LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
oppie11

Re: Ongevraagde oplevering van ADSL-abo bij online.nl

Ongelezen bericht door oppie11 »

Bendg schreef:De halsstarrige partij is Online, niet ik.
En ik zit nog liever een maand zonder internet (wifi van de buren is ook heel degelijk hier, en de buren staan dat toe want ik ben al jaren hun computer-hulp) dan dat ik 1 cent aan die oplichters zal betalen.
Jij gaat bewust het contact met online uit de weg terwijl ze jou proberen te benaderen om het probleem op te lossen. Dat ze niet via een forum gaan communiceren lijkt me logisch. Ze hebben je gemaild en een brief gestuurd met verzoek tot contact. Nog steeds geef je geen thuis. Dat ze je lijn over gaan nemen komt door het feit dat klaarblijkelijk jouw gegevens bij hun bekend zijn geworden. Dat ze dan enige toelichting willen over hoe en waarom en dat dit telefonisch dient te geschieden vind ik ook niet zo raar. Eerst was je argument dat je daarvoor niet wilde betalen. Zij willen jou bellen maak ik uit je verhaal op, kost je niets lijkt me. Nu wil je je nummer niet aan hen kenbaar maken omdat je dan bang bent dat ze daar ADSL op gaan leveren. Dat gebeurt al, ook een slecht argument dus net als het argument dat "er veel gehackt wordt tegenwoordig" waardoor iemand jouw gegevens heeft verkregen om een abonnement op jouw naam aan te vragen. Je schreeuwt vervolgens herhaaldelijk moord en brand hier maar werkt totaal niet mee om tot een oplossing te komen. Er zitten dan ook een hoop haken en ogen aan je verhaal en die mening zal niet alleen ik, maar ook anderen hebben die dit verhaal een beetje hebben gevolgd. Het verdere verloop moge duidelijk zijn, er wordt niet betaald en er volgt een incassotraject. Hier kies je zelf voor. Wie zijn billen brand...

Bendg

Ongelezen bericht door Bendg »

oppie11 schreef:Jij gaat bewust het contact met online uit de weg
Nee, Online gaat bewust het contact uit de weg door niet te reageren op email (lees wat ik daar eerder over schreef), en door antwoorden op hun "Wij gaan Opleveren! Ook als u niets heeft aangevraagd!" onmogelijk te maken met hun "[email protected]" onzin. [ongepast taalgebruik verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 05 dec 2011 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Bendg schreef:
oppie11 schreef:Jij gaat bewust het contact met online uit de weg
Nee, Online gaat bewust het contact uit de weg door niet te reageren op email (lees wat ik daar eerder over schreef), en door antwoorden op hun "Wij gaan Opleveren! Ook als u niets heeft aangevraagd!" onmogelijk te maken met hun "[email protected]" onzin. Verder *** je uit je nek en weet je niet eens waar het over gaat.

oeps op een forum zijn er nu eenmaal mensen met een mening en jij bent behoorlijk eigenwijs...dus dan lult iemand uit zijn nek? jammer dat je het zo ziet.

Daan_1978

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Bendg schreef:Verder *** je uit je nek en weet je niet eens waar het over gaat.
Dit vind ik dus zo irritant aan dit topic! Je post je klacht, maar elke andere mening doe je op deze manier af. Weet dat als je op een forum post er meerdere mensen zijn wie op hun eigen manier proberen te helpen en ook een eigen mening hebben.
Daar is dit forum namelijk voor bedoeld! Het delen van meningen om zo misschien een ander van tips te kunnen voorzien.

Het is me duidelijk dat je hier dus alleen post vanwege de slechte reclame voor online en verder had dus eigenlijk na jouw eerste post al een slotje op dit topic gekund, want je had immers je punt al gemaakt, toch?

Als jij liever op de WiFi van de buren zit, moet je dat natuurlijk zelf weten, maar ik blijf erbij dat ik er zelf alles aan zou doen om mijn gelijk te halen en dus te voorkomen dat ik ergens aangesloten wordt wat ik niet wilde.
Besef dat het je straks veel tijd en frustratie gaat kosten als het tot een proces komt. Sowieso zul je straks afgesloten zijn bij Telfort, wat zal betekenen dat als je weer terug naar Telfort wilt, weer aansluit kosten zal moeten betalen. Daar zul je niet onderuit gaan komen.

Het gaat je meer geld, frustratie en tijd kosten dan je zou moeten willen, terwijl het allang opgelost had kunnen zijn. Een belletje tegen jouw principes in had zeer waarschijnlijk maar 5 of 10 minuten van jouw tijd gekost. Nu kost het je veel en veel meer.
Succes, maar sta niet raar te kijken als je hiervoor veel extra kosten gaat krijgen en een hoop gezeur met incasso procedures etc. etc.

