraagd en geantwoord heeft.
Ook gebeurd het nog wel dat een assistente een arts moet poushen om direct naar iemand te kijken, terwijl de arts denkt dat het dan wel meevalt. Er gebeurt zo veel achter de schermen, maar de 1e schakel is het makkelijkst om aan te vallen.
Helaas hebben voornamelijk diegenen commentaar, die niet weten hoe een HAP in zijn werk gaat. Die ook niet weten wat voor soort telefoontjes het meest voorkomen, welke opleidingen de assistentes hebben gehad, noem maar op.
Tuurlijk zijn nare ervaringen van mensen heel erg. Er is echter in al die tijd in de regio waar ik werk nog nooit een assistente aangeklaagd voor verkeerde beoordeling, in tegenstelling tot een aantal artsen.
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 24 okt 2004 01:49
door een verdrietige mama
Hoi allemaal,
Ons zoontje is geboren met 32 weken en 6 dagen, hij is dus te vroeg geboren. Na een lange slopende tijd in het ziekenhuis mocht hij eindelijk naar huis...heerlijk.
Eenmaal thuis begon hij last te krijgen van verstoppingen en ik wist me geen raad meer had al van alles geprobeerd (ook alle adviezen van het consultatie bureau)
Toch maar naar de huisrat want niets leek te werken...mijn eigen huisarts was met vakantie dus ik kreeg haar vervanger...deze huisarts luisterde helemaal niet goed naar mijn verhaal..had duidelijk aangegeven dat mijn zoontje te vroeg is geboren.. en dat alles in overleg met de kinderarts moest gaan (arts van het ziekenhuis) maar nee hoor meneer deed alsof hij alles beter wist..hij zei we proberen roosvicee laxo...20 cc in zijn flesje na elke voeding!!!
Ik gaf meteen aan dat ik het er niet mee eens was..maar de arts wilde er niets van hoiren eerst dit proberen dan zien we wel
Ik heb gelijk die roosvicee gehaald bij de drogist..maar mijn gevoel zei bel eerst even met roosvicee zlef.zo gezegd zo gedzzn...wat blijkt roosvicee zelf adviseert roosvicee laxo bij een voldragen kind pas met twee maanden!!! De darmpjes zouden anders nog niet goed ontwikkeld zijn...dus van mijn zoontje al helemaal niet.Dus ik maar weer naar de huisrat kreeg ik zijn assistente meneer voelde zich te goed om mij weer te woord te staan..ik heb haar het hele verhaal verteld komt ze even later weer terug met de mededeling dat het geweoon kan.ik hoefde me geen zorgen te maken.
Thuis gaf ik mijn zoontje roosvicee hij had nog geen 1 cc binnen en hij werd helemaal blauw zijn lipjes ook en er kwam schuim uit zijn mod...ik schrok me wild wist niet wat ik moest doen hij viel weg.
Ik heb met mijn mond de schim eruit gezogen en gebel met 112
gelukkig waren ze er snel bij toen ze er waren was hij gelukkig weer een beetje bijgekomen...ze konden aan zijn lipjes zien dat hij even niet heft geademd...ik kreeg later van de broeder te hoen dat het maar goed is dat hij zelf weer is gaan ademen dit omdat toedienen van zuurstof kan leiden tot een handicap!
De desbetreffende huisrat had ontzettende spijt...tuurlijk...nu is het te laat
het had heel anders af kunnen lopen en dat beseft e hij dondersgoed...ik heb besloten om een klacht in te dienen en ben het ook verschuldigd an mijn zoontje.
Hij had al zoveel meegemaakt in het zieken huis en nu moest hij weer twee nachtjes ter observatie en alleen maar omdat een of andere huisrat niet LUISERDE naar mijn verhaal en hij niet genoeg tijd had om mij serieus te nemen.
WIE KAN MIJ HELPEN HOE NU VERDER TE GAAN..IK VIND DAT IK WAT MOET DOEN ..MAAR WAT ZIJN DE MOGELIJKHEDEN...IK BEN RADELOOS
BEDANKT VOOR DE MOEITE OM MIJN VERHAAL TE LEZEN
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 24 okt 2004 01:50
door betsy
Hoi allemaal,
Ons zoontje is geboren met 32 weken en 6 dagen, hij is dus te vroeg geboren. Na een lange slopende tijd in het ziekenhuis mocht hij eindelijk naar huis...heerlijk.
Eenmaal thuis begon hij last te krijgen van verstoppingen en ik wist me geen raad meer had al van alles geprobeerd (ook alle adviezen van het consultatie bureau)
Toch maar naar de huisrat want niets leek te werken...mijn eigen huisarts was met vakantie dus ik kreeg haar vervanger...deze huisarts luisterde helemaal niet goed naar mijn verhaal..had duidelijk aangegeven dat mijn zoontje te vroeg is geboren.. en dat alles in overleg met de kinderarts moest gaan (arts van het ziekenhuis) maar nee hoor meneer deed alsof hij alles beter wist..hij zei we proberen roosvicee laxo...20 cc in zijn flesje na elke voeding!!!
