LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kinderopvangtoeslag

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Tullepetaontje
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2012 09:10

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Tullepetaontje »

verkouteren schreef:Alsof Het Gezin, zonder al die luxe regelingen zoals kinderopvang, vervoer van en naar voor- tussen- en na-schoolse opvang (incl. voer, pampers en muziekles) sowieso al geen molensteen van de samenleving der alleenstaande vrouwen en mannen, die in hun eigen onderhoud moeten voorzien en straks tot hun 70e fulltime moeten werken voor de luxe van de parenden, is

Wel geld voor een nog geilere keuken, vakantie dan en dan, maar de opvang mogen de alleenstaanden ook nog eens voor ze betalen.

Wel zo dat de Verwende Ouders van Nu bijna niet beter weten dan dat collegaas en werkgvrs en belastingbetaler voor hun broed opdraaien. Daarom komt de korting voor sommigen hard aan. Mja ze vonden wel normaal om arbeidsongeschikten en gehandicapten per dag uit de verzekering, waarvoor zij tenminste nog premie betaalden, te gooien.

M.i. hadden ze bestaande rechten geleidelijk moeten afbouwen, en nieuwe gevallen hun eigen verantwoordelijkheid moeten laten nemen, zoals van zieken wel wordt verwacht. Maar vaak hitsige 2-verdieners die moeten steeds maar verder gesubsidieerd worden.

Gratis gezondheidszorg voor het broed. Gezamenlijk met gemiddeld 4,5 personen gemeenschapsvoorzieningen consumeren en bij gelijk inkomen gezamenlijk nog minder dan alleenstaande betalen. Toeslag hier, aftrek daar, allerhande extra voorzieningen voor Het Gezin, naast openbaar groen speeltuinen etc.

Maar ze krijgen nog steeds niet genoeg alles over de rug van alleenstaanden.

Immers voor je gaat werpen kun je al een bedrag reserveren van de 2 fulltime inkomens voor de opvang als je zo nodig wilt "werken" en, broeden. En nadat de kinderen groot zijn kun je nog een leven lang full-time werken, maar dat zal wel niet, want ken geen parende vrouw die ook fulltime werkt.

Maatschappij is echt niet opgeknapt door al dat dure en onaangename deeltijdwerk (heeft u mijn collega zeker gehad, kan ik niks aan doen) geworden. Veel is ook duurder geworden nu 2-verdieners vaak niet op een euro meer of minder hoeft t kijken.

Iedereen moet rekening met prive van de deeltijdmevrouw houden, collegaas mogen het altijd weer opknappen. Zwangerschapsverlof, zoog- en zuig, ouderschapsverlof, moeder en pappadagen. GL diende zelfs wetsvoorstel in om de dames ook nog eens een jaarsalaris per worp te geven. Collegaas en belastingbetalers knappen dat dan wel weer blijmoedig op. En mevrouw wil zo graag werken of zoals nogal eens voorkomt "slapend rijk worden" ?

Daarnaast ben ik er wel weer voor dat iedereen, maar zoveel kinderen moet nemen als ze denkt nodig te hebben, per slotte van rekening is het een oerdrift, en dat de belastingheffing zodanig dient te zijn dat ook lagere inkomens zich dit kunnen veroorloven.

Nu willen ze geloof ik de kookeilandsubsidie en de inkomensafhankelijke kinderbijslag afschaffen en dat treft nu juist de wat grotere gezinnen met lagere inkomens.

Neem nu een ex-minister van jeugd e.d. Topinkomen, consumeert met 7 personen gemeenschapsvoorzieningen, kocht onlangs nog eens huis van 700.000E, met naar ik aannneem met bijkomend belastingvoordeel. Zo iemand zou m.i. juist moeten betalen voor dat veelgebruik. B.v. huisarts elk jaar ligt er weer een nieuw stuks broed (misschien denken ze wel een betere plek in de hemel te krijgen ?) wel geld om met 2 busjes vol met het broed dure wintersportvakanties, maar de voordelen daar draaien de alleenstaanden en kleinere gezinnen wel voor op.

Voor een hond, voor wie geen voorzieningen worden gecreeerd, moet je hondenbelasting betalen, voor een kind krijg je direct of indirect tonnen in je schoot geworpen.

