LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kun je een laptop uit de doos nog terugsturen?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
TheLD

Re: Kun je een laptop uit de doos nog terugsturen?

Ongelezen bericht door TheLD »

x Rita x schreef:Morgen moet ik toch naar de MM, dan kijk ik hier eens, of ik deze laptop zie, in een doos, waar geen specs opstaan.!

er staat inderdaad niets op de doos,en we zijn eerst in andere winkel geweest daar hadden ze asus met 8gb hebben we een copy mee gekregen en zijn naar mm gereden en daar stond ook die laptop met 6gb zijn we door de verkoper door eerst de print te hebben gegeven van de vorige winkel naar een andere laptop gegaan want die zou een stuk beter zijn en niet veel duurder en die hebben we toen gekocht , en we zeiden nog wat raar dat er in die winkel 8gb inzit en hier 6gb maar dat was niet die we gekocht hebben dus daar verder niet op ingegaan
U heeft nu de Asus N55SF-S1060V gekocht. Wellicht is het handig om even het gewenste model te noemen en de zaken waarvoor het systeem gebruikt gaat worden. Op die manier kunnen we kijken of de verkoper een punt had....

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Emmy75 schreef:
ciske schreef: In het verkoperspraatje getrapt, stom maar ja, denk dat je geen kans maakt.
Da's niet helemaal waar. Een consument mag afgaan op de mededelingen van de verkoper. Als een verkoper claimt dat er 8 inzit en dit maar 6 blijkt te zijn, is het apparaat niet conform overeenkomst. Maarja dit moet wel te bewijzen zijn en dat is nu net een lastig punt vaak.

Rita schreef dat er verwacht was dat er 8 inzat, waarmee niet duidelijk wordt hoe deze verwachting tot stand is gekomen.
Als de verkoper heeft gezegd dat de laptop vergelijkbaar is met de MSI dan mag je verwachten dat die 8gb ook in de gekochte laptop zit.

x Rita x

Ongelezen bericht door x Rita x »

sorry dat ik het moet zeggen maar volgens mij vraagt die of het mogelijk is om deze laptop terug te brengen en hij heeft hem niet geïnstalleerd alleen zijn naam ingevoerd en verder niets, en vraagt die niet of het een lesje voor hem moet zijn of niet en of hij bekritiseert wil worden :(

ik weet dan ook dat er bedrijven zijn waar je hem na 2 weken nog terug mag brengen als je spijt hebt van je aankoop en je vind dat de laptop niet voldoet aan je verwachtingen.

de laptop met 8gb was bij paradigit.en was zelfde prijs maar met een lagere videokaart,die is bij deze laptop beter en deze was bij pd 100 duurder

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Sorry, ik had het niet bedoeld als zijnde kritiek. Ik bedoelde dan ook niet "lesje" in de negatieve zin des woords ik bedoelde leerproces. Ik kan het nog zo voor me zien, ik was ook ooit 17, dus ik begrijp het wel.

Indien de laptop al aan is geweest, is deze wel degelijk al geïnstalleerd. De machine heeft de pre-installatiefase al doorlopen. Hierbij moeten soms voorkeuren opgegeven worden die later maar lastig te herstellen zijn.

Bij twijfel is het soms beter te kopen in een winkel waar zo'n apparaat wel teruggebracht mag worden, maarja dat is achteraf gebabbel waar hij nu niet veel aan heeft. In een winkel geldt gewoon koop=koop en ruilen is een gunst en geen recht, helaas kan ik er niet veel meer van maken.

Misschien is de betere videokaart wel geadviseerd wegens het gebruiksdoel van het apparaat. Bijvoorbeeld om te gamen - vooral voor sommige spellen - is een goede videokaart van essentieel belang.

avhelvoirt

Ongelezen bericht door avhelvoirt »

Klopt, maar in mijn ogen. Was toen Ik de laptop liet zien van pd zei hij dat hij een betere laptop voor me had en Ik had duidelijk aangeven dat Ik hem voor studie wauw gebruiken en af en toe voor een spelletje dus heeft hij dan fout gemaakt om de nadrukking te verleggen, daardoor dacht Ik dat we nog steeds naar een 8 gb laptop zaten te kijken. Daarbij heb Ik het nog nagekeken thuis en had Ik blijkbaar de verkeerde laptop voor me neus genomen omdat Ik dacht dat er 8 gb inzat inplaats van 6 gb en dit zag Ik daardoor pas toen Ik hem geinstaleerd had. Dus is het eigelijk beiden fout (ook de mijne al kon Ik er in precipe Nike aan doen)?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Als de verkoper expliciet heeft gezegd dat er 8 inzit en dit blijkt maar 6 te zijn is het natuurlijk een ander verhaal mits dit bewezen kan worden. Indien zoiets bewezen kan worden, heeft u alle recht de overeenkomst te ontbinden.

