LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 5 jaar zorgstelsel: de balans
Re: 5 jaar zorgstelsel: de balans
En het gaat maar door mensen, maar bedenk wel dat er is gestemd op deze partijen. Dat we flink in de maling zijn en worden genomen door het (vooral) het cda, m.n. balkenende en hoogervorst die allang ergens anders een goed betaalde functie hebben maar het blijft gewoon doorgaan. De volgende goede functie is vast al geregeld voor minister schippers bij e.o.a. overkoepelend orgaan voor tandartsen want zij geeft de tarieven van tandartsen nu vrij.Het belazeren van de gewone man gaat maar door, ja ook henk en ingrid met dank aan de pvv, en ingrid als het tegenzit lopen je kinderen dadelijk weer met gaten in hun monden, net zoals in de jaren 60. Ik begrijp echt de mensen niet die op dit soort partijen stemt, helemaal uitgekleed wordt je hier in nederland en we zijn wel een rijk land in europa hoor. Eerst moet je ook zelf gaan sparen voor het aow gat vanwege de afschaffing van het partnerpensioen en dan doe je dat braaf en dan komen ze in 2013 weer met afschaffing van de zorgtoeslag boven een bepaald bedrag aan spaargeld. Nogmaals, ze zijn totaal onbetrouwbaar die politici in nederland en je weet op laats niet meer wat je moet doen om een nog een beetje een leuke oude dag te hebben.
Ik wil er geen politieke discussie van maken maar wat betreft :
, als CP de "macht" krijgt vrees ik toch het ergste voor de hogere inkomens. (Overigens heb ik noch CDA noch PVV gestemd maar dat even terzijde).helemaal uitgekleed wordt je hier in nederland
Het is inderdaad triest hoe het allemaal is gegaan en hoe de kosten voor veel mensen onbetaalbaar zijn geworden, ook zijn de vergoedingen verder uitgehold.
Ik ben gepensioneerd en samen met mijn vrouw betalen we voor een 3 sterren verzekering met tandarts 270 euro premie per maand
Daarbij komt nog de 440 euro eigen bijdrage plus het werkgevers aandeel á 1920 euro dat door de gepensioneerden zelf moet worden betaald. Een subtotaal van 5600 euro per jaar voor 2 personen.
Dat is nog niet alles, tandartskosten worden doorgaans maar voor 75% vergoed, plus nog een aantal zaken die thans niet meer worden vergoed, als we niet echt ziek zijn, reken ik daarvoor ca 400 euro per jaar.
Het totaal wat wij aan ziektekosten uitgeven komt uit op 6000 euro per jaar. Even liever niet uitrekenen hoeveel guldens dat zijn, maar in USD zijn dat er 8200,= Het blijkt dus, dat de zorg in Nederland voor bepaalde groepen mensen even duur is als in de VS.
De privatisering van de zorg maar ook andere privatiseringen van nutsbedrijven (o.a. energie) had daarom nooit mogen plaatsvinden.
Ik ben gepensioneerd en samen met mijn vrouw betalen we voor een 3 sterren verzekering met tandarts 270 euro premie per maand
Daarbij komt nog de 440 euro eigen bijdrage plus het werkgevers aandeel á 1920 euro dat door de gepensioneerden zelf moet worden betaald. Een subtotaal van 5600 euro per jaar voor 2 personen.
Dat is nog niet alles, tandartskosten worden doorgaans maar voor 75% vergoed, plus nog een aantal zaken die thans niet meer worden vergoed, als we niet echt ziek zijn, reken ik daarvoor ca 400 euro per jaar.
Het totaal wat wij aan ziektekosten uitgeven komt uit op 6000 euro per jaar. Even liever niet uitrekenen hoeveel guldens dat zijn, maar in USD zijn dat er 8200,= Het blijkt dus, dat de zorg in Nederland voor bepaalde groepen mensen even duur is als in de VS.
De privatisering van de zorg maar ook andere privatiseringen van nutsbedrijven (o.a. energie) had daarom nooit mogen plaatsvinden.
De kosten voor ons particulier rijzen de pan uit. Ik kreeg vroeger omdat ik in het onderwijs de helft van mijn premie terug. dat is er met het nieuwe zorgstelsel ook afgegaan. We betalen nu vel vier tot vijf keer zoveel, en dan heb je ook nog een forse eigen bijdrage. het einde is nog lang niet in zicht denk ik.
M aar wie stopt deze trein?
M aar wie stopt deze trein?
Beste allen,
Dit is het zoveelste bewijs dat de mensen in Nederland voorgelogen en in de maling genomen worden. De regering en met name minister Hoogervorst wist destijds ook wel dat het voor de burgers onbetaalbaar zou worden, maar toch. De enige die er beter van wordt zijn de verzekeringsmaatschappijen die geld zijn kwijtgeraakt in Griekenland en dat met hogere premies compenseren.