Etc.

Wat mij betreft worden al die gezinsvoordelen snel op de schop genomen, maar wel zodanig dat mensen hierdoor niet in de problemen komen omdat net weer die nog mooiere keuken kochten of die dure vakantie alvast boekten.

Tutverhalen zoals "mijn broed gaat straks jouw gat afvegen" plat en hoxrige taal alleen maar om nog gemakkelijker aan andermans geld te komen. Want als jouw broed net zo graaiierig is dan jijzelf, knapt de wereld daar niet van op. Alleen jouw portemonnee.
Als ik dit allemaal zo lees heeft u echt een hekel aan kinderen.
Hopelijk gaat er gebeuren wat u in uw verhaal schetst.
In de toekomst minder werkende mensen (vergrijzing), PRIMA!!!
De pensioenpot wordt nu al niet meer snel genoeg bijgevuld wie moet dat straks gaan doen???
Minder werkende mensen die u kunnen helpen met een simpel boodschapje om dat u en ik niet meer over de drempel kunnen komen met de rollator.
GEEN PROBLEEM!!! verhongeren is de oplossing!!!

Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij is het één met het ander verbonden of we dat nou willen of niet.
Misschien dat we daar ook eens over na moeten denken (of we dat nou willen of niet)!!!

Karin079
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jul 2011 16:47

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Karin079 »

Ik lees hier ontzettend veel klachten maar wat ik weinig tot niet lees zijn dat de klagers een oplossing voor hun klachten vinden.Die oplossing heet gastouderopvang;veel goedkoper,veel flexibeler,kleinschalig dus veel meer aandacht voor je kind.Een duur gastouderbureau?Dan zoek je een goedkope,Google eens dan komt er veel vergelijkingsmateriaal boven.Een gastouder die minimaal 8 uur per dag afname eist?Bespreek met haar/hem de mogelijkheden tot afname van 6 uur per dag etc.Klaag niet alleen maar zoek zelf een oplossing en geef niet altijd de overheid of de kinderopvang hierin.
De kinderopvang,ja ik ben daar zelf werkzaam in,heeft enorm te lijden onder de nietbetalende klanten momenteel,veel bedrijven in de kinderopvang gaan kapot aan de niet betalende ouders van kinderen.

Karin079
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jul 2011 16:47

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Karin079 »

lindaadam schreef:ik vind het alleen maar goed kan niet duur genoeg worden. Er moet zeker een ouder thuis kunnen blijven bij heet kind. zodat ze niet door 3 of vier mensen worden opgevoed
Waarom in godsnaam?Dat heet sociale ontwikkeling,dat is heel goed voor een kind om niet alleen bij mama thuis te zitten
lindaadam schreef:En als er dan iemand zegt ja maar daar gaat mijn carrière!! Daar had je aan moeten denken voordat je aan kinderen begon.
Als je een kind neemt weet je dat je er minimaal 12 a 13 jaar aan vast zit.
Dus volgens jou moeten vrouwen dus nooit gaan studeren,want die studie is toch weggegooid geld,een vrouw hoort voor de kinderen te zorgen en het huishouden te doen.Buiten dat dat een denkwijze uit de vorige eeuw is is dat financieel ook helemaal niet meer mogelijk,nee ook niet als je niet twee autos en een duur koophuis hebt

Tullepetaontje
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2012 09:10

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Tullepetaontje »