Het euvel is dat het gekochte product qua (andere) totale specificaties (dus alle plussen en minnen) nog steeds een betere laptop kan zijn.

Persoonlijk zou ik me eerst afvragen ( is veruit het makkelijkst ) of het een groot probleem is dat de laptop 'maar' 6 GB heeft ? 6 GB is echt niet slecht hoor, veruit de meeste laptops momenteel in gebruik zullen dat niet hebben. Ter vergelijk ooit ( ja dat was nog deze eeuw ) heb ik gewerkt met computers met 256 MB geheugen, dit is dus 1 kwart van 1 GB. Het is heel goed mogelijk dat de gekochte laptop heel goed geschikt is voor uw gebruiksdoeleinden.

Mocht dit echt een probleem zijn, zou ik eens informeren of er niet toch een mogelijkheid is een beroep te doen op dwaling. U kunt eens advies inwinnen bij een juridisch loket, daar is het eerste advies doorgaans gratis. Het is dan wel van belang het hele verhaal hoe de aankoop tot stand kwam te vertellen.

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Emmy75 schreef:Ter vergelijk ooit ( ja dat was nog deze eeuw ) heb ik gewerkt met computers met 256 MB geheugen, dit is dus 1 kwart van 1 GB.
Mijn eerste computer had 48K

Maar ter zake: hoe moeilijk of makkelijk is het om in een laptop wat extra geheugen bij te prikken?

x Rita x

ja maar het gaat niet alleen om het geheugen,hij had een gamer laptop in gedachten maar moest ook voor school en ze zeiden hier kun je ook op gamen,en is beter als een gamerlaptop voor school als je grafisch gaat doen.een gamerlaptop zou niet zo goed zijn voor school.
http://www.centralpoint.nl/notebooks-la ... um-773753/ deze laptop in gedachten

en deze gekocht Asus N55SF-S1060V

aerox

Ongelezen bericht door aerox »

Een gamerlaptop niet goed voor school? Dat is onzin. Een laptop om goed op te kunnen gamen zijn technisch gezien goede laptops. Om de nieuwste games te kunnen spelen heb je namelijk een krachtige laptop nodig. Zodoende moet je op die pc alles kunnen doen wat je voor school zou moeten kunnen. Om de nieuwste spellen te spelen heb je zeg maar een porsche onder de laptops nodig, voor schoolwerk kom je al weg met een opeltje.

x Rita x

ik heb nu mm gebeld en er is nu aangegeven dat ik langs kan komen vanavond en heb via mail een klacht neer gelegd zodat ik schriftelijk bewijs heb als er iets belooft word en hoop nu dat mm zo coulant is dat we geholpen worden.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

x Rita x schreef:ik heb nu mm gebeld en er is nu aangegeven dat ik langs kan komen vanavond en heb via mail een klacht neer gelegd zodat ik schriftelijk bewijs heb als er iets belooft word en hoop nu dat mm zo coulant is dat we geholpen worden.

succes, MM staat er om bekend dat ze moeilijk zijn, maar wie weet......de wonderen zijn de wereld nog niet uit :mrgreen:

als het niet geruild wordt moet ik eerlijk zeggen dat het eigen schuld is.

x Rita x

ciske schreef:
x Rita x schreef:ik heb nu mm gebeld en er is nu aangegeven dat ik langs kan komen vanavond en heb via mail een klacht neer gelegd zodat ik schriftelijk bewijs heb als er iets belooft word en hoop nu dat mm zo coulant is dat we geholpen worden.

succes, MM staat er om bekend dat ze moeilijk zijn, maar wie weet......de wonderen zijn de wereld nog niet uit :mrgreen:

als het niet geruild wordt moet ik eerlijk zeggen dat het eigen schuld is.