Daan_1978

Bendg schreef:Waar lees je dat ik graag zo veel mogelijk 'meningen' zou willen zien? Ik heb jou in ieder geval niet iets zinnigs zien posten m.b.t. hetgeen ik schreef, ik hoef je inmenging en mening helemaal niet. Als dat je niet zint, ga dan een ander topic vervuilen met die zinloze ruis.
Mijn punt is dat als je een bericht post op een forum, je meningen zult krijgen van anderen. Mijn mening is gegeven en gelukkig waren er meer mensen die deze mening deelden.
Dat het niet is wat jij wilde horen is me duidelijk, maar je kunt ook eens wat meer respect tonen voor meningen van anderen in plaats van zo brutaal en vooral kinderachtig te reageren.
Ik bevuil je topic niet. Ik geef een mening. Als jij niet gediend bent van een mening van iemand anders welke niet is wat je wilt horen, had je dit topic niet aan moeten maken en lekker doen wat je zelf wil.
Ik hoop voor je dat het alsnog wordt opgelost. Zo niet en mocht je er een hoop gezeur mee gaan krijgen, heb je dat zelf over je afgeroepen.

Op de manier hoe jij met dit topic omgaat is gewoon simpelweg belachelijk. Halsstarrig, koppig en je toont werkelijk nergens respect voor.
Misschien tijd voor een moderator om hier eens in te grijpen?

ciske

Dit is in ieder geval hoopgevend, een bevestiging op mijn laatste verzoek om mij te verzekeren dat men bij online deze procedure stopt of al heeft gestopt
Is dit een kennisgeving of is het de bedoeling dat wij hier onze mening over geven?

Ben het met Daan eens, advies van andere mensen neem je niet aan, dus snap dit topic niet echt.

Bendg

Interessant, die rare opzet van de OPTA veroorzaakt dit vaker: http://forum.telfort.nl/topic8632.html

Degenen die graag komen zeuren in dit topic over meningen e.a. niet ter zake doende onderwerpen wil ik wijzen op het eerste bericht in deze topic. Lees eens wat ik schrijf. Voel je je dan nog geroepen je hiermee te bemoeien zonder dat je mij ergens mee kunt helpen, dan heb je een probleem met jezelf, niet met mij of dit forum.

ciske

Degenen die graag komen zeuren in dit topic over meningen e.a. niet ter zake doende onderwerpen wil ik wijzen op het eerste bericht in deze topic. Lees eens wat ik schrijf. Voel je je dan nog geroepen je hiermee te bemoeien zonder dat je mij ergens mee kunt helpen, dan heb je een probleem met jezelf, niet met mij of dit forum.

goed joh , of meid, dan hebben wij toch een probleem :lol: kom hier later niet janken dat je zonder internet en een boel kosten zit.

Daan_1978

Respectloos. Dat is het enige woord wat mij nog rest. Tijd dat hier een slotje op komt of wat mij betreft mag het hele topic worden verwijderd, gezien er toch geen meningen gegeven mogen worden.

Ik hoop uiteraard dat je geen verdere problemen gaat krijgen met het online gebeuren, maar kijk niet raar op als dat wel het geval gaat zijn.
Succes, Bendg!

Daan_1978

Ik ook. Verdien tonnen met geld door ongevraagde abonnementen af te sluiten.
Dikke bonus, joh! Niet normaal meer. Voor elke onverlaat wie niet durft te bellen, drukken we het abonnement gewoon door en vang ik weer een extra bonus op mijn rekening! :mrgreen: :lol:

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

En toch - ik snap het probleem niet.

Bel met online - zorg dat hun ongewenste acties gestopt worden, en stuur ze vervolgens de rekening van de telefoonkosten, en de tijd die erin gestoken is.
Dien daarna een klacht in bij OPTA dat Online zomaar abonnementen overneemt, en jij als klant niet MAG aangeven bij Telfort dat je wil blijven.

Betaald online niet - dien je een klacht in, en doe je aangifte wegens fraude.
Daarna schakel je een of andere incassocowboy in.

Gewoon, terugpakken met dezelfde methoden die dat soort bedrijven gebruiken.

Simpel, lijkt me.

En nee, Telfort heeft nog steeds geen baan aangeboden! Daan/Ciske - regel eens wat - de bonus delen we :)

bibbelberry

Ongelezen bericht door bibbelberry »

contact met telfort voor een telco-telco migrate.. zij weten wel wat het is

bibbelberry

helaas is het bij internet aanvragen zo dat dit vaker kan gebeuren en door de nieuwe wetgeving uit december 2011 moeten providers de overnemende partij alle ruimte geven.
maar bij telfort een telco-telco migrate aanvragen dan halen zij de lijn terug van online en zou alsnog een klacht ingedient moeten worden via de klantenservice. maar hiervoor is een afdeling klachten voor de afhandeling.