Karin079 schreef:Ik lees hier ontzettend veel klachten maar wat ik weinig tot niet lees zijn dat de klagers een oplossing voor hun klachten vinden.Die oplossing heet gastouderopvang;veel goedkoper,veel flexibeler,kleinschalig dus veel meer aandacht voor je kind.Een duur gastouderbureau?Dan zoek je een goedkope,Google eens dan komt er veel vergelijkingsmateriaal boven.Een gastouder die minimaal 8 uur per dag afname eist?Bespreek met haar/hem de mogelijkheden tot afname van 6 uur per dag etc.Klaag niet alleen maar zoek zelf een oplossing en geef niet altijd de overheid of de kinderopvang hierin.
De kinderopvang,ja ik ben daar zelf werkzaam in,heeft enorm te lijden onder de nietbetalende klanten momenteel,veel bedrijven in de kinderopvang gaan kapot aan de niet betalende ouders van kinderen.
Je hebt voor een groot deel gelijk.
Wij zijn ook bezig geweest met het zoeken naar een oplossing.
Echter alle kinderoipvangcentra's hier in de buurt smijten en gooien met verplichte dagdelen, flexibilliteit is ver te zoeken terwijl wij alleen een ochtenddeel en 1 uurtje in de middag nodig hebben.
Daarbij komt dat door deze maatregel onze vaste kinderopvang locatie's aan het sluiten is of gaat minderen met het aantal groepen per locatie.
Met 5 verschillende partijen hebben wij gesproken over gastouderopvang.
Dat is op zich geen probleem ware het niet dat ook zij proberen zoveel mogelijk uren te vergaren vanuit uit één klant om de inkomsten voor hun gastouder te waarborgen want die moeten ook hun "eigen huis, tuintje en auto kunnen blijven betalen.
Zo hang je als ouder tussen wal en schip.

karretje
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2012 13:19

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door karretje »

op 23 december 2011,twee dagen voor kerst! kregen wij een mailtje van de kinderopvang over de veranderingen binnen de opvang. ik was verbijsterd en het heeft onze vakantie behoorlijk beïnvloed. Door de veranderingen die al maanden bleken eraan te komen (wij wisten er niets van af en juffies en administratie van opvang ook niet!) zouden we per 1 januari 2012 geen opvang meer krijgen. dit omdat ik nog in de ziektewet zit en tot voor kort zo ziek was dat ik de opvang door heb laten gaan. Nu gaat het gelukkig beter en wil weer aan de slag, maar weet niet waar ik aan toe ben. Volgende week ga ik praten bij mijn werkgever voor re-integratie, maar weet dan nog niet of ik de opvang kan betalen of niet, want dat weten ze me ook niet te vertellen bij de belastingdienst.

De toeslag wordt enerzijds berekend op het aantal uren van de minst werkende, maar het schijnt ook dat het inkomensafhankelijk werd. Op de site van de rijksoverheid staat een tabel en als ik die erbij houd zou het betekenen dat we niet 70 % van het gewerkte aantal uren vergoed krijgen ,maar 36,6% en dat zou voor ons betekenen dat het einde opvang werd, want dat kunnen we niet betalen. Dit heb ik ook het bestuur van de opvang neergelegd. daarnaast ook dat ik geen mogelijkheid had gekregen om op tijd op te zeggen. ik kon mij niet herinneren dat ik bericht van de belastingdienst had gekregen over deze zeer ingrijpende wijzingen in de opvang (wat ook klopt ,want ik kreeg de brief deze week pas binnen!!!) . Ook de kinderopvang had niets van zich laten weten, wat ik heel vreemd vind van zo'n professionele organisatie. Toch coulance gekregen en mocht per 1 januari opzeggen.

ik heb toch een proefberekening gemaakt op toeslagen.nl en bleek dat ik wel 70% vergoed kreeg. Ik heb de belastingdienst gebeld en zij wisten ook niet hoe het met die tabel zat. In de kerstvakantie heb ik gebeld hierover en over een evt. meldingsplicht van kinderopvang en overheid over een tijdige melding van zulke drastische veranderingen. Dit deed ik naar een juridisch bureau en naar postbus 51 en zij moesten mij het antwoord schuldig blijven. Natuurlijk snap ik dat de broekriem aangetrokken moet worden, maar een betere informatieoverdracht en niet alles ad hoc en zelfs veel te laat was fijn geweest en had mij een hoop stress gescheeld. Ik zag veel goede berichten over gastouderopvang, misschien moet ik me daar maar eens op gaan orienteren.