Ik gaf meteen aan dat ik het er niet mee eens was..maar de arts wilde er niets van hoiren eerst dit proberen dan zien we wel
Ik heb gelijk die roosvicee gehaald bij de drogist..maar mijn gevoel zei bel eerst even met roosvicee zlef.zo gezegd zo gedzzn...wat blijkt roosvicee zelf adviseert roosvicee laxo bij een voldragen kind pas met twee maanden!!! De darmpjes zouden anders nog niet goed ontwikkeld zijn...dus van mijn zoontje al helemaal niet.Dus ik maar weer naar de huisrat kreeg ik zijn assistente meneer voelde zich te goed om mij weer te woord te staan..ik heb haar het hele verhaal verteld komt ze even later weer terug met de mededeling dat het geweoon kan.ik hoefde me geen zorgen te maken.
Thuis gaf ik mijn zoontje roosvicee hij had nog geen 1 cc binnen en hij werd helemaal blauw zijn lipjes ook en er kwam schuim uit zijn mod...ik schrok me wild wist niet wat ik moest doen hij viel weg.
Ik heb met mijn mond de schim eruit gezogen en gebel met 112
gelukkig waren ze er snel bij toen ze er waren was hij gelukkig weer een beetje bijgekomen...ze konden aan zijn lipjes zien dat hij even niet heft geademd...ik kreeg later van de broeder te hoen dat het maar goed is dat hij zelf weer is gaan ademen dit omdat toedienen van zuurstof kan leiden tot een handicap!
De desbetreffende huisrat had ontzettende spijt...tuurlijk...nu is het te laat
het had heel anders af kunnen lopen en dat beseft e hij dondersgoed...ik heb besloten om een klacht in te dienen en ben het ook verschuldigd an mijn zoontje.
Hij had al zoveel meegemaakt in het zieken huis en nu moest hij weer twee nachtjes ter observatie en alleen maar omdat een of andere huisrat niet LUISERDE naar mijn verhaal en hij niet genoeg tijd had om mij serieus te nemen.
WIE KAN MIJ HELPEN HOE NU VERDER TE GAAN..IK VIND DAT IK WAT MOET DOEN ..MAAR WAT ZIJN DE MOGELIJKHEDEN...IK BEN RADELOOS
BEDANKT VOOR DE MOEITE OM MIJN VERHAAL TE LEZEN
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 24 okt 2004 01:50
door betsy
Hoi allemaal,
Ons zoontje is geboren met 32 weken en 6 dagen, hij is dus te vroeg geboren. Na een lange slopende tijd in het ziekenhuis mocht hij eindelijk naar huis...heerlijk.
Eenmaal thuis begon hij last te krijgen van verstoppingen en ik wist me geen raad meer had al van alles geprobeerd (ook alle adviezen van het consultatie bureau)
Toch maar naar de huisrat want niets leek te werken...mijn eigen huisarts was met vakantie dus ik kreeg haar vervanger...deze huisarts luisterde helemaal niet goed naar mijn verhaal..had duidelijk aangegeven dat mijn zoontje te vroeg is geboren.. en dat alles in overleg met de kinderarts moest gaan (arts van het ziekenhuis) maar nee hoor meneer deed alsof hij alles beter wist..hij zei we proberen roosvicee laxo...20 cc in zijn flesje na elke voeding!!!
Ik gaf meteen aan dat ik het er niet mee eens was..maar de arts wilde er niets van hoiren eerst dit proberen dan zien we wel
Ik heb gelijk die roosvicee gehaald bij de drogist..maar mijn gevoel zei bel eerst even met roosvicee zlef.zo gezegd zo gedzzn...wat blijkt roosvicee zelf adviseert roosvicee laxo bij een voldragen kind pas met twee maanden!!! De darmpjes zouden anders nog niet goed ontwikkeld zijn...dus van mijn zoontje al helemaal niet.Dus ik maar weer naar de huisrat kreeg ik zijn assistente meneer voelde zich te goed om mij weer te woord te staan..ik heb haar het hele verhaal verteld komt ze even later weer terug met de mededeling dat het geweoon kan.ik hoefde me geen zorgen te maken.
Thuis gaf ik mijn zoontje roosvicee hij had nog geen 1 cc binnen en hij werd helemaal blauw zijn lipjes ook en er kwam schuim uit zijn mod...ik schrok me wild wist niet wat ik moest doen hij viel weg.
Ik heb met mijn mond de schim eruit gezogen en gebel met 112
gelukkig waren ze er snel bij toen ze er waren was hij gelukkig weer een beetje bijgekomen...ze konden aan zijn lipjes zien dat hij even niet heft geademd...ik kreeg later van de broeder te hoen dat het maar goed is dat hij zelf weer is gaan ademen dit omdat toedienen van zuurstof kan leiden tot een handicap!
De desbetreffende huisrat had ontzettende spijt...tuurlijk...nu is het te laat
het had heel anders af kunnen lopen en dat beseft e hij dondersgoed...ik heb besloten om een klacht in te dienen en ben het ook verschuldigd an mijn zoontje.
