Als ik dit allemaal zo lees heeft u echt een hekel aan kinderen.verkouteren schreef:Alsof Het Gezin, zonder al die luxe regelingen zoals kinderopvang, vervoer van en naar voor- tussen- en na-schoolse opvang (incl. voer, pampers en muziekles) sowieso al geen molensteen van de samenleving der alleenstaande vrouwen en mannen, die in hun eigen onderhoud moeten voorzien en straks tot hun 70e fulltime moeten werken voor de luxe van de parenden, is
Wel geld voor een nog geilere keuken, vakantie dan en dan, maar de opvang mogen de alleenstaanden ook nog eens voor ze betalen.
Wel zo dat de Verwende Ouders van Nu bijna niet beter weten dan dat collegaas en werkgvrs en belastingbetaler voor hun broed opdraaien. Daarom komt de korting voor sommigen hard aan. Mja ze vonden wel normaal om arbeidsongeschikten en gehandicapten per dag uit de verzekering, waarvoor zij tenminste nog premie betaalden, te gooien.
M.i. hadden ze bestaande rechten geleidelijk moeten afbouwen, en nieuwe gevallen hun eigen verantwoordelijkheid moeten laten nemen, zoals van zieken wel wordt verwacht. Maar vaak hitsige 2-verdieners die moeten steeds maar verder gesubsidieerd worden.
Gratis gezondheidszorg voor het broed. Gezamenlijk met gemiddeld 4,5 personen gemeenschapsvoorzieningen consumeren en bij gelijk inkomen gezamenlijk nog minder dan alleenstaande betalen. Toeslag hier, aftrek daar, allerhande extra voorzieningen voor Het Gezin, naast openbaar groen speeltuinen etc.
Maar ze krijgen nog steeds niet genoeg alles over de rug van alleenstaanden.
Immers voor je gaat werpen kun je al een bedrag reserveren van de 2 fulltime inkomens voor de opvang als je zo nodig wilt "werken" en, broeden. En nadat de kinderen groot zijn kun je nog een leven lang full-time werken, maar dat zal wel niet, want ken geen parende vrouw die ook fulltime werkt.
Maatschappij is echt niet opgeknapt door al dat dure en onaangename deeltijdwerk (heeft u mijn collega zeker gehad, kan ik niks aan doen) geworden. Veel is ook duurder geworden nu 2-verdieners vaak niet op een euro meer of minder hoeft t kijken.
Iedereen moet rekening met prive van de deeltijdmevrouw houden, collegaas mogen het altijd weer opknappen. Zwangerschapsverlof, zoog- en zuig, ouderschapsverlof, moeder en pappadagen. GL diende zelfs wetsvoorstel in om de dames ook nog eens een jaarsalaris per worp te geven. Collegaas en belastingbetalers knappen dat dan wel weer blijmoedig op. En mevrouw wil zo graag werken of zoals nogal eens voorkomt "slapend rijk worden" ?
Daarnaast ben ik er wel weer voor dat iedereen, maar zoveel kinderen moet nemen als ze denkt nodig te hebben, per slotte van rekening is het een oerdrift, en dat de belastingheffing zodanig dient te zijn dat ook lagere inkomens zich dit kunnen veroorloven.
Nu willen ze geloof ik de kookeilandsubsidie en de inkomensafhankelijke kinderbijslag afschaffen en dat treft nu juist de wat grotere gezinnen met lagere inkomens.
Neem nu een ex-minister van jeugd e.d. Topinkomen, consumeert met 7 personen gemeenschapsvoorzieningen, kocht onlangs nog eens huis van 700.000E, met naar ik aannneem met bijkomend belastingvoordeel. Zo iemand zou m.i. juist moeten betalen voor dat veelgebruik. B.v. huisarts elk jaar ligt er weer een nieuw stuks broed (misschien denken ze wel een betere plek in de hemel te krijgen ?) wel geld om met 2 busjes vol met het broed dure wintersportvakanties, maar de voordelen daar draaien de alleenstaanden en kleinere gezinnen wel voor op.
Voor een hond, voor wie geen voorzieningen worden gecreeerd, moet je hondenbelasting betalen, voor een kind krijg je direct of indirect tonnen in je schoot geworpen.
Etc.
Wat mij betreft worden al die gezinsvoordelen snel op de schop genomen, maar wel zodanig dat mensen hierdoor niet in de problemen komen omdat net weer die nog mooiere keuken kochten of die dure vakantie alvast boekten.
Tutverhalen zoals "mijn broed gaat straks jouw gat afvegen" plat en hoxrige taal alleen maar om nog gemakkelijker aan andermans geld te komen. Want als jouw broed net zo graaiierig is dan jijzelf, knapt de wereld daar niet van op. Alleen jouw portemonnee.
Hopelijk gaat er gebeuren wat u in uw verhaal schetst.
In de toekomst minder werkende mensen (vergrijzing), PRIMA!!!
De pensioenpot wordt nu al niet meer snel genoeg bijgevuld wie moet dat straks gaan doen???
Minder werkende mensen die u kunnen helpen met een simpel boodschapje om dat u en ik niet meer over de drempel kunnen komen met de rollator.
GEEN PROBLEEM!!! verhongeren is de oplossing!!!
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is het één met het ander verbonden of we dat nou willen of niet.
Misschien dat we daar ook eens over na moeten denken (of we dat nou willen of niet)!!!