Soms heb ik het gevoel dat de overheid te kort voor zich uitkijkt, want als veel vrouwen stoppen met werken zal er ook minder uitgegeven worden toch en is dat niet goed voor de economie. Mensen krijgen het slechter en dat levert weer een hoop stress op om de eindjes aan elkaar te knopen.
Toch zie ik dat mensen ook wel heel creatief worden als het moeilijker wordt en dat is ook wel goed. Ik ga mijn uitdaging in ieder geval aan en zie waar ik kom te staan. Een ieder heel veel succes!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Karin079 schreef:
lindaadam schreef:ik vind het alleen maar goed kan niet duur genoeg worden. Er moet zeker een ouder thuis kunnen blijven bij heet kind. zodat ze niet door 3 of vier mensen worden opgevoed
Waarom in godsnaam?Dat heet sociale ontwikkeling,dat is heel goed voor een kind om niet alleen bij mama thuis te zitten
lindaadam schreef:En als er dan iemand zegt ja maar daar gaat mijn carrière!! Daar had je aan moeten denken voordat je aan kinderen begon.
Als je een kind neemt weet je dat je er minimaal 12 a 13 jaar aan vast zit.
Dus volgens jou moeten vrouwen dus nooit gaan studeren,want die studie is toch weggegooid geld,een vrouw hoort voor de kinderen te zorgen en het huishouden te doen.Buiten dat dat een denkwijze uit de vorige eeuw is is dat financieel ook helemaal niet meer mogelijk,nee ook niet als je niet twee autos en een duur koophuis hebt
Er zijn nog steeds gezinnen waarvan er maar 1 werkt en de ander voor de kinderen zorgt.
Natuurlijk mag een vrouw studeren maar als je een top baan wilt hebben als vrouw zijnde dat weet je dat je geen tijd hebt voor kinderen.
Sommige mensen willen en een topbaan en kinderen, dus gaan de kinderen 5 dagen fulltime naar de kinderdagopvang.......dan vraag ik me af waarom wilde je kinderen ????
Als je de opvoeding grotendeels bij een ander neer legt + nog verlangen van de overheid dat ze je tegenmoet komen in de kinderopvangtoeslag. :shock:

MAXIEM

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Chocomelk

Ik ben het grotendeels met je eens. Mijn standpunt is, dat er helemaal geen regeling zou moeten zijn. Medeburgers die geen kinderen hebben of al meer dan 14 jaar uit de kinderen zijn, betalen aan deze regeling via de belastingen fors mee. Dat heeft in onze "democratie" niets met solidariteit te maken maar wél met gelegaliseerde diefstal. Als iemand persé wil werken en ook kinderen op de wereld zet, is hij of zij daar zelf voor verantwoordelijk en moet niet (als een bedelaar) zijn hand gaan ophouden.

Maxiem.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Allereerst: kunnen we de discussie over het wel of niet, al dan niet noodzakelijk, laten opvangen van je kinderen terwijl je werkt of studeert hier achterwege laten? Respecteer een ieders keus hierin.

Voorts: al vanaf juni vorig jaar is in de media regelmatig bericht over de op handen zijnde wijzigingen per 1 januari 2012. Als je daarvan niets hebt meegekregen heb je naar mijn mening zitten slapen. Los daarvan zou het de kinderopvanginstelling wel sieren indien zij hun klanten ruimschoots van tevoren hierover zouden berichten. Van een kinderopvanginstelling mag je verwachten dat deze zich in ieder geval goed informeert over alles wat met kinderopvang te maken heeft en zijn klanten correct en tijdig de juiste informatie geeft.

De kinderopvangtoeslag wordt per kalenderjaar toegekend. Dat deze automatisch wordt gecontinueerd naar een volgend jaar als je geen wijzigingen indient is alleen maar praktisch anders zou eind december de toeslag voor januari niet kunnen worden uitbetaald. Je ontvangt echter altijd een voorschot, de definitieve berekening volgt pas achteraf als inkomens- en opvanggegevens (en arbeidsgegevens vanaf 2012) vast staan. In de aanvraag/wijziging 2012 staat onder de helpteksten veel informatie. Naar mijn idee kan het niet zo zijn dat iemand compleet verrast is door de brief van de belastingdienst.

Als je ziek bent maar nog wel in dienst bij je werkgever (deze betaalt ziekengeld al dan niet aangevuld) aan je uit (dus niet het uwv) heb je gewoon recht op kinderopvangtoeslag. Je hebt immers een arbeidscontract. De uren in dit contract zijn bepalend voor het aantal uren opvang waarvoor je kinderopvangtoeslag kunt krijgen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

MAXIEM schreef:Chocomelk

Ik ben het grotendeels met je eens. Mijn standpunt is, dat er helemaal geen regeling zou moeten zijn. Medeburgers die geen kinderen hebben of al meer dan 14 jaar uit de kinderen zijn, betalen aan deze regeling via de belastingen fors mee. Dat heeft in onze "democratie" niets met solidariteit te maken maar wél met gelegaliseerde diefstal. Als iemand persé wil werken en ook kinderen op de wereld zet, is hij of zij daar zelf voor verantwoordelijk en moet niet (als een bedelaar) zijn hand gaan ophouden.