Hij had al zoveel meegemaakt in het zieken huis en nu moest hij weer twee nachtjes ter observatie en alleen maar omdat een of andere huisrat niet LUISERDE naar mijn verhaal en hij niet genoeg tijd had om mij serieus te nemen.
WIE KAN MIJ HELPEN HOE NU VERDER TE GAAN..IK VIND DAT IK WAT MOET DOEN ..MAAR WAT ZIJN DE MOGELIJKHEDEN...IK BEN RADELOOS
BEDANKT VOOR DE MOEITE OM MIJN VERHAAL TE LEZEN
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 24 okt 2004 01:52
door betsy
Hoi allemaal,
Ons zoontje is geboren met 32 weken en 6 dagen, hij is dus te vroeg geboren. Na een lange slopende tijd in het ziekenhuis mocht hij eindelijk naar huis...heerlijk.
Eenmaal thuis begon hij last te krijgen van verstoppingen en ik wist me geen raad meer had al van alles geprobeerd (ook alle adviezen van het consultatie bureau)
Toch maar naar de huisrat want niets leek te werken...mijn eigen huisarts was met vakantie dus ik kreeg haar vervanger...deze huisarts luisterde helemaal niet goed naar mijn verhaal..had duidelijk aangegeven dat mijn zoontje te vroeg is geboren.. en dat alles in overleg met de kinderarts moest gaan (arts van het ziekenhuis) maar nee hoor meneer deed alsof hij alles beter wist..hij zei we proberen roosvicee laxo...20 cc in zijn flesje na elke voeding!!!
Ik gaf meteen aan dat ik het er niet mee eens was..maar de arts wilde er niets van hoiren eerst dit proberen dan zien we wel
Ik heb gelijk die roosvicee gehaald bij de drogist..maar mijn gevoel zei bel eerst even met roosvicee zlef.zo gezegd zo gedzzn...wat blijkt roosvicee zelf adviseert roosvicee laxo bij een voldragen kind pas met twee maanden!!! De darmpjes zouden anders nog niet goed ontwikkeld zijn...dus van mijn zoontje al helemaal niet.Dus ik maar weer naar de huisrat kreeg ik zijn assistente meneer voelde zich te goed om mij weer te woord te staan..ik heb haar het hele verhaal verteld komt ze even later weer terug met de mededeling dat het geweoon kan.ik hoefde me geen zorgen te maken.
Thuis gaf ik mijn zoontje roosvicee hij had nog geen 1 cc binnen en hij werd helemaal blauw zijn lipjes ook en er kwam schuim uit zijn mod...ik schrok me wild wist niet wat ik moest doen hij viel weg.
Ik heb met mijn mond de schim eruit gezogen en gebel met 112
gelukkig waren ze er snel bij toen ze er waren was hij gelukkig weer een beetje bijgekomen...ze konden aan zijn lipjes zien dat hij even niet heft geademd...ik kreeg later van de broeder te hoen dat het maar goed is dat hij zelf weer is gaan ademen dit omdat toedienen van zuurstof kan leiden tot een handicap!
De desbetreffende huisrat had ontzettende spijt...tuurlijk...nu is het te laat
het had heel anders af kunnen lopen en dat beseft e hij dondersgoed...ik heb besloten om een klacht in te dienen en ben het ook verschuldigd an mijn zoontje.
Hij had al zoveel meegemaakt in het zieken huis en nu moest hij weer twee nachtjes ter observatie en alleen maar omdat een of andere huisrat niet LUISERDE naar mijn verhaal en hij niet genoeg tijd had om mij serieus te nemen.
WIE KAN MIJ HELPEN HOE NU VERDER TE GAAN..IK VIND DAT IK WAT MOET DOEN ..MAAR WAT ZIJN DE MOGELIJKHEDEN...IK BEN RADELOOS
BEDANKT VOOR DE MOEITE OM MIJN VERHAAL TE LEZEN
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 28 okt 2004 12:28
door disney
beste betsy,
ik vind het erg wat er gebeurt is met jouw zoontje,
ik hoop dat je gerechtigheid krijgt,inderdaad ga altijd op je gevoel en intuitie af je ziet,je had toch gelijk!
ik kan je helaas niet verder helpen,maar probeer eens de rechtswinkel misschien kunnen zij je verder helpen!
heel veel succes!
Re: avond, nacht en weekendzorg huisartsenposten
Geplaatst: 14 nov 2004 21:11
door Gert K.
@Betsy
Wat heeft jouw eigen huisarts hiervan gezegd?
Het is verschrikkelijk wat er allemaal gebeurt rondom de gezondheidszorg en er éérst veel slachtoffers moeten vallen.
Probeer in iedergeval de zaak juist op papier te zetten en vraag om de diagnose ziekenhuis (zwart op wit).
Je hebt een regionaal klachtenbureau betreffend deze zaken, probeer daarmee in kontakt te komen.
Je zult weinig respons of begrip krijgen, maar ieder klacht die wordt ingediend, is er één.
Veel sterkte en succes.