LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso Result speelt het hoog op!
Re: Incasso Result speelt het hoog op!
Tot op de dag van vandaag geen uitsluitsel gekregen hoe groot het loonbeslag nu werkelijk wordt. Incasso Result geeft niet thuis. Deurwaarder blijft verwijzen naar het incasso buro.
-
- Contacteer:
Maar, wie legt het beslag op / brengt een beslag ten uitvoer? Dat is toch degene die antwoord moet geven?danmarc schreef:Tot op de dag van vandaag geen uitsluitsel gekregen hoe groot het loonbeslag nu werkelijk wordt. Incasso Result geeft niet thuis. Deurwaarder blijft verwijzen naar het incasso buro.
Het beslag werd betekend door R.A.M. Vismans die enkel als postbode werkzaam was. Wanneer ik met hen contact zocht wist men mij te melden dat ik contact met Incasso Result moet op nemen.Guardian72 schreef:Maar, wie legt het beslag op / brengt een beslag ten uitvoer? Dat is toch degene die antwoord moet geven?danmarc schreef:Tot op de dag van vandaag geen uitsluitsel gekregen hoe groot het loonbeslag nu werkelijk wordt. Incasso Result geeft niet thuis. Deurwaarder blijft verwijzen naar het incasso buro.
Incasso Result blijft mij onvriendelijk en onvolledig informeren. Een van de eigenaren, dhr. A. den Boef heeft mij persoonlijk toegezegd zijn te blijven vervelen (dit is de vriendelijke versie, zijn bewoordingen waren een stuk onvriendelijker)
Nieuwste ontwikkelingen:
Incasso Result hanteert zoals verwacht de onjuiste beslagvrije voet van 1.187,87.
Wanneer ik echter de beslagvrije voet bereken via http://schuldinfo.nl/fileadmin/Normen/B ... n_2012.pdf dan kom ik uit op 1.461,09 uit. Wat naar mijn mening ook de enig juiste kan zijn. aangezien dat alle lasten betaald kunnen worden en het leefgeld geminiseerd is.
Uitgaande van een inkomen van 1.750,- zou er dus geen 236,95 overblijven om gas/licht/water/verzekeringen/wegenbelasting/eten te doen maar 510,22.
Dus i.p.v. de 518,92 moet het 289,- euro per maand zijn om de schuld af te lossen.
Wat natuurlijk ontbreekt zijn ook de juiste gegevens m.b.t. de hoogte van de vordering. Ook daar geeft Incasso Result niet thuis.
Vandaag heb ik er dus wederom om verzocht mij te informeren en het verschil in beslagvrije voet uit te leggen.
Hopelijk krijg ik die gegevens snel zodat ik daarmee weer naar de wetswinkel kan om een advocaat te gaan inschakelen. Want ik wil het verschil van 518,92 en 289,- bij Incasso Result gaan vorderen. Desnoods met een beslag van mijn kant, indien dit tot de mogelijkheden behoort.
Ook heb ik inmiddels vanuit mezelf 100,65 euro reeds overgemaakt, maar ook daar verneem ik niets over.
Zoals verwacht een langer lopende zaak met duidelijk hoger kosten om alleen te lopen vervelen. Het geld komt er dus niet sneller mee bij Reed Business die de vordering via Incasso Result heeft laten lopen.
Incasso Result hanteert zoals verwacht de onjuiste beslagvrije voet van 1.187,87.
Wanneer ik echter de beslagvrije voet bereken via http://schuldinfo.nl/fileadmin/Normen/B ... n_2012.pdf dan kom ik uit op 1.461,09 uit. Wat naar mijn mening ook de enig juiste kan zijn. aangezien dat alle lasten betaald kunnen worden en het leefgeld geminiseerd is.
Uitgaande van een inkomen van 1.750,- zou er dus geen 236,95 overblijven om gas/licht/water/verzekeringen/wegenbelasting/eten te doen maar 510,22.
Dus i.p.v. de 518,92 moet het 289,- euro per maand zijn om de schuld af te lossen.
Wat natuurlijk ontbreekt zijn ook de juiste gegevens m.b.t. de hoogte van de vordering. Ook daar geeft Incasso Result niet thuis.