Maxiem.

Mee eens.
Maar ik vind wel dat een alleenstaande ouder wel rechten moet
hebben op kinderopvangtoeslag zodat ze toch hun eigen centjes kunnen
verdienen ipv een uitkering.

Wordermoedeloosvan
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2012 15:21

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Wordermoedeloosvan »

Overheid is hard op weg de huidige crisis bij de jongeren neer te leggen..

Kinderopvang flink gekort. Wacht maar wat ze in 2013 nog allemaal van plan zijn met de kinderopvang.
Hypotheekrenteaftrek in 30 jaar naar nul. Ook dit gaat betekenen dat je huisje over 30 jaar ongeveer net zoveel waard is als nu, echter met 2 ton kun je over 30 jaar net een auto kopen.
Pensioenleeftijd omhoog naar 67, waarschijnlijk 75 tegen de tijd dat ik met pensioen ga.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wordermoedeloosvan schreef:Overheid is hard op weg de huidige crisis bij de jongeren neer te leggen..

Kinderopvang flink gekort. Wacht maar wat ze in 2013 nog allemaal van plan zijn met de kinderopvang.
Hypotheekrenteaftrek in 30 jaar naar nul. Ook dit gaat betekenen dat je huisje over 30 jaar ongeveer net zoveel waard is als nu, echter met 2 ton kun je over 30 jaar net een auto kopen.
Pensioenleeftijd omhoog naar 67, waarschijnlijk 75 tegen de tijd dat ik met pensioen ga.

Glazen bol ?

Karin079
Berichten: 74
Lid geworden op: 20 jul 2011 16:47

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Karin079 »

Wordermoedeloosvan schreef:Overheid is hard op weg de huidige crisis bij de jongeren neer te leggen..

Kinderopvang flink gekort. Wacht maar wat ze in 2013 nog allemaal van plan zijn met de kinderopvang.
Hypotheekrenteaftrek in 30 jaar naar nul. Ook dit gaat betekenen dat je huisje over 30 jaar ongeveer net zoveel waard is als nu, echter met 2 ton kun je over 30 jaar net een auto kopen.
Pensioenleeftijd omhoog naar 67, waarschijnlijk 75 tegen de tijd dat ik met pensioen ga.
Depressief?

Wordermoedeloosvan
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 feb 2012 15:21

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Wordermoedeloosvan »

Karin079 schreef:
Wordermoedeloosvan schreef:Overheid is hard op weg de huidige crisis bij de jongeren neer te leggen..

Kinderopvang flink gekort. Wacht maar wat ze in 2013 nog allemaal van plan zijn met de kinderopvang.
Hypotheekrenteaftrek in 30 jaar naar nul. Ook dit gaat betekenen dat je huisje over 30 jaar ongeveer net zoveel waard is als nu, echter met 2 ton kun je over 30 jaar net een auto kopen.
Pensioenleeftijd omhoog naar 67, waarschijnlijk 75 tegen de tijd dat ik met pensioen ga.
Depressief?
Depressiviteit valt wel mee.. kan het allemaal betalen en word ook niet verrast door de nieuwe regelingen.

Denk dat we allemaal het punt missen.. prima als de maatschappij gezamelijk denkt dat je meer zelf moet betalen voor kinderen.
Het gaat mij vooral om de extreme manier van invoeren. Het lijkt er een beetje op dat de overheid de gevolgen van de huidige economische stand van zaken bij zo weinig mogelijk mensen probeert neer te leggen.
Als er nu geld moet binnenkomen, dan gewoon de inkomstenbelasting over de gehele linie omhoog en uitkeringen met minder dan de inflatie laten stijgen.
Kinderopvang toeslag gewoon rustig naar beneden bijstellen over de komende 5-10 jaar.

dedriebiggetjes
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 feb 2012 16:12