Voor de toekomst is er naar mijn inziens maar een mogelijkheid. Stem eens op een andere partij, laat die criminele in Den Haag voelen dat we het zat zijn!
Dit is het zoveelste bewijs dat de mensen in Nederland voorgelogen en in de maling genomen worden. De regering en met name minister Hoogervorst wist destijds ook wel dat het voor de burgers onbetaalbaar zou worden, maar toch. De enige die er beter van wordt zijn de verzekeringsmaatschappijen die geld zijn kwijtgeraakt in Griekenland en dat met hogere premies compenseren.
Voor de toekomst is er naar mijn inziens maar een mogelijkheid. Stem eens op een andere partij, laat die criminele in Den Haag voelen dat we het zat zijn!
Wil je oude medicijnen inleveren heb je ook een probleem. Dan MOET je dat doen bij de apotheek inleveren waar het vandaan komt. Overlijd je moeder/vader -die aan de ander kant van nederland woont- en heb je het huis leeggehaald, zoek je het thuis verder uit en kom je medicatie tegen, dan mag je in de auto stappen en weer naar de andere kant van nederland tuffen. Het is werkelijk te zot voor woorden!
Het is dat uiteindelijk de 3e plaatselijke apotheek waar ik langs ging ze het bij gods gratie innamen. Maar anders had ik de zooi echt in de kliko gesmeten. Ik ga geen 400 km (retour) rijden voor het inleveren van een zakje medicijnen.
Oude medicijnen zijn chemisch afval, en kunnen bij iedere gemeente naar het milieupark of verzamelplaats voor chemisch afval gebracht worden.
Informeer bij de gemeente.
Best simpele oplossing zonder 400 km te rijden.
Het is dat uiteindelijk de 3e plaatselijke apotheek waar ik langs ging ze het bij gods gratie innamen. Maar anders had ik de zooi echt in de kliko gesmeten. Ik ga geen 400 km (retour) rijden voor het inleveren van een zakje medicijnen.
Oude medicijnen zijn chemisch afval, en kunnen bij iedere gemeente naar het milieupark of verzamelplaats voor chemisch afval gebracht worden.
Informeer bij de gemeente.
Best simpele oplossing zonder 400 km te rijden.
Door t toilet spoelen en weg is het.Maar anders had ik de zooi echt in de kliko gesmeten
Te hopen, dat je geen kinderen hebt, want dit is een slecht voorbeeld van ouders.bprosman schreef:Door t toilet spoelen en weg is het.Maar anders had ik de zooi echt in de kliko gesmeten
Ach ja, dan gaan wij voor het zuiveren meer bijdrage betalen, en het volgende topic is al geprogrammeerd.
Is (helaas) allemaal 1 pot nat.rocharan schreef:. Stem eens op een andere partij, laat die criminele in Den Haag voelen dat we het zat zijn!
Te hopen, dat je geen kinderen hebt, want dit is een slecht voorbeeld van ouders
400Km rijden hiervoor lijkt me ook geen goed voorbeeld net als in de kliko mikken, dus dit lijkt me dan nog de beste oplossing.Ik ga geen 400 km (retour) rijden voor het inleveren van een zakje medicijnen
bprosman schreef:Te hopen, dat je geen kinderen hebt, want dit is een slecht voorbeeld van ouders400Km rijden hiervoor lijkt me ook geen goed voorbeeld net als in de kliko mikken, dus dit lijkt me dan nog de beste oplossing.Ik ga geen 400 km (retour) rijden voor het inleveren van een zakje medicijnen
De oplossing had ik geschreven, om dit ergens te brengen, waar chemisch afval wordt ingezameld.
Dan ben jij ook een van de mensen, welke olie en vetten in de riolering gooien.
Schaam je!
Niet te snel je conclusies trekken, de enige 2 soorten olien/vetten die ik gebruik worden OF bij de garage netjes verwerkt en betaal daar ook toeslag voor. Het andere soort eet ik op. Frituurvet heb ik niet daar ik alles in een Airfryer bak. Maar we gaan off-topic heb ik t idee.Dan ben jij ook een van de mensen, welke olie en vetten in de riolering gooien.
-
Het is niet alleen de zorgpremie welke betaald wordt aan de verzekeraar maar er wordt ook nog ZFW ingehouden op mijn pensioen en AOW totaal wordt er op jaarbasis ingehouden Van mijn Pensioen € 1671 ,- AOW € 691 ,- AOW van mijn echtgenote € 691 ,- Totale inhouding € 3053 ,- per jaar(hier krijg een gedeelte terug ca € 300,-) Kennelijke vergeten de meeste mensen dit
Jaren geleden was ik met mijn gezin (4 personen) particuliier verzekerd. Duur in vergelijking met toenmalig ziekenfonds.