volgens mij vraagt degene niet of het erom gaat wie hier schuld is!!
en deze opmerking zou u niet moeten plaatsen daar is deze site toch niet voor bedoeld.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

x Rita x schreef: volgens mij vraagt degene niet of het erom gaat wie hier schuld is!!
en deze opmerking zou u niet moeten plaatsen daar is deze site toch niet voor bedoeld.
Het is anders een hele normale vaststelling en ik zou niet weten waarom dit forum daar niet voor bedoelt is. Er blijft iets van eigen verantwoording hoor, een beetje onderzoek had dit probleem wellicht voorkomen.

x Rita x

en u heeft nog nooit iets gekocht waar u aan twijfelde en door beinvloeden van de verkoper toch gekocht en later spijt van gekregen??

boft u effe dat u zo niet bent :mrgreen:

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Ik kom net van de MM vandaan, en heb dit probleem aangekaart.
Volgens een medewerker (geen jongetje of meisje), heeft jouw zoon een demo model gekocht.

Bij alle artikelen staat ook een beschrijving, de uitspraken van de verkoper buiten beschouwing gelaten.
Niet alle specs staan erop, maar de deze wel:
OS,Processor, harde schijf, geheugen, wifi enz.
Dus het is bekend of dit een 6 GB of 8 GB geheugen is.

Daar helpt ook geen andere uitspraak van een verkoper, want dit dus duidelijk.
Tevens heeft jouw zoon ook voor dit demo model minder betaald, of niet?

Dat op de doos geen specs staan is ook aangesproken worden.
Dit heeft te maken, dat er de originele doos niet meer beschikbaar was, dus is gewoon een andere doos gebruikt.

Je gaat naar jouw MM, misschien heb je geluk, maar deze medewerker hier zou de laptop niet meer terugnemen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

x Rita x schreef:en u heeft nog nooit iets gekocht waar u aan twijfelde en door beinvloeden van de verkoper toch gekocht en later spijt van gekregen??

boft u effe dat u zo niet bent :mrgreen:

denk dat ieder dat heeft gehad, maar alsnog is ook het forum om te zeggen hoe het is, dat jij dat anders ziet ken zowel ik als trebelski niks aan doen, tis een feit.

x Rita x

nee er staat niets op de doos helemaal geen specs en de verkoper heeft niets over een demomodel gezegt,en we hebben hem niet goedkoper gehad vanwege een demo maar vanwege prijsgarantie dat mm de laagste zou zijn omdat ik naar huis wilde en toen zei de verkoper waarom en toen zei ik ga even op google misschien is die ergens anders goedkoper en dan zien we wel dan maar volgende week kopen,en toen toverde de verkoper een lijstje op zijn comp en zag dat die ergens anders wat goedkoper was en deed hij er €19,00 af en was de laptop dezelfde ptijs als in de andere winkel.

x Rita x

maar echt bedankt dat u dat voor ons hebt gedaan bedankt voor de moeite :)

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

x Rita x schreef:ja maar het gaat niet alleen om het geheugen,hij had een gamer laptop in gedachten maar moest ook voor school en ze zeiden hier kun je ook op gamen,en is beter als een gamerlaptop voor school als je grafisch gaat doen.een gamerlaptop zou niet zo goed zijn voor school.
http://www.centralpoint.nl/notebooks-la ... um-773753/ deze laptop in gedachten

en deze gekocht Asus N55SF-S1060V
http://tweakers.net/pricewatch/290479/m ... l#tab:info
http://tweakers.net/pricewatch/286519/a ... l#tab:info

Het zal aan mij liggen, maar beide laptops hebben 6GB mem. Verschil zit mn in de grafische adapter, beeldschermgrootte en e-sata aansluiting.

53o

Ongelezen bericht door 53o »

TS, misschien is het een optie om de Mediamarkt te vragen of ze kosteloos het geheugen willen uitbreiden naar 8gb. Dit zou voor hun een interressant voorstel kunnen zijn omdat ddr3 geheugen nu erg goedkoop is en die uitbreiding hun misschien minder kost dan retournemen/omruilen van de notebook.

Verder bedankt dat je actief blijft in deze topic. Veel posters blijven weg na het posten waardoor er een hoop onduidelijkheid komt etc. en de topic vaak een andere richting opgaat.

Gesloten