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door dedriebiggetjes »

justyne schreef:Prima, dat ze alleen opvang vergoeden op het moment dat ouders aan het werk zijn. Maar dat doen ze niet! Want ze gaan ervan uit dat je zoveel mogelijk onder schooltijd werkt. Mijn werk laat dat helaas niet altijd toe. Ik ben dus wel degelijk aan het werk op het moment dat mijn kind opvang heeft, kan dat ook aantonen, maar daar is in de wet geen rekening mee gehouden en mag dus niet gedeclareert worden. En nu heb ik nog niet eens een baan in bv de zorg, want dan ben je, als alleenstaande ouder helemaal de pineut met deze regeling.


Het percentage van 70% is te kort door de bocht.
Ze houden er geen rekening mee dat kinderen uit de onderbouw minder school uren hebben, meer studiedagen. Mijn kind heeft altijd een continu rooster en daardoor rekent de opvang 4 uur opvang per schooldag (6 uur voor de halve schooldagen) en 11 uur voor alle schoolvakantie dagen.

Bij de regeling kinderopvangtoeslag is gesteld dat reistijd en pauze tijden niet vergoed worden. Belachelijk toch, reistijd is een noodzakelijk kwaad en pauze tijd een arbo verplichting. Nee, ook bij deze regel zie je dat er weer wordt beknibbeld op punten waar je als ouder geen enkele invloed op heb.

De buitenschoolse opvang "dwingt" de ouders om opvang op woensdag middag af te nemen (dmv lager uur tarief), want ze rekenen op de halve middagen 0,30 boven het max uur tarief waar toeslag op gegeven wordt.
Ik heb bezwaar aangetekend dat er veel meer vakantie dagen in rekening worden gebracht als ik in werkelijkheid afneem. (ik neem mijn vakantie op als mijn kind ook vrij is). Bezwaar is afgewezen, de reden: het uur tarief zou dan moeten stijgen. Net als of een uur tarief van 6,23 per uur voor BSO niet al erg hoog is? Volgens de overheid zou toch binnen de 5,92 moeten kunnen?
Welke van de 2 is er nu realistisch in de prijsstelling?

Mijn eigen bijdrage in de opvangkosten zouden per januari 2012 met 241%!!! stijgen.
Ik heb nu ouderschapsverlof kunnen regelen voor een halve dag in de week, maar hoe het daarna verder moet, dat weet ik nog niet.

Inderdaad, de regeling van 70% voor BSO voor kinderen van de onderbouw zou opnieuw tegen het licht moeten worden gehouden.
Ik vang nu als gastouder drie dagen in de week een jongetje van bijna 4 jaar op. Zijn moeder werkt 23 uur per week in de detailhandel en heeft nu recht op vergoeding voor 139 uur / maand. Met de vier weken vakantie per jaar waarin zij geen opvang nodig heeft, blijft zij hier met haar opvanguren nog ruim onder. Straks gaat hij naar school en heeft zij maar recht op vergoeding voor 69 opvanguren / maand. Aangezien hij maar 3.5 dag naar school gaat, is dat niet in verhouding. Woensdags is de moeder zelf vrij maar van haar werk uit kan zij de vrijdag niet vrij krijgen en heeft zij daardoor 10 uur opvang voor die dag nodig. Hier is met de 70%-regel geen rekening gehouden zodat zij nu ca. 180 opvanguren in de schoolvakanties niet vergoed gaat krijgen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. En in dit geval betaalt zij ook alleen maar de afgenomen uren.

lisette19867
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2012 17:40

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door lisette19867 »

ik werk in de kinderopvang.

wij merken het ook, dat het duurder wordt om het kind naar een kdv/bso te doen.
heel veel ouders zeggen de opvang op, of nemen minder uren af.

niet alleen de ouders worden er de dupe van, maar ook mensen die werken in de kinderopvang.

de overheid weet niet wat ze willen, eerst willen ze proberen dat allebei de ouders gaan werken, en nu hebben ze dit weer.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

lisette19867 schreef:ik werk in de kinderopvang.

wij merken het ook, dat het duurder wordt om het kind naar een kdv/bso te doen.
heel veel ouders zeggen de opvang op, of nemen minder uren af.
Dus een hoop ouders kunnen het ook op een andere manier op lossen dat blijkt wel.