Nu betaal ik bijna het driedubbele van het toenmalig bedrag. Hoezo , niemand gaat er op achteruit????????????????
Nu betaal ik bijna het driedubbele van het toenmalig bedrag. Hoezo , niemand gaat er op achteruit????????????????
Waarschijnlijk was u toen ook voor veel meer zaken verzekerd dan nu.cvo schreef:Jaren geleden was ik met mijn gezin (4 personen) particuliier verzekerd. Duur in vergelijking met toenmalig ziekenfonds.
Zou het leuk vinden als tros radar eens zo'n vergelijk zou maken.
Wat kostte destijds een particulier pakket en waarvoor was men toen allemaal wel niet verzekerd?
Het zou beter toch beter zijn als je de premie betaald via je werkgever. Op die manier zorg je ervoor dat de 400.000 mensen ook premie gaan betalen die dat nu niet doen. Verder als je het inkomen afhankelijk maakt, heb je ook geen zorgtoeslag nodig. Dus mensen die dit controleren en je moeten aanmelden. Die kunnen helaas misschien voor diegene maar die kunnen weg. Scheelt ook weer miljoenen.
Ook is de zorg te omslachtig. Sommige dingen moeten eenmaal zoals ze zijn,maar zouden ook anders kunnen. Verder zou je bij ziekenhuizen wat controlepunten kunnen maken door bijvoorbeeld als je in een ziekenhuis terecht komt dat jij als patient moet tekenen als je binnenkomt en als je naar buitengaat. Zonder handtekening geen declaratie voor het ziekenhuis. Op die manier voorkom je dat de ziekenhuizen dubbel kunnen declareren.
Ook zou je meer inzage moeten geven. Als een patient ziet dat er wel veel voor de behandeling wordt betaald. Dan moet een verzekeringsmaatschappij hier iets aan doen en niet zijn schouders hier van ophalen. Maar hier iets aan te doen. Wij als klanten betalen toch de premie.
Ook is de zorg te omslachtig. Sommige dingen moeten eenmaal zoals ze zijn,maar zouden ook anders kunnen. Verder zou je bij ziekenhuizen wat controlepunten kunnen maken door bijvoorbeeld als je in een ziekenhuis terecht komt dat jij als patient moet tekenen als je binnenkomt en als je naar buitengaat. Zonder handtekening geen declaratie voor het ziekenhuis. Op die manier voorkom je dat de ziekenhuizen dubbel kunnen declareren.
Ook zou je meer inzage moeten geven. Als een patient ziet dat er wel veel voor de behandeling wordt betaald. Dan moet een verzekeringsmaatschappij hier iets aan doen en niet zijn schouders hier van ophalen. Maar hier iets aan te doen. Wij als klanten betalen toch de premie.
Dank zij de marktwerking betalen we nu voor ongeveer 30 zorgverzekeraars alle managers, onkosten voor huisvesting en administratief personeel. Dit alles had door één of twee verzekeraars gedaan kunnen worden en scheelt miljoenen aan bonussens, onkosten, wagenpark, onkostenvergoedingen en ga zo maar door. Hoogervorst is er lekker vandoor en de consument zit met de narigheid van steeds oplopende kosten. Lokkertjes met gratis I-poads o.d. worden echt door ons zelf betaald gezien de uitkleding van de pakketten en verhoogde eigen risico"s. Er profiteert maar een groep en dat zijn de verzekeraars, die vaak onderdeel van grote maatschappijen zijn, en hun duurbetaalde krachten.
En hoe moeten ze dat doen bij mensen die geen inkomen hebben. Op 0 inkomen valt niet veel in te houden.solleila schreef:Het zou beter toch beter zijn als je de premie betaald via je werkgever. Op die manier zorg je ervoor dat de 400.000 mensen ook premie gaan betalen die dat nu niet doen.
0 Inkomen in NL lijkt me vrij onrealistisch, in dat geval is je uitkeringsinstantie je "werkgever". (Laat Jaaap t niet horen ).En hoe moeten ze dat doen bij mensen die geen inkomen hebben. Op 0 inkomen valt niet veel in te houden.
Dan heb je toch een "gezinsinkomen".Zijn nog steeds thuis zittende, luie/luxe huisvrouwtjes, waarbij alleen de man werkt.
Overigens ga ik niet mee in uw stelling dat thuis zittende "huisvrouwtjes" per definitie luie/luxe etc. zijn. Er kan ook bewust voor gekozen zijn ivm met de opvoeding van de kinderen.