LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
kaat1975

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door kaat1975 »

Quote: Wij hebben heel veel tablets verkocht,
De documenten hier geupload zijn louter om aan te tonen dat wij GEEN OPLICHTERS zijn

Prachtig! Maar wat let Rowenco dan om de gedupeerden hun geld terug te storten???

wimijpelaar

Ongelezen bericht door wimijpelaar »

kaat1975 schreef:Quote: Wij hebben heel veel tablets verkocht,
De documenten hier geupload zijn louter om aan te tonen dat wij GEEN OPLICHTERS zijn

Prachtig! Maar wat let Rowenco dan om de gedupeerden hun geld terug te storten???

Stort gewoon dat geld terug !! of is dat niet de bedoeling ??/

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Mensenzijnbeesten schreef:Een fax van React (Het bedrijf dat Apple vertegenwoordig die bevestigde dat wij geen inbreuk maken op hun patenten zoals de Douane ons wou doen geloven):
http://rowenco.nl/faxreact.pdf
De experts van de merkhouder hebben na een onderzoek aan React bevestigd dat de aangetroffen goederen, te weten in totaal 46 tablets, inbreuk maken op intellectuele eigendomsrechten.
En we gaan nog ff verder:
Naar het oordeel van Apple Inc. maken de aangetroffen tablets inbreuk op de hierboven genoemde model- en merkenrechten. Het zal u duidelijk zijn dat Apple ...geen gehoor zal geven ... medewerking te verlenen aan de vrijgave van de inbreukmakende goederen.
HOEZO stellen ze dat u geen inbreuk maakt? U klets uit de nek.

olaf79

wimijpelaar schreef:

Hopelijk zijn ze hiervoor verzekerd. Anders is het waarschijnlijk einde oefening. Want ze hebben geen tablets meer, daar wel voor betaald aan de leverancier maar moeten nu de hele zaak vergoeden aan de klanten. Das een behoorlijke financiele aderlating.

Tsja, als ik jullie was, maar wie ben ik, zou ik maar via een advocaat beslag laten leggen voor het zaakje failliet is.

wimijpelaar

olaf79 schreef:
wimijpelaar schreef:

Hopelijk zijn ze hiervoor verzekerd. Anders is het waarschijnlijk einde oefening. Want ze hebben geen tablets meer, daar wel voor betaald aan de leverancier maar moeten nu de hele zaak vergoeden aan de klanten. Das een behoorlijke financiele aderlating.

Tsja, als ik jullie was, maar wie ben ik, zou ik maar via een advocaat beslag laten leggen voor het zaakje failliet is.
Olaf wat is jou belang in deze ?? de boel opnaaien of wil je gedupeerde helpen gezien je berichten spring je overal op in is dat n nieuwe hobby ofzo ??/

J@@N

Ongelezen bericht door J@@N »

Als ik de gedupeerde een advies mag geven, lijkt het mij wijs om samen met
winkelier tegen de douane te strijden. React heeft maar een doel en dat is het
belang van hun klant Apple en dus zoveel mogenlijk concurrentie uit de weg ruimen en dat proberen ze op grote schaal. Eerst hun strijd tegen Samsung en nu de kleine ondernemer en ja ik kan mij goed voorstellen dat deze niet de finantieen heeft om iedereen terug te betalen, immers heeft deze ook kosten gemaakt om
de vier zendingen te kunnen betalen. Daarbij betwijfel ik of de getoonde (foto) Tablets enig patent van Apple overtreed. Daarbij stonden er ook andere dingen
op de foto die in ieder geval niets met het patent recht te maken hebben.
Daarbij komt dat wanneer deze ondernemer door deze zaak failliet gaat is er vermoedelijk niets meer te halen en is dus iedereen gedupeerd!

olaf79

wimijpelaar schreef:Olaf wat is jou belang in deze ?? de boel opnaaien of wil je gedupeerde helpen gezien je berichten spring je overal op in is dat n nieuwe hobby ofzo ??/
Ik heb geen enkel belang. Dat wil niet zeggen dat ik mij niet mag mengen in de discussie. Mijn waarschuwing is: neem maatregelen voordat het te laat is. Dan heb je namelijk en geen geld terug en geen tablet.
De consument hoeft niet de dupe te worden. Bovendien poneert de vertegenwoordiger van ROWENCO hier aantoonbaar onjuistheden.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Goed advies maar niet heus. Wat heb je als koper te maken met dit probleem?