niet alleen de ouders worden er de dupe van, maar ook mensen die werken in de kinderopvang.
Dat klopt helaas maar de regering hoeft niet op te komen voor kinderopvangtoeslag, ieder zijn eigen pakkie an mits je alleenstaande ouder bent.
de overheid weet niet wat ze willen, eerst willen ze proberen dat allebei de ouders gaan werken, en nu hebben ze dit weer.
Rood is mijn toegevoegde tekst.

mama3
Berichten: 25
Lid geworden op: 04 feb 2012 19:04

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door mama3 »

MAXIEM schreef:Chocomelk

Ik ben het grotendeels met je eens. Mijn standpunt is, dat er helemaal geen regeling zou moeten zijn. Medeburgers die geen kinderen hebben of al meer dan 14 jaar uit de kinderen zijn, betalen aan deze regeling via de belastingen fors mee. Dat heeft in onze "democratie" niets met solidariteit te maken maar wél met gelegaliseerde diefstal. Als iemand persé wil werken en ook kinderen op de wereld zet, is hij of zij daar zelf voor verantwoordelijk en moet niet (als een bedelaar) zijn hand gaan ophouden.

Maxiem.
Ik vind dit wel een hele ondoordachte opmerking.
De medeburgers die geen kinderen hebben willen later (neem ik tenminste aan) wel verzorgd worden in het bejaarden- verpleeghuis en wie moet deze zorg dan gaan leveren? juist de kinderen van nu. Bovendien iemand die al meer dan 14 jaar uit de kinderen is heeft in de tijd dat zijn kinderen nog klein waren ook geprofiteerd van de diverse regelingen. Kinderbijslag bijvoorbeeld daar hebben ook andere voor meebetaalt.

Als je zo gaat beginnen..... dan ken ik er ook wel een paar.
Als iemand een huis koopt moet hij niet als een bedelaar zijn hand op houden...
Als iemand te weinig verdient moet hij niet als een bedelaar zijn hand op houden..
Als iemand werkeloos raakt moet hij niet als een bedelaar zijn hand op houden..

Moet ik nog door gaan.....

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door Chocomelk »

mama3 schreef:
Als je zo gaat beginnen..... dan ken ik er ook wel een paar.
Als iemand een huis koopt moet hij niet als een bedelaar zijn hand op houden...
Als iemand te weinig verdient moet hij niet als een bedelaar zijn hand op houden..
Als iemand werkeloos raakt moet hij niet als een bedelaar zijn hand op houden..

Moet ik nog door gaan.....
Dat is totaal wat anders Mama, als je als ouder carriere wil maken en allebei fulltime wil werken dan passen daar geen kinderen bij, sommige menen en denken van wel, die mensen brengen hun kroost 5 dagen fulltime naar de kinderopvang en die worden daar opgevoed.

En begin niet over wie in de toekomst in de bejaardenzorg gaat werken want dat zijn er ook maar heel weinig van.
Tenslotte is er ook kinderbijslag dus mensen die werken/belasting betalen betalen er toch al indirect aan mee.

En nee voor mij hoeft er totaal geen kinderopvangtoeslag te zijn alleen voor een alleenstaande ouder.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door ciske »

Dat is totaal wat anders Mama, als je als ouder carriere wil maken en allebei fulltime wil werken dan passen daar geen kinderen bij, sommige menen en denken van wel, die mensen brengen hun kroost 5 dagen fulltime naar de kinderopvang en die worden daar opgevoed.
Mee eens, vraag mij vaak af waarom mensen kinderen nemen.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Kinderopvangtoeslag

Ongelezen bericht door SJZ »

de overheid weet niet wat ze willen, eerst willen ze proberen dat allebei de ouders gaan werken, en nu hebben ze dit weer.
Tja, de uitgaven van de overheid voor kinderopvang zijn sinds 2006 met 2,8 miljard gestegen, en voor zover onderzoeken laten zien zijn daardoor 20.000 vrouwen meer aan het werk gegaan.

Dat is dus € 140.000 kosten per vrouw extra aan het werk.

Conclusie: het is een grote misser geweest, en er is nu eindelijk een kabinet dat daar iets aan durft te doen.

Gesloten