Vandaag heb ik er dus wederom om verzocht mij te informeren en het verschil in beslagvrije voet uit te leggen.
Hopelijk krijg ik die gegevens snel zodat ik daarmee weer naar de wetswinkel kan om een advocaat te gaan inschakelen. Want ik wil het verschil van 518,92 en 289,- bij Incasso Result gaan vorderen. Desnoods met een beslag van mijn kant, indien dit tot de mogelijkheden behoort.
Ook heb ik inmiddels vanuit mezelf 100,65 euro reeds overgemaakt, maar ook daar verneem ik niets over.
Zoals verwacht een langer lopende zaak met duidelijk hoger kosten om alleen te lopen vervelen. Het geld komt er dus niet sneller mee bij Reed Business die de vordering via Incasso Result heeft laten lopen.
BBCS schreef:Het is toch van de zotte dat iemand die in problemen komt, door lijkenpikkers nog meer de ellende wordt ingejaagd!
Dit is helaas de NORM in Nederland. Een zogenaamd beschaafd land!
-
- Contacteer:
Als men niet WIL informeren, dan kan ik er (met de beschikbare informatie) alleen maar van uitgaan dat de vordering niet terecht is.danmarc schreef:Incasso Result blijft mij onvriendelijk en onvolledig informeren.
Dan word het gewoon zaak om snel een advocaat of rechtsbijstand in te schakelen, en indien nodig aangifte te doen.
What`s in a name?danmarc schreef:Een van de eigenaren, dhr. A. den Boef
Even zonder gekheid - je hebt het over beslagvrije voeten etc. Maar een INCASSOBURO gaat daar helemaal niet over.
Dat doet een (gerechts)deurwaarder - en in een commercieel geval pas NA uitspraak van de rechter.
-
Dit is te kort door de bocht. Er ligt een vonnis van de kantonrechter en dat kan TS opvragen en hierin is precies te lezen waartoe hij is veroordeeld.Als men niet WIL informeren, dan kan ik er (met de beschikbare informatie) alleen maar van uitgaan dat de vordering niet terecht is.
Dan word het gewoon zaak om snel een advocaat of rechtsbijstand in te schakelen, en indien nodig aangifte te doen.
Inmiddels komen hierbij nog de rentekosten en de kosten voor het loonbeslag
Laatst gewijzigd door Leo The Emperor op 22 feb 2012 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Dan blijft (voor mij) de vraag - waarom dan continu contact met een 'incassoburo' en niet met een (echte) deurwaarder?
-
Dit staat er op de website :
Kennelijk doet Reed-Elsevier hun incassozaken af met die bedrijf, en zullen ze voor een aantal ambtshandelingen een gerechtsdeurwaarder of advocaat inschakelen
Het staat de eiser vrij om zelf te bepalen hoe de toegewezen som wordt geincasseerd, mits de wettelijke spelregels natuurlijkniet worden genegeerd.Samenwerking met advocaten
Voor werkzaamheden welke conform de wet zijn voorbehouden aan een advocaat wordt samengewerkt met een aantal gerenommeerde advocatenkantoren in diverse plaatsen in Nederland.
Kennelijk doet Reed-Elsevier hun incassozaken af met die bedrijf, en zullen ze voor een aantal ambtshandelingen een gerechtsdeurwaarder of advocaat inschakelen
Guardian72 schreef:Even zonder gekheid - je hebt het over beslagvrije voeten etc. Maar een INCASSOBURO gaat daar helemaal niet over.
Dat doet een (gerechts)deurwaarder - en in een commercieel geval pas NA uitspraak van de rechter.
Dat dit onjuist is blijkt na mijn telefonische contact met R.A. M. Vismans die voor de beslagvrije voet verwijst naar Incasso Result. Incasso Result heeft enkel de opdracht verstrekt om het loonbelasting te betekenen. Schijnbaar is er geen wettelijke grond vereist. Raar, maar waar.
Echter volgens de eigen link naar Rechtspraak.nl blijkt dat de beslagvrije voet dient te worden verhoogd met de vastgestelde ziektekosten en woonlasten.