Verkoper heeft willens en wetens spullen verkocht en daarvoor betaald gekregen die niet in zijn bezit zijn. Nu hij niet kan leveren, moet er zo snel mogelijk worden terugbetaald.

Problemen met de invoer waren daarbij ook nog eens te voorzien: het is verboden om goederen in te voeren die inbreuk maken op het merkenrecht. En als koper heb je verder met dit probleem niets te maken. Behalve dan dat het natuurlijk oliedom is om bij een louche leverancier vooruit te betalen voor een product waarvan je redelijker wijs kan vermoeden dat het om namaak gaat.

Wat gaat er nu verder gebeuren? De tablets zijn in beslag genomen en worden vernietigd. Kopers zijn hun geld kwijt, want van een kale kip kun je niet plukken.
Leergeld heet dat.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 23 nov 2011 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

J@@N schreef:Als ik de gedupeerde een advies mag geven, lijkt het mij wijs om samen met
winkelier tegen de douane te strijden. React heeft maar een doel en dat is het
belang van hun klant Apple en dus zoveel mogenlijk concurrentie uit de weg ruimen en dat proberen ze op grote schaal. Eerst hun strijd tegen Samsung en nu de kleine ondernemer en ja ik kan mij goed voorstellen dat deze niet de finantieen heeft om iedereen terug te betalen, immers heeft deze ook kosten gemaakt om
de vier zendingen te kunnen betalen. Daarbij betwijfel ik of de getoonde (foto) Tablets enig patent van Apple overtreed. Daarbij stonden er ook andere dingen
op de foto die in ieder geval niets met het patent recht te maken hebben.
Daarbij komt dat wanneer deze ondernemer door deze zaak failliet gaat is er vermoedelijk niets meer te halen en is dus iedereen gedupeerd!
De vraag is natuurlijk of de ondernemer niet al eerder (namelijk na de 1e zending) had moeten concluderen dat er iets mis was en vervolgens handel tijdelijk moeten staken. Als er geen intellectueel eigendom is overtreden dan zal de rechter korten metten maken met React en Apple. Maar nu wordt de schade bij de klant gelegd, want die heeft EN geen geld en geen Tablet.

J@@N

Bob Schurkjens schreef: Problemen met de invoer waren daarbij ook nog eens te voorzien: het is verboden om goederen in te voeren die inbreuk maken op het merkenrecht. En als koper heb je verder met dit probleem niets te maken. Behalve dan dat het natuurlijk oliedom is om bij een louche leverancier vooruit te betalen voor een product waarvan je redelijker wijs kan vermoeden dat het om namaak gaat.
Ik ben het daar niet mee eens, de Flytoutch III (zie foto) heeft standaard niet de gepatenteerde home button en een andere kleurstelling als wat Apple gepatenteerd heeft, zie de betreffende fax van React!
Bob Schurkjens schreef: Wat gaat er nu verder gebeuren? De tablets zijn in beslag genomen en worden vernietigd. Kopers zijn hun geld kwijt, want van een kale kip kun je niet plukken.
Leergeld heet dat.
Dat is nog maar af te wachten, de rechter zal het gaan bepalen!

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

De uitspraak is morgen schriftelijk af te halen door de partijen als het goed is.

J@@N

ArneLH schreef:De uitspraak is morgen schriftelijk af te halen door de partijen als het goed is.
Dat zal dan van het kort geding zijn en niet van de strafzaak naam ik aan.

Tevens ga ik er dan vanuit dat de shopeigenaar deze direct hier op Radar plaatst.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

J@@N schreef:
ArneLH schreef:De uitspraak is morgen schriftelijk af te halen door de partijen als het goed is.
Dat zal dan van het kort geding zijn en niet van de strafzaak naam ik aan.