u mag nog van geluk spreken dat u de bevestigingsemail kreeg en niet zo ineens een gesloten lijn

bibbelberry

pardon koppig? ze willen het oplossen voor u. en als u een advocaat in handen heeft kan zij beter de correspondentie regelen want dan gaat het via de legal afdeling.

maar er is maar 1 koppig en dat bent u want ik heb u net de oplossing gegeven

bibbelberry

tevens als u de bevestigingsemail heeft gehad dan heeft u ook de inlog gegevens voor de online pagina gehad en de contact per email. als u zelf slordig bent met uw administratie moet u niet na onschuldige medewerkers afschuiven

bibbelberry

zoals ik eerder heb aangegeven kan een abonnement zo aangevraagd worden via internet met wellicht een foutief mobiel-vast nummer en bankrekeningnummer want de aanvrager had blijkbaar niet meer dan naam adres en emailadres van u.

dan hoeft u zich geen zorgen te maken over rekeningen maar dat kunt u beste nog even bevestigen met de klantenservice. een telefoontje zal hierin veel doen. zelf werk ik woensdag meer en als u mij aan de lijn zou krijgen zou ik alles controleren en per spoed naar klachten voor opzegging vanwege fraude aanvraag .

natuurlijk is dat per medewerker verschillend maar telefonisch kunnen we meer voor u betekenen en kunnen wij het direct voor u oplossen. het is uiteraard aan u als u te koppig blijft om even te bellen. maar klanten die zich alleen via een forum laten horen en misschien door een trouwe overijverige werknemer worden ontdekt maakt geen wind en helemaal niet bij een bedrijf wat toch relatief groot is.

1 telefoontje is alles wat we nodig hebben voor een opzegging per direct. en zelfs deze kosten zou u eventueel terug kunnen krijgen

ps. ben 1 van de weinige trotse vrouwen

http://www.online.nl/klantenservice
kijk eens wat er onder kopje contact staat:
contact per email

Bendg

bibbelberry schreef:dan hoeft u zich geen zorgen te maken over rekeningen maar dat kunt u beste nog even bevestigen met de klantenservice. een telefoontje zal hierin veel doen. zelf werk ik woensdag meer
Als jullie ooit een vergadering hebben, dan moet je je collega's eens laten weten dat het woord 'service' in klantenservice iets heel anders betekent dan 'niet doen wat een ongewenste klant in zijn/haar email vraagt terwijl dat in alle redelijkheid gewoon uitvoerbaar is'.
bibbelberry schreef:http://www.online.nl/klantenservice
contact per email
Kijk eens wat er dan verschijnt: Een webform. Dat is geen 'Contact per email'. Er wordt dus ook nog gelogen op de website van online.
Laatst gewijzigd door Bendg op 05 dec 2011 23:02, 2 keer totaal gewijzigd.

bibbelberry

tuurlijk valt er iets van te zeggen maar de afhandeling gaat het makkelijkste zoals ik al zei telefonisch omdat er veel over vergoedingen gepraat moet worden en dan kunt u geheim bellen(onze isp ziet het nummer ook als geheim) of uw telefoonnummer per mail achterlaten als u zelf geen kosten wilt maken.
wij kunnen verder niks met uw telefoonnummer

bibbelberry

Bendg schreef:
bibbelberry schreef:dan hoeft u zich geen zorgen te maken over rekeningen maar dat kunt u beste nog even bevestigen met de klantenservice. een telefoontje zal hierin veel doen. zelf werk ik woensdag meer
Als jullie ooit een vergadering hebben, dan moet je je collega's eens laten weten dat het woord 'service' in klantenservice iets heel anders betekent dan 'niet doen wat een ongewenste klant in zijn/haar email schrijft terwijl dat in alle redelijkheid gewoon uitvoerbaar is'.
bibbelberry schreef:http://www.online.nl/klantenservice
contact per email
Kijk eens wat er dan verschijnt: Een webform. Dat is geen 'Contact per email'. Er wordt dus ook nog gelogen op de website van online.

word bij ons als email behandeld en u krijgt dan ook op uw emailadres antwoord. dus ja het is een webform maar is wel de emailcontact bij ons.

Daan_1978

Toch nog even in mengen dan.

@bibbelberry,

Jij werkt dus voor online?
Slechte zaak, gezien alle interpunctie in jouw getypte tekst ontbreekt. Er worden niet eens hoofdletters gebruikt, laat staan dat de berichten zakelijk en volwassen zijn opgesteld.

Nu breekt echt mijn klomp. Wel mee eens dat TS even op dag 1 van de zogenaamde bevestiging had moeten bellen, want hij geeft zelf ook al het volgende aan :
"U had ook meteen online kunnen opbellen, dan had het u veel minder tijd en zorgen gekost, u moet rekenen wat het u dàn zou hebben gekost"
waar ik het ook nog steeds mee eens ben, maar als je echt bij online werkt en dan deze manier van communiceren op dit forum hanteert, ontbreekt het bij online hoe dan ook aan professionaliteit!

Gesloten