Wat onder woonlasten wordt verstaan is onbekend. Ik reken hiervoor maar gemakshalve de hypotheek die ik betaal. De ziektekosten zijn neem ik aan de zorgverzekeringspremie.
Al met al had Incasso Result hier rekening mee moeten houden.
Leo The Emperor schreef:Dit staat er op de website :Het staat de eiser vrij om zelf te bepalen hoe de toegewezen som wordt geincasseerd, mits de wettelijke spelregels natuurlijkniet worden genegeerd.Samenwerking met advocaten
Voor werkzaamheden welke conform de wet zijn voorbehouden aan een advocaat wordt samengewerkt met een aantal gerenommeerde advocatenkantoren in diverse plaatsen in Nederland.
Die wettelijke spelregels laten blijkbaar speelruimte voor incassoburo's. Wederom zal ik een gang moeten maken naar de rechtswinkel in de stad.
Het is jammerlijk te zien in wat voor een bananen republiek we zijn geraakt.
-
Lees je eigen links wel? , Daar staat immers dat de woonlastentoeslag gemaximaliseerd is voor het bedrag van de huurtoeslag. In een tabel op die pagina staat vervolgens per soort huishouden wat dit bedrag maximaal is.Wat onder woonlasten wordt verstaan is onbekend. Ik reken hiervoor maar gemakshalve de hypotheek die ik betaal. De ziektekosten zijn neem ik aan de zorgverzekeringspremie.
(voor een drie of meerpersoonshuishouden is dit maximaal euro 278,02)
Dit is het standaardbedrag van 2011 voor een gezin, en dus in ieder geval niet meer juistIncasso Result hanteert zoals verwacht de onjuiste beslagvrije voet van 1.187,87.
Voor alle duidelijkheid. De berekening beslagvrije voet is volgens 2012 norm 1.202,78 daarbovenop komen de woonlasten en zorgkosten.Leo The Emperor schreef:Lees je eigen links wel? , Daar staat immers dat de woonlastentoeslag gemaximaliseerd is voor het bedrag van de huurtoeslag. In een tabel op die pagina staat vervolgens per soort huishouden wat dit bedrag maximaal is.Wat onder woonlasten wordt verstaan is onbekend. Ik reken hiervoor maar gemakshalve de hypotheek die ik betaal. De ziektekosten zijn neem ik aan de zorgverzekeringspremie.
(voor een drie of meerpersoonshuishouden is dit maximaal euro 278,02)
Dit is het standaardbedrag van 2011 voor een gezin, en dus in ieder geval niet meer juistIncasso Result hanteert zoals verwacht de onjuiste beslagvrije voet van 1.187,87.
Woonlastentoeslag is gemaximeerd. In mijn geval, gehuwd zonder kinderen en beiden boven de 21, betekend dit 253,57. Dus daar zat ik fout dan. OK.
Als zorgkosten dus 83,50
De beslagvrijevoet lijkt steeds groter te worden. In dit geval 1.539,85
-
Ik weet niet of dit wel correct is. Het bedrag is immers gemaximaliseerd op de te verkrijgen huurtoeslag volgens de laagste inkomenscategorie, maar je hebt een koophuis, dus sowieso geen huurtoeslag.Woonlastentoeslag is gemaximeerd. In mijn geval, gehuwd zonder kinderen en beiden boven de 21, betekend dit 253,57. Dus daar zat ik fout dan. OK.
Bij het berekenen van de beslagvrijevoet met een hypotheek dient men de rente minus het belastingvoorstel (de netto te betalen rente) als woonkosten op te geven.
U kunt op http://www.schuldinfo.nl (links onderaan) zelf uw beslagvrijevoet berekenen.
De informatie die u bij de hand moet hebben:
- Netto loon
- Inkomen partner
- Zorgkosten
- Zorgtoeslag
- In geval van een hypotheek de rente minus het belastingvoordeel
Ik weet niet of u met meerdere volwassenen op één adres woont, is dit het geval dan dient u deze kosten ook op te geven.
U kunt op http://www.schuldinfo.nl (links onderaan) zelf uw beslagvrijevoet berekenen.