Tevens ga ik er dan vanuit dat de shopeigenaar deze direct hier op Radar plaatst.
Jep in het kort geding en idem.

Mensenzijnbeesten

Ongelezen bericht door Mensenzijnbeesten »

Uiteraard posten wij hier morgen alle details.

Dat mensen gefrustreerd zijn begrijpen we ten volle, er zijn al heel wat terugbetalingen gedaan maar ook onze financiële middelen zijn reeds uitgeput. Ook aan advo en recht. kosten zijn we heel wat kwijt.

Wij hebben nooit de intentie gehad om de boel te belazeren! Dit zijn we ook niet van plan! Nog steeds zijn we aan het vechten voor onze klanten! En niet voor Rowenco, dat schip hebben we reeds laten varen.

Onze producten aanschouwen wij niet als namaak! Wij hebben mensen ook niet de indruk gegeven dat dit om Aplle producten ging!

Waarom zouden ze namaak zijn als Bart Smit en Mediamarkt deze dingen wel mogen verkopen? Wij zijn gewoon door hogerhand genekt omdat wij wel steeds de goedkoopste wren van Nederland! We hadden reeds meer dan 1000 tevreden klanten. Uiteraard hoor je deze niet.

Als er morgen slecht nieuws komt dan gaan we daartegen in beroep en zullen we een bodemprocedure opeisen, dit uiteraard na overleg met onze advocaat. Want we zijn niet zeker of we dat nog financieel aankunnen.

Het klinkt vast heel erg cliche, maar alweer moe een kleintje kraken voor een grote! Als we inderdaad genekt zijn door een opdracht van een grote keten naar de douane toe, dan hebben we deze verloren.

Het is schrikwekkend dat dit anno 2011 nog kan voorkomen. Voor ons is nu wel duidelijk waarom speciaalzaken en kleine winkeliers zomaar verdwijnen. Ze worden gewoon van de kaart geveegd. Volgens mij is dat ook een van de oorzaken dat er zoveel werkloosheid is in Nederland.

Eigenlijk hopen we op bijstand van mensen die hetzelfde meemaken. Ook hebben we reeds geprobeerd om een paar persberichten uit te sturen om dit soort praktijken tot een halt te roepen. Dit was tevergeefs.

Nogmaals benadruk ik dat we altijd ons best hebben gedaan om een tevreden klantenbestand op te bouwen, we hadden niets liever gezien dan hiermee te kunnen doorgaan.

Indien hier mensen zouden zijn met advies of tips hoor ik dit graag. We hopen dat wij de verandering kunnen teweeg brengen en dit te stoppen. Het kan niet dat we de enige zijn die op deze manier de das zijn omgedaan.

Ik zal alle verdere ontwikkelingen en updates hier posten en dit tevens ook op onze frontpage te plaatsen.

Meer kunnen we voorlopig voor jullie niet betekenen.

We zijn allemaal teneergeslagen en voelen ons oprecht zeer rot dat jullie (onze klanten) hierdoor afzien.

Elke euro die vrijkomt zal uiteraard meteen naar de mensen gaan die nog wachten op hun geld.

Dit forum is dan ook een verademing, omdat we hier meerdere mensen in 1 keer te woord kunnen staan.

cobi322

Ongelezen bericht door cobi322 »

ook ik ,, als een vrouw van bijna 65 jaar die voor de eerste keer iets bestelde op internet ben belazert door rowenco , ook ik heb mappen vol met mail van en naar hun toe en daar blijft het bij ik had een 7 inch tablet met een toetsen bord besteld en betaald, 96 euro maar heb ook niks ontvangen, ik heb ook mijn verhaal op de klachten pagina gezet, maar ik hoor helemaal niks meer van hun.
ik blijf deze site volgen.
cobi

J@@N

@Mensenzijnbeesten

Als jullie oprecht zijn, zoek dan de exacte patent items op zoals "Kleurstelling", "Home button" waar React stelt dat het Pattent geschonden is. En doe daar wat mee. Maak daar foto 's van en plaats deze op zoveel mogenlijk media en daarmee kun je dan via de media laten zien dat je A. ter goeder trouw was en B. de Duane corrupt!