- Netto loon
- Inkomen partner
- Zorgkosten
- Zorgtoeslag
Ik weet niet of u met meerdere volwassenen op één adres woont, is dit het geval dan dient u deze kosten ook op te geven.
Nog even een toevoeging, veel mensen hebben een hypotheek van bijvoorbeeld half aflossingsvrij (dus alleen de rente betalen) en bijvoorbeeld half spaar. In deze gevallen hoeft de deurwaarder alleen rekening te houden met het aflossingsvrije gedeelte. De rest wordt namelijk gezien als sparen.
Inmiddels heeft dhr. À. den Boef gereageerd en is er hoog en spoed overleg gaande.
Wat blijkt, dhr. den Boef doet zijn naam eer aan door een spelletje te spelen. Na mijn reactie, waarin ik erop wijs dat de beslagvrije voet die gehanteerd wordt onjuist is, krijg ik als antwoord dat het mijn werkgever is geweest die de beslagvrije voet heeft berekend. Natuurlijk volgde hierop een telefoontje naar salarisadministratie van mijn werk. Die me wisten te vertellen dat zijn een schrijven hebben waarin dhr. den Boef wel degelijk aangeeft dat de beslagvrije voet 1187,87 zou zijn.
Daar ik van beiden geen schriftelijk bewijs heb, kan ik slechts op basis van de ervaring en in het verleden liggende feiten aannemen dat dhr. den Boef de kluit belazerd.
In zijn mailtje haalt hij immers aan dat mijn eerst ingestuurde woonlasten van 360,- euro niet werden geaccepteerd. Enkel de maximale norm, welke ik volgens hem niet heb te bepalen. Helaas is dhr. den Boef de Nederlandse taal niet machtig, aangezien ik nimmer heb gezegd wat ik bepaal, enkel en alleen de normbedragen meldde welke ik had overgenomen. Dus niet afkomstig waren van mijn creatieve geest.
Die 360,- moest namelijk 253,57 zijn. Alleen bleek de basisnorm van 2012 op 1.202,78 te liggen waarmee de beslagvrije voet alleen maar groter werd.
Zal ik uiteindelijk toch nog mijn recht halen?
Wat blijkt, dhr. den Boef doet zijn naam eer aan door een spelletje te spelen. Na mijn reactie, waarin ik erop wijs dat de beslagvrije voet die gehanteerd wordt onjuist is, krijg ik als antwoord dat het mijn werkgever is geweest die de beslagvrije voet heeft berekend. Natuurlijk volgde hierop een telefoontje naar salarisadministratie van mijn werk. Die me wisten te vertellen dat zijn een schrijven hebben waarin dhr. den Boef wel degelijk aangeeft dat de beslagvrije voet 1187,87 zou zijn.
Daar ik van beiden geen schriftelijk bewijs heb, kan ik slechts op basis van de ervaring en in het verleden liggende feiten aannemen dat dhr. den Boef de kluit belazerd.
In zijn mailtje haalt hij immers aan dat mijn eerst ingestuurde woonlasten van 360,- euro niet werden geaccepteerd. Enkel de maximale norm, welke ik volgens hem niet heb te bepalen. Helaas is dhr. den Boef de Nederlandse taal niet machtig, aangezien ik nimmer heb gezegd wat ik bepaal, enkel en alleen de normbedragen meldde welke ik had overgenomen. Dus niet afkomstig waren van mijn creatieve geest.
Die 360,- moest namelijk 253,57 zijn. Alleen bleek de basisnorm van 2012 op 1.202,78 te liggen waarmee de beslagvrije voet alleen maar groter werd.
Zal ik uiteindelijk toch nog mijn recht halen?
Als ik deze site volg kom ik nog hoger uit. Waar precies het verschil zit kan ik helaas niet vinden.Sage. schreef:Bij het berekenen van de beslagvrijevoet met een hypotheek dient men de rente minus het belastingvoorstel (de netto te betalen rente) als woonkosten op te geven.
- Netto loon
- Inkomen partner
- Zorgkosten
- Zorgtoeslag
De heer Boef bedoelt waarschijnlijk dat de beslag vrije voet die rekening houdt met woonkosten maximaal verhoogd kan worden met:danmarc schreef:In zijn mailtje haalt hij immers aan dat mijn eerst ingestuurde woonlasten van 360,- euro niet werden geaccepteerd. Enkel de maximale norm, welke ik volgens hem niet heb te bepalen. Helaas is dhr. den Boef de Nederlandse taal niet machtig, aangezien ik nimmer heb gezegd wat ik bepaal, enkel en alleen de normbedragen meldde welke ik had overgenomen. Dus niet afkomstig waren van mijn creatieve geest.
- 1-persoonshuishouding € 309,69
2-persoonshuishouding € 253,57
3 of meer-persoonshuishouding € 278,02
De € 1.202,78 waarover u het nu hebt is de beslagvrijevoet en heeft niks te maken met de maximale norm woonkosten.danmarc schreef:Die 360,- moest namelijk 253,57 zijn. Alleen bleek de basisnorm van 2012 op 1.202,78 te liggen waarmee de beslagvrije voet alleen maar groter werd.
Wellicht de op u zijnde situatie niet goed ingevuld? U kunt, indien u daar uiteraard geen problemen mee hebt, de berekening hier neer zetten en wellicht ontdek ik of andere mede-forummers iets in de berekening.danmarc schreef:Als ik deze site volg kom ik nog hoger uit. Waar precies het verschil zit kan ik helaas niet vinden.
Inmiddels is deze soap zich aardig aan het uitbreiden.
Nu is het zelfs mijn werkgever, de HTM salarisadministratie, die me weet te vertellen niet van zorgkosten en woonkosten op de hoogte te zijn.
Ik ben nog eens goed nagegaan aan de hand van de http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=3 ... 37cd2eadd7 waarin duidelijk vermeld staat dat dit een wetswijziging betreft die door de eerste kamer is aangenomen en dus van kracht is.
Het lijkt me dat zowel de werkgever als Incasso Result zich aan de wet gehouden zijn. Maar wel vreemd te moeten constateren dat mensen, die er hun dagelijks werk van maken, niet op de hoogte zijn van dergelijke veranderingen. Of de moeite nemen de door mij aangereikte informatie op waarde te beoordelen.
Zowel dhr. A. den Boef, die mede eigenaar is van Incasso Result en de juridische man aldaar, als de salarisadministratie van het grote OV bedrijf de HTM zijn dus duidelijk niet op de hoogte.
Hopelijk dat ze nog tot inkeer komen voordat alles uitgevoerd gaat worden. Maar ik voel me gesterkt nu naar het Juridisch loket te begeven.
Ik hoop dat een ieder die zich in deze situatie bevind, mijn bijdrage aan dit forum vind. Zodat ook zij op de hoogte zijn van de WET!
Nu is het zelfs mijn werkgever, de HTM salarisadministratie, die me weet te vertellen niet van zorgkosten en woonkosten op de hoogte te zijn.
Ik ben nog eens goed nagegaan aan de hand van de http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=3 ... 37cd2eadd7 waarin duidelijk vermeld staat dat dit een wetswijziging betreft die door de eerste kamer is aangenomen en dus van kracht is.
Het lijkt me dat zowel de werkgever als Incasso Result zich aan de wet gehouden zijn. Maar wel vreemd te moeten constateren dat mensen, die er hun dagelijks werk van maken, niet op de hoogte zijn van dergelijke veranderingen. Of de moeite nemen de door mij aangereikte informatie op waarde te beoordelen.
Zowel dhr. A. den Boef, die mede eigenaar is van Incasso Result en de juridische man aldaar, als de salarisadministratie van het grote OV bedrijf de HTM zijn dus duidelijk niet op de hoogte.
Hopelijk dat ze nog tot inkeer komen voordat alles uitgevoerd gaat worden. Maar ik voel me gesterkt nu naar het Juridisch loket te begeven.
Ik hoop dat een ieder die zich in deze situatie bevind, mijn bijdrage aan dit forum vind. Zodat ook zij op de hoogte zijn van de WET!