React geeft in de fax al weer wat je publiekelijk moet gaan weerleggen!
Een strijd tegen de overheid heb je bij voorbaat verloren, maar maak gebruik van de media!

Mensenzijnbeesten

Ongelezen bericht door Mensenzijnbeesten »

J@@N schreef:@Mensenzijnbeesten

Als jullie oprecht zijn, zoek dan de exacte patent items op zoals "Kleurstelling", "Home button" waar React stelt dat het Pattent geschonden is. En doe daar wat mee. Maak daar foto 's van en plaats deze op zoveel mogenlijk media en daarmee kun je dan via de media laten zien dat je A. ter goeder trouw was en B. de Duane corrupt!

React geeft in de fax al weer wat je publiekelijk moet gaan weerleggen!
Een strijd tegen de overheid heb je bij voorbaat verloren, maar maak gebruik van de media!

@ J@@N Daar zijn we mee bezig, we hebben zelfs foto's gaan maken in de Mediamarkt van al hun tablets met dezelfde kleuren (zilveren achterkant) En hetzelfde knopje

@ wimijpelaar
We zijn aan het zoeken om dit nogmaals de media in te brengen, leest u uberhaupt mijn posts wel? Ook zijn we aan het zoeken om sneller in contact te komen met Radar zelf! (Zoals ik ook reeds eerder had gepost zouden we niets liever willen om in het bijzijn van experts een praatje te maken met de douane) Op het kortgeding verschenen ze met meer dan 20 mensen! Maar toen de rechter vroeg of er iemand bevoegd was om onmiddelijk de goederen vrij te geven kon geen enkele persoon spreken! Vervolgens toen hij vroeg of iemand kon zeggen waar onze producten zich op dat moment bevonden kon ook niemand antwoorden! Een zielig machtsvertoon was het!

wimijpelaar

@ Mensenzijnbeesten
Het is al heel wat dat je antwoord, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag jij speelt t slacht offer maar jij hebt er ons allemaal onder getrokken , nogmaals WILLENS en WETENS !!
Stort mn geld terug waar ik kei hard voor moet werken , als dat niet zo was had ik wel in de winkel n Ipad gekocht . Maar ook bij mij is het crisis . Jij had ze op voorraad , en jij zou leveren en jij zou terug betalen .
Nop Niks Nada !!!

J@@N

Op het kortgeding verschenen ze met meer dan 20 mensen! Maar toen de rechter vroeg of er iemand bevoegd was om onmiddelijk de goederen vrij te geven kon geen enkele persoon spreken! Vervolgens toen hij vroeg of iemand kon zeggen waar onze producten zich op dat moment bevonden kon ook niemand antwoorden! Een zielig machtsvertoon was het!
Ik wil niemand ongerust maken, maar het zou mij niets verbazen als de producten inmiddels zogenaamd in de schedder zijn beland. Maar uiteindelijk door de dienders zijn toegeëigend!

J@@N

wimijpelaar schreef:@ Mensenzijnbeesten
Het is al heel wat dat je antwoord, maar je geeft geen antwoord op mijn vraag jij speelt t slacht offer maar jij hebt er ons allemaal onder getrokken , nogmaals WILLENS en WETENS !!
Stort mn geld terug waar ik kei hard voor moet werken , als dat niet zo was had ik wel in de winkel n Ipad gekocht . Maar ook bij mij is het crisis . Jij had ze op voorraad , en jij zou leveren en jij zou terug betalen .
Nop Niks Nada !!!
Waarom zou hij jouw wel terug betalen en misschien honderden andere niet!
En ook voor andere zou het ook zo zijn dat wanneer zij de pegels ervoor
zouden hebben, ook een Ipad zouden kopen en die werken misschien ook net zo hard!

